Moro, oon viellä tällä hetkellä 14v jäppine (marraskuussa 15) ja kotona tampereella ei ole pitkään aikaan sujunut elämä äidin kanssa, vanhempani erosivat kun olin 7 ja isäni on töissä ulkomailla, ja hänellä on asunto helsingissä, ja äitikin on sitä mieltä että voisin muuttaa sinne asumaan, isäni toki käy siellä parin kuukauden välein ja viipyy parisen viikkoa sielä joten en aivan yksin asuisi, ja tunnen helsingin melkos hyvin, eli saisin ilmasseeksi kämpän, mutta mitenkäs lapsilisä, jota äiti saa 500e minua kohti kuussa, pitäisikö hänen antaa se minulle vai isän laittaa se suoraan minulle tilille? Valaiskaa minua kaikkessa tähän liittyvässä!
omaan kämppään 14v
6
257
Vastaukset
- Ei onnistu
Jos tuosta jää kiinni (siis että asut yksin eri kaupungissa) seurauksena on taatusti huostaanotto.
Ja taatusti jäät, sillä naapurit huomaa sen kyllä tai jonkun koulukaverin vanhemmat ilmoittaa kun kuulevat lapseltaan asiasta.- Muuttaja96
Mutta minkäs ikäisenä saa muuttaa vanhempien luvalla omaan asuntoon?
- kotona paras
Onkohan sinulla vähän väärä käsitys lapsilisän määrästä. Kelan sivuilta nappasin tämän leikkeen:
1. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 100,40
2. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 110,94
3. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 141,56
4. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 162,15
Jokaisesta seuraavasta lapsilisään oikeutetusta lapsesta 182,73
Mistähän olet tuon 500 keksinyt?- y5
Tarkoittaisikohan aloittaja elatustukea?
- Muuttaja96
Pahoittelen sitä että sekoitin elatusmakaun ja lapsilisän
- tyttö19w
vissiin 16v saa muuttaa "laillisesti" vanhempien luvalla omaan kämppään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62755