Minulla on diagnosoitu ad/hd, ja lääkkeitä on nyt sitten kokeiltu. Minulle sopivaa lääkettä ei kuitenkaan vielä ole löytynyt.
Voisitteko kertoa, että minkälaisia haittavaikutuksia teille on ilmaantunut käyttämistänne lääkkeistä? Missä ajassa haittavaikutukset ovat kadonneet, ja oletteko voineet jatkaa kyseisen lääkkeen käyttöä (alun) haittavaikutuksista huolimatta? Minkä takia jokin tietty lääke ei ole teille sopinut, ja miksi teille on päädytty kokeilemaan jotain muuta? Mihin lääkkeeseen olette sitten loppujen lopuksi päätyneet?
Kiitokset vastauksista! :)
AD/HD lääkekokeilujen seuraamukset
2
214
Vastaukset
- C-mies
Moi!
Sinänsä mä oon vähä huono sanoon kun mulla ei oo adhd-diagnoosia vaan mulla on Concerta (108mg/vrk) vaikeaan masennukseen ja ahdistuneisuuteen. Itellä tuo Concerta ei oo oikeestaan tuonut juuri mitään haittavaikutuksia paitsi pieni päänsärky alussa mikä meni äkkiä ohi. Toki vieläkin on vähä "nyrpee" olo kun C laskee illalla mut sen kestää kun hyödyt on niin paljon suuremmat. Voi tietty olla et sulla on jo se kokeiltu kun taitaa olla se eka peruslääke mikä adhd potilaille määrätään. Omasta kokemuksesta voin tuota suositella vaikka indikaatio on eri. Kaverilla tuli tästä tosi paha olo alkuun (oksenteli paljon) mut se tais mennä viikossa ohi. Jos tätä ei oo kokeiltu niin on kokeilemisen arvonen. Dexedrinee on moni kehunu mut oon ymmärtäny et se aiheuttaa pahemman riippuvuuden pitkässä käytössä kun metyylifenidaatti, on kuitenkin vahvempi stimulantti ja ymmärtääkseni hyvin lähellä amfetamiinia. Itekkin haluisin kokeilla Dexedrinee kun toleranssi on kehittyny metyylifenidaattiin. Kaikilla ei kuitenkaan tuu toleranssia vuosiin metyylifenidaattiin jos käyttää määrätyllä annoksella. Ite aloin leikkimään sillä kun kiva itsetuntobuusti tulee isommilla annoksilla mut jos tähän päädyt niin älä tee niinkun mä :D. Mun annos kohos parhaimmillaan 400-500mg päivässä mikä on aika kova doussi, mä vielä pureskelin ne depotit murskaks. Vähä ku oon päihteisiin menevä persoona niin mun kymmenen vuoden ganjataustalla ei tuota Dexedrinee paljon määrätä ja toisaalta hyvä niin, se lipsuis äkkiä hanskasta :P Kaverilla pamahti myös piripsykoosi Concertasta mut sekin kisko niitä ihan hirveellä doussilla joten pysy tosiaan annoksessa mikä on määrätty jos tätä alat käyttään, sillon ei pitäs olla psykoosivaaraa eikä kai kauheesti muutakaan vaaraa.
-C-- Eka Vekara
Tarkoitus ei tosiaan ole syödä lääkkeitä yli määrättyä määrää. En todellakaan halua lähteä mukaan sellaiseen leikkiin. Toivon vaan, että löytyisi edes joku sopiva, jonka kanssa normaalit asiat saisi edes välillä sujumaan vähän mutkattomammin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019