Ostin uuden telkkarin ja tuon toisen telkun raahasin toiseen huoneeseen, jossa ei ole antenniliitäntää seinässä. Ostin sitten antennivahvistimen (39€), koska en halunnut vetää antennijohtoa pitkin muita huoneita. Nyt tuo antennivahvistin ei kyllä toimi lainkaan. En tiedä mikä on vialla. Signaali on 100% mutta kuvan laatu 0%, olenko idiootti vai mikä on vialla? Vahvistimen mukana tuli pieni johto, ja vahvistimessa on kaksi televisio paikkaa ja alhaalla antenni paikka. Kun laitan tuon pienen johdon kiinni ekaan tv paikkaan ja antennipaikkaaan ja telkusta tulevan anttennijohdon toiseen teeveen paikkaan niin signaali on tuo 100. Telkussa ei ole mitään vikaa, melkein uusi ja digiboxi on telkun sisällä.
Antennivahvistin????
7
5284
Vastaukset
- ...............
Siinä vahvistimessa on varmasti säätö jota voit säätää pienellä ruuvarilla varovasti, kokeilepas säätää sitä ja katso missä vaiheessa signaalinlaatu ja signaalinvoimakkuus ovat suunnilleen tasoissa ja mahdollisimman korkealla. Liian suuri vahvistus voi aiheuttaa päinvastaisen reaktion ja kuva menee vatuiksi tai ei tule kuvaa lainkaan joten säätämistä tarvitaan.
- Joku Muu
Minulle kyllä jäi epäselväksi,mikä tuossa on antennina.Antennivahvistin kyllä on,
mutta missä on antenni? Mikä minulla jäi ymmärtämättä? - olenkoaivantyhmä1001
siis antenni on katolla, mutta olohuoneessa on se pistoke seinässä. Liikkeessä josta ostin vahvistimen sanottiin että kun laittaa sen pistorasiaan ja liitokset kiinni telkkariin niin pitäis näkyä. Vahvistimessa ei kyllä näy mitään sellaista säätöjuttua... Olen kyllä koittanut myös sellaista pöytäantennia, kun eikö sen pitäisi saada signaalia katolla olevasta antennista mutta se ei toimi ollenkaan.
- ehdottaja.
kerropa huviksesi sen vahvistimen merkki ja malli niin ei tarvi arvailla.
- ..Topias
En ihan ymmärrä mitä olet tekemässä. Antenninvahvistin toimii siten että seinässä olevasta pistokkeesta kytket johdon siihen vahvistimen antenni paikaan ja sitten TV paikoista johdot kumpaankin telkkariisi. Vahvistin vahvistaa seinäpistokkeesta tulevaa signalia siten että se riittää molemmille TV:lle. Vahvistin ei mitenkään poista sitä tarvetta että joudut vetämään antennijohdon sinne missä se toinen TV on.
Pöytäantenni ei saa signaalia katolla olevasta antennista vaan se kuuntelee samaa lähetintä mitä kattoantennikin. Se sinun katolla oleva antenni ei lähetä vaan vastaanottaa.- olenkoaivantyhmä1001
Okei, no ei ihme ku ei kuva näy :D kaupassa annettiin sellanen käsitys että toimii ilman että tarttee vetää sitä antennijohtoa pitkin asuntoa.
- kokeilija.
pöytäantennin kanssa tuota vahvistinta voipi kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886