Kertokaahan mikä on paras p2p-ohjelma. Minulle valinta tahtoo tuottaa ongelmia, kun noita ohjelmia on kumminkin aika paljon...
Mikä p2p-ohjelma on PARAS?
18
6386
Vastaukset
- ....
suosin dc ... lisänä tarvittaessa bittorrent (abc) sekä emule
- Juttu
sama juttu. Mutta aloittelijalle voi tuo dc olla hankala. Tosin sen nopeasti oppii, kun vaan jaksaa säätää.
Mutta suosittelisin mielummin oDC:tä (5.212)
DC uusin versio(4.01) nimittäin saattaa aiheuttaa ongelmia jossain koneissa ja rikkoa kovon (alkaa niin sanotusti spinnaamaan).
oDC on täysin vastaava softa, ehkä vähemmän bugeja, joskin niitä löytyy aina softasta kun softasta.
- harmaahurtta
Jos haluat imuttaa todella tuoretta tavaraa, lienee joku bittorrent vaihtoehto ok. Jos taas vanhempaa tavaraa:
- hitaalla yhteydellä emule, edonkey2000 tai overnet on hyvä vaihtoehto.
- jos taas käytössä on nopea yhteys (ainakin 512-1M) voi direct connect olla jees
Ts. mitään yleisesti parasta ohjelmaa tuskin on. On vain eri tilanteisiin parhaiten sopivia. Nuo minunkin ehdotukseni ovat vain omien kokeilujen perusteella ehdotettuja. - kjukka
Itse käytän Shareazaa. Se toimii Gnutella2, Gnutella1, eDonkey2000 ja bittorrent verkoissa. Joten tiedostoja löytyy varmasti.
- postipää
...shareazaa. Vaikuttaa toimivalta ja on selkeä. Myös WinMX toimii hyvin, tosin ulkoasu on aika karu, ja jos kuuntelee keskeneräistä kappaletta, ohjelma avaa winampin...hidasta... DC ei oikein toiminut, varmaan kun en jaksanut säätää asetuksia.
- Juttu
postipää kirjoitti:
...shareazaa. Vaikuttaa toimivalta ja on selkeä. Myös WinMX toimii hyvin, tosin ulkoasu on aika karu, ja jos kuuntelee keskeneräistä kappaletta, ohjelma avaa winampin...hidasta... DC ei oikein toiminut, varmaan kun en jaksanut säätää asetuksia.
no ei varmaan toiminut. Siks se ei laiskalle aloittelijalle sovikaan, mutta tavara siellä on laadukkainta, eikä tuu kaikenmaailman paskaa koneelle. mm. vääriä leffoja tai musiikkia.
- ZZZ
postipää kirjoitti:
Varteenotettava vaihtoehto on myös Soulseek
Ite oon käyttäny sitä viime aikoina, (kuten myös bittorrenttia) ja se on helppo käyttää sekä aika mukavasti löytyykin kaikenlaista... - peter
ZZZ kirjoitti:
Varteenotettava vaihtoehto on myös Soulseek
Ite oon käyttäny sitä viime aikoina, (kuten myös bittorrenttia) ja se on helppo käyttää sekä aika mukavasti löytyykin kaikenlaista...soulseek on vaan lähinnä käyttökelpoinen jos etsii jotain vähän harvinaisempaa musiikkia. Ei niinkään mainstream kamaa
- ZZZ
peter kirjoitti:
soulseek on vaan lähinnä käyttökelpoinen jos etsii jotain vähän harvinaisempaa musiikkia. Ei niinkään mainstream kamaa
mutta mainstream onkin ihan paskaa musiikkia, yleensä! =)
- Lallu
Kun käytin dc :aa niin nettini suljettiin kk:ksi.
Muuten hyvä ohjelma mutta, koska itse täytyy jakaa voi käydä kuten minulle. Ainahan ohjelman voi laittaa kiinni jos joku yrittää imuttaa, mutta aina sieltä joku kerkeää jotain napata.
Kertokaahan muuten mikä on paras ohjelma missä ei tarvitse itse jakaa?- Riks@
ehkä Kazaa
- ZZZ
pistettiin kuukaudeksi kiinni yhteys? onks vähän paska palveluntarjoaja sulla... ite vaihtaisin heti palveluntarjoajaa tommosen jälkeen. en oo kuullu tommosesta kyllä ennen, vaikka monet kaverinikin käyttävät DC :aa
Toi Soulseek-ohjelma on hyvä sulle varmastikin sitten, jos et voi jakaa, mutta sinuna kyllä vaihtaisin heti yhteydentarjoajaa... Mikä liittymä sulla muuten on, ihan vaan sen takia, että tiedän boikotoida kyseistä lafkaa.
PS. Kazaan mukana saattaa tulla mukana kaikkee paskaa; sen takia Soulseekkiä suosittelen. - Lallu
ZZZ kirjoitti:
pistettiin kuukaudeksi kiinni yhteys? onks vähän paska palveluntarjoaja sulla... ite vaihtaisin heti palveluntarjoajaa tommosen jälkeen. en oo kuullu tommosesta kyllä ennen, vaikka monet kaverinikin käyttävät DC :aa
Toi Soulseek-ohjelma on hyvä sulle varmastikin sitten, jos et voi jakaa, mutta sinuna kyllä vaihtaisin heti yhteydentarjoajaa... Mikä liittymä sulla muuten on, ihan vaan sen takia, että tiedän boikotoida kyseistä lafkaa.
PS. Kazaan mukana saattaa tulla mukana kaikkee paskaa; sen takia Soulseekkiä suosittelen.Eli mulla on toi dna kaapeliyhteys...
Vaihtasin mielelläni, mutta tämä on halpa ja nopea. Tämä on muistaakseni 34 vai 32 €/kk.
Mielelläni otan ehdotuksia vastaan jos joku liittymä on halvempi ja nopea.
Eli mulle eka tuli varotus sieltä, että yhteys suljetaan jos en lopeta jakamista.
Sen jälkeen rupesin olemaan varovaisempi ja aina kun näin jonkun yrittävän imuttavan jotain suljin ohjelman...
perkele menin kerran jättämään sen auki vaikka näin että joku sieltä yritti imuttaa elokuvaa, koska ajattelin että ei kait se yks elokuva haittaa...no sitten 2 päivän päästä tuli saman lainen kirje kuin viimeksi että olet jakanut tätä kyseistä elokuvaa ja suljemme nettinne 1 kk:ksi.
Ja et usko että vitutti...yhdellä kaverilla on sama liittymä ja sillekkin on tullut se ensimmäinen "varoituskirje"...
Poikaystävällä on soneran adsl ja ei ole ollut mitään ongelmia vaikka joskus jakaakin dc :lla. Joten mieli kyllä tekisi vaihtaa liittymää...
Eikö niillä siellä dna:lla ole muuta tekemistä kun kyylätä noita...ihme hommaa. - Suti
Lallu kirjoitti:
Eli mulla on toi dna kaapeliyhteys...
Vaihtasin mielelläni, mutta tämä on halpa ja nopea. Tämä on muistaakseni 34 vai 32 €/kk.
Mielelläni otan ehdotuksia vastaan jos joku liittymä on halvempi ja nopea.
Eli mulle eka tuli varotus sieltä, että yhteys suljetaan jos en lopeta jakamista.
Sen jälkeen rupesin olemaan varovaisempi ja aina kun näin jonkun yrittävän imuttavan jotain suljin ohjelman...
perkele menin kerran jättämään sen auki vaikka näin että joku sieltä yritti imuttaa elokuvaa, koska ajattelin että ei kait se yks elokuva haittaa...no sitten 2 päivän päästä tuli saman lainen kirje kuin viimeksi että olet jakanut tätä kyseistä elokuvaa ja suljemme nettinne 1 kk:ksi.
Ja et usko että vitutti...yhdellä kaverilla on sama liittymä ja sillekkin on tullut se ensimmäinen "varoituskirje"...
Poikaystävällä on soneran adsl ja ei ole ollut mitään ongelmia vaikka joskus jakaakin dc :lla. Joten mieli kyllä tekisi vaihtaa liittymää...
Eikö niillä siellä dna:lla ole muuta tekemistä kun kyylätä noita...ihme hommaa.Meillä on Soneran kiinteä liitymä eikä sieltäkään ole mitään huomauteltu vaikka Morpheus on päällä melkein vuorokaudet ympäri... kumma juttu, täytyyköhän nyt ruveta pelkäämään?
Eihän ne muuten jakamisen takia sitä kiellä vaan siksi, että P2P-ohjelman kautta pelätään tulevan viruksia, spywarea yms yms joka sitten saattaisi tukkia koko verkon. Näin ainakin Soneralla perustellaan. - Muhah
Suti kirjoitti:
Meillä on Soneran kiinteä liitymä eikä sieltäkään ole mitään huomauteltu vaikka Morpheus on päällä melkein vuorokaudet ympäri... kumma juttu, täytyyköhän nyt ruveta pelkäämään?
Eihän ne muuten jakamisen takia sitä kiellä vaan siksi, että P2P-ohjelman kautta pelätään tulevan viruksia, spywarea yms yms joka sitten saattaisi tukkia koko verkon. Näin ainakin Soneralla perustellaan.Uskoisin vahvasti Lallu-tyttösen (?) olevan trollaus-linjalla liikenteessä. Älkää ihmiset uskoko kaikkea mitä intternetistä luette!
- Lallu
Muhah kirjoitti:
Uskoisin vahvasti Lallu-tyttösen (?) olevan trollaus-linjalla liikenteessä. Älkää ihmiset uskoko kaikkea mitä intternetistä luette!
Niin no eihän sitä kaikkea tarvitse uskoa, mutta tämä asia on totista totta.
Kyllähän sitä itsekkin ihmettilin suuresti että jaksaavat oikein 3 sivun mittaisella kirjeellä muistaa minua.
Mutta totta se on...rehellisiä kun myö savolaiset ollaan.
En itekkään mikään kovin nero näitten konneitten kanssa oo ja kyllä mulla on parempaakin tekemista kun tulla tänne kaikkia "huijaamaan".
En sitten todellakaan tiedä mistä se johtuu...ilmeisesti liittymästä. En tiedä onko sillä merkitystä kun minulla ei ole kunnon palomuuria??? - huhhei
Lallu kirjoitti:
Niin no eihän sitä kaikkea tarvitse uskoa, mutta tämä asia on totista totta.
Kyllähän sitä itsekkin ihmettilin suuresti että jaksaavat oikein 3 sivun mittaisella kirjeellä muistaa minua.
Mutta totta se on...rehellisiä kun myö savolaiset ollaan.
En itekkään mikään kovin nero näitten konneitten kanssa oo ja kyllä mulla on parempaakin tekemista kun tulla tänne kaikkia "huijaamaan".
En sitten todellakaan tiedä mistä se johtuu...ilmeisesti liittymästä. En tiedä onko sillä merkitystä kun minulla ei ole kunnon palomuuria???kyllä kannattaisi jo kuluttajasuojalakiin vedoten vaatia yhteydentarjoajaa selvitykseen...
ei sitä yhteyttä noin vain suljeta ilman ennakko ilmoitusta ja silloinkin vain, jos koneesi on muuttunut roskapostipalvelimeksi (ilman palomuuria?)
Ja kuten tuolla jo mainittiin, hieman T.R.Ollilta tuo haiskahtaa. - Lallu
huhhei kirjoitti:
kyllä kannattaisi jo kuluttajasuojalakiin vedoten vaatia yhteydentarjoajaa selvitykseen...
ei sitä yhteyttä noin vain suljeta ilman ennakko ilmoitusta ja silloinkin vain, jos koneesi on muuttunut roskapostipalvelimeksi (ilman palomuuria?)
Ja kuten tuolla jo mainittiin, hieman T.R.Ollilta tuo haiskahtaa.Kyllähän siitä ilmoitus tuli samana päivänä kun netti suljettiin.
Se ei tosin kerennyt olla koko kk suljettuna, koska soitin sinne ja sanoin että olen aina sulkenut dc:n kun joku on yrittänyt imuttaa jotain ja olen poistanut nyt koko ohjelman.
Sitten ne yhdisteli minua eri numeroihin ja selitin noin 5-6 henkilölle saman tarinan. Lopulta jätin jollekkin viisaalle setälle viestin ja pyysin soittamaan.
Sieltä sitten soitti parin tunnin päästä kyseinen setä ja sanoi että nettinne pitäisi nyt toimia...(avasivat koska poistin ohjelman). Sitten se sanoi että seuraavasta kerrasta netti pidetään suljettuna koko kk.n ja vielä periivät 20€:n avausmaksun...uskokaa jo!!!
Voin kirjoittaa kirjeen (ensimmäinen varoituskirje) alun tähän:
Hei!
Olemme saaneet maailmalta seuraavan ilmoituksen.
Lyhyesti Suomennettuna, te jaatte DirectConnect:lla tekijänoikeuslakien alaista materiaalia
50 first dates
KTV-datavrkossa ja samalla kaikkialla internetissä.
Pyydämme poistamaan kys. materiaalin pois jaosta.
P2p-ohjelmia tulisi käyttää siten, ettei itse jaa mitään tekijänoikeuslakien alaista materiaaleja muille.
http://www.antipiracy.fi/fakenomore/
Sopimusehtojemme mukaan tekijänoikeuslakien alaisen materiaalin jakaminen KTV-dataverkossa on kielletty.
Sopimusehtojen mukaan voisimme välittömästi irtisanoa liittymänne yksipuolisesti. Näin ensimmäisellä kerralla emme ole toimineet tässä asiassa niin jyrkästi, mutta seuraava ilmoitus aiheuttaa liittymän 1kk sulkemisen,
jonka jälkeen liittymä aukeaa avausmaksulla 20 € uudelleen käyttöön. Tämän jälkeen toimimme asiassa sopimusehtojen mukaan.
.....ja tämän jälkeen on jottain DHCP-palvelimen lokia, verkkokortin mac, kaapelimodeemin mac,(ym.mistä en ymmärrä yhtään mittään) ja sitten 2 sivua sitä englantilaista tekstiä joka on tullu sinne kpy:lle.
Että jos tämä nyt selventäs vähän tätä asiaa...
Se toinen sulkemiskirjekkin on tallessa mutta en nyt löytäny sitä tähän hätään...se on aika samanlainen.
Joku nyt tietysti ajattelee, että keksin koko kirjeen päästä, mutta harva 16-vuotias tyttö osaa edes tuollaisia termejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381760
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618