Mooring line

sivumyötäistä

Olisi tarkoitus ensi vuonna käydä Välimerellä purjehtimassa vuokraveneellä.

Veneet kulemma ankkuroidaan perä laituriin päin. Tämä on selvää, mutta mikä on mooring line ja mikä on sen toimintaperiaate?

8

460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venehessu

Laiturilta lähtee köysi ulkona sijaitsevaan painoon. Lähestyt laituria, nostat köyden veneeseen ja kiinnität sen keulaan, perän kiinnität normaalisti laituriin.

Kuva selventänee:
      http://www.bluewatersupplies.com/Seite 13 moorizg1.jpg

Ahtaissa satamissa kelpo systeemi. Myös Ruotsissa voit törmätä tällaiseen kiinnityssysteemiin.

• sivumyötäistä

Kiitos tiedosta,

Kuva selvensi hyvin.
      Lisäkysymys: Onko siinä keulan puolella jotain lenkkiä, johon kiinnitysköysi sidotaan.

Kuvasta saa sen käsityksen, että köysi on pakko olla löysällä, jotta kiinnitysköyden voi luistattaa keulaan. Äkkiseltään tuntuu, että keula heiluu tämän takia tuulessa melko vapaasti puolelta toiselle. Jos ei lenkkiä ole, niin kuinka keulakiinnityksen saa tiukalle?

• Vedä kireälle

No se köysi on kiinni siellä edessä vedessä jossain painossa. Sen kun viet sen keulaan ja alat vetää kireälle.

• Navi-gator

Niin, kuva ei ehkä ihan paras. Puoshaalla otat perästä köydestä kiinni, ja kävelet keulaan nostaen ja kiristäen. Sitten kun se on kireä laitat keulassa knaapiin kiinni. Elikkä ei erillistä kiinnitysköyttä, vaan itse mooring line kiinnitetään.

• Sivumyötäistä

No nythän mä hokasin....

Asia on selvä, kiitokset

• Nettiveneilijä
      • venehessu

Videolla kohdassa 0:39 klassinen esimerkki vastaanottajasta, joka nostaa kädet ylös ottaakseen heitettävän köyden vastaan, mutta pitää rintamasuunnan kohti heittäjää. :D

• brunskär

Hei, Oviva kiinnitystapa satamissa, mutta muista pitää käsineitä kädessä kun kiinnityt ns. mooring linen koska useasti muutoin vara että köydet ovat roposia tai täynnä näkinkenkiä jotka voivat repiä käsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe