Masennuslääkkeet & Kuukautiset?!

Käytin 3,-vkoa lääkettä nimeltään Fenlafaxin (liekö joku rinnakkaislääke) ja sen käytön aikana tuntui että vuodan vaikka menkat olivat juuri viikko takaperin olleet. Katselin vuotamistani viikon päivät (siis ihan mustaa verta ja kauhea määrä!) kunnes päätin lopettaa lääkkeen. Mitään muita sivuoireita lopetuksestani en huomannut kuin että oli "känninen olo." Muuten ei mitään.

Nyttemmin menkkani ovat myöhässä (en ole raskaana en ole harrastanut seksiä yms. ollut sukupuolisessa kontaktissa) yli viikon päivät reilusti. Aika jännää että m-lääkkeet lisäsivät vuotoa vaikka menkat olivat loppuneet ja lopetettuani menkkoja ei kuulu eikä näy ja ihan selviä oireita on kuten vitutus, turvonneisuus, hirveä ruokahalu (myös makeanhimo) yms.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Ja koska menkkanne ovat alkaneet? Koska lääkäriin? Kiitos!
84593
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Pyh

Äänestä

Käytin venlaflaxia krooniseen kipuun,kuukautiset muuttuivat todella runsaiksi ja lopulta jouduin ottamaan verenhyytymislääkkeitä ja lopettaa lääkityksen.

Äänestä

Mulla meni valdoxanista täysin sekaisin. Ensin ne ei tulleet ja sitten vuoti pari vkoa ja tiputteli senkin jälk vähänväliä.

Äänestä

Pystyykö joku keksimään mitä hormonaalista järjestelmää SSRI:t ja SNRI:t ja vastaavat aineet EIVÄT sekoita.

Äänestä

Ihmetyttää koko Venlafaxin untuu ettei sovi edes puolelle ja silti lääkärit sitä tyrkyttää monille.

Äänestä
  • Sillä on niin huono maine että sitä pitää saada kaupaksi ennenkuin kukaan ei enää uskalla pistää edes yhtä tablettia suuhunsa.Toisaalta kun kirjoittaa Venlaa niin potilaan on lähes pakko tulla takaisin psyken vastaanotolle hoidattamaan sivuvaikutuksia.Esim. monille jo lyhyt käyttö aiheuttaa vaikeaa unettomuutta ja sitten vaan neuroleptit kehiin.Siitä alkaa matka psykiatrian maailmaan.
    Facebookissa on useita tukiryhmiä (englanninkielisiä) ihmisille joille on tullut pahoja ongelmia Venlan käytöstä.

    Äänestä

  • Olen syönyt Venlafaxin lääkettä useamman vuoden. Hyvä lääke on ollut. Aloitus oli rankka kokemus kun huonoa oloa kesti 5 viikkoa. Annos oli korkea aluksi joitain vuosia ja nyt pärjään 37,5 mg vrk. Oiskohan aloitettu jollain 300mg, en ihan varmaksi muista.

    Nyt pärjään hyvin mutta kuntoilen kuudesti viikossa. Ilman liikuntaa en voisi kuvitella eläväni.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


N-1988 kirjoitti:

Käytin 3,-vkoa lääkettä nimeltään Fenlafaxin (liekö joku rinnakkaislääke) ja sen käytön aikana tuntui että vuodan vaikka menkat olivat juuri viikko takaperin olleet. Katselin vuotamistani viikon päivät (siis ihan mustaa verta ja kauhea määrä!) kunnes päätin lopettaa lääkkeen. Mitään muita sivuoireita lopetuksestani en huomannut kuin että oli "känninen olo." Muuten ei mitään.

Nyttemmin menkkani ovat myöhässä (en ole raskaana en ole harrastanut seksiä yms. ollut sukupuolisessa kontaktissa) yli viikon päivät reilusti. Aika jännää että m-lääkkeet lisäsivät vuotoa vaikka menkat olivat loppuneet ja lopetettuani menkkoja ei kuulu eikä näy ja ihan selviä oireita on kuten vitutus, turvonneisuus, hirveä ruokahalu (myös makeanhimo) yms.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Ja koska menkkanne ovat alkaneet? Koska lääkäriin? Kiitos!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu