viemäriputken korjaus

vaavi

Edellinen huoneiston omistaja on porannut kylppärin kattoon syvän reiän ja osunut suoraan katossa kulkevaan yläkerran naapurin viemäriputkeen. Vettä tuli reiästä ajoittain tiputtelemalla. Taloyhtiön miehet porasivat katon kautta vuotokohdan näkyviin ja paikkasivat putken silikonilla. Mutta ei ainakaan näytä ensiyritäämällä onnistuvan. Vuoto ei enää ole yhtä voimakas kuin aikaisemmin. Mutta edelleen tulee tippa - pari tunnissa. Itse ajattelin levittää ensin putken päälle kosteuseristysmassan (keragreen) ja sen jälkeen vielä silikonia. Mitä mieltä olette? Vai onko ainoa mahdollisuus purkaa katto koko putken matkalta ja vaihtaa putki.

5

7524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äää

pitäisi saada siihen kohtaan, putkea pitäisi saada näkyville noin 10 cm matkalta, ja panta pujottaa ympärille, putkea ei tarvitse vaihtaa.

• vaavi

Niinhän siinä sitten kävi, että putki jäi vuotamaan! Parhaiten välttää rakennusvirheet tekemällä homman itse. Kuten tuossa ensimmäisessa kirjoituksessa mainitsen, että putki paikattiin ensin silikonilla. Mutta se jäi vuotamaan. Olisin nyt uskonut, että putkifirman pojat huomaavat, että sauma ei ole tiivis. Varmaan sen huomasivatkin. Mutta eivät enää yrittäneet sitä tiivistää, vaan täyttivät porausreiän saneerauslaastilla. Eli putkeen jäi nyt sitten edellen pieni reikä, joka todennäköisesti vuotaa huoneistoni kattoon vähitellen. Tällaista fuskua tekee siis ammatikseen putkikorjausta tekevä firma pääkaupunkiseudulla (ei ole kyse Suomen pääkaupungista). En halua yleistää, että näin toimisivat kaikki firmat. Mutta tällaista siis esiintyy. Minun on nyt tosi hankala saada taloyhtiö uskomaan, että homma ei tullut tehtyä asianmukaisesti. Lasku pitää vain maksaa. Jos jotakin taas sattuu, niin uusi lasku tulee jälleen minun maksettavaksi. En tiedä mitä tehdä. Olisiko parasta olla asiasta hiljaa ja toivoa, että vuoto on niin vähäinen, että se itsestään kuivuu saunan kattoon lämmön vaikutuksesta.

• rokkiwaari

ja millä nimikkeellä noita yleensä löytyy? lvi erikoisliikkeistä vaiko ihan normirautakaupoista?

• Appe

Hehheh! Edellinen huoneiston omistaja oli porannut! Hehhehe!

Kun et vaan itse olisi porannut?! No, sattuuhan sitä...

Ps. tämä oli vain huulenheittoa :)

• vaavi

Joo sitä sattuu! En muuten ole porannut juuri sitä reikää, joka vuotaa. Edellinen omistaja oli asentanut suihkuverhon kattoon. Poistin kiskon katosta ja vedettyäni plugin pois reiästä alkoi tulla vettä. Olisin voinut itsekin porata kattoon reiän. En tullut asiaa ajatelleeksi. Mutta en onneksi tässä tapauksessa sitä tehnyt. Asialla ei sinänsä ole kystannusten kanssa merkitystä. Minun maksettavaksi se kuitenkin tulee. Mutta nyt kyllä tiedän, ettei ainakaan kylppäriin kannata lähteä poraamaan reikiä kattoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe