Ajattelin alkaa petrata ruotsin kieltä, joten osaisikohan joku ehdottaa hyviä ruotsinkielisiä kirjoja. Minua kiinnostavat erityisesti naisten asemaa ja kovaa kohtaloa käsittelevät kirjat, nykyaikaan tai historiaan sijoittuvat. Saa ehdottaa muutakin, mutta jätetään dekkarit ynnä muu jännityskirjallisuus pois laskuista.
Hyviä ruotsinkielisiä kirjoja
På svenska
2
192
Vastaukset
Aloita vaikka Solveig von Schoultzin kirjalla Ansa och samvetet. Se kertoo pienen tytön kamppailusta omntuntonsa kanssa yhtenä kesänä. Von Schoultzin kirjat ovat muutenkin lukemisen arvoisia. Kieli on rikasta ja tiivistä. Hän ei jaarittele turhia ja hänen teostensa muoto on hyvin harmoninen.
- Ilpo Tuskin
P.C. Jersild, Gerda Antti ja Per Olov Enquist. Erittäin koskettavia, jykeviä tekstejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3601937Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751304Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831297- 1341167
- 841043
- 90926
- 48853
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro118824- 48790
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60746