Edellinen huoneiston omistaja on porannut kylppärin kattoon syvän reiän ja osunut suoraan katossa kulkevaan yläkerran naapurin viemäriputkeen. Vettä tuli reiästä ajoittain tiputtelemalla. Taloyhtiön miehet porasivat katon kautta vuotokohdan näkyviin ja paikkasivat putken silikonilla. Mutta ei ainakaan näytä ensiyritäämällä onnistuvan. Vuoto ei enää ole yhtä voimakas kuin aikaisemmin. Mutta edelleen tulee tippa - pari tunnissa. Itse ajattelin levittää ensin putken päälle kosteuseristysmassan (keragreen) ja sen jälkeen vielä silikonia. Mitä mieltä olette? Vai onko ainoa mahdollisuus purkaa katto koko putken matkalta ja vaihtaa putki.
viemäriputken korjaus
5
7275
Vastaukset
- äää
pitäisi saada siihen kohtaan, putkea pitäisi saada näkyville noin 10 cm matkalta, ja panta pujottaa ympärille, putkea ei tarvitse vaihtaa.
- vaavi
Niinhän siinä sitten kävi, että putki jäi vuotamaan! Parhaiten välttää rakennusvirheet tekemällä homman itse. Kuten tuossa ensimmäisessa kirjoituksessa mainitsen, että putki paikattiin ensin silikonilla. Mutta se jäi vuotamaan. Olisin nyt uskonut, että putkifirman pojat huomaavat, että sauma ei ole tiivis. Varmaan sen huomasivatkin. Mutta eivät enää yrittäneet sitä tiivistää, vaan täyttivät porausreiän saneerauslaastilla. Eli putkeen jäi nyt sitten edellen pieni reikä, joka todennäköisesti vuotaa huoneistoni kattoon vähitellen. Tällaista fuskua tekee siis ammatikseen putkikorjausta tekevä firma pääkaupunkiseudulla (ei ole kyse Suomen pääkaupungista). En halua yleistää, että näin toimisivat kaikki firmat. Mutta tällaista siis esiintyy. Minun on nyt tosi hankala saada taloyhtiö uskomaan, että homma ei tullut tehtyä asianmukaisesti. Lasku pitää vain maksaa. Jos jotakin taas sattuu, niin uusi lasku tulee jälleen minun maksettavaksi. En tiedä mitä tehdä. Olisiko parasta olla asiasta hiljaa ja toivoa, että vuoto on niin vähäinen, että se itsestään kuivuu saunan kattoon lämmön vaikutuksesta.
- rokkiwaari
ja millä nimikkeellä noita yleensä löytyy? lvi erikoisliikkeistä vaiko ihan normirautakaupoista?
- Appe
Hehheh! Edellinen huoneiston omistaja oli porannut! Hehhehe!
Kun et vaan itse olisi porannut?! No, sattuuhan sitä...
Ps. tämä oli vain huulenheittoa :)- vaavi
Joo sitä sattuu! En muuten ole porannut juuri sitä reikää, joka vuotaa. Edellinen omistaja oli asentanut suihkuverhon kattoon. Poistin kiskon katosta ja vedettyäni plugin pois reiästä alkoi tulla vettä. Olisin voinut itsekin porata kattoon reiän. En tullut asiaa ajatelleeksi. Mutta en onneksi tässä tapauksessa sitä tehnyt. Asialla ei sinänsä ole kystannusten kanssa merkitystä. Minun maksettavaksi se kuitenkin tulee. Mutta nyt kyllä tiedän, ettei ainakaan kylppäriin kannata lähteä poraamaan reikiä kattoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767