naapurin koira sontii pihaamme

turhautunut naapuri

Minkäslaisia neuvoja koiranomistajat haluaisitte antaa ihmiselle, joka ei itse omista koiraa, asuu omakotitalossa ja löytää päivittäin naapurin koiran ulosteita pitkin pihoja.

Naapurin koira ulostaa jokaikinen viikonpäivä pihallemme, ymmärtäisin jos se sontisi tontin rajoille vaikka metikköön, mutta koira on käynyt kuistillamme, autopaikoilla ja pihanurmikolla ulostamassa seurauksena että yksi sun toinen on jo astunut kasoihin. Viikoittain saa putsata pihaa.

Naapureille on mainittu asiasta nyt kolme kertaa. He ovat joka kerta pahoillaan ja lupaavat pitää koiransa kiinni jatkossa ettei kakkisi meidän pihaan. Silti kasoja löytyy ja aina sama koira kyseessä. Se on tavattu asioimassa useaan kertaan, eikä edes lähde pois vaikka sitä yrittää usuttaa. Aina hoitaa asiansa ja lähtee sitten köpöttelemään takaisin kotiin.

Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä??

12

2392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaelämäsiitäetenee-.

      Kaikki ihmisetkin saavat silloin kakkia toisen pihaan.

    • Koiranomistaja itse

      Älkää usuttako koiraa pois, vaan ottakaa kiinni ja viekää kädestä naapurin luo kertomaan että taas tämä epeli aina vain tekee asiansa meidän pihalle.

      Jos ei kerta tunnu tuo sanominen auttavan (ihme juttu täytyy myöntää ettei pidä koiraa sen verran silmällä ettei lähde naapurin pihaan paskantamaan), niin voit ehdottaa naapurille että he saavat tulla siivoamaan koiransa jäljet aina kun niitä löytyy, tai että sovitte "kakkasakosta" esim. euro tms. jokaisesta löydetystä kasasta. Ehkä silloin koira pysyisi paremmin kiinni ellei pihaa sitten voisi aidata.

      Nämä ovat siis ehdotuksia jota voisin itse suostumaan tekemään koiranomistajana jos oman koirani kanssa olisi vastaava ongelma. Koska ehdottomasti koirani jätökset ovat minun vastuullani. Minun on valvottava koiraa jotta tiedän ensinnäkin onko kakka terveen näköistä, ja että poimin sen jos se on paikassa mistä sen voi helposti poimia (esim. 5-10 m metsän sisään en poimi).

      Te voitte sellaista tehdä, että pidätte vesisuihkepulloa lähettyvillä pihalla, ja suihkutatte koiraa kun se on vetämässä tortut. Tämä voisi toimia niin että koira tajuaisi että täällä ei saa kakata. Sopikaa toki omistajan kanssa tästä jottei hän ihmettele jos koira on välillä märkä.

    • Joobax

      Pyytäisin naapuria hakemaan kakat pois joka kerta, kun sellainen pihalta löytyy. Eikö naapuri voisi aidata pihaansa? Yleensä rakentava keskustelu onnistuu normifiksujen ihmisten kanssa. Naapurisi voisivat opettaa koiralleen soveliaan kakkapaikan omalta pihaltaan. Ei se kovin vaikeaa ole. Nyt on tainnut käydä niin, että koiran oma piha on pesä, ja pesä pidetään puhtaana ulosteista...niinpä koira lähtee ulkopuolelle kakkimaan.

      Keskustelemaan asiallisesti kehottaisin ennen mitään sen suurempaa rähinää. Osoita naapurille, kuinka merkittävä haitta asia on, eli kuinka usein tätä tapahtuu.

    • Pöh, johan tuota naapuria on turhautunut aloittaja yrittänyt pehmokouluttaa ihan tarpeeksi. Ei muuta kuin koira kiinni silloin kun se on väärässä pihassa, ja vienti löytöeläinkotiin. Sieltä naapurisi sitten sen saa lunastaa hoitomaksut maksettuaan. Tuskin tarvitsee kolmea kertaa enempää tätä tehdä, kun alkaa mennä oppi kovaankn kaaliin.

    • kovaa peliä

      Jep, samalla linjalla.. Jos ei kerran ystävällinen puhe auta, koira kiinni ja "rankkurille", jos omistaja siitä sekoaa.. Poliisiin yhteenotto. Tuo on jo ilkivaltaa kun paskalla sotketaan toisten omaisuutta. Ei tarvitse sietää.

      Jos viranomaisia ei halua mukaan sotkea.. kerää paskat ja heitä läjä aina naapurin oven eteen.. Jospa sitten oppisivat :D

    • Uloskakaisija

      Edelleen samalla linjalla, koira kiinni ja jonnekin löytöeläinkotiin (ja toivottavasti jää sinne..). Minusta melko törkeetä laittaa/päästää koira tarpeilleen naapuriin...hui p-le. Turha minusta aina mainita, etä puhumalla paranee, pitääkö sitä aina kertoa mitä seuraavaksi tehdään (tai mitä olisi pitänyt jo aiemmin ottaa huomioon, kun sitä koiraa hankki...) hoi ja hui, mihin me olemme menossa...

    • Sitä saa mitä tilaa

      Kerää ne paskat ja laita naapurin postilaatikkoon. Siitä se siisteys alkaa.

    • apulantai4290

      Se on hyvä asia että käy vähän lannoittamassa pihaanne kun ette itse osaa

    • rski8

      tossa oon samaa mieltä kun "sitä saa mitä tilaa".. jos ei kauniisti sanominen auta niin paskat naapurin postilaatikkoon,niin johan loppuu! itse olin kyllä niin vittumainen et kävin päästämässä omat koirat tämän "kiusantekijän" pihalle paskalle :P ja hihkaisin lähtiessä,et: en mäkään viitti paskattaa omalle pihalle tai korjata jälkiä!

    • Anonyymi

      Ripottelet suklaata tontillesi. Laita vaikka kyltti rajalle joka siitä varoittaa. Sen jälkeen on omistajan vastuulla missä piskinsä juoksentelee paskomassa ja mitä sieltä syö.

      • Anonyymi

        No ei nyt sitä koira poloista ruveta myrkyttämään suklailla, vika ei ole koirassa, vaan omistajan omassa tyhmyydessä........Ite tekisin niin, että siivoisin ne paskat ja kippaisin ne sit sinne naapurin terassille ja soittaisin poliisin ottamaan sen koiran kiinni/talteen, kun tapaisin sen irrallaan seuraavan kerran mun tontilla......... 😐😁😄
        Kun poliisi alkaa sakottamaan ja muihin toimenpiteisiin, ni luulis tulevan asiaan muutosta........🙂😏
        Olen ite iäkkään sekarotuisen tyttökoiran omistaja, joka sattuu myös paskantamaan heti ensimmäiseen sopivaan paikkaan, ku ulos pääsee, johtuneeko siitä, että on jo vanha koira, mutta siivoon yleensä pois, kun on muovi, pussi tai mikä tahansa mukana, millä pystyy sen paskan maasta noukkimaan........ Enkä ite todellakaan paskattaisi omaa koiraani kenenkään toisen tontille, törkeetä ja edesvastuutonta........Tai jos mun koira tekis, ni siivoisin kyllä.........
        Jos ois kiinteistönhoitaja, siihenkin vois ottaa yhteyttä ja se vois järjestää häädön tollasille naapureille, jos ei toiminta muutu.......... Tosin en tiedä, onko omakotitaloissa sellasia,
        ite asun kerrostalossa.......
        Häätö olis oikein tollasille pölvästeille, ei toisten tontit ole muitten koirien käymälöitä........☹️😐


    • Anonyymi

      Me keräsimme perheen voimin koiran ulostetta koirapuistosta jätesäkkiin. Epätasaisin välein heitimme pitkin naapurin pihaa koirankakkaa. Välillä lensi portaille asti, myöskin lasten hiekkalaatikkoon tuntui löytävän tiensä uloste. Näin toimien sekä naapurimme lopetti meidän tonttimme sotkemisen. Rauha ei ole vieläkää lytänyt väliimme mutta aivan sama, aloitamme koirankakka sateen heti jos tarve vaatii.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe