Olen kuljeskellut sienestämässä yli 30 vuotta, ja minua on kiinnostanut keltahaarakkaat.
Kun katson kaikkia sienikirjojen kuvia yms, saa sen käsityksen että väri on lähellä kanttarellin väriä... mutta tänäkin vuonna kun olen nähnyt kymmeniä haarakkaita, ne lähes kaikki ovat lähinnä puolimädäntyneen kanttarellin värisiä kasvaessaan, ja myöhemmin aika ruskeahkoja kun alkavat mädätä.
Olen vaan ihmetellyt kunnen ole koskaan sellaista kirjojen kuvan väristä sientä löytänyt !
Maku on mieto, ei mielestäni paha, kirpeä tai karvas... mutta tuo väri on saanut epäilemään.
Onko jollakin kokemusta näistä, niin että osaisi antaa vinkkiä - väriin yms ja myös siihen makuun - tunnistaako kavalahaarakkaan selkeästi maun perusteella vai minkä perusteella ? Miten pahalta kavalahaarakas maistuu ?
On se sääli jättää kilon haarakkaita metsään mätänemään.
Keltahaarakaskohan ?
kavalankauhu
2
258
Vastaukset
- kiinnostaa kyllä
Tämä kyllä kiinnostaisi. Olen myös nähnyt aika isoja tänä vuonna, mutten tunne sientä varmasti niin en minäkään ole poiminut.
Minun löytämäni ovat väriltään olleet lähinnä valevahveron helttojen värisiä. - ap pettynyt
Eipä näytä kukaan muukaan tuntevan kyseistä sientä... ???
Sorry nyt että edes kysyin. Jätetään mätänemään siis vaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251