Olen kuljeskellut sienestämässä yli 30 vuotta, ja minua on kiinnostanut keltahaarakkaat.
Kun katson kaikkia sienikirjojen kuvia yms, saa sen käsityksen että väri on lähellä kanttarellin väriä... mutta tänäkin vuonna kun olen nähnyt kymmeniä haarakkaita, ne lähes kaikki ovat lähinnä puolimädäntyneen kanttarellin värisiä kasvaessaan, ja myöhemmin aika ruskeahkoja kun alkavat mädätä.
Olen vaan ihmetellyt kunnen ole koskaan sellaista kirjojen kuvan väristä sientä löytänyt !
Maku on mieto, ei mielestäni paha, kirpeä tai karvas... mutta tuo väri on saanut epäilemään.
Onko jollakin kokemusta näistä, niin että osaisi antaa vinkkiä - väriin yms ja myös siihen makuun - tunnistaako kavalahaarakkaan selkeästi maun perusteella vai minkä perusteella ? Miten pahalta kavalahaarakas maistuu ?
On se sääli jättää kilon haarakkaita metsään mätänemään.
Keltahaarakaskohan ?
kavalankauhu
2
310
Vastaukset
- kiinnostaa kyllä
Tämä kyllä kiinnostaisi. Olen myös nähnyt aika isoja tänä vuonna, mutten tunne sientä varmasti niin en minäkään ole poiminut.
Minun löytämäni ovat väriltään olleet lähinnä valevahveron helttojen värisiä. - ap pettynyt
Eipä näytä kukaan muukaan tuntevan kyseistä sientä... ???
Sorry nyt että edes kysyin. Jätetään mätänemään siis vaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi2305973Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1185804Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi2204868Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa614148Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät684087Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu124048Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa244042Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali323648Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa492241En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.401750