Tultiin just

parin viikon Espanja

n-reissulta, käytiin Fuengirolassa, Sevillassa, Zaharassa ja Malagassa. Muutoin oli lämpöä ja kivaa, mutta torakkaongelma Espanjassa oli tosi paha. Torakat olivat mustia ja 10-15 cm pituisia. Torakkalaumat lentelivät aggressiivisesti päälle kun yritti olla kaupungilla. Hotellihuoneissa torakoita oli kymmenittäin. Alkuun niitä vähän pelkäsi, mutta kyllä niihin tottui. Minäkin ötökkäkammoisena talloin jo loppulomasta niitä melko tottuneesti korkokengilläni. Ääni oli kyllä inha, kun rusahteli alla.

9

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limpiador

      Jopa sylkäisit vitsin. Ja vielä pyllyn kautta!
      Espanjastakin löytää torakoita, mutta vain huonosti siivotuista huoneistoista. Olen asunut 15 vuotta Espanjassa ja tehnyt sitä ennen 20 vuoden ajan loma- ja työmatkoja Espanjaan monta kertaa vuodessa. Yhdessäkään hotellissa en ole nähnyt torakkaa, siivottomissa vuokra-asunnoissa vissiin 2-3 kertaa. Siivoamalla niistä on selvinnyt.
      Mutta lentelivät päälle! Tuohon tiedän lääkkeen. Osta sienikirja, jotta tiedät, mitä poimit ja syöt.
      Adiós

      • Alkuperäinen vielä:

        Ei kyllä se on totta isoja olivat uskalsin loppulomasta ottaa yhden värikkään kätöseenikin vaikka inhotti. Arvelisin värikkäiden olleen jonkin sorttisia isoja kuoriaisia.


      • Alkup.kirjoittaja

      • 10+2

    • Vakituinen Fugesta

      Siis tollasii rotan kokosii torakoita o=)

      Tosiaanki kannattaa tarkistaa mitä oot syöny tai polttanu.

      • alkup.vielä:

        Kyllä se minuakin ihmetytti miten valtavia olivat. Voin laittaa tänne kuvan missä minulla on sellainen kaamea ötökkä kämmenelläni. Laitan kuvan tänne illalla kun mieheni neuvoo minua miten saan kuvan laitettua.


      • alkup.taasen:
        alkup.vielä: kirjoitti:

        Kyllä se minuakin ihmetytti miten valtavia olivat. Voin laittaa tänne kuvan missä minulla on sellainen kaamea ötökkä kämmenelläni. Laitan kuvan tänne illalla kun mieheni neuvoo minua miten saan kuvan laitettua.

        Tässä minun kuvaani odotellessani voitte ihailla jonkun toisen matkaajan torakkakuvaa, tämä torakka on kuvattu Fuengirolassa, Mijaksessa:

        http://www.tripadvisor.co.uk/MemberPhotos-a_uid.E__2E__IhtnIhIjZ__2D__V28pxMYDTzDg==-w1#18165244


    • 25-v

      25-vuotta ja muutama havainto.

      Havainnot ovat ajoittuneet asunnon tyhjänäolon jälkeisiin jaksoihin.

      Oikealla aineella kertamoppaus varmistaa ötökkävapauden.
      Mopataanhan muutenkin kuin vain ötökkähavainnon jälkeen.

      Oikein pahasti laikottaessa levittelen torakkaloukkuja nurkkiin.
      Ei ensimmäistäkään torakkahavaintoa asunnossa.
      Joskus, harvoin, näkyy käytävässä raato joka sekin poistuu käytäväsiivouksen myötä.

    • 25-v

      Maanpintatason halpishostaalissa, lähellä Granadaa, olen kerran nähnyt illalla liikennettä kynnyksettömän oven ali.
      Nekin olivat muurahaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe