Toyota Land cruiser vai Volvo CX90?

Kumpi vai kampi?

Nyt olis hakusessa iso maasturi naiselle ja auto olisi tarkoitus ostaa käytettynä. Mutta kuitenkin suht tuoretta vuosimallia ja pienillä kilometreillä. Autosta olen valmis maksamaan 50 000. Vertailun tuloksena nuo kaksi ovat enään vakavasti mukana harkinnassa.
Toyota miellyttää minua enemmän ulkonäöllisesti, on niin paljon isompi kuin volvo ja muutenkin jyhkeämpi. Mutta niiden varustelutaso on aika ankea verrattuna saman hintaiseen ja ikäiseen volvoon.
Volvosta taas tykkään jo sen takia, että tällä hetkellä minulla on volvo, joka on palvellut erittäin uskollisesti yli kymmenen vuotta. CX 90 volvot on hyvin varusteltuja erityisesti tykkään peruutustutkasta, sähkötoimisesta peräkontista, nahkasisustuksesta, tupla ilmastoinnista ja panoraama katosta.
Molempia olen käynyt koeajamassa ja sen perusteella ovat edelleen samalla viivalla. Ukko on sitä mieltä, että osta toyota (vannoutunut Hilux mies :)).

Kumpi olisi järkevämpi valinta? Etsin autoa pitkäikäiseen käyttöön (edellinen ollut minulla yli 10 vuotta) ja kilometrejä sillä kertyy reilusti joka vuosi. Kehukaa omianne joilla on kokemusta!!!

27

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeen mukaan

      Pitääkö se tyhmyys korvata jollain ylisuurella "maasturilla".

    • kumpi vai kampi?

      Arvasinhan mä, ettei täältä kannata mitään kysyä, kun ei täällä pyörivät ihmiset näköjään osaa edes lukea. Voihan se toki olla tyhmyyttä, jos haluaa oikean maasturin, kun sitä oikeasti tarvitsee. Meidän toinen yksikkö, kun sattuu sijaitsemaan maalla ja sinne kulkeminen varsinkin talvisin on käynyt todella hankalaksi perus volvolla. Viime talvena vaihdettiin sitten lumi päivinä autoa isännän kanssa, mutta sitä narinaa ei jaksa kuunnella. Hilux ei totta tosiaan tiennyt mitään, vaikka suunnilleen umpiseen hankeen ajoi. Ehdottihan mieheni kuningas ideana, että laitetaan mulle Hilux double cap, mutta ei kiitos.

    • taisi olla

      Kyllä sillä 50000€:lla aurauttaa monta kertaa tiet kun sitä "maasturia" ei sitten muuten tarvitse.

      Vai oliko juttu nyt kuitenkin vaan rehvastelua.

      • Kumpi vai kampi

        Kyllähän meidän osuus tiestä aurataan aina, kun lunta tulee. Mutta yleiset tiet ei valitettavasti auraannu samaan tahtiin. Ja näitä yleisiä teitä on lähes koko matka. Ja, kun on kyse kuntoutuskodista, jossa tehdään töitä myös yöllä ja näin ollen juuri silloin aikaisin aamulla olet kotimatkalla. Niin on se vaan pirun kiva, kun jää autolla jumiin ja siellä väsyneenä sitten tunti sotalla odotat pelastajaa. Tai sitten saat yöllä puhelun sieltä samaisesta paikasta, että on jokin hätätilanne, niin sehän on lähdettävä viivana sinne. Niin on se vaan tosi kiva yöhoitajan odotella siellä lumisateen takia jumiin jäänyttä auttajaa. Että näin meillä.
        Voi, kun olisikin rehvastelua, niin säästyisi minun säästöt. Mutta se vaan on ikävä tosi asia, että jos haluaa kunnon maasturin, ei mitään citykippoa, niin ne maksaa suunnilleen tuon verran. Ellei sitten halua jotain jo 300 000 km ajettua. Minulla km raja on 100 000 eli sen alle pitää olla mittarissa.
        Mutta eipä täältä asiallisia vastauksia saa, joten siirrän kysymykseni jollekin vähän tasokkaammalle foorumille tai sitten ostan jomman kumman ja jos en tykkää niin vaihdan vuoden päästä sen toisen vaihtoehdon. Onpahan sitten kokeiltu molemmat :)


    • jeepjeep

      Niin varmaan jompikumpi tai kumpaakaan, nimttäin toyota on täys paska ja volvolla ei taas ole mitään CX 90-mallia olemassakaan.
      Jeepiltä löytyy oikea maasturi jos sellaista tarvii.

    • työkone vs. luxus

      Nuo ovat melkoisen erinlaisia autoja keskenään, eikö koe ajoa tuonut valaistusta?

    • eyhedrhdzhz

      Ai meinaat maksaa 50 000€ paskasta Land Cruiserista, taidat olla vähän h....tin tyhmä.

    • mersupersu

      Tolla rahalla kannattaa ostaa Mersu. Ei mitään muuta. Ja sama koskee kaikkia muitakin rahasummia.

    • kumpi vai kampi?

      Jeepit on rumia, joten ei kiitos. ML sarjan mersuissa on paljon vikoja. Monella tutulla on ML sarjan mersu ja ne on jatkuvasti huollossa, eikä ykskään suositellut. Joten en edes harkitse sitä. Audi Q7:n haluaisin oikeasti, mutta ovat niin vietävän kalliita. Että sen voisin hankkia sitten, kun tämä nyt hankkimani maasturi on aikansa palvellut.
      CX tai XC ihan sama, kaikki kuiten ymmärs heti mitä autoa tarkoitan :)

      Olihan ne kieltämättä ihan eri maailmasta, kun astui sisään. Land cruiserin ohjaamossa suunnilleen tiesin kaikki napit ja vivut ja niitä oli aika vähän. Mutta volvon ohjaamossa olo oli, kun avaruusraketissa. Mutta ajo-ominaisuuksiltaan hyvin tasaisia. Ja Land cruiser toimi maastossa paremmin, kun volvo. Sillä mä nyt sitten olen miettinyt, että palveleeko se "luxus" volvo tarpeitani. Kahlooko se oikeasti metrisessä hangessa? Nimittäin sen verran lunta tulee meillä Lapissa yhdessä yössä helposti. Ja juuri silloin, kun olosuhteet ovat haastavimmat sattuu ja tapahtuu eniten.

      • DN

        "Jeepit on rumia", siis maastureiden kaunein auto, kaikki muut ovat ylimuotoiltuja, varsinkin mersut ja volvot, audeista puhumattakaan. korealaisetkin ovat nätimpiä. Jeepin lisäksi komeita ovat ovat hummeri ja nitro.


    • Tarkistappas tämä

      Oletko käynyt kokeilemassa Land Roveria. Ei ole tiedossa juurikaan olleen ongelmia, ja etenemis kyky erittäin hyvä. käy katsomassa youtubesta vertailu, esim land cruiser vs land rover diskovery. veto kisassa rover veti toyotaa perässään, vaikka kuinka yritti vastaa laittaa. ja on edullisempikin uutenakin.

    • 43

      Noista kahdesta noihin tarpeisiin Toyota.

    • rhfxjnmdflyukc ,

      Noista kahdesta pönttö teron tarpeisiin Toyota, muille Volvo.

    • uiy

      Jos tarvitsisin maasturin ja luxuskin viehättää, tilaisin tällaisen
      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=142499300&pageNumber=1&__lp=13&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=5&fuels=DIESEL&maxPrice=35001&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2

      • Kumpi vai kampi

        Kiitti tästä! Taitaa mennä harkinta uusiks... tää oli aika makee :) Ei vaan taida budjetti piisata ainakaan uuteen, täytyy alkaa kiikaroimaan käytettynä noilla herkuilla.


    • ..................

      Volvon Haldexilla ei tee mitään ja toyota on ruma. Jos haluat kunnon ison maasturin, osta Range Rover tai sitten Land Rover Discovery!

    • ....................

      Toyota on ruma ja huono.

    • xc90 T6

      Kokemuksia xc90:sestä. Ostin sen 44 tkm ajettuna ja ajoin sillä vähän reilu 100 tkm ilman suurempia vikoja, ainut vika joka harmitti oli se että autosta hajos toinen turbo ja sen korjauksen jouduin vielä itse maksamaan mutta muuten autossa ei ollut ongelmia. yleisessä ajossahan toi oli tosi hyvä peli ajella ja pystyi ajamaan pitempiäkin matkoja ilman että alkaa paikat puutua mut tosiaan tuo haldexin neliveto ei ole maastossa kovin hyvä, jos on reilusti lunta niin ei tuolla autolla kannata lähtee lumeen kahlaamaan

    • Ammattimiehen

      valinta: Toyota ! Näihin luottavat esim. Rajavartiosto ja puolustusvoimat.

    • f

      Kumpainenkin heikkotehoisia nuhipumppuja joilla ei paljoa rekkoja ohitella

    • nelivetoman

      XC-90 on luotettavuustilastojen hännillä ja siinä on pilipali neliveto verrattuna tunnetusti luotettavaan Toyotaan. Itse ottaisin aivan epäröimättä sen Landcruiserin.

    • toimintavarmuutta

      Suurin osa maailman ammattilaisista käyttää Toyotaa ympäri maailman todella vaativissa olosuhteissa afrikan kuumilta savanneilta napa-alueiden kylmyyteen joten jo sekin kertoo mikä on se luotettavin ja toimintavarmin sekä maastokelpoisin maastoauto. Se on joko Toyota Landcruiser tai Toyota Hilux.

      Seuraahan huviksesi telkkarista minkä merkkinen/mallinen auto esiintyy yleensä aina mm. safareilla ja tutkimusretkikuntien käytössä, yk-joukoilla yms.

      • oufpghi9

        Kyllä sinä tero olet sitten hölmö


    • fyugfouogy

      Tojotero on uskossaan vahva

    • erkki

      toyota ei oikeen oo tänne suunniteltu,ja on se rumaki vielä...volvokaan ei mikään hieno oo... ja jeepit oldschoolia....volvon kuitenkin valitsisin koska se on enemmän tänneppäin suunniteltu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe