Moro, oon viellä tällä hetkellä 14v jäppine (marraskuussa 15) ja kotona tampereella ei ole pitkään aikaan sujunut elämä äidin kanssa, vanhempani erosivat kun olin 7 ja isäni on töissä ulkomailla, ja hänellä on asunto helsingissä, ja äitikin on sitä mieltä että voisin muuttaa sinne asumaan, isäni toki käy siellä parin kuukauden välein ja viipyy parisen viikkoa sielä joten en aivan yksin asuisi, ja tunnen helsingin melkos hyvin, eli saisin ilmasseeksi kämpän, mutta mitenkäs lapsilisä, jota äiti saa 500e minua kohti kuussa, pitäisikö hänen antaa se minulle vai isän laittaa se suoraan minulle tilille? Valaiskaa minua kaikkessa tähän liittyvässä!
omaan kämppään 14v
6
289
Vastaukset
- Ei onnistu
Jos tuosta jää kiinni (siis että asut yksin eri kaupungissa) seurauksena on taatusti huostaanotto.
Ja taatusti jäät, sillä naapurit huomaa sen kyllä tai jonkun koulukaverin vanhemmat ilmoittaa kun kuulevat lapseltaan asiasta.- Muuttaja96
Mutta minkäs ikäisenä saa muuttaa vanhempien luvalla omaan asuntoon?
- kotona paras
Onkohan sinulla vähän väärä käsitys lapsilisän määrästä. Kelan sivuilta nappasin tämän leikkeen:
1. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 100,40
2. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 110,94
3. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 141,56
4. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 162,15
Jokaisesta seuraavasta lapsilisään oikeutetusta lapsesta 182,73
Mistähän olet tuon 500 keksinyt?- y5
Tarkoittaisikohan aloittaja elatustukea?
- Muuttaja96
Pahoittelen sitä että sekoitin elatusmakaun ja lapsilisän
- tyttö19w
vissiin 16v saa muuttaa "laillisesti" vanhempien luvalla omaan kämppään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1732510Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from562060- 1041977
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276591971Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen311960Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la621287- 1221146
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei201003- 55948
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110887