Videokameran hankinta -> Sony HDR CX106 ?

Kameraviidakossa

Hei, osaako joku kertoa, mikä olisi hyvä videokamera, jolla pääasiassa kuvataan urheilutapahtumia (voimistelua) urheiluhalleissa, joissa valaistus ei useinkaan ole paras mahdollinen. Kuvaan pitäisi saada koko joukkue (noin 10 hlöä) ja kasvojen ilmeet pitäisi saada näkymään kunnolla. Nykyinen vanha Sonyn videokamerani antaa aika epätarkkaa kuvaa, eikä kasvoja pysty kunnolla erottamaan. Nyt on ollut muutamia hyviä tarjouksia mm. otsikon kamerasta (Sony HDR CX 106). Olisiko se sellainen, jolla saisi tarkkaa kuvaa ? Hinta, jonka suostun uudesta videokamerasta maksamaan liikkuu max 200- 250 euroa...

2

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urhea voimistelija

Tuote on vanhaa mallia ja käyttää flash-muistia. Memory Stickilla saa lisää kapasiteettia, mutta ei taida olla ihan yhtä kätevä kuin suositumpi SD/SDHC. Vanha malli, kuten jo mainittu, joten se on saatava ostettua huomattavalla alennuksella.

Katso Youtubesta mitä sillä saa aikaiseksi. Löytyy selkeää kuvaa ja vähemmän selkeää. Osa tallenteista on "raakoja", eli vailla kuvausjäljen korjailua, joten niistä saa realistisemman kuvan kameran tasosta. Syytä kuitenkin muistaa, että Youtuben otokset eivät aina anna katsojalle täyttä käsitystä kuvan oikeasta laadusta. Kannattaakin katsoa monen eri kuvaajan testifilmejä ja -kuvia, että otosten (ja kuvaajan!) laatu hahmottuu oikein. Monen Youtubessa testatun kameran kuvausjälki on kameran omalta näytöltä ja omasta tv:stä katseltuna tarkempi ja siten parempi kuin Youtubessa nähty.

Osta, jos saat halvalla. Älä osta, jos vanha malli arveluttaa. Muitakin malleja ja merkkejä on kaupan, joten tsekkaile kaikessa rauhassa. Huono ostos harmittaa jälkeenpäin ja rahoja et saa takaisin.

• ..--..

Gigantista löytyy hintaluokassa hieman alle 300€ muutamia ja mulla on esim. panasonic SD40 (295€) ja on ihan hyvä. Myös saman hintaluokan Canonit tuntuis olevan ihan hyviä, noin niinkuin muiden kirjoitusten perusteella. Tuo Sonykin melko varmasti. YuoTubesta voi etsiä ko. kameroiden testivideoita, muista katsoa kuitenkin useampi video, niin saat varmasti oikean käsityksen tuotteesta. Kyllä ne mainosmiehet ovat sinnekin jo ehtineet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe