Kääpiö-sana

kääpiöJumalanarmosta

Minä olen 125cm ja ehdottomasti kääpiö, en vammainen. Kääpiö-sana kuvaa hyvin ja se kertoo myös huumorintajusta. Jos ei kestä sanaa kääpiö, ei varmaan ole sinut itsensä kanssa. Jos joku ajattelee että kääpiö viittaa siihen, ettei ole todellinen niin olkoon niin, mutta jokaisen on itse todistettava oma todellisuutensa, oli millainen ihminen tahansa. Ei sana naista/miestä pahenna.

7

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen tavallista lyhyempi, mutta lyhytkasvuiseksi minua ei ole koskaan määritelty. Tunnen sympatiaa pikkuihmisiä/kääpiökasvuisia kohtaan, koska he ovat vielä pienempiä kuin minä. Jos keskustelen teikäläisen kanssa, käyttäydyn aivan samoin kuin kenelle tahansa puhuessani, mutta mieleni tekisi usein taputtaa olkapäälle ja sanoa "pikkunen". :)

      Poliittinen korrektius on hyvä asia, mutta minua kyllästyttää, jos siinä mennään liiallisuuksiin.

    • ATDT'2

      Nimimerkille "kääpiöJumalanarmosta"

      Jos et kerran ole vammainen, älä sitten myöskään hae vammaispalvelulain oikeuttamia palveluita tai tukia, kuten asunnon muutostöitä asunnon keittiön madaltamiseksi.

      Suomessa ei nimittäin ole kääpiöpalvelulakia.

      Minä olen liikuntavammainen ihan avoimesti siksi, että se tuo oikeuden minulle saada tukea yhteiskunnalta, jotta pystyn elämään, käymään töissä ja muutenkin toimimaan itsenäisesti. En siis näe tuossa termissä mitään ongelmaa.

      Noin muuten olen sitten yksilö, ja vamma on vain yksi ominaisuuksistani.

      • kääpiöJumalanarmosta

        Ihan normaalikokoisessa asunnossa elelen. En edes halua teettää mitään pikkukeittiötä.


    • lyhäri

      Kääpiö viittaa satuolentoon, tietysti saa olla satuolento, jos tahtoo. Nykytermi on kuitenkin lyhytkasvuinen. Kääpiö kuulostaa samalla lailla vanhahtavalta kuin rampa, invalidi tai vajaamielinen. Joissan piireissä voi herättää voimakasta myötähäpeää sanomalla olevansa kääpiö ja nimeomaan siksi, että vaikuttaa jotenkin niin takapajuiselta. Huumori & kääpiö on myos yksi stereotypioista, joista läheskään kaikki ei tykkää. Mitä jos sattuuukin olemaan täysin huumorintajuton, ei mikään kansallisuus tai vamma tai muukaan syntymäominaisuus ole luonnostaan huumorilla kuorrutettu.

    • Tomina vara

      Kääpiöhän tarkoittaa lyhytkasvuista tai lyhyttä.
      Kukapa lukee satuja kääpiöistä?
      Rampa tarkoittaa ihan sairasta,loukkaantunutta,eikä sen kuuluisi olla mitään vanhahtavaa!
      Sama invaliidin/invalidin kohdalla...
      Tiedämme kaikki,että mikään sairaus ei ole huumorin arvoinen,piste.

    • hopitihopooo

      Tosta nyt ei ota sit taas kukaan selvää!
      Kääpiö tarkoittaa satuolentoa! Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Sen kertoo myös nyt ensi-illassa ollut uusi elokuvakin "Hobitti – Odottamaton matka" joka sijoittuu Keski-Maahan, aikaan 60 vuotta ennen J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta -saagaa. Elokuvassa Bilbo Reppuli lähtee eeppiselle matkalle 13 kääpiön ja heidän johtajansa Thorin Tammikilven kanssa, tavoitteenaan vapauttaa Ereborin kääpiövaltakunta, jonka lohikäärme Smaug on kauan sitten valloittanut. Jos joku pitää tuota totena niin olis aika hakeutua hoitoon. Piste!!!!!!!!!
      Rampa sanaa ei käytä nykypäivänä kukaan, se on jäänne jostain vanhoista kotimaisista elokuvista! Piste!!!!
      Ja oikein vammaansa suhtautuva ihminen jolla on hyvä itsetunto, osaa suhtautua siihen tarpeen vaatiessa huumorilla. Voit uskoa sen. Piste!!!!!!!!!!!!!!!

    • pätkis..

      Nythän on muotia olla pätkä, valittiinhan miss universumiksikin vain 165 senttinen tyttö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe