Valmetista on kateissa nopein pikavaihdevälitys. Veto katoaa tyystin kun napsauttaa nopeimmalle. Oliskohan sähköissä vikaa? Katkaisijaksi on joskus laitettu joku autosta napattu kolmeasentoinen katkaisija alkuperäisen tilalle. Kojelaudassa olevat pikavaihteen merkkivalot ei toimi.
Valmet 8400 pikavaihde
5
7986
Vastaukset
- Akseli Kampi
Remppaa tiedossa, pikavaihteen pakka sökö. Tekee juuri tuota kun napsauttaa nopeimmalle. Mulla on pikavaihteen pakka Mezzossa perattu jo kolme kertaa. Ensimmäisellä kerralla ei osattu epäillä mitään, toisen kerran jälkeen hoksattiin, että matalapainehydrauliikan paine alle ohjeistuksen, jolloin nostettiin yläkanttiin. Kolmaskerta meni sitten, en tiedä miksi, oliko liian vähän tilapäisesti öljyä perässä vai oliko vaihtoväli venähtänyt. Mutta hävisi 2 ylintä tykkänään, ensin nopein ja sitten pian keskimmäinen nopeusalue. Asiaan ei ole auttanut sekään, että pikavaihteen kanssa käytän vielä kytkinpoljinta, ainakin maantieajossa. Eli Vallusi menee katkaisuhoitoon, remontin hinta osineen n. 1600-2000 eken luokkaa.
- ituniskavuori
Hinta arvio teetettynä oletan? Itsekin tuohon varmaan pystyn, ellei mitään erikoistyökaluja tarvita? Tai sitten ammattimies laittamaan pakat, itse katkaisu ja kasaus.
Onko näissä normaalia että ei pysy vaihteen varassa sammutettuna, käsijarru oltava päällä aina? Tämä on muuten alkupään koneita, vm.93-95
- Akseli Kampi
Hinta-arvio siis Mezzolle töineen ja osineen, luultavasti Mega-sarjalle eri. Tosin esim. kummassakin ajovoimanoton osat samoja. -Ei kai pakan asennus mikään ihme juttu ole, ihminen senkin vain on tehnyt, mutta se pirunmoinen työ kaikkiaan. Onhan nämä lelut painoltaankin jo aikamoisia. Tämä pikavaihteen pakan sijainti on vaihteiston etupuolella. Taitaa tuo vaihteen varassa pysyminen kuulua samaan tautiin, en itse ole huomannut ehjässä koneessa sitä. Ja meneehän esim.nelivetokin automaattisesti päälle kun traktorin sammuttaa tai jarruttaessa jos ei namikasta muuten ole kytkettynä. 96-mallinen 6400:n on mun Vallu.
- ituniskavuori
Oli tuuria tällä kertaa, vika oli katkaisijassa. Ja huoltomieheltä selvisi että on normaalia että ei pysy vaihteen varassa sammutettuna, eikä sitten myöskään saa hinaamalla käyntiin. Tämän takia varmaan Valmeteissa on pahaääninen summeri kun koneen sammuttaa ellei ole kässäri päällä!
- Piristetty6600
Mulla taitaa olla samaa oiretta 6600:ssa Saiko ostettua pelkän katkaisijan vai myivätkö koko vaihdekepin paketissa? Mulla vaihde menee suuremmalle kun kopauttaa parikertaa vaihdekeppiä tai välillä vaihtaa isommalle parinkin minuutin viiveellä. Tulee kylätiellä koomisia tilanteita kun pomppaa varoittamatta ykköseltä kolmoselle ;) pienemmälle vaihtaa moitteetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759