juttuhan menee niin, että tänne voi kirjoittaa anonyymisti, ja periaatteessa kukaan ei tiedä, mikä viesti on keneltäkin ja niin pois päin. totta? toinen juttu on se, että täällä fakta ja fiktio sekoittuvat. ei kannata uskoa kaikkea lukemaansa. motiivit, miksi eri ihmiset tänne kirjoittelevat, nekin varmasti vaihtelee. joku kaipaa oikeasti ja kuvittelee löytävänsä sen oikean ihmisen täältä, joku vaan leikkii niinkuin lapsi, joku ehkä tekee tätä työkseen. joku tulee tänne lukemaan näitä viestejä vain tarkistaakseen, ettei joku stalkkaaja ole imuttanut naamakirjasta yksityiseksi tarkoitettuja viestejä tai päivityksiä. joskus tulee jopa piinattu olo, kun yhteensattumia on liikaa. sitähän voi sitten tarvittaessa lähteä selvittämään eri teitä miksi niin on. ehkä päällimmäinen ja tärkein asia, minkä halusin kertoa, on se, että toivon, että sulla on kaikki hyvin. mulla on kaikki hyvin. en tiedä kuka on kaiken paskan takana, toivottavasti se et ole sinä. tuskin. kaikkea hyvää sun elämääsi.
aika pelottavaa
22
265
Vastaukset
- tuntematon nainen
aika hurjaa
- .................bb?
Kannattaa miettiä mitä fb:ssä ym. kirjoittaa, eikö vain?
- halveksittavaa.
Ei ihminen voi välttää kaikkea viestintää sairaiden ihmisten takia, teetkö itse niin?
- kyssäriä
onko oikein seurailla jonkun ihmisen facebook-tiliä ja jakaa sen sisältöä tänne luettavaksi?
- nuusk nuusk
No mitäs luulisit? Entäs ihmisen yksityistä kirjeenvaihtoa? Saako mennä postilaatikolle kyttäämään ja availemaan yksityiskirjeitä, jos henkilö sattuu kiinnostamaan?
- kuulostaa hurjalta.
Ja jotkut selvästi esiintyvät täällä tahallaan niin että viestit menevät sekaisin. Voiko fb:stä muka stalkata yksityisviestejä. Ei kai. Vaikka toisaalta tuo on totta että pitäisi miettiä mitä sinne kirjoittaa.
- tylyä.
mutta ystäviähän siellä pitäisi olla? Eikä itseään voi kokoajan olla kontrolloimassa. Onko sitten vika ystävässä jo fb:stä tänne vuotaa päivityksiä? susi lampaanvaatteissa?
- ainakin vielä
tylyä. kirjoitti:
mutta ystäviähän siellä pitäisi olla? Eikä itseään voi kokoajan olla kontrolloimassa. Onko sitten vika ystävässä jo fb:stä tänne vuotaa päivityksiä? susi lampaanvaatteissa?
joo niin se menee, ettei kaikki oo ystäviä. liikaa jengiä siellä pyörii. oma vika, kun ei kehtaa kieltäytyä kaveripyynnöistä. tulee sellanen olo, että sitten loukkaisi jotakuta. ja sitten ei kehtaa laittaa estoja, kun sekin tuntuu niin epäkohteliaalta. niin, onneksi on ihan oikeitakin ystäviä.
- ed.
tylyä. kirjoitti:
mutta ystäviähän siellä pitäisi olla? Eikä itseään voi kokoajan olla kontrolloimassa. Onko sitten vika ystävässä jo fb:stä tänne vuotaa päivityksiä? susi lampaanvaatteissa?
Ei kun mietin tuota yv:tä. Ei kai niitä voi kuka tahansa onkia verkosta. Tilapäivityksiin en laita mitään sellaista mitä ei voisi julkaista julkisest. Yksityisviesteissä ja chatissa ole kyllä kertonut todella henkilökohtaisia asioita. Ystäväni eivät ole susia lampaiden vaatteissa.
- spekuloin
ed. kirjoitti:
Ei kun mietin tuota yv:tä. Ei kai niitä voi kuka tahansa onkia verkosta. Tilapäivityksiin en laita mitään sellaista mitä ei voisi julkaista julkisest. Yksityisviesteissä ja chatissa ole kyllä kertonut todella henkilökohtaisia asioita. Ystäväni eivät ole susia lampaiden vaatteissa.
Niin, tiliin voi päästä käsiksi, jos on saanut jostain salasanat. Kannattaa aina kirjautua eri salasanoilla eri mestoihin, ettei jutut leviä. Nyt noviisikin sen tietää.
- salattuna
ed. kirjoitti:
Ei kun mietin tuota yv:tä. Ei kai niitä voi kuka tahansa onkia verkosta. Tilapäivityksiin en laita mitään sellaista mitä ei voisi julkaista julkisest. Yksityisviesteissä ja chatissa ole kyllä kertonut todella henkilökohtaisia asioita. Ystäväni eivät ole susia lampaiden vaatteissa.
Jopa sähköpostit on paremmin salattuja kuin yv:t. Kandee fb:n asetuksista laittaa päälle vaihtoehto, jossa viestiliikenne menee salattuna aina kun mahdollista.
Chatti vaikuttaa epäilyttävän hataralta, tuskin siellä kannattaa erityisemmin avautua. - ..
salattuna kirjoitti:
Jopa sähköpostit on paremmin salattuja kuin yv:t. Kandee fb:n asetuksista laittaa päälle vaihtoehto, jossa viestiliikenne menee salattuna aina kun mahdollista.
Chatti vaikuttaa epäilyttävän hataralta, tuskin siellä kannattaa erityisemmin avautua.,ku ei näistä tajuu mitään. mä inhoon tietokoneita. argh. en mä löydä mitään tollasia asetuksia. missä ne siellä muka on? :) no on säälittävää.
- Semmottia..
Ei kannata miettiä kenelle anonyymit viestit on, koska ne ei ole kenellekkään, koska nimet puuttuu. Mullakin oN profiili fb:ssä, mut ei yhtään kaveria tai ystävää, jonka kans voisin jutella siellä, käynkin vain huvikseen tarkistamassa sen..:)
- ei riitäkään
raasut pikku narsistit, joille mikään huomio ei koskaan riitä. se, että sinne hakeutuu vain huomiohakuista jengiä vääristää kyllä käsitystä siitä, mitä ihmisten välinen vuorovaikutus oikeasti voi olla. sitä sit nuoret katsoo ja omaksuu sieltä ihan kieroutuneita käyttäytymismalleja. niin.
- criminal minds
En tiedä, pelottaako siltikään. Säälittää.
- burn after reading
"ihmiset", jotka rääppivät ja pipertävät toisten jalanjäljissä ja housunlahkeissa... heh heh. surkuhupaisaa.
- pällit
Kyllä mua vähän pelottaakin. Lähinnä kun ei tiedä kuka ja miksi. Mulla ei kuitenkaan oo silleen pelättävää, koska olen ollut rehellinen mun läheisille ja ne tietää tasan tarkkaan missä mennään. Joten kaikki ihan jees. Mutta joo myös säälittää sellaset tyhmät juntit. Siis haloo!!!!!
- criminal minds
pällit kirjoitti:
Kyllä mua vähän pelottaakin. Lähinnä kun ei tiedä kuka ja miksi. Mulla ei kuitenkaan oo silleen pelättävää, koska olen ollut rehellinen mun läheisille ja ne tietää tasan tarkkaan missä mennään. Joten kaikki ihan jees. Mutta joo myös säälittää sellaset tyhmät juntit. Siis haloo!!!!!
Mä olen tottunut siihen, että väärät ihmiset on väärällä tavalla kiinnostuneita ja sairaat ihmiset sairaalla.
Jos joku penkoisi yksityistä kirjeenvaihtoa, vastine olisi kirjoittaa heistä oikeilla nimillä yksityiseen kirjeenvaihtoon kaikenlaista, kaikenlaista... - sellaiseenhan on ihan oikeus, kun on kyse yksityisestä viestinnästä ;-) Siitä vois sitten halukkaat käydä lukemassa kaikenlaista :-)
Joo. Aika sekojahan nää viestit tuppaa välillä olemaan ja ymmärrän jos jollakin tulee paha mieli urpoista kommenteista. Nämä nimimerkeillä olevat kirjoittelut kuitenkin kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska suurin osa kommentoijista kuitenkin haluaa ihan tarkoituksella heittää helttaa pusikosta tai provota. Ja mitäpä sitä turhaa niin ottaa hernettä nenää. Mielipiteitä on niin monta kuin on suomalaisiakin, joten se mikä toiselle on normia on toiselle kauhistus ja toisinpäin. Keskitytään vain antoisaan keskusteluun ja annetaan läpän lentää. Kyllä jokainen voi yksityisyydestään pitää huolta ja vaihtelee salasanoja ahkeraan, niin kyllä se siitä. Fb:hen ei kannata tosiaan muita ottaa, kuin vain hyviä ystäviä ja niitä joihin voi luottaa. Ja tietokoneille ne salasanat kuntoon ja selaimen välimuisti tyhjäksi surffailun jälkeen, niin ei ole pelkoja nuuskijoista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664