Kiinteistömaailman tarjouskauppa - välityspalkkiosta

homman-nimi-mikä

kysyn täältä kun itse firmasta ei vastata tähän kun kysytään.
jos laitan asunnon myyntiin kiinteistömaailman tarjouskauppaan, tavoitehinnaksi laitetaan 100 000€. Lähtöhinnaksi laitetaan 90 000€.
"ammattivälittäjä" arvioi asunnon hinnaksi 97 000€.
Jos en myy asuntoa alle 100 000€:lla niin pitääkö maksaa välityspalkkio
välittäjälle vai ainoastaan markkinointikulut yms. noin 120-200€ jotka lukee sopimuksessa. Tai jos en myy ollenkaan asuntoa jos hermot menee!
Ei saa kirveelläkään vastausta vaikka miten kavereitten kanssa kysytään tätä itse puljusta suoraan. Kaikkea muuta huuta haata puhutaan mutta ei vastata kysymykseen koskaan.

7

2509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkkio-oikeus syntyy kun välittäjä saa tarjouksen joka täyttää toimeksiantosopimukseen kirjatut ehdot, tai silloin kun myyjä hyväksyy saadun tarjouksen joka ei täy em. ehtoja. Tämä tarkoittaa "perinteisessä" välitystoiminnassa että välittäjällä on palkkio-oikeus silloin kun saadun tarjouksen rahamäärä ja vapautumisiaka ovat vähintään toimeksiantosopimukseen kirjatun mukaiset. Tällaisessa tapauksessa toimeksiantaja joutuu maksamaan välityspalkkion vaikka ei tekisikään varsinaista kauppaa (niin ei käytännössä käy melkein koskaan).

      En tunne kyseisen pikkunarikoista koostuvan ketjun suhtautumista asiaan, mutta katsoisin että palkkio-oikeus syntyy silloin kun saatu tarjous ylittää toimeksiantosopimukseen kirjatun tavoitehinnan.

    • Narikkalappu

      Palkkio-oikeus tarjouskaupassa syntyy, jos tarjous on tavoitehintainen tai sen yli. Sinun tapauksessa alle 100 tuhannen tarjouksesta, ei välityspalkkiota mene, maksat vain asiakirja/markkinointikulut. Ystävällisin terveisin, yksi "pikkunarikkalainen", aiinteistömaailma-ketjun pienyrittäjän ahkera työntekijä. Hyvää syksyä ja onnea asuntokaupoillesi!

    • ileeman

      Mikä on tarjouskaupan välityspalkkio? Jos tavoitehintaa ei saavuteta, kuinka paljon kyseiset asiakirja- ja markkinointikulut ovat?

      Web-sivun mukaan asiakirjakulut on 190eur, mutta kuinka paljon on markkinointikulut?

    • muille välittäjille

      elä luota kiinteistömaailman puheisiin vaan joka ikinen asia pitää olla mustaa valkoisella allekirjoitettuna. ilmoita kaikki viat mustaa valkoisella välittäjän allekirjoitettuna että se ottaa ne omaksi huolekseen ilmoittaa jos jäkikäteen ilmoittelet vikoja ei välittäjä niitä ota mukaan näin kävi minulle kiinteistömaailmakaupassa jo tuli pikkuviasta 50000 euron oikeustaistelu.

    • asunnontoamymässä

      meille tehtiin ns. viimeinen tarjous hintaan 3.4% (sis alv) ja tämän päälle 1200e 190e jostain asiakirjakuluista. huoneistokeskuskin oli halvempi. otettiin paikallinen yksityinen, mutta suurin välittäjä ja sovitittiin kiinteä palkkio euroissa, jos tavoitehinta toteutuu säästö 2-3000 e.

    • muu välittäjä

      Vaadi mustaa valkoisella kaikki viat allekirjoitettuna kiinteistyömaailmalta
      että välittäjä on sitten huolellinen ilmoittaessaaan kaikki viat ostajalle muutoin tulee iso kallis oikeus taistelu ostajien kanssa.
      minulle kävi niin ettei kiinteistömaailman välittäjä halunnut ottaa vastaan lisää
      vikoja joita välähti ajan kuluessa muistin sopukoista mieleeni ja oli vain ne viat jotka oli mustaa valkoisella lapussa välityssopimustasopimusta tehdessä kiinteistömaailman kanssa joten mieti valmiiksi kaikki mahdolliset viat ja kirjoita ne a4 paperille ja vaadi välittäjän allekirjoitus siihen koska siihen kiinteistömaailman välityssopimukseen ei mahdu kuin pari vikaa se on tarkoituksella jätetty selläiseksi että olis mahd vähän vikoja ilmoitta ja siten menee paremmin kaupaksi

    • Suorahkoa_kauppaa

      Sanoisin että kohtuu kusetusta on myyjällekin tämä tarjouskauppa. Eikä sovi suomalaiseen asunnonvaihtokulttuuuriin, jossa hinnasta tingitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe