Kääpiö-sana

kääpiöJumalanarmosta

Minä olen 125cm ja ehdottomasti kääpiö, en vammainen. Kääpiö-sana kuvaa hyvin ja se kertoo myös huumorintajusta. Jos ei kestä sanaa kääpiö, ei varmaan ole sinut itsensä kanssa. Jos joku ajattelee että kääpiö viittaa siihen, ettei ole todellinen niin olkoon niin, mutta jokaisen on itse todistettava oma todellisuutensa, oli millainen ihminen tahansa. Ei sana naista/miestä pahenna.

7

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen tavallista lyhyempi, mutta lyhytkasvuiseksi minua ei ole koskaan määritelty. Tunnen sympatiaa pikkuihmisiä/kääpiökasvuisia kohtaan, koska he ovat vielä pienempiä kuin minä. Jos keskustelen teikäläisen kanssa, käyttäydyn aivan samoin kuin kenelle tahansa puhuessani, mutta mieleni tekisi usein taputtaa olkapäälle ja sanoa "pikkunen". :)

Poliittinen korrektius on hyvä asia, mutta minua kyllästyttää, jos siinä mennään liiallisuuksiin.

• ATDT'2

Nimimerkille "kääpiöJumalanarmosta"

Jos et kerran ole vammainen, älä sitten myöskään hae vammaispalvelulain oikeuttamia palveluita tai tukia, kuten asunnon muutostöitä asunnon keittiön madaltamiseksi.

Suomessa ei nimittäin ole kääpiöpalvelulakia.

Minä olen liikuntavammainen ihan avoimesti siksi, että se tuo oikeuden minulle saada tukea yhteiskunnalta, jotta pystyn elämään, käymään töissä ja muutenkin toimimaan itsenäisesti. En siis näe tuossa termissä mitään ongelmaa.

Noin muuten olen sitten yksilö, ja vamma on vain yksi ominaisuuksistani.

• kääpiöJumalanarmosta

Ihan normaalikokoisessa asunnossa elelen. En edes halua teettää mitään pikkukeittiötä.

• lyhäri

Kääpiö viittaa satuolentoon, tietysti saa olla satuolento, jos tahtoo. Nykytermi on kuitenkin lyhytkasvuinen. Kääpiö kuulostaa samalla lailla vanhahtavalta kuin rampa, invalidi tai vajaamielinen. Joissan piireissä voi herättää voimakasta myötähäpeää sanomalla olevansa kääpiö ja nimeomaan siksi, että vaikuttaa jotenkin niin takapajuiselta. Huumori & kääpiö on myos yksi stereotypioista, joista läheskään kaikki ei tykkää. Mitä jos sattuuukin olemaan täysin huumorintajuton, ei mikään kansallisuus tai vamma tai muukaan syntymäominaisuus ole luonnostaan huumorilla kuorrutettu.

• Tomina vara

Kääpiöhän tarkoittaa lyhytkasvuista tai lyhyttä.
      Kukapa lukee satuja kääpiöistä?
      Rampa tarkoittaa ihan sairasta,loukkaantunutta,eikä sen kuuluisi olla mitään vanhahtavaa!
      Sama invaliidin/invalidin kohdalla...
      Tiedämme kaikki,että mikään sairaus ei ole huumorin arvoinen,piste.

• hopitihopooo

Tosta nyt ei ota sit taas kukaan selvää!
      Kääpiö tarkoittaa satuolentoa! Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Sen kertoo myös nyt ensi-illassa ollut uusi elokuvakin "Hobitti – Odottamaton matka" joka sijoittuu Keski-Maahan, aikaan 60 vuotta ennen J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta -saagaa. Elokuvassa Bilbo Reppuli lähtee eeppiselle matkalle 13 kääpiön ja heidän johtajansa Thorin Tammikilven kanssa, tavoitteenaan vapauttaa Ereborin kääpiövaltakunta, jonka lohikäärme Smaug on kauan sitten valloittanut. Jos joku pitää tuota totena niin olis aika hakeutua hoitoon. Piste!!!!!!!!!
      Rampa sanaa ei käytä nykypäivänä kukaan, se on jäänne jostain vanhoista kotimaisista elokuvista! Piste!!!!
      Ja oikein vammaansa suhtautuva ihminen jolla on hyvä itsetunto, osaa suhtautua siihen tarpeen vaatiessa huumorilla. Voit uskoa sen. Piste!!!!!!!!!!!!!!!

• pätkis..

Nythän on muotia olla pätkä, valittiinhan miss universumiksikin vain 165 senttinen tyttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe