Laita ruokalusikallinen ruokasoodaa kuppiin ja laita vähän virtsaa samaiseen kuppiin. Jos se sihisee tai kuplii, se on poika. Jos ei tapahdu mitään, se on tyttö.
Ilmeisesti kun virtsa on hapanta, odotat poikaan, (siis sihisee) ja enemmän emäksinen odotat tyttöä.
--------
Kopioitu englantilainen versio:
Soda test:
put about a tablespoon of baking soda in a cup then put a little bit of urine in the cup, and if it sizzles or bubbles, it's a boy, and if it does nothing, it's a girl! Supposedly your urine is more acidic if you're carrying a boy, (hence the sizzling action) and more alkaline if you're carrying a girl.
-------
Tein testin, se näytti siltä ettei siinä tapahtunut mitään. Kun laitoin korvan kiinni kuppiin se sihisi pienesti. Vaaleaa vaahtoa hieman nousi pintaan. Ilmeisesti kyseessä on poika tulossa.
Onko joku muu kuullut kyseisestä testistä ja kokeillut? Ja kuinka kupissa tapahtu? (entä syntyikö juuri se mitä sooda testi ilmoitti?)
Ruokasooda testi - tyttö vai poika
20
14404
Vastaukset
- olen kokeillut
Minä kokeilin esikoisen aikana..sihisi ihan niin,että näki ja kuuli..mutta tyttö tuli.
Eli en luottaisi poppaskonsteihin =)
Sama homma kaikkien noiden mahan kokojen,muotojen yms. kanssa. - Äityli90
Tein aamulla uudestaan. Se tällä kertaa vaahtosi saman lailla kuin olutta kaataisi lasiin. 2cm valkoista vaahtoa.
- olen kokeillut
juuri niin minullakin silloin vaahtosi =D ..siis niin,että näki ja kuuli.
- ---emma---
Kaikkea sitä on :D enpä taida kokeilla, kun en muutenkaan usko tuollaisiin... en luottaisi 100% edes ultrassa kerrottuun sukupuoleen!
- olen kokeillut
En minäkään usko, kokeilin ihan vaan huvin vuoksi silloin aikoinaan =D
Olen tuollainen joka kokeilee melkein kaikkea uutta =) .
Joo, eihän tuohon ultraankaan voi luottaa 100% .Tytöllä voi olla häpyhuulet paisuneet niin paljon,että ultrassa voidaan sanoa pojaksi. Tai pojalla ei näy ultrassa kunnolla sukupuolielimiä, joten voidaan sanoa tytöksi.
Kun lapsivesitutkimusksestakaan (mikä sen oikea nimi nyt on) ei voida 100% varmasti sanoa, vaikka se on hiukan varmempi, kuin ultra. Ystävälleni tehtiin lapsivesitutkimusta, ja sanottiin,että tulisi tyttö..no tuota poikahan sieltä tuli.
Tuuria se on, jos ultrassa tms. sanottu sukupuoli on oikein.Niin jopa sanoi eräs lääkäri minulle synnärillä..kun juteltiin tuosta asiasta.- 9+20
No nyt on pakko kysyä uteliaisuuttani, että mitenkä se sukupuoli määritellään lapsivesitutkimuksessa? Itselleni sitä ei ole tehty, mutta olen ymmärtänyt että se tehtäisiin tarkistamalla sikiön kromosomit. Eli siis tarkempi kuin sukuelinten ulkoinen tarkastelu. Eli tytöllä on kromosomit XX ja pojalla XY, mutta joskus harvoin syntyy lapsia, joilla voi olla poikkeavuutta sukupuolessa, eli XXY tai XYY tms. Myös sukuelimet voivat olla niin epämuodostuneet, että sukupuolen määrittely ulkoisesti on mahdotonta. Silloin sukupuoli tarkistetaan kromosomeista. Tuntuu siis todella hassulta, että olisi syntynyt poika, jos sikiön kromosomilaskennan mukaan olisi ollut tyttö? Mutta tuossa lapsivesitutkimuksessa ei varmaan sitten tutkita sitten niitä kromosomeja? Eli kiinnostaisi tietää miten se sukupuoli sikiöstä määritellään jos ei kromosomeista eikä ultraamalla...?
- kromosomeista
9+20 kirjoitti:
No nyt on pakko kysyä uteliaisuuttani, että mitenkä se sukupuoli määritellään lapsivesitutkimuksessa? Itselleni sitä ei ole tehty, mutta olen ymmärtänyt että se tehtäisiin tarkistamalla sikiön kromosomit. Eli siis tarkempi kuin sukuelinten ulkoinen tarkastelu. Eli tytöllä on kromosomit XX ja pojalla XY, mutta joskus harvoin syntyy lapsia, joilla voi olla poikkeavuutta sukupuolessa, eli XXY tai XYY tms. Myös sukuelimet voivat olla niin epämuodostuneet, että sukupuolen määrittely ulkoisesti on mahdotonta. Silloin sukupuoli tarkistetaan kromosomeista. Tuntuu siis todella hassulta, että olisi syntynyt poika, jos sikiön kromosomilaskennan mukaan olisi ollut tyttö? Mutta tuossa lapsivesitutkimuksessa ei varmaan sitten tutkita sitten niitä kromosomeja? Eli kiinnostaisi tietää miten se sukupuoli sikiöstä määritellään jos ei kromosomeista eikä ultraamalla...?
siis kyllähän siinä kromosomit tutkiaan, ja onhan se harvinaista jos se pieleen menee,mutta niin voi myös käydä.
Joskus se menee pieleen juuri noiden poikkeavuuksien vuoksi, joskus se vain menee jostain muusta syystä pieleen. - 8+5
kromosomeista kirjoitti:
siis kyllähän siinä kromosomit tutkiaan, ja onhan se harvinaista jos se pieleen menee,mutta niin voi myös käydä.
Joskus se menee pieleen juuri noiden poikkeavuuksien vuoksi, joskus se vain menee jostain muusta syystä pieleen.Vähän off topic, mutta varmaan sitten jotain jatkotutkimuksia tehty? Jos kerran on kromosomeista löytynyt Y kromosomi, jonka perusteella on sanottu että poika, ja onkin tyttö tullut. X ja Y kromosomia ei oikein voi sekottaa toisiinsa ihan jo massiivisen kokoeronkin takia. Mutta joo, siis syntyyhän niitä tyttöjä, joilla on tuo Y kromosomi, mutta eihän se normaalia ole ja vaikuttaa kehitykseen. Eivät esimerkiksi saa urhella sm ja mm tasoilla, kun sukupuoli on vähän epäselvä, ja vaikuttaa lihaksiin ja suorituskykyyn. Erilaisia hormonihoitoja yms. on tällaisille tytöille.
- 10+10
8+5 kirjoitti:
Vähän off topic, mutta varmaan sitten jotain jatkotutkimuksia tehty? Jos kerran on kromosomeista löytynyt Y kromosomi, jonka perusteella on sanottu että poika, ja onkin tyttö tullut. X ja Y kromosomia ei oikein voi sekottaa toisiinsa ihan jo massiivisen kokoeronkin takia. Mutta joo, siis syntyyhän niitä tyttöjä, joilla on tuo Y kromosomi, mutta eihän se normaalia ole ja vaikuttaa kehitykseen. Eivät esimerkiksi saa urhella sm ja mm tasoilla, kun sukupuoli on vähän epäselvä, ja vaikuttaa lihaksiin ja suorituskykyyn. Erilaisia hormonihoitoja yms. on tällaisille tytöille.
eikun olikin toisinpäin, eli siis löytynyt kaksi X kromosomia ja vissiin sitten se pikkuinen Y kromosomi jäänyt piiloon.. mutta sama homma myös toisinpäin. Ylimääräiset X kromosomit vaikuttavat mm testosteronin muodostumiseen ja muuhunkin kehitykseen, pituuskasvuun jne. Mutta myös hoitoja saatavilla, jotta voitaisiin edistää lapsen normaalia, dominoivan sukupuolen mukaista kehitystä.
- ----emma----
Niinpä, sen takia en itse edes halua tietää etukäteen, kun väärin se menisi kuitenkin :D ja vaikka saisinkin jotain vinkkiä siitä, kumpi sieltä olisi tulossa, en silti todellakaan "tuudittautuisi" siihen! Siis en alkaisi ostella mitään pinkkejä vaatteita jos sanottaisiin että tyttö tulee.
Paljon jännempääkin mielestäni kun ei "tiedä" etukäteen, synnärillä sen sitten näkee kumpi sieltä tulee! :)- 5xäiti
Testi on varmaankin aivan yhtä luotettava kuin on se "valmistustapa", että laittaa vauvanaskarteluiltana sängyn alle ompelutarvikkeita tai työkaluja, riippuen siitä, kumman sukupuolen lapsen haluaa syntyvän.
Virtsa muodostuu munuaisissa ja riippuen siitä, mitä on syönyt ja mitä elimistö on tarvinnut, eritetään tarpeettomat emäksiset ja happamat ylijäämämolekyylit virtsaan. Joten testin luotettavuus on varmasti samaa luokkaa kuin tuo vanha ohje tytön tai pojan saamiseksi.
Leikkimielellä ja itseään hauskuuttaen voihan sitä kaikenlaisia yhtä luotettavia testejä vauvan sukupuolesta tehdä. Äkkiä keksin, että laittaa myssyyn vaaleanpunaisen ja vaaleansinisen sukan ja kumman sokkona myssystä onkii, on se tulevan vauvan sukupuoli. Ainakin yhtä luotettava testi, 50 % todennäköisyys saada oikea sukka myssystä.
- 5xäiti
Vauvan sukupuoli USEIMMITEN selviää kyllä synnytyksen yhteydessä. Joskushan ihminen saa väärän sukupuolen sukupuolielimet tai sitten persoona vaan kasvaessaan onkin väärää sukupuolta elimiinsä nähden.
- Jooseppi K
Mäkin tein testin, melkoisesti sihisi! Ilmeisesti odotan poikaa.
- Jooseppi K
Niin, lisäyksenä vielä, etten tiennyt ees olevani raskaana!!
- Nimimerkki on pakoll
Ikävä tuottaa pettymys mutta ruokasooda reakoi virtsan kanssa odotti sitten poikaa tai tyttöä tai vaikka ei olisi edes raskaana.
- olen kokeillut
Sinulle "Nimimerkki on pakoll"
Etkö ole lukenut kaikkia? =D
Minä ainakin kokeilin ihan vain huvin vuoksi =D .
Ja siis tottakai se sihisee, vaikka et odottaisikaan =D ..reagoihan se etikankin kanssa =) tai sitruunamehun ..tms. kanssa. - jk
ennolekullut
- hmmmm.-
tuotahan pitää kokeilla.m45.
- ullariitta
Vauva on melkoisella varmuudella joko tyttö tai poika....
- no oho! =D
"ullariitta"
No oho, ei kai =D =D =D =D =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849