Mitä mieltä nimestä Remu

pienen pojan äiti

Elikkäs mitä mieltä olette nimestä Remu? Minun korvaan nimi on alkanut kuulostamaan kivalta. Myös tytöllämme on neljä kirjaiminen nimi joten sopisi senkin kanssa yhteen vaikka ei nyt olekaan mikään ehto nimelle. Sitä vain olen miettinyt että voidaanko tuosta nimestä kiusata ja miksi?

7

1517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aslög

      Mikäli R-kirjaimella tulee alkaa niin mieluummin

      Roni
      Rafe
      Reko
      Rolf
      Rune
      Raul
      Rami
      Rene

      Perheessämme oli Remu-niminen kani, joten mielestäni sopii eläimelle paremmin.

      • pienen pojan äiti

        Ei tarvitse alkaa R-kirjaimella ja mies ei noista hyväksy mitään, itse voisin Rekon ottaa,sekin on hyvä En ymmärrä miksi nimi Remu saa joka paikassa niin paljon negatiivista kommenttia! Minusta se on ihana nimi ja luulen että jos se olisi oikeasti nimenä ei sitä kukaan silloin ajattelisi noin negatiiviselta kannalta että eläimen nimi...kuriton kakara jne. Minunkin koiralla on nimi joka on monella tietämälläni ihmisellä ja tiedän myös monta saman nimistä muutakin koiraa ja ei tuo ole tuntunut ketään haittaavan. Myös vanhemmillani on ollut kolme koiraa joilla jokaisella on ollut ihmisen nimi. Kiitos kommentista ja lisää saa laittaa!!


    • -ada-

      Mun mielestä Remu vois olla ihan hauska nimi! Miksei jos ite tykkäätte!!

      Mikäköhän siskon nimi on ni voidaan vaikka ehdotella jotain veljelle?

      Kun tykkäätte Remusta niin Ehkä tykkäätte myös näistä!?:

      Rasmus
      Reetu
      Ramses
      Hemmo
      Iiro
      Jetro
      Jaro
      Jermu
      Miro
      Tarmo
      Verner

      • pienen pojan äiti

        Siskon nimi on Sara. Mutta veljen nimen ei ole pakko sointua siskon nimeen vaika kivahan se olisi. Rasmus on yksi nimi listallamme. Ongelmamme onkin tämä perinteinen että minulla ja miehelläni on täydellisen erilainen nimimaku,ei meinannut tyttökään aikoinaan saada mitään nimeä mistä oltaisiin edes vähän yhtä mieltä, Mies tykkää lähinnä nimistä Sami, Saku....siis aika perinteisistä ja itse taas haluaisin että nimiei tulisi jokaisella naapurin lapsella vastaan, ei nyt tosin tarvitsisi niinkään harvinainen olla kuin tuo Remu mutta jostain syystä se on vain alkanut kuulostaman kivalta ja ihme kyllä mieskään ei ole sitä täysin tyrmännyt.
        Tuo Verneri esim voisi olla sellainen nimi joka kävisi Remulle toiseksi nimeksi. Tai Kasper, Jespes.... Kaksi nimeä lapselle tulee koska mies ei missään nimessä halua kolmea...heh.. Itse olisin antanut tytöllekin kolme nimeä mutta eipä käynyt. Ja miehen mieleen on myös suht lyhyet nimet.


    • 45+

      Remusta tulee mieleen verbi remuta ja lapsethan remuavat. Pienelle lapselle se voisi käydä, mutta minusta se ei ole uskottava aikuisen nimi. En antaisi tuota omalle lapselle, minusta se ei ole tarpeeksi "arvokas". Remuta, mölytä... Sittenhä voisi laittaa lapselle nimeksi Mölykin, tämä oli kärjistettyä, mutta halusin tuoda tuon arvokkuusseikan esiin.

      Ehdotuksia

      Jori
      Jero
      Jiri
      Juri
      Sisu
      Sasu
      Turo

    • Nimikki

      Mielestäni Remu on jotenkin lempinimimäinen. Tossa edellä sanottiin, että mieleen tulee verbi 'remuta'. Niin, kieltämättä Remu ei ole kovin kaunosieluinen nimi, tulee mieleen, että muut nimivaihtoehdot ovat olleet Rämä, Romu tai Rymy. Myös sellaisia nimiä, joilla on vain alettu kutsua jotakuta henkilöä jossain vaiheessa.

      Remu Aaltonen tulee tietysti myös nimestä mieleen. Ehkä siis Remu tuntuu voimakkaalta nimeltä laittaa pienelle pojalle, alkuperäisestä Remusta on tullut Remu, koska muut ovat hänet 'Remuna' kokeneet. On suuri ero, tuleeko Remu ympäristöltä vai onko se kastettu nimi.

      No, kuitenkaan nuokaan perustelut eivät ole sellaisia, etteikö nimeä voisi antaa, jos siltä tuntuu.

      • simppana

        Samoinhan voisi ajatella esim nimestä Turo. Siis minulle siitä ainakin tulee mieleen joku pitkäletti kossupullo takataskussa :) örveltämässä. Aikoinaan tutustuin baarissa yhteen mieheen jonka nimi oli Turo ja kieltämättä ensin ajattelin mielessäni "häh! Turo! No ompa outo nimi lapselle joskus annettu". Mutta nimeenhän tottui heti ja ei sitä nykyisin ajattele että hänen nimessään nyt olisi mitään outoa, nimi kuin nimi. Ja onhan julkisuudessakin ihmisillä mitä erikoisimpia nimiä, jopa poliitikoilla, ja pienen ajan jälkeen niihin kaikkiin on tottunut eikä niitä enää ajattele että niissä olisi mitään sen kummenpaa.
        Tuokin on sellainen asia että kenelle nimestä tulee mieleen mitäkin. Minusta Remu ei ole voimakas nimi pienelle pojalle, minusta se on suloinen nimi pienelle pojalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe