LADA ÄÄNESTYS!!!!!!!!!!

=VAZ=

eliikkä kertokaa oma suosikki lada malli kautta aikojen ja selittäkää hyvät ja "huonot" puolet! :)

92

1943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1200s

      Pyöreälamppuinen 1200s 70-luvulta. Helppo korjata ihan vain jakoavaimella tai omalla mukana tulleella työkalusarjalla. Tarpeen mukaan lähti käymään veivillä. Huonoa oudohko ajoasento, karkea käyntiääni ja kankeus.

      • Kanto.

        Varmaan tarkoitit 1200L se malli oli pyöreälamppuinen. Minun suosikki olisi juuri tuo 1200S malli, siinä oli lamput toisen malliset. Sisustus ja kori malli myös.


      • 2103 JA 2106
        Kanto. kirjoitti:

        Varmaan tarkoitit 1200L se malli oli pyöreälamppuinen. Minun suosikki olisi juuri tuo 1200S malli, siinä oli lamput toisen malliset. Sisustus ja kori malli myös.

        VANHEMMISTA 2103 LADA JA 2106 LADA JOSSA ON NE PYÖREÄT VALOT. SITTE 1200S 2105 SININEN NELIVALOILLA


      • aviopm

        1200 /1500/1600


      • monen.maaston
        2103 JA 2106 kirjoitti:

        VANHEMMISTA 2103 LADA JA 2106 LADA JOSSA ON NE PYÖREÄT VALOT. SITTE 1200S 2105 SININEN NELIVALOILLA

        Lada Niva. ja magneettisella taka-akselilla. taka-akseli kerää kaikki pudonneet osat, eikä tarvitse uusia ostella.


    • 2107

      2107. Vähän varustellumpi. 13300 koneella kohtuu kulutus. Huonot puolet??

      Ehkä se, että sinkitystä ei ole ja tuppaa ruostumaan.

      • 2107

        tuli koneen koko väärin...

        Jos ette huomanneet..


    • Tekninen harppaus.

      Alkuperäinen Samara 1500. Ei siis nämä paisutellut ja krumeluuratut eurohössötykset, vaan se alkuperäisellä maskilla ja sillä muovitetulla b-pilarilla jossa kyrillisiä kirjaimia. Kulki kuin piru, moderni kiilamainen ulkonäkö, etuveto, 5-vaihdetta ja aivan upea auto ajaa. Olihan se sukua jopa Porschelle!!!

      Kamalinta ei kysytty, mutta - anteeksi vain 100-sarjalaisten omistajat - tiine antilooppi on minusta huonoin Lada-malli. 10 vuotta autonäyttelyjä ja sitten myyntiin juuri se 10 vuotta myöhässä.

    • kalja sir

      Nappisilmä, yksinkertainen toimintavarma rakenne, sillä ajoivat niin kommarit kuin porvaritkin ja jotkut siltä väliltä.

    • Lada 1200l

      Mun lempi lada on lada 1200l koska siinä on pyöreät lamput ja muutenkin hieno. ja vielä tummanvihreenvärinen...

      • tyula

        ois u peaa omistaa 45 Ladaa 1200/1300 mallista alkaen


    • kojokojo

      1500 omg erikoismalli

      • vm.94

        1700 i Farmari.Itse ajanut 16 vuotta samalla pelillä.Hyvin on pelittänyt. eikä aikomustakaan vielä vaihtaa.


      • tyufa

        1500s 2103 ois upeeta omistaa ja 2107 1300s


    • Agf-800

      Olisi upeaa omistaa 9 tuplavaloa ja 7 nelilamppua ja 2 vfts mallia ja 7 farmaria 3 vfts mallia ja 5 vfts mallia ja 2 kanttimallia ja 9 nelivaloa. 8 nelivaloa

      • Miksi?

        Mihin sinä noin monta lamppua tarvitset?


      • Ladafever
        Miksi? kirjoitti:

        Mihin sinä noin monta lamppua tarvitset?

        Veli hyvä ... elämme parhaillaan vuoden pimeintä aikaa ... lamppuja ei ole koskaan ainakaan liikaa.


      • Ladanever
        Miksi? kirjoitti:

        Mihin sinä noin monta lamppua tarvitset?

        Ladassa on niin huonot valot, että siihen on pakko laittaa monet lisävalot.


      • parhaat valot
        Ladanever kirjoitti:

        Ladassa on niin huonot valot, että siihen on pakko laittaa monet lisävalot.

        jos et tiennyt niin venäläinen optiikka on maailman huippu on ja tulee aina olemaan


      • Ei hinnasta kiinni
        Ladanever kirjoitti:

        Ladassa on niin huonot valot, että siihen on pakko laittaa monet lisävalot.

        Ladanever ei ole ladan valoja nähnytkään.Vai ladassa huonot valot?Paremmat ku euroautoissa samaan rahaan.


      • menevä_mies
        Ladanever kirjoitti:

        Ladassa on niin huonot valot, että siihen on pakko laittaa monet lisävalot.

        Siihen aikaan ralliautoissa oli paksut lisävalon mulkerot keulalla. Sen takia Ladaankin laitettiin usein lisävalot nokalle killittämään. Niihin sai päälle valkoiset linssinsuojukset joissa oli rallilipun kuvat. Sitten kun vielä muisti laittaa takaikkunan päälle semmosen paksun mustan muoviritilän, niin oli taatusti autoileva menevä mies. Niin ja antenni piti auton molemmassa lokasuojassa olla vaikka ei mitään radioita ja lälläreitä oliskaan ollu.


      • tossla
        parhaat valot kirjoitti:

        jos et tiennyt niin venäläinen optiikka on maailman huippu on ja tulee aina olemaan

        2101. 2102. 2103. 2106 mallit


    • Jocker

      Kyllä se on 2107.
      Hyvää: tilantuntu, luotettavuus, hyvät ajo-ominaisuudet, jne
      Huonoa: -

      • Ladanever

        Sienien käytössä on se hyvää että tajunta hämärtyy ja todellisuus katoaa. Silloin voi kirjoittaa jopa Ladasta näin:

        Kyllä se on 2107.
        Hyvää: tilantuntu, luotettavuus, hyvät ajo-ominaisuudet, jne
        Huonoa: -


      • Kanto.
        Ladanever kirjoitti:

        Sienien käytössä on se hyvää että tajunta hämärtyy ja todellisuus katoaa. Silloin voi kirjoittaa jopa Ladasta näin:

        Kyllä se on 2107.
        Hyvää: tilantuntu, luotettavuus, hyvät ajo-ominaisuudet, jne
        Huonoa: -

        Vaikuttaa siltä että sinä olet aina sienihuurussa. Koetappa pysyä erillään muutama päivä sienistä, että kuultaisiin sultakin joskus asiaa, eikä höpötystä.


      • Ladanever
        Kanto. kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että sinä olet aina sienihuurussa. Koetappa pysyä erillään muutama päivä sienistä, että kuultaisiin sultakin joskus asiaa, eikä höpötystä.

        Kuten tiedät minä olen raitis. Koitan teitä sienisekopääladisteja myös pitää pois sienistä.


      • Kanto.
        Ladanever kirjoitti:

        Kuten tiedät minä olen raitis. Koitan teitä sienisekopääladisteja myös pitää pois sienistä.

        Sinun pitäisi todistaa se jollain lailla että olet raitis ja reilu. Puheesi kun ovat aina aivan sekalaista hölöpön hölötystä. Raittiilla on jotain järkeä joskus, mutta sulla ei koskaan.


      • Ladanever
        Kanto. kirjoitti:

        Sinun pitäisi todistaa se jollain lailla että olet raitis ja reilu. Puheesi kun ovat aina aivan sekalaista hölöpön hölötystä. Raittiilla on jotain järkeä joskus, mutta sulla ei koskaan.

        Ei teille sienisekoilijoille voi mitään todistaa. Normaalit taas huomaavat heti minun olevan ainoita järkeviä ihmisiä täällä.


      • Ladaforever
        Ladanever kirjoitti:

        Ei teille sienisekoilijoille voi mitään todistaa. Normaalit taas huomaavat heti minun olevan ainoita järkeviä ihmisiä täällä.

        voit painuu v-ittuun niitten sienien kanssa ketään ei kiinosta


    • Alf-585

      1. 1200 2101 2. 1500 2103 3. 1600 2106 4. 2107 1600sl 5. 1500s 2103 6. 1200s 2105 7. Samara 1988-92 8. 2105 1500s 9. 2102 1200

    • zikzak

      ehdottomasti nappisilmä on paras lada! sen yksinkertaisempaa autoa ei ole joten korjaukset onnistuu helposti ja halvalla. bensasta kyllä tykkää mutta TOIMII!

    • ::Lada::Niva::

      Tuo Lada niva on mielestäni paras lada.
      hyvät puolet:
      -Luja ja kestävä runko
      -Lämpiää äkkiä
      Huonot puolet:
      -Suuri polttoaineen kulutus

      • konelasport

        olisi upeaa omistaa 1200. 1300. 1500. 1600. 2101. 2102. 2103. 2104. 2105. 2106. 2107 ja kolme samaraa vuosilta 1988-1994. ja sitten ukko ajaisi 2102. 2104 malleja. ja 1500i mallia samara ja vfts malleja. ja rataa ladalla fiat twincamin kone. ja lada 2107kalla. ja ukko ajaisi ratakisoja ja hakisi tuplalampulla wilman tytar laitokselta. ja ajaisi kolme ratamestaruutta samaralla ja rataennatyksen 2105 mallilla ahvenistolla. 3 mestaruutta samaralla ja 1 hopean rallissa


      • alfatah

        olisi upeaa omistaa 3 tuplista. 2 pyoreeta. 1 samara


    • tididiii

      ihan perus 325, niitähän näkee nuorilla janttereilla aika paljon.

    • 1300trophy

      paras oli 1300 SA-mara.ostin sen 1300 trophy rallipeliks ja hauskaa oli koko rahan edestä.Ei toki tehostaan ihan poloille ja uudemmile ranskiksille pärjänny,mut niissä ei tuota saanu rikki millään.torsen piti huolen et suht kaikki tehot pääsi tiehen,ja kaasari vehkeis vapaampi tasoitti tehoeroja.En tehnyt atuoa,vaan ostin sen suht valmiina.

    • iso pienviljelijä

      Ladan varma talvikäynnistys konsti, jos muu ei auta. Pitää huutaa pakoputkeen että Rokan Antti tulee., johan rupee rykimään.

      • Kalle

        Tuo ei muihin autoihin auta naapurillani nokirengas nenänpäältä leuannokkaan todistaa sen joka aamuisen käynistys yrityksen ja sitten odottamaan linja-autoa.


      • NÄÄ OMISTAIS
        Kalle kirjoitti:

        Tuo ei muihin autoihin auta naapurillani nokirengas nenänpäältä leuannokkaan todistaa sen joka aamuisen käynistys yrityksen ja sitten odottamaan linja-autoa.

        1. LADA 1200 < PYÖREÄLAMPPU < 6 3-9
        2. LADA 1500 < PYÖREÄLAMPPU < 2 2-4
        3. LADA 1600 < 2106 JA 2107 < 2 3-5
        4. LADA 2102 JA 2104 2 0


      • Armaani
        Kalle kirjoitti:

        Tuo ei muihin autoihin auta naapurillani nokirengas nenänpäältä leuannokkaan todistaa sen joka aamuisen käynistys yrityksen ja sitten odottamaan linja-autoa.

        Minun naapurilla oli myös korvien ympäri nokirengas oli varmasti kuunnellu että lähtikö länsiauto käyntiin.


      • avtovaz

        2101 1200 tyylikas 2107 edustava


    • Ryhmäpeli

      B -ryhmän VFTS.

    • Ladanainen

      Lada Samara ja HB110 pitkällä ajokokemuksella erittäin hyviä ja halpoja ajokilometrejä.

      • Anonyymi

        näin on. minulla edelleen ajossa 110 joka päivä. en kaipaa niitä takavetoisia talviliukkaille.


    • Rautasergei

      Kyllä mielestäni se "rautakeulainen" nelilamppu lada on paras malli. Siinä oli jotakin, vähän jopa saksalaista jämäkkyyttä ohjauksessa mutta ajonautinto välittyi kuitenkin lähinnä ranskalaisille ajoneuvoille tyypillisenä pehmeytenä ja ajomukavuutena.

      Kunnon rautakeula käänsi päitäkin yllättävän paljon. Kaverit joilla oli perusnappisilmiä, datsuneita tai opeleita eivät keränneet läheskään samalla tavalla huoltamon tyttöjen huomioita kuin oma rautakeula.

      Minulla oli tuo auto joskus yhdeksänkymmentäluvulla viitisen vuotta, eikä sinä aikana tarvinnut juurikaan tehdä mitään muuta kuin asentaa (keltaiset) päivävalot ja vaihtaa pari polttimoa sekä pakoputki, virranjakaja ja perälaatikko. Loppuajasta kolmosvaihde ei tosin enää tahtonut pysyä päällä.

      Möin auton ennen vuosituhannen vaihdetta ladistille turun seudulle, sain autosta silloin 12500mk. Sittemmin on vähän harmittanut kun tuli myytyä auto.

      • 21011

        "Kyllä mielestäni se "rautakeulainen" nelilamppu lada on paras malli. Siinä oli jotakin, vähän jopa saksalaista jämäkkyyttä ohjauksessa mutta ajonautinto välittyi kuitenkin lähinnä ranskalaisille ajoneuvoille tyypillisenä pehmeytenä ja ajomukavuutena."

        Aika hassu kaveri olet muisteloinesi sillä tuossa kotterossa ei ohjauksen suhteen tainnut muuta eroa olla, kuin ratin muotoilu tavalliseen 1200 nappikseen nähden. Pehmeys saattoi johtua hieman isommasta massasta perusmalliin nähden ja tietenkin kuljettajan penkin verhoilusta :)

        Plussaa tossa nelilamppuisessa oli isompi moottori ja harvemmat välitykset. Myöskin ohjaamon verhoilu oli jo lähempänä sakemannia ja varustelu tingelis tangelis puolella neuvostoliittolaiseksi runsasta.


      • konela tampere
        21011 kirjoitti:

        "Kyllä mielestäni se "rautakeulainen" nelilamppu lada on paras malli. Siinä oli jotakin, vähän jopa saksalaista jämäkkyyttä ohjauksessa mutta ajonautinto välittyi kuitenkin lähinnä ranskalaisille ajoneuvoille tyypillisenä pehmeytenä ja ajomukavuutena."

        Aika hassu kaveri olet muisteloinesi sillä tuossa kotterossa ei ohjauksen suhteen tainnut muuta eroa olla, kuin ratin muotoilu tavalliseen 1200 nappikseen nähden. Pehmeys saattoi johtua hieman isommasta massasta perusmalliin nähden ja tietenkin kuljettajan penkin verhoilusta :)

        Plussaa tossa nelilamppuisessa oli isompi moottori ja harvemmat välitykset. Myöskin ohjaamon verhoilu oli jo lähempänä sakemannia ja varustelu tingelis tangelis puolella neuvostoliittolaiseksi runsasta.

        2103. 2106. 2105. 2102 ois upeeta omistaa naa mallit ja 2104 malleja 4.


    • Ladaman_100

      1200 L

      Hyvää:
      Muotoilu ja suunnittelu
      Ruostekestävyys
      Varustelu
      Kestävyys
      Yllättävän tilava sisältä
      Sopivan kokoinen ulkoa
      Ikäisekseen turvallinen, jos vertaa muihin 1960-luvun autoihin
      Ergonomisuus
      Talvikäyttöön sopivuus: lämmin ja helposti käynnistyvä
      Moottorin voi käynnistää kammella
      "Oikealta" tuntuva ajettavuus
      Yllättävän tilava tavaratila

      Huonoa:
      - Ei kierroslukumittaria

      • ladakuski

        Erityisesti voi painottaa tuota talvista lämpimyyttä. Kyllä nykyautotkin yleensä käynnistyvät, mutta ovat harvoin lämpimiä.


    • Onhan siinä

      Ladaman 100 kaipas kierroskukumittarii Ladaansa. Minun Ladassa (1200L) on luullakseni asennettu tehtaalla jonkinmoiset kierrosrajoittimet
      .
      Liian pienet kierrokset ajaessa: Rajoittimet alkavat toimia, saatanamoinen nykiminen, niskat meinaa venähtää ja nenä iskeytyä rattiin. Pakko painaa kytkintä ja vaihtaa pienempi vaihde.

      Liikkeelle lähtiessä rajoitinta pitää hämätä: kaasu pohjaan ja kytkin ylös reippaasti. Tämän takia Lada-kuskeja kunnioitetaan liikenteessä , lähtevät aina pyörät sutien liikkeelle.

      Yläkierrosten rajoitin: Perustuu johonkin Venäläisen kyläorkesterin äänimaailmaan, ääni voimistuu suhteessa kierroksiin, jossain vaiheessa sietokynnys ylittyy ja kaasujalka nousee . Eli rajoitin toimii hienosti

      • BR1

        Aivan asiaa edellinen kommentti, eli tollainen skeida larssi on omalla orggis kaasarilla. Kappas kun vaihtaa tuon bretchnew:in aikaisen juottimen länsimaiseksi on meno tämän jälkeen vähintään yhtä tasaista, kuin Bentleyssä :D :D


    • tov.wiljami

      Malli 1200. HInta-laatusuhde hyvä, yksinkertainen huoltaa, varaosat halpoja.

      Alkoi pian ruostua.

    • Hauska peli

      Sama valinta kuin edellisessä. Sain omani juuri museorekisteriin, ei raaski ajaa joka paivä. Vaikka olis joskus huonotuulinen, eikun hyppää Ladan rattiin ja ajelemaan.Heti tulee hyvälle tuulelle, Lada on vaan niin hauska.

    • Nivisti

      Niva on hyvä. Se menee sellasiin paikkoihin jonne muut nelikot ei mene. Se on kokeiltu niin monesti, että turha selitellä kenenkään.

    • 5+3-8 JOTKA OMISTAIS

      1. LADA 1500SL 2106 < TÄLLÄNEN OIS KIVA OMISTAA
      2. LADA 1200 2101 < SAMOIN TÄLLÄNEN
      3. LADA 2102 1200 < TÄLLÄSTÄKIN AJAISIN
      4. LADA 2103 1500 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI SAMOIN
      5. LADA 2105 1200 > TÄLLÄSTÄKIN AJAISIN
      6. LADA 2107 1600 < UKOLLA OLISI 7 2107KAA V 1987-1994
      7. LADA 2103 1500 < JA 2 TUPLALAMPPUA 1973-1979
      8. LADA 2101 1200 < JA PYÖREÄLAMPPUMINEN EX-RP AUTO VIHREÄ

    • josapappa5000

      1500s 2103
      1200l 2101

      • ohs-727

        ois upeeta omistaa 24 ladaa ja 2 samaraa vm 1987-1992.


    • Ladoja 1986-2004

      Lada 1300S (-80)
      Nelilamppuinen malli, jossa oli kierrolukumittari ja mm. öljynpaine- ja jännitemittari. Ei sirissyt kojelauta.

      Voimaa toki olisi saanut olla enemmän, mutta sangen kaunis .. Oli

    • <<<

      LADA 1200 2101
      LADA 1200 COMBI 2102
      LADA 1500S 2103
      LADA 1600SL 2106
      LADA 1600SL 2107
      LADA 1200S 2105
      SIINÄ 6 AINAKI MITKÄ OMISTAIS
      < ITTE SANON ET MALLI 2103 JA 2106 VALOT TOIMII JA SISUSTA ON AIKA NEUVOSTOLUXUSTA

    • Skodalla menee hyvin

      Tuplanappisilmä-Lada 1500

      Plussaa: ulkonäkö, puujäljitelmä kojelauta täynnä kelloja, nokka täynnä lamppuja niinkuin amerikkalaisissa autoissa, punaiset lamput ovissa, täydellinen työkaluvarustus, hyvä käynnistyväisyys pakkasessa, lämmin ja tilava

      Miinusta: polttonesteen kulutus

    • tsernpa

      ois upeaa omistaa 34 ladaa

      • rtua

        ois upeaa omistaa 2101/2107 ladat


    • BA32106

      1. 1500S 2103 LOISTAVA
      2. 1600SL 2106 TYYLIKÄS
      3. 2107 1600SL LOISTAVA
      4. 2105 1200S NÄPPÄRÄ
      5. 2105 1500S PIKKUJENKKI

    • rpad

      1. 1200 2. 1500s 3
      2105 1200s

    • Niva_rules

      Niva, ehdottomasti. Kiva vittuilla kavereille, että tulkaapas perässä jos pääsette.

    • UnoMirafiori

      Yhtään Laatokkaa en ole omistanut...mutta jos ulkonäön perusteella saa äänestää niin tietenkin 2101 ja 2103 ,niissä näkyi vielä Fiat 124 ja 125 mallien peru. Uusi Vesta on myös hyvännäköinen.

    • Lahjottu

      Suosikkini on 1200L, ”nappisilmä”.

      Parasta siinä oli hinta minulle: sain auton pojaltani joululahjaksi 8–9 vuotta sitten. Olihan sillä jo kilometrejä ja vuosia takanaan, mutta liikkuva ja leimattu peli sentään. Otin nimiini, kolmosautoksi.

      Ei saanut poikani minusta kuitenkaan mobilistia tehdyksi. Sunnuntaiautoilin vekottimella reilun vuoden aikana lähemmäs 1 000 km. Kyllästyin sitten makselemaan veroja, vakuutusmaksuja ja parkkiruudun vuokraa. Kirjoitin luovarin ”joulupukin” nimiin ja hän pani laitteen eteenpäin kiertoon. Luulisin, että sai vielä rahaakin satasen, pari.

      Ihan hauskaa ja mielenkiintoistahan tuota oli vertailla ajanmukaisempiin kulkupeleihin!

    • Tiedättekö että tuo Ladan talvikäynnistyvyys perustuu kolmeen seikkaan. Kokoluokkaan iso laturi, akku ja hieman jämerämpi starttimoottori. Hui iik Fiatistakin tuli erittäin talvikäynnistyvä 85A laturilla 64Ah Exiden premium akulla. Tolppapaikan puute haitannu millään tavalla -27 pakkasella. Rehellisyyden nimissä lämmin fiiu ei oo, mutta liikkuu säässä kuin säässä niinku Lada kun vaihtaa italian olosuhteisiin suunnitellun laturin ja akun.

      Mitä Lada suosikkeihin tulee niin Samara se on itsellä. Verrattain moderni (nelipisteruisku). Käynistyy aina, lämpeää hyvin ja toimii melkein millä vaan palavalla aineella. Kylmään koneeseen aina -10 pakkasiin asti sopii ysikasi/ysivitone/bioetanoli ja tulikuumaan koneeseen kelpaa jopa polttoöljy.

      Passaa länsiautoon ilman mitään muunnoksia bioetanolia kokeilla, käy huonosti. Polttoöljystä puhumattakaan.

    • Propagandalada

      Käytössä oleva samara vm.2000 1,5I on käytön perusteella kohtuu hyvä käyttis... Talvella vaan on aika viileä kyyti, vaikka pahvit on keulalla... Lämpimämmäksi auton olen saanut ilmawebastolla, joka kierrättää ja lämmittää kopin ilmaa... Hyviä puolia autossa on halvat käyttökustannukset, kun itse osaa asentaa. Polttoaineen kulutus on niukka(n.6,5l/100km) ja varmatoimisuus. Ajovalot ovat tehokkaat ja auto on mieluisa ulkonäöltään, kun satun pitämään 80-luvun autoista. Huonoina puolina mainittakoon sisätilojen lämmityksen vähyys ja kolmiovisen mallin liian suuret ovet(parkkipaikoilla ahdas kulku). Samara on hyvä valinta niille, jotka pitävät ns. retro autoista... ei aina tarvitse olla rassaamassa.

    • Propagandalada

      Käytössä oleva samara vm.2000 1,5I on käytön perusteella kohtuu hyvä käyttis... Talvella vaan on aika viileä kyyti, vaikka pahvit on keulalla... Lämpimämmäksi auton olen saanut ilmawebastolla, joka kierrättää ja lämmittää kopin ilmaa... Hyviä puolia autossa on halvat käyttökustannukset, kun itse osaa asentaa. Polttoaineen kulutus on niukka(n.6,5l/100km) ja varmatoimisuus. Ajovalot ovat tehokkaat ja auto on mieluisa ulkonäöltään, kun satun pitämään 80-luvun autoista. Huonoina puolina mainittakoon sisätilojen lämmityksen vähyys ja kolmiovisen mallin liian suuret ovet(parkkipaikoilla ahdas kulku). Samara on hyvä valinta niille, jotka pitävät ns. retro autoista... ei aina tarvitse olla rassaamassa.

    • TAKSIKU

      NELJÄ KOVAA
      1. 1500S 2103
      2. 1500SL 2106
      3. 1200L 2101
      4. 1300 21011

    • TSERNO400

      OIS UPEETA OMISTAA 17 LADAA JA NÄIN
      1. 1200 2101
      2. 1300 21011
      3. 1500S 2103
      4. 1600SL 2106
      5. 1600SL 2107
      6. 1300S 2107
      7. 2108
      8. 2105 1200S
      9. 2105 1200S
      10. 2101 1200L
      11. 2101 1200L
      12. 2103 1500S
      13. 2103 1500S
      14. 2106 1600SL
      15. 2107 1300S
      16. 2107 1300S
      17. 2105 1200S

    • HARRASTAJAA

      1500S OMA SUOSIKKI JA TYYLIKÄS..TOLLANEN OIS UPEETA OMISTAA
      1300S 2107 TOINEN SUOSIKKI JA LINJAT TUO MIELEEN 124 FIATIN
      1500S 2103 OMA SUOSIKKI
      1300 21011 HARVINAISUUS

    • Lada1200L

      Eihän ikinä ole parmpaa autoa tehty kuin LADA 1200L.
      -Lujaa LADA laatua-

    • LadamiesRauma

      Ehdoton suosokkini Lada 2,6 V8 Turbo 4WD automatic.

    • TSENRARI

      TOP20
      1. 2103 1500S < AJATON KLASSIKKO IDÄSTÄ
      2. 2101 1200L < TYYLIKÄS KOPIO FIAT 124SESTA
      3. 2107 1600SL < AINA DIGANNU
      4. 2102 1200 COMBI < TYKÄSTYNYT
      5. 2101 1300 < OLIKS TÄMMÖNEN
      6. 2104 1700 < TYKÄSTYNY
      5. 2121 NIVA < TYKÄSTYNY
      6. 2108 1300 < MUN SUOSIKKI SKODA FAVORITIN OHELLA
      9. 2108 1500 < TYKÄSTYNY
      10. 2107 1600SL < TYKKÄÄN
      11. 2103 1500S < TYKKÄÄN
      12. 2107 1300S < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      13. 2105 1200S < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      14. 2108 1500I < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      15. 2107 1300S < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      16. 2101 1200L < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      17. 2108 1500 < TOLLASEN KU SAIS
      18. 2110 < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      19. 2107 1300S < TOLLASEN KU SAIS
      20. 2107 1300S < TOLLASEN KU SAIS

    • OSTUNING

      1. 1500SL < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      2. 1200S < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA
      3. 2108 1300 SAMARA < TOLLASEN KU SAIS
      4. 2107 1300S < TOLLANEN OIS KIVA OMISTAA

    • Harastroika

      Uudemmista ei ole kokemusta, mutta se 109-mallin pikku-Lada on ainakin aika veikeän näköinen.
      Vnahemmista tuo 1200L on juurikin tuon helpon korjattavuuden vuoksi ihan ehdoton ja on nyt muutenkin aikalailla auto aidoimmillaan, eli vie paikasta paikkan ja tuo takaisinkin. Ja talviautona ihan ehdoton, 30 asteen pakkasessakin lähtee heittämällä käymään ilman nikotteluja. Omat ainakin ovat lähteneet. Ajo-ominaisuudet on kyllä liukkailla huonot noissa takaveto-malleissa, mutta pitoa sai hyvin kun laittoi takatilaan 100kg lisäpainoa.
      Lada Niva taas on ihan ehdoton myös ainakin maaseudulla. Ja on ainakin omasta mielestä todella siistin näköinenkin, oikea työkone.
      Kone niissä kyllä on hieman alatehoinen, mutta helkkarin hyvin silläkin silti pärjää. Tiedä sitten, jos Nivan nokalle löisi vaikka 2-litraisen bensakoneen tai sit edes tuollaisen 1,6-1,8-litraisen dieselin..
      Lähinnä juuri tuo parempi vääntö tekisi Nivasta täydellisen.
      Ja onhan noi Ladat kuitenkin ainakin käyttökuluiltaan edulliset lisäksi. Ja olen ostanut omat Ladat uutena, mistä esimerkiksi täysverisen maastoauton saa alle 15000 eurolla, kuten Nivan sai tuona aikana, kun sitä vielä ehdittiin tuoda Suomeen. Tai noita 110-sarjalaisia, sen kokoluokan farkku 13000€.

    • top5

      1500s 2103. 1600sl 2106. 1300 21011. 2107 1300

    • Homa

      Lada 1500 SL (vaz 21061). Jälkeenpäin on harmittanut kun myin pois. Olihan siinä ongelmiakin erityisesti sähköpuolella ja ruostumisessa .Jakopää, kaasari, ohjaus ja etujarrut vaativat säännöllistä huolenpitoa mutta tielle ei koskaan jääty jos työkalupakki oli mukana.
      Aika kultaa muistot ja nyt jopa kaipaa 70-lukua...
      Tallessa on edelleen 2107 joka on tarkoitus saada tulevaisuudessa liikenteeseen. Tai sitten hankkia jokin nappisilmistä mutta korjauskelpoiset alkavat olla todella kalliita

    • Lada-mies-

      1200 L."Pyöreälamppuinen Lada"

    • Laatuauto

      -Lujaa LADA laatua-

    • TSERNA1300

      1500S 2103
      1300 21011
      2107 1600SL
      2105 1200S
      2107 1300S

    • JUGURTTI1300

      1500S 2103
      NIVA 2121
      2107 1300S
      2107 1600SL
      2102 1200 COMBI
      1500SL 2106

    • JUGURTTI1300

      TOP10
      1. 1200 2101
      2. 1300 21011
      3. 1500S 2103
      4. 1600SL 2106
      5. 1200S 2105
      6. 2107 1300S
      7. 2105 1200S
      8. 21011 1200
      9. NIVA 2121
      10. 1500SL 2106

    • Anonyymi

      Lada 1600 Tzwincam on minun valintani.

    • Anonyymi

      Skoda! Se yrittää esittää länsiautoa vaikka keulassa on itä-blokin irvistys.
      SkoDA on paras laDA mutta lada on parempi.

    • Anonyymi

      1500s. 1300 samara ja 2103 1500s

    • Anonyymi

      1500 samara 1300 samara ja 2105 1200s

    • Anonyymi

      OIS KIVA OMISTAA 22 LADAA
      1. 1200 2101
      2. 1300 2103
      3. 1500 2103'
      4, 1600 2106'
      5. 1600SL 2107
      6. 1300S 2107

    • 1500S 2103 TYKKÄÄN
      1300SL 2103 PERSOONALLINEN
      1600SL 2107 AINA LUXUSTA
      1300S 2107 TYKKÄÄN
      1200S 2105 MUN FAVE
      1500S 2105 TYKKÄÄN
      1200S 2105 PIDÄN

    • OMA TOP5
      1. 1500S
      2. 1600SL
      3. 2101-2107
      4. 2103-2106
      5. 2106
      JÄTÄN LISTALTA POIS SAMARAN SORRY EI MEE SIIHEN

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Siivooja Auri Kananen ei hätkähdä "mörskäkoteja": Tuhohyönteisiä, tiskit likoamassa pari vuotta...

      Kananen siivoaa järkyttävään kuntoon päässeitä koteja - ja elättää itsensä somesisällöillä. Vastaan on tullut kaikkea maan ja taivaan väliltä: vuosien
      Maailman menoa
      35
      1845
    2. Ok. Hyvä sait mut vihaamaan itseäsi

      Oletko nyt tyytyväinen . Hyvästi
      Ikävä
      204
      1717
    3. En oikein tiedä mitä mun pitäisi tehdä

      Mies, auttaisitko minua? Sinä olet ihana, mutta toisinaan aiheutat minulle ahdistusta. Olen niin sekaisin ja se on sun syy. Miksi tämä on niin vaikeet
      Ikävä
      100
      1419
    4. Onko sinulla ja hänellä

      kuinka paljon ikäeroa?
      Ikävä
      87
      1249
    5. Persut erotti rokotekriitikon

      Turun ”korona­paasaaja” heitettiin ulos perus­suomalaisten ryhmästä: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009111451.html?share=b969f2bb00583cc8f0a2
      Maailman menoa
      204
      1237
    6. Ensitreffit alttarilla: Otto ja Assi hörppivät viiniä - Otto harmistuu Assin reaktiosta: "Mikä..."

      Otto ja Assi viettävät ekaa juhannusta yhdessä. Yhteinen viinihetki ei suju ihan kuin strömsössä… Tsemii Otolle, oot symppis! Varo juonipaljastuksi
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1144
    7. Mitä luulet muiden ajattelevan jos näkisi

      käsipuolessas hänen, sen ihmisen jota täällä ikävöit?
      Ikävä
      76
      1043
    8. Nyt ei enää kantaverkon siirtokyky kestä tuulivoiman lisäystä

      Uudet tuulivoimalat joutuvat seisomaan tyhjän panttina. Tuliko ongelma taas yllättäen ja pyytämättä. Mitä siellä Fingridissä on nämä vuodet puuhailtu,
      Maailman menoa
      105
      946
    9. Se on mies nyt niin, että sydämeni ei kestä tätä

      Kaipuuta, eikä tätä radiohiljaisuutta. Voitko tehdä jotain?
      Ikävä
      53
      843
    Aihe