Voiko lesboksi kääntyä?

Kyllästynyt (N)

Olen hetero, mutta jo pienestä pitäen kiihotuin myös naisista kuten nykyisinkin. Kuitenkin heterona olen itseäni pitänyt aina, koska en ole koskaan osannut ajatella seurustelevani naisen kanssa. Mutta täytyy sanoa, että olen elämässäni niin monta kertaa joutunut pettymään miehiin, että enää ei jaksaisi. En nyt väitä, etteikö olisi "hyviä" miehiä, mutta jotenkin vaan tuntuu, että en enää jaksa edes yrittää kenenkään miehen kanssa. Olen nainen ja ajattelen kuin nainen, miehet taas ajattelevat asioista aivan eri tavalla. Järkevintähän olisi, että miehet olisivat miesten kanssa ja naiset naisten kanssa, näin karkeasti sanottuna tietystikin.

Olen läheisyydestä nauttiva ihminen ja yksin eläminen kuulostaa kauhealta. Naisen kanssa pystyisin aivan hyvin nauttimaan seksistä, mutta en oikein osaa ajatella olevani yhdessä toisen naisen kanssa, siis parisuhteessa. Siinä kun ei ole normaalia miehen ja naisen roolia, johon olen tottunut. Mietin myös, että pystyisinkö edes romanttisessa mielessä olemaan naisen kanssa, seksuaalisessa kylläkin. Pystyisinkö rakastumaan toiseen naiseen?

Tiedättekö ketään heterosta lesboksi kääntyneitä? Koska tuskin olen ainoa, joka on täysin pettynyt miehiin. Ja täytyy myöntää, että en oikein tiedä, minkälaisia vastauksia haen tällä avauksella. Ja ehkä tämä on jopa väärässä osiossa. Mutta edes jotain ajatuksia tähän liittyen?

33

2410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+8

      Tää laitto mut ajattelemaan... sun tilannetta mutta myös itseäni. Oot kyllä ihan selvästi myös naisista kiinnostunut vaikka pidät itseäsi ehkä heterona. Seksuaalinen suuntautuminenhan voi jopa vaihdella elämän eri vaiheissa mutta ihminen ei pysty järjellä ja väkisin vaihtamaan seksuaalista suuntautumista, eli ei pysty "kääntymään". En voisi kääntyä heteroksi vaikka haluaisinkin (ei, en siis halua mutta JOS haluaisin :D) Tunnen itseasiassa yhden naisen joka piti itseään ennen täysin heterona ja nykyään on parisuhteessa naisen kanssa, ollut jo monta vuotta. Mutta jos olet jo pienestä pitäen tykännyt naisista niin miksipä et kokeilisi, vaikka seurustelu saattaa tässä vaiheessa tuntua oudolta ajatukselta.

      Mulla on jopa vähän samoja tuntemuksia, vaikka oonkin täysin lesbo - tuntuu että oon sitoutumiskammoinen, seurustelu naisen kanssa (tai no ylipäänsä kenen tahansa kanssa) tuntuu oudolta ja kaukaiselta ajatukselta mutta läheisyyttä ja ehkä seksiäkin kaipaan. Seurustelun aloittaminen vain tuntuisi jotenkin pelottavalta!

      Sit noista parisuhderooleista. Okei tää ei välttämättä ees liity asiaan mutta... Rupesin miettimään että lesbosuhteissa yleensä, ei tietenkään aina, toinen on se "äijä" ja toinen se nainen. Ite haluun sellasen suhteen että molemmat on niitä naisellisia naisia. Oon tosi naisellinen itse ja haluan että se toinenkin on. Lähen suunnilleen karkuun jos joku butch-lesbo tulisi iskemään. Näen heidät liian miesmäisinä enkä kestä miehiisyyttä oikein missään muodossa, tietty nyt vähän saa olla poikamaisuuttakin tyylissä, mutta silti mun tulevan tyttöystävän pitäs olla ihan selkeesti nainen :D

      Joo selvää, taidan lopettaa nyt, en tajua kohta omasta tekstistä mitään.

      • 17+8

        lisään vielä:
        "Olen nainen ja ajattelen kuin nainen, miehet taas ajattelevat asioista aivan eri tavalla. Järkevintähän olisi, että miehet olisivat miesten kanssa ja naiset naisten kanssa, näin karkeasti sanottuna tietystikin."

        Mulla on käyny tää sama juttu joskus mielessä. Naiset ajattelee aivan eri tavalla kuin miehet. Myös siksi en voisi ikinä kuvitella suhdetta miehen kanssa. Ajatusmaailman eroavaisuuden kannalta ois just loogisinta että naiset on naisten kanssa ja miehet miesten :D


      • kjökpoiiuiutytf

        "lesbosuhteissa yleensä, ei tietenkään aina, toinen on se äijä ja toinen se nainen". Pidän naisista ja näytän naiselta, sisimmässäni olen ehkä hieman maskuliininen...naisystävän löytäminen on tosi haasteellista, koska maskuliiniset naiset lähestyvät minua ja itsekin pidän enempi naisellisista tai samanlaisista sisäisesti poikamaisista naisista, joista löytyy molempia puolia. En voi sietää, jos joku yrittää päällepäsmäriksi "äijäksi" taloon.


      • Anonyymi

        "Seksuaalinen suuntautuminenhan voi jopa vaihdella elämän eri vaiheissa"

        Ei. Jos se "muuttuu", ihminen on bi. Tottakai voi olla ajoittain kiinnostunut vain toisesta sukupuolesta, mutta silti ei voi sanoa "muuttuneensa" homoksi. Jos näin olisi, HOMO VOISI MYÖS EHEYTYÄ. En itse usko tähän. Olen tuntenut kaiken ikäisiä homoja aina, joten pidän sitä synnynnäisenä. Samoin kuin bi ja hetero.
        Heteroiden osuus väestöstä voi olla vain vähemmistö, mutta me ollaan olemassa.

        Heterosta ei voi tulla koskaan bi. Tässä väitteessä ei ole perää.

        Ap on bi.


      • Anonyymi

        mikä on lesbojen keskiikä?

        miten kauan lesboina ollaan yleisvertoisesti, jolloin vaihdetaan muualle?

        mikä on lesbon yleisin ikä, jossa on kaikista eniten lesboja väestössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seksuaalinen suuntautuminenhan voi jopa vaihdella elämän eri vaiheissa"

        Ei. Jos se "muuttuu", ihminen on bi. Tottakai voi olla ajoittain kiinnostunut vain toisesta sukupuolesta, mutta silti ei voi sanoa "muuttuneensa" homoksi. Jos näin olisi, HOMO VOISI MYÖS EHEYTYÄ. En itse usko tähän. Olen tuntenut kaiken ikäisiä homoja aina, joten pidän sitä synnynnäisenä. Samoin kuin bi ja hetero.
        Heteroiden osuus väestöstä voi olla vain vähemmistö, mutta me ollaan olemassa.

        Heterosta ei voi tulla koskaan bi. Tässä väitteessä ei ole perää.

        Ap on bi.

        Ap sanoo: "Olen läheisyydestä nauttiva ihminen ja yksin eläminen kuulostaa kauhealta."

        Haluaa siis seksiä ja läheisyyttä naiselta, kun on pettynyt miehiin.
        Tekeekö seksin harrastaminen toisen naisen kanssa naisesta lesbon tai biseksuaalin?


    • 16+16

      Sellainen ajatus, että ehkäpä olisi aika opetella elämään itsenäisesti ilman parisuhdetta ja tutustua tarkemmin siihen ihmiseen jonka kanssa tulet elämään loppuun asti eli sinuun itseesi. Oletkohan läheisriippuvainen? Ei parisuhteettomuus ole mikään maailmanloppu eikä sen takia tarvitse alkaa lesboksi kääntymään. Varmaan monikin heteronainen käy läpi tällaisia ajatuksia kyllästyttyään miehiin. Ainakin näin olen kuullut. Ne voi olla kuitenkin vain väliaikaisia epäilyjä. Ole välillä ilman miestä ja ilman ketään, anna aikaa itsellesi ja anna ajan näyttää mihin päädyt. Sitäpaitsi ei naisten kanssa ole yhtään sen helpompaa, ihmisiähän me kaikki vain ollaan sukupuoleen katsomatta.

    • f4ck

      jos sun syy on se ett oot pettyny miehii ni ei, et oo lesbo. Oot normi bisse henkinen mamma joka ajattelee ett vaihtamalla se paranee. Ainoo mikä sun elämässä on syytä muuttaa oot sä ite. Otaksä aina samantyypppisiä miehii, toimiks ite joka suhteessa samanlaisesti ja voisko jotai muuttaa ihan radikaalisti nii ettet aina mee samaa kuoppaan minkä kerran oot kaivanu.

      Ei mikää suhde oo ongelmaton, ei miesten eikä naisten kaa. Mä en usko ett sun elämä muuttuu taivaalliseksi jos sä nyt koitat haudata sen ongelman siihe ett sotket elämääs vielä enemmä etisessä sellaista muka helppoa ratkaisua.

      Sulla on lähtökohaisestikki väärä asenne parisuhteesee, sä pidät sitä sun tarpeiden täyttämisen kannalta tärkeebä, oot minä-asenteella liikkeellä. Eikä parisuhde oo minä-juttuja. Joten mä oon samaa mieltä ett koita nyt vaa elellä yksin ja kattoo rauhassa mitä haluut ja mihin pystyt ja mitä sun ehkä pitää muuttaa itessäs ja asenteissas. Koska joskus jokaisen ihmisen on hyvä pysähtyy ja katsoa mistä tulee ja mihi o menossa ja ett se edellee on sitä mitä haluaa ja kaikki on kunnossa. Sulla ei oo pikaratkaisua epäonneen suhteissa, se reitti vie sut samoihin lopputuloksiin.

      Mua vähän hämää toi miehen ja naisen rooli, ooksä joku tuksu? Se on kyl hyvä merkki siitä ett oot fakkintunu johonki ihme ajattelutyyliin parisuhteesta. Ehkä sun kandeis vähä ravistella ittees eteenpäin. Sen ymmärrän kyl täysin ett et jaksa miesten ajattelutyyliä, ristus sitä ei jaksa kyllä.

    • 213456789

      Mikä minut saa vähän ihmettelemään on tuo, että olet aina voinut kiihottua naisista ja nauttinut heidän seurastaan muuten kuin ystävinä, niin miksi kutsut itseäsi heteroksi?

      Ehkä sinä olet bi, ehkä olet aina ollut bi ja aina tulet olemaan bi.

      Ovatko kaikki ajatuksesti ja olettamuksesi parisuhteeseen rakentuneet sen ympärille, mitä meille koulussa ja kirkossa opetetaan, että rakkaus ja parisuhde on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen asia?

      Ei heterosta muututa lesboksi tai lesbosta muututa heteroksi.

    • niin.se.on.

      En osaa käyttää sanaa "kääntyä", mutta kyllähän seksuaalisen suuntautumisensa voi löytää vasta myöhemmälläkin iällä. Jotkut voivat yrittää kiistää ja kieltää itsensä pitkälle aikuisikään saakka. Jokaisella on varmasti omat syynsä mahdolliseen kieltämiseen. Ja se ei varmasti ole kenenkään muun asia kuin ihmisen itsensä. Jossain vaiheessa kieltäminen ei vain enää onnistu ja on myönnettävä ennen kaikkea itselleen sitä mitä on.

      Siitä ei kannata välittää mitä muut sinusta ajattelevat tai miten jotkut sinut haluavat lokeroida. Sillä ei ole mitään merkitystä. Lokeroinnilla yleensäkään ei ole. Pääasia että olet itsellesi rehellinen ja alat pikkuhiljaa elää sellaisena kuin oikeasti olet.

      • Kyllästynyt (N)

        Olen siis kyllä kiinnostunut miehistä seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä, mutta ongelma mielestäni on vaan se, että miehet vaan ajattelee asioista niin erilaisesti ja silloin tulee ongelmia.

        Haluaisin pystyä rakastumaan naiseen. Vaikka pystynkin viehättymään naisista seksuaalisesti, niin en vain silti pysty kuvittelemaan sitä, että seurustelisin jonkun naisen kanssa, vaikka sitä haluaisin. Olen huomannut, että rakastuneena koen mustasukkaisuutta ja se on minulla yleensä merkki siitä, että olen oikeasti kiintynyt toiseen ihmiseen. Mutta jostain syystä en vain voisi kuvitella olevani mustasukkainen naisesta, jonka kanssa seurustelisin. Ei osaisi kuvitella tilannetta, jossa suuttuisin, koska tämä nainen olisi pettänyt minua. Joten tuntuu, että en vaan voisi todella koskaan rakastua naiseen.

        Jotkut kommentoivatkin, että minun pitäisi oppia elämään itsenäisesti. Se on ehkä totta, mutta kaipaan vaan niin paljon toista ihmistä, josta välittää ja joka välittää takaisin. En ole mikään ihminen, joka saa tarvitsemansa läheisyyden satunnaisista seksisuhteista, en ole koskaan sellaisiin pystynytkään tai halunnut edes. Olen vain yksinkertaisesti parisuhdeihminen.

        En voi sanoa koskaan olevani lesbo, koska sitä en ole. Tulen varmasti aina olemaan viehättynyt miehistä kuten myös naisista. Mutta en tiedä, olenko edes bi, jos en pysty näkemään naisia seurustelumielessä vaan pelkästään seksimielessä.


      • ö
        Kyllästynyt (N) kirjoitti:

        Olen siis kyllä kiinnostunut miehistä seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä, mutta ongelma mielestäni on vaan se, että miehet vaan ajattelee asioista niin erilaisesti ja silloin tulee ongelmia.

        Haluaisin pystyä rakastumaan naiseen. Vaikka pystynkin viehättymään naisista seksuaalisesti, niin en vain silti pysty kuvittelemaan sitä, että seurustelisin jonkun naisen kanssa, vaikka sitä haluaisin. Olen huomannut, että rakastuneena koen mustasukkaisuutta ja se on minulla yleensä merkki siitä, että olen oikeasti kiintynyt toiseen ihmiseen. Mutta jostain syystä en vain voisi kuvitella olevani mustasukkainen naisesta, jonka kanssa seurustelisin. Ei osaisi kuvitella tilannetta, jossa suuttuisin, koska tämä nainen olisi pettänyt minua. Joten tuntuu, että en vaan voisi todella koskaan rakastua naiseen.

        Jotkut kommentoivatkin, että minun pitäisi oppia elämään itsenäisesti. Se on ehkä totta, mutta kaipaan vaan niin paljon toista ihmistä, josta välittää ja joka välittää takaisin. En ole mikään ihminen, joka saa tarvitsemansa läheisyyden satunnaisista seksisuhteista, en ole koskaan sellaisiin pystynytkään tai halunnut edes. Olen vain yksinkertaisesti parisuhdeihminen.

        En voi sanoa koskaan olevani lesbo, koska sitä en ole. Tulen varmasti aina olemaan viehättynyt miehistä kuten myös naisista. Mutta en tiedä, olenko edes bi, jos en pysty näkemään naisia seurustelumielessä vaan pelkästään seksimielessä.

        Olet hetero. Ainakin todennäköisesti, jos et koskaan ole ollut edes ihastunut naiseen etkä voi kuvitella olevasi. Pelkkä seksi ei tee kenestäkään lesboa.

        Moni täällä on neuvonut kokeilemaan jonkin aikaa yksinoloa ja vähän aikaa miettimistä/ihmettelyä. Suosittelen lämpimästi, sillä tavalla varmasti selviää jossakin vaiheessa, mitä elämältäsi haluat. Samalla ehkä huomaat, että pärjäät aivan hyvin yksinkin ilman suhdetta. Ei voi mitenkään olla hyvä lähtökohta suhteelle, että vaan tarvitset niin kovasti suhdetta jonkun kanssa, paitsi jos haluat sotkea jonkun muunkin elämän. Mustasukkaisuutta ei myöskään pidä sotkea rakkauteen.


      • j can
        Kyllästynyt (N) kirjoitti:

        Olen siis kyllä kiinnostunut miehistä seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä, mutta ongelma mielestäni on vaan se, että miehet vaan ajattelee asioista niin erilaisesti ja silloin tulee ongelmia.

        Haluaisin pystyä rakastumaan naiseen. Vaikka pystynkin viehättymään naisista seksuaalisesti, niin en vain silti pysty kuvittelemaan sitä, että seurustelisin jonkun naisen kanssa, vaikka sitä haluaisin. Olen huomannut, että rakastuneena koen mustasukkaisuutta ja se on minulla yleensä merkki siitä, että olen oikeasti kiintynyt toiseen ihmiseen. Mutta jostain syystä en vain voisi kuvitella olevani mustasukkainen naisesta, jonka kanssa seurustelisin. Ei osaisi kuvitella tilannetta, jossa suuttuisin, koska tämä nainen olisi pettänyt minua. Joten tuntuu, että en vaan voisi todella koskaan rakastua naiseen.

        Jotkut kommentoivatkin, että minun pitäisi oppia elämään itsenäisesti. Se on ehkä totta, mutta kaipaan vaan niin paljon toista ihmistä, josta välittää ja joka välittää takaisin. En ole mikään ihminen, joka saa tarvitsemansa läheisyyden satunnaisista seksisuhteista, en ole koskaan sellaisiin pystynytkään tai halunnut edes. Olen vain yksinkertaisesti parisuhdeihminen.

        En voi sanoa koskaan olevani lesbo, koska sitä en ole. Tulen varmasti aina olemaan viehättynyt miehistä kuten myös naisista. Mutta en tiedä, olenko edes bi, jos en pysty näkemään naisia seurustelumielessä vaan pelkästään seksimielessä.

        Nimim. "Kyllästynyt (N)", mitenköhän toi nyt kuulostaa mun korvaan vähän ristiriitaiselta? Ensin toteat että "En ole mikään ihminen, joka saa tarvitsemansa läheisyyden satunnaisista seksisuhteista, en ole koskaan sellaisiin pystynytkään tai halunnut edes. Olen vain yksinkertaisesti parisuhdeihminen." Sitten jatkat että "...en pysty näkemään naisia seurustelumielessä vaan pelkästään seksimielessä."

        Eli mitäköhän se on mitä mahdat naisista haluta? Kuuntele nyt itseäsi hyvä nainen! Et halua etkä kykene satunnaisiin seksisuhteisiin, mutta et pysty "näkemään naisia seurustelumielessä vaan pelkästään seksimielessä." ......


    • evenangelswillfall

      Heippa!

      Olen muutaman heteron kanssa seurustellut ja he ainakin jättivät miehet kokonaan.
      Ensimmäinen askel oli, että kirjoitit tänne.
      Siitä vaan on tehty "juttu", joka tuntuu isolta askeleelta.
      Jos haluat, voin kirjoitella kanssasi.

      [email protected]

      Ja kerron muutkin tiedot, kun tämä profiili nyt on mitä on ;)

      • f4ck

        ai heteron kanssa oot seukannu, siis heteronaisenko? Mä en tiedä kulkeeko teillä suvussa toi tyhmyys mutt mä voin kertoo että hetero ei seukkaa omaa suokupuolta olevan kanssa. Lähdetään siitä.


      • ...
        f4ck kirjoitti:

        ai heteron kanssa oot seukannu, siis heteronaisenko? Mä en tiedä kulkeeko teillä suvussa toi tyhmyys mutt mä voin kertoo että hetero ei seukkaa omaa suokupuolta olevan kanssa. Lähdetään siitä.

        Juuri näin.


      • evenangelswillfall
        f4ck kirjoitti:

        ai heteron kanssa oot seukannu, siis heteronaisenko? Mä en tiedä kulkeeko teillä suvussa toi tyhmyys mutt mä voin kertoo että hetero ei seukkaa omaa suokupuolta olevan kanssa. Lähdetään siitä.

        Ja saivartelu on sitten älykästä? Salli mun nauraa :))))))))))))
        Jos nainen pitää itseään heterona ja on ollut vain miesten kanssa, eikös lähtökohta ole silloin hetero?


      • f4ck
        evenangelswillfall kirjoitti:

        Ja saivartelu on sitten älykästä? Salli mun nauraa :))))))))))))
        Jos nainen pitää itseään heterona ja on ollut vain miesten kanssa, eikös lähtökohta ole silloin hetero?

        jos nainen alkaa seukkamaan toisen naisen kanssa vaikka olisi ollut siihen asti koko ikänsä miesten kanssa, hän ei ole hetero. Mikä vitun ongelma sulla on ymmrtää ett hetero ei ajaudu suhteeseen saman sukupuolen kanssa i k i n ä.
        Bi on sellainen ett se saattaa heilahdella ja lesbo taas ei heilahtele, eikä hetero.

        Jos sä nyt jahtaat näitä "heteroita" ja saat siksi kicksit niist ku ne on muka "heteroita" ennen ku sä ilmestyt niin ok, kutsu niit sitten vaikka heteroiks. Mutt sitä ne ei oo, vaikka sä tekisit miten monta hymiöö.

        Jos maailman asiat määriteltäs sillai mitä joku on mieltä sinä hetkenä ku huvittaa ni sitte joo, ne oli heteroita ja suaki vois sanoa fiksuksi joku, jos siis mitkää määritelmät ei olis mitenkää määritelty. Mut ne on ja syystä, siksi ett sunki ois helppo ajatella asioista niinku ne on ja puhu niist sillain että me tiedetää mitä sä tarkoitat. Jos sä sanot omenaa banaaniksi ni saatetaan ymmärtää toisiamme väärin, siksi on määritelmät. Jos sä sanot ett sä seukkaat heteroiden kaa nii sä kuulostat tyhmälle ja ehkä siksi mäki sanon sua tyhmäksi vaikka tosiasiassa sä vaa et ymmärrä määritelmii. Mikä on vitun tyhmää.

        Heterot ei seukkaa samaa sukupuolta olevien kaa ja vaikka ne on sanonu itteään prinsessaks ni ei ne oo sitäkää, silläki on oma määritelmä.

        Lähtökohta on tää.


    • --------------------

      Hmm.. mulla on kanssa vähän sellainen olo että nyt kun olet kyllästynyt/ pettynyt miehiin, haluaisit löytää ns. "toisen tien" parisuhteeseen..

      Ensin täytyy kuitenkin oppia rakastamaan itseään, oppia olemaan itsensä kanssa ja vasta sitten voi olla toisen ihmisen kanssa -niin että se suhde myös toimii.

      Sanot ettet voisi kuvitella olevasi suhteessa naisen kanssa. Näin minäkin ajattelin ennen..

      Katsoin L-koodia ja kuolasin Shanen joidenkin muiden satunnaisten androgyynien naisten perään. Uskoin sen kuitenkin johtuvan vain siitä että niissä oli sitä tiettyä poikamaisuutta. En pystynyt kuvittelemaan että kuitenkaan harrastaisin seksiä naisen kanssa..

      Siispä katselinkin vain miehiä, ja miesten kanssa seurustelin..(itse myös olen usein joutunut pettymään, mutta sellaista elämä välillä on) kunnes sitten yksi kaunis ilta tutustuin erääseen ihanaan naiseen. Ihastuin heti ja kaikki tuntui vaan niin luonnolliselta. No, se suhde päättyi, mutta olen onnellinen että se tapahtui, koska nyt tiedän että loppujen lopuksi kyse on ihmisestä -ei sukupuolesta- johon ihastuu/ rakastuu.

      Ota päivä kerrallaan ja tutustu itseesi ja opi nauttimaan ihan siitä omasta seurastasi.. ja kun ulkona kuljet, avarra katsetta ja kiinnitä huomiota muihinkin kuin pelkkiin miehiin..;)

    • evenangelswillfall
    • Aloittajalle

      Ihmisen seksuaalisuus on muuttuvaista, kuten täällä on jo keskusteltu. Voimme myös pohtia sitä, kenellä on oikeus määritellä toisen ihmisen sukupuolinen suuntautuminen ja miten se tapahtuu? Näihin asioihin ei ole yksinkertaisia, eikä edes oikeita vastauksia. On vain näkemyksiä ja mielipiteitä, jotka jokaisen kuuluu ja jotka jokaisella on oikeus muodostaa itse.

      Lähtökohtaisesti ajattelen, ettei pelkkä seksi tai siihen kykeneminen kerro sukupuolisesta suuntautumisesta, vaan kyky rakastua. Toisaalta, ehkä et ole vain yksinkertaisesti koskaan rakastunut naiseen? Jotkut ihmiset rakastuvat kerran elämässään, toiset monta kertaa. Se että on lesbo, ei tarkoita että rakastuisi tai ihastuisi kaikkiin naisiin.

      Se, mikä aloituksessasi pisti silmään, oli voimakkaisiin sukupuolirooleihin lukkiutuminen. Mieleeni jopa tuli, että olet niin heteroyhteiskunnan muokkaama, ettet kykene kyseenalaistamaan sitä, mitä itse asiassa haluat. Oletko kehittänyt naisiin rakastumisesta itsellesi ongelman? Oletko vain niin lukossa ajatustesi kanssa, ettet edes kykenisi tunnustamaan itsellesi, jos rakastuisit naiseen? Ehkä tällaisia kysymyksiä kannattaa pohtia. Toisaalta, se oikea ei ole kenties vain yksinkertaisesti tullut vielä kohdallesi. Kannattaa olla avoin elämää ja uusia mahdollisuuksia kohtaan.

      Mitä tulee parisuhteen rooleihin ja dynamiikkaan, ne ovat olemassa kaikissa parisuhteissa - omanlaisinaan. Jonkun keskustelijan väitettä siitä, että lesbosuhteessa toinen on aina maskuliinisempi, en todellakaan allekirjoita. Itse ajattelen, että parhain mahdollinen suhde on sellainen, jossa voidaan olla joustavia erilaisten roolien suhteen. Jokaisessa meissä on feminiininen ja maskuliininen puolemme, niin naisissa kuin miehissäkin. Kun omalle itselleen antaa tilaa, voi löytää uusia piirteitä niin itsestä, kuin toisesta. Ei myöskään kannata kompastua ulkonäkökysymyksiin, sillä nämä asiat eivät kulje käsi kädessä ulkonäön kanssa. Feminiininen nainen voi kokea olevansa sisäisesti maskuliininen ja toisinpäin. Me ihmiset teemme usein liikaa johtopäätöksiä toistemme ulkonäön suhteen.

    • Seikkaile

      Omakohtainen kokemus on paras opettaja monessa. Toisten mielipiteistä voi ottaa oppia tientenkin, kuten se joka ei koskaan matkusta sinne mitä kysyy =)

    • nainen españa

      paljon on asioita ja mielipiteitä kirjoitettu, haluaisin lisätä vain että naiseni "butch" seurusteli ennen minua 4 naisen kanssa, jotka kaikki olivat aviossa miehen kanssa. sen on todistanut anoppini. naiseni ei edes yrittänyt iskeä heitä vaan he vaan ihastuivat ja rakastuivat johonkin asiaan hänessä. kaikki halusivat játtää miehensä hánen vuoksi. mutta hassua oli että jokainen sanoi olevansa rakastunut vain ja ainoastaan naiseeni, ei muihin naisiin. se jokin (minkä itse tiedän nyt ja ymmärrän kokemuksen perusteella) sai heidát haltioihinsa. kenenkáän heidän kanssa seurustelu ei sisältänyt seksiä, ainastaan suutelua ja hyváilyjä. ennen minua naiseni serurusteli 3 v lesbon kanssa, jossa kyllákin oli normaali seksielämä. hassulta tuntui kuunnellessani hänen ja anoppini kertomana, että naiset tulivat tunnutamaan ihastumisensa hánelle suurinpiirtein itku kurkussa, koska se oli heille jotenkin traumaattista kun eivát olleet koskaan tunteneet mitään toista naista kohtaan. muutoin tunnen paljon, tosi paljon naisia jotka ovat heteroaikansa jälkeen alkaneet suhteeseen naisen kanssa (yleisemmin se toinen on lesbo) ja en ole vielá kuullut yhtään kertomusta jossa hetero suhteesta lesbosuhteeseen päätynyttä naista olisi palautunut heterosuhteeseen... mutta kaikki kertomani on vain yksi kertomus muiden joukossa...

    • Anonyymi

      On kaksi mahdollisuutta. Lelut on valittavissa.

    • Anonyymi

      Heteroksi ei ryhdytä, kuten ei myöskään biksi tai homoksi tai lesboksi. Seurustelu ei myöskään määrittele mitä on (nainen joka seurustelee miehen kanssa ei tee hänestä heteron, hän voi olla bi joka nyt jakaa elämänsä miehen kanssa).

    • Anonyymi

      Olipas jännää pohdintaa. Parissa kohtaa nauratti.

      • Anonyymi

        Pesulle ja petiin! Kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesulle ja petiin! Kyllä se siitä.

        Kyllä äiti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä äiti!

        Ymmärsit pointin väärin! Heteroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit pointin väärin! Heteroa.

        En ymmärtänyt pointtia laisinkaan. En oikein enkä väärin. Ymmärryksessä häikkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt pointtia laisinkaan. En oikein enkä väärin. Ymmärryksessä häikkää.

        Liittyy heteroparien kanssakäymiseen...


    • Anonyymi

      Jokainen miehiin pettynyt hetero/bicurious/bisse: lesbopuolella ei ole missään määrin helpompaa. Päinvastoin.
      Joudut olemaan paljon oma-aloitteisempi sekä kalastelemaan treffejä hyvän aikaa, että löytyy joku riittävän järkevä+viehättävä+ihmissuhdetaitoinen+omantasoinen nainen.
      Deittailu menee siis ihan työstä, jos/kun haluaa löytää fiksun ja viehättävän
      naisen monogamiseen suhteeseen aikuisena. Alan ymmärtämään, miksi on "uralesboja" ko. deittipoolia ajatellen.

    • Anonyymi

      sukupuolivähemmistöjen ulosmarssista on kulunut vähän aikaa ja tapaa ex lesboja jotka vaihtoivat heteroiksi tai ainakin miehiä hakemaan


      minua kiinnostaa naisen psykologia kuten mainitsemassasi ei pysty rakastamaan naista mutta vain kokemaan seksiä yhdessä

      minulle ei ole kaikki selvä naisen psyyken tasoissa


      huomasin miehenä, että nainen on ikään kuin miestä homompi luonnostaan

      pienet tytöt leikkivät fyysisiä kehon leikkejä kahdestaan ja en ole varma, mitä se heille merkitsee, että onko se seksiä, vaikka seksistä se näyttäisi

      eli naisella on tarve toiselle naiselle oppimisen ja kehittymisen mielessä
      miehellä ei ole jotenkin samanlaista kahden suhdetta tai jos on, niin se ei ole yhtä seksuaalista

      yllättävää että mainitset suhteessa heti seksin, koska suhteessa on muutakin

      yleinen kysymys, että mitä naisen kanssa voi tehdä kahdestaan?



      löydetty myös PETTYNEIDEN naisten lesbo taipumus
      jolloin lesbous on terapiaa naiselle
      nainen kuten sanoit on väsynyt miehiin ja tahtoo neutraalia
      hän valitsee tai kaipaa toista naista viereen parantumaan

      mitä tämä terapia luonnossa, biologiassa tarkoittaa?

      naisen ymmärrys sukupuolivähemmistöstä voi olla erilainen kuin miehen

      ettei nainen opeta turhan takia miestä olemaan homo koska itse on lesbo
      pitää osata jälleen erota mies ja nainen toisistaan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe