Vaihto D60 johonkin toiseen

Miiiiiihinen

Eli omistan Nikonin D60 kahdella eri objektiivilla ja Sb900 -salamalla.
Nyt olisi ruongon vaihdon aika. Olen 2 vuotta kuvannut tällä kameralla ja silloin tämä kamera oli ensimmäinen järkkärini.

Nyt mietityttää mihin runkoon siirtyisin. Eniten D60 on alkanut ärsyttämään, kennon kohina, hämärässä kuvaus on hankalampaa vaikka melko valovoimainen objektiivi onki, toinen asia mikä ärsyttää on automaattitarkennus joka "junnaa" kauan paikallaa, ei meinaa ehtiä äkkiä tarkentaa mihinkään, joten aina tulisi käyttää manuaalitarkennusta, joka ei aina ole se "nopein tarkennusvaihtoehto" hmm. ja mitähän muuta..

No kuitenkin mihin olisi järkevää vaihtaa runko, D90 kiinnostaisi hinnan ja sen takia että siinä ilmeisesti on tarkennus rungossa, jolloin rahaa säästyisi objektiivien ostossa tulevaisuudessa. MUTTA onhan D90 vanha kamera kans jo, eli tuleeko siinä konkreettista muutosta D60-D90? Muita ideoita? D5100 kiinnostaa mutta siinä ei sitä tarkennusta ole rungossa...

KAhden vuoden järkkäri käytön jälkeen on asioita joita ei tästä harrastuksesta vielä ymmärrä, mutta kokoajan opitaan uutta ja harjoitellaan. Siksi toivoisinkin saavani asiallisia vastauksia ja ajatuksena nimenomaan se ettei kahden vuoden kuluttua tarvitsisi taas vaihtaa ruonkoa.

10

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon D90

      D90 on parannus nykyiseesi. Olen kuvannut sillä kohta 4 vuotta ilman mitään häikkää. Jos budjetissa on varaa niin D7000 on seuraava sinulle varsin sopiva runko. Siitä saatan kirjoittaa Joulupukille syksymmällä.

      Digiaikana tekniikka kehittyy sitä vauhtia, että parin kolmen vuoden jälkeen alkaa taas kutittaa uuden hankinta. Sitä tautia on tullut harrastettua jo pidempään putkessa D70, D200, D90 ja D300s. Yleensä pidän mukana molempia, tällä hetkellä D90 ja D300s eri optiikoilla varustettuna. Toisessa yleislaajakulma ja toisessa makro tai pitkä putki tilanteen mukaan ja näin pyrin minimoimaan putken vaihtoja huonoissa olosuhteissa. Kuormaahan siinä on mutta repussa kulkee ja kun etureppukin on kohtalainen niin pieni lisäpaino selän puolella vain parantaa ryhtiä.

      Ainakin oma D90 on parempi hämäräkuvauksissa kuin D300s joskin ero ei suuri ole. D90 on lisäksi tänään todella edullinen hinnaltaan.

    • Miiiiihinen

      Mitä kokeilin D90 niin siinä tuntui olevan suht hyvä automaattikuvaustoimintokin. D60:ssä automaattikuvaus on mielestäni huono. Automaattitoimintoa on tullut vähemmän käytettyä, mutta esimerkiksi sukujuhlissa olisi kiva kun joku muukin saisi hyviä kuvia otettua kamerallani, ilman että joutuu säätöjä muuttelemaan..

    • Miiiihinen

      Entäpä sitten D5100 hyödyt verraten vanhaan D60 tai sitten tähän D90?

      Jos olisi enemmän rahaa käytössä ostaisin luultavammin tuon D7000 :)

    • Nikon D90

      Minä ainakaan en ole ajatellut vaihtaa D90 runkoani D5100 runkoon vaan kirjoitan Joulupukille josko rekeen mahtuisi D7000, jos ei niin uskon D90 palvelevan vielä pitkään. Tällä en halua väittää, että D5100 ostaminen olisi sen hassumpaa kuin D90:n jos kumpaakaan ei aiemmin ole ja kumpikin ohittaa D60 ominaisuuksiltaan. Päätöshän on yksin sinun.

      DXOmark on jonkinlainen testaaja myös kameroiden kuin kennojenkin osalta ja he ainakin arvostavat D5100 kennon aika korkealle

      http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Database/Nikon/D5100

      Sieltä löytyvät myös muut kaipaamasi rungot. Kenno on kuitenkin vain yksi osa kokonaisuutta mikä pitää ottaa huomioon.

    • 99miimi

      D5100 kääntyvä näyttö se plussaa

    • Tiedonhaluinenmyös

      Ei kai D90 suosimiselle vs 5100 johdu siitä että normaalistikkin D90 käyttäjiä on enemmän kun on vanha malli?

      Onko kenelläkään oikeasti kokemusta D5100`?

    • Kaupallistakameraa

      Totuus taitaa olla sellainen jotta kääntyvänäyttö on halvempi osa Nikonin
      valmistajalle kun tarkennusmoottori kameran rungossa?
      Miks ei Nikon D7000 kamerassa ole kääntyväänäyttöä? Vaan se on korvattu
      tarkennusmoottorin akselilla objektiivin kiinnityskohdassa? Siinäpä ?

    • Miiiiiiiiiini

      Entäs sitten onko järkevää ostaa heti D7000, eikä esim. D90, ettei tartte heti vuoden-parin jälkeen vaihtaa runkoa?
      Onko tarkennus huomattavasti parempi D7000 mallissa?
      Oon niin kahden vaihella kummanko ostan, hinta on vain niin kova D7000..

      • OlliL

        Kyllä mä aloittajana laittaisin d-90 Nikonin. Mä ainakin vaihdoin vanhan d-50 Nikonin tuohon d-90 kittiin, 18-105 pikkuzoomilla. Tuo on käytännöllinen putki ja sen hinnaksi ei jää kitissä paljoa Rajalan 599e tarjouksessa.
        D-7000 ois ollu tietenki moderni mutta mulle vielä liian hinnakas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe