viemäriputken korjaus

vaavi

Edellinen huoneiston omistaja on porannut kylppärin kattoon syvän reiän ja osunut suoraan katossa kulkevaan yläkerran naapurin viemäriputkeen. Vettä tuli reiästä ajoittain tiputtelemalla. Taloyhtiön miehet porasivat katon kautta vuotokohdan näkyviin ja paikkasivat putken silikonilla. Mutta ei ainakaan näytä ensiyritäämällä onnistuvan. Vuoto ei enää ole yhtä voimakas kuin aikaisemmin. Mutta edelleen tulee tippa - pari tunnissa. Itse ajattelin levittää ensin putken päälle kosteuseristysmassan (keragreen) ja sen jälkeen vielä silikonia. Mitä mieltä olette? Vai onko ainoa mahdollisuus purkaa katto koko putken matkalta ja vaihtaa putki.

5

7870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äää

      pitäisi saada siihen kohtaan, putkea pitäisi saada näkyville noin 10 cm matkalta, ja panta pujottaa ympärille, putkea ei tarvitse vaihtaa.

      • vaavi

        Niinhän siinä sitten kävi, että putki jäi vuotamaan! Parhaiten välttää rakennusvirheet tekemällä homman itse. Kuten tuossa ensimmäisessa kirjoituksessa mainitsen, että putki paikattiin ensin silikonilla. Mutta se jäi vuotamaan. Olisin nyt uskonut, että putkifirman pojat huomaavat, että sauma ei ole tiivis. Varmaan sen huomasivatkin. Mutta eivät enää yrittäneet sitä tiivistää, vaan täyttivät porausreiän saneerauslaastilla. Eli putkeen jäi nyt sitten edellen pieni reikä, joka todennäköisesti vuotaa huoneistoni kattoon vähitellen. Tällaista fuskua tekee siis ammatikseen putkikorjausta tekevä firma pääkaupunkiseudulla (ei ole kyse Suomen pääkaupungista). En halua yleistää, että näin toimisivat kaikki firmat. Mutta tällaista siis esiintyy. Minun on nyt tosi hankala saada taloyhtiö uskomaan, että homma ei tullut tehtyä asianmukaisesti. Lasku pitää vain maksaa. Jos jotakin taas sattuu, niin uusi lasku tulee jälleen minun maksettavaksi. En tiedä mitä tehdä. Olisiko parasta olla asiasta hiljaa ja toivoa, että vuoto on niin vähäinen, että se itsestään kuivuu saunan kattoon lämmön vaikutuksesta.


      • rokkiwaari

        ja millä nimikkeellä noita yleensä löytyy? lvi erikoisliikkeistä vaiko ihan normirautakaupoista?


    • Appe

      Hehheh! Edellinen huoneiston omistaja oli porannut! Hehhehe!

      Kun et vaan itse olisi porannut?! No, sattuuhan sitä...

      Ps. tämä oli vain huulenheittoa :)

      • vaavi

        Joo sitä sattuu! En muuten ole porannut juuri sitä reikää, joka vuotaa. Edellinen omistaja oli asentanut suihkuverhon kattoon. Poistin kiskon katosta ja vedettyäni plugin pois reiästä alkoi tulla vettä. Olisin voinut itsekin porata kattoon reiän. En tullut asiaa ajatelleeksi. Mutta en onneksi tässä tapauksessa sitä tehnyt. Asialla ei sinänsä ole kystannusten kanssa merkitystä. Minun maksettavaksi se kuitenkin tulee. Mutta nyt kyllä tiedän, ettei ainakaan kylppäriin kannata lähteä poraamaan reikiä kattoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe