Tultiin just

parin viikon Espanja

n-reissulta, käytiin Fuengirolassa, Sevillassa, Zaharassa ja Malagassa. Muutoin oli lämpöä ja kivaa, mutta torakkaongelma Espanjassa oli tosi paha. Torakat olivat mustia ja 10-15 cm pituisia. Torakkalaumat lentelivät aggressiivisesti päälle kun yritti olla kaupungilla. Hotellihuoneissa torakoita oli kymmenittäin. Alkuun niitä vähän pelkäsi, mutta kyllä niihin tottui. Minäkin ötökkäkammoisena talloin jo loppulomasta niitä melko tottuneesti korkokengilläni. Ääni oli kyllä inha, kun rusahteli alla.

9

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limpiador

Jopa sylkäisit vitsin. Ja vielä pyllyn kautta!
      Espanjastakin löytää torakoita, mutta vain huonosti siivotuista huoneistoista. Olen asunut 15 vuotta Espanjassa ja tehnyt sitä ennen 20 vuoden ajan loma- ja työmatkoja Espanjaan monta kertaa vuodessa. Yhdessäkään hotellissa en ole nähnyt torakkaa, siivottomissa vuokra-asunnoissa vissiin 2-3 kertaa. Siivoamalla niistä on selvinnyt.
      Mutta lentelivät päälle! Tuohon tiedän lääkkeen. Osta sienikirja, jotta tiedät, mitä poimit ja syöt.
      Adiós

• Alkuperäinen vielä:

Ei kyllä se on totta isoja olivat uskalsin loppulomasta ottaa yhden värikkään kätöseenikin vaikka inhotti. Arvelisin värikkäiden olleen jonkin sorttisia isoja kuoriaisia.

• Alkup.kirjoittaja

• 10+2

• Vakituinen Fugesta

Siis tollasii rotan kokosii torakoita o=)

Tosiaanki kannattaa tarkistaa mitä oot syöny tai polttanu.

• alkup.vielä:

Kyllä se minuakin ihmetytti miten valtavia olivat. Voin laittaa tänne kuvan missä minulla on sellainen kaamea ötökkä kämmenelläni. Laitan kuvan tänne illalla kun mieheni neuvoo minua miten saan kuvan laitettua.

• alkup.taasen:
        alkup.vielä: kirjoitti:

Kyllä se minuakin ihmetytti miten valtavia olivat. Voin laittaa tänne kuvan missä minulla on sellainen kaamea ötökkä kämmenelläni. Laitan kuvan tänne illalla kun mieheni neuvoo minua miten saan kuvan laitettua.

Tässä minun kuvaani odotellessani voitte ihailla jonkun toisen matkaajan torakkakuvaa, tämä torakka on kuvattu Fuengirolassa, Mijaksessa:

http://www.tripadvisor.co.uk/MemberPhotos-a_uid.E__2E__IhtnIhIjZ__2D__V28pxMYDTzDg==-w1#18165244

• 25-v

25-vuotta ja muutama havainto.

Havainnot ovat ajoittuneet asunnon tyhjänäolon jälkeisiin jaksoihin.

Oikealla aineella kertamoppaus varmistaa ötökkävapauden.
      Mopataanhan muutenkin kuin vain ötökkähavainnon jälkeen.

Oikein pahasti laikottaessa levittelen torakkaloukkuja nurkkiin.
      Ei ensimmäistäkään torakkahavaintoa asunnossa.
      Joskus, harvoin, näkyy käytävässä raato joka sekin poistuu käytäväsiivouksen myötä.

• 25-v

Maanpintatason halpishostaalissa, lähellä Granadaa, olen kerran nähnyt illalla liikennettä kynnyksettömän oven ali.
      Nekin olivat muurahaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      78
      5336
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      125
      3844
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      41
      3576
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      57
      3178
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2798
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2339
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2121
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      202
      2025
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      435
      1681
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1588
    Aihe