Tultiin just

parin viikon Espanja

n-reissulta, käytiin Fuengirolassa, Sevillassa, Zaharassa ja Malagassa. Muutoin oli lämpöä ja kivaa, mutta torakkaongelma Espanjassa oli tosi paha. Torakat olivat mustia ja 10-15 cm pituisia. Torakkalaumat lentelivät aggressiivisesti päälle kun yritti olla kaupungilla. Hotellihuoneissa torakoita oli kymmenittäin. Alkuun niitä vähän pelkäsi, mutta kyllä niihin tottui. Minäkin ötökkäkammoisena talloin jo loppulomasta niitä melko tottuneesti korkokengilläni. Ääni oli kyllä inha, kun rusahteli alla.

9

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limpiador

Jopa sylkäisit vitsin. Ja vielä pyllyn kautta!
      Espanjastakin löytää torakoita, mutta vain huonosti siivotuista huoneistoista. Olen asunut 15 vuotta Espanjassa ja tehnyt sitä ennen 20 vuoden ajan loma- ja työmatkoja Espanjaan monta kertaa vuodessa. Yhdessäkään hotellissa en ole nähnyt torakkaa, siivottomissa vuokra-asunnoissa vissiin 2-3 kertaa. Siivoamalla niistä on selvinnyt.
      Mutta lentelivät päälle! Tuohon tiedän lääkkeen. Osta sienikirja, jotta tiedät, mitä poimit ja syöt.
      Adiós

• Alkuperäinen vielä:

Ei kyllä se on totta isoja olivat uskalsin loppulomasta ottaa yhden värikkään kätöseenikin vaikka inhotti. Arvelisin värikkäiden olleen jonkin sorttisia isoja kuoriaisia.

• Alkup.kirjoittaja

• 10+2

• Vakituinen Fugesta

Siis tollasii rotan kokosii torakoita o=)

Tosiaanki kannattaa tarkistaa mitä oot syöny tai polttanu.

• alkup.vielä:

Kyllä se minuakin ihmetytti miten valtavia olivat. Voin laittaa tänne kuvan missä minulla on sellainen kaamea ötökkä kämmenelläni. Laitan kuvan tänne illalla kun mieheni neuvoo minua miten saan kuvan laitettua.

• alkup.taasen:
        alkup.vielä: kirjoitti:

Kyllä se minuakin ihmetytti miten valtavia olivat. Voin laittaa tänne kuvan missä minulla on sellainen kaamea ötökkä kämmenelläni. Laitan kuvan tänne illalla kun mieheni neuvoo minua miten saan kuvan laitettua.

Tässä minun kuvaani odotellessani voitte ihailla jonkun toisen matkaajan torakkakuvaa, tämä torakka on kuvattu Fuengirolassa, Mijaksessa:

http://www.tripadvisor.co.uk/MemberPhotos-a_uid.E__2E__IhtnIhIjZ__2D__V28pxMYDTzDg==-w1#18165244

• 25-v

25-vuotta ja muutama havainto.

Havainnot ovat ajoittuneet asunnon tyhjänäolon jälkeisiin jaksoihin.

Oikealla aineella kertamoppaus varmistaa ötökkävapauden.
      Mopataanhan muutenkin kuin vain ötökkähavainnon jälkeen.

Oikein pahasti laikottaessa levittelen torakkaloukkuja nurkkiin.
      Ei ensimmäistäkään torakkahavaintoa asunnossa.
      Joskus, harvoin, näkyy käytävässä raato joka sekin poistuu käytäväsiivouksen myötä.

• 25-v

Maanpintatason halpishostaalissa, lähellä Granadaa, olen kerran nähnyt illalla liikennettä kynnyksettömän oven ali.
      Nekin olivat muurahaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3007
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1674
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      1247
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79