Kosmetiikka

pakko avautua

Olen vanhan polven atoopikko. Ensimmäiset testatut allergiat esim sitrukset, raaka peruna, raaka tomaatti. Itse olen huomannut vuosien varrella että esim pähkinä, hajusteet, laktoosi, askorbiinihappo jne ties mitkä aiheuttavat ties ja mitä.

Kosmetiikasta väheni jossain vaiheessa sitrusten käyttö mutta nyt tämä uusi luontaiskometiikka buumi on tuonut ne kaikki takaisin ja mitä ihmeellisimmillä nimillä ja määrillä.

Olkaa tarkkana, yllättävän monet tuoteet sisältävät sitruksia, pähkinää (kaikkia mahdollisia laatuja). Miksi hiusvärin ja muotoilusuihkeen pitää sisältää pähkinää??!!!! Vanhat kielletyt myrkyt (hajusteet ja värit) on tulleet takaisin, eikä ne kuulemma olekaan niin vaarallisia....paitsi oikeasti ihmisille.
Esim eikö latvahoitoa voi tehdä ilman Linaloli ainetta? Ajatella -ei ehkä edes pahin myrkky
http://fi.wikipedia.org/wiki/Linaloli
Sitten just kun löydät jonkin hyvän tuotteen, niin se lopetetaan tai sen resepti muutetaan. Ja jos esim shampoo sisältää jotain käsittämätöntä sademetsän kasvia tai ennen-näkemätöntä -koodi-nimistä ainetta, niin kestääköhän mun nahka? V**u sentää. Kortisoneihin enkä antibiootteihin tahtois enää koskea ollenkaan. Kauheaa tasapainoilua.

Niin kauan kun pysytään tavallisessa puhtaassa kotimaisessa ruuassa niin ok. Kosmetiikan kanssa kauheaa hakemista. Mahdollisimman mietoja ja vähän. Hyviäkin sarjoja löytyy. Raaka-aineiden laatu on tärkeää. Lama ja kilpailu on laskenut laatua.

Olen erittäin kypsä lukemaan niitä purkkien selostuksia ja pienellä..##&%¤#.
Elintarvikkeet sisältää niitä Prkleen E-koodeja.

Antakaa mulle puhdasta ruokaa ja siedettävää kosmetiikkaa. Niin ja selkeät tuoteselosteet. Mistä tällaista voi pyytää?

1

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonna28_espoo

Itselläni on samanlaisia ongelmia ihon kanssa. Olen etsinyt kauan ja kokeilut paljon erilaisia shampoo ja kosmetiikkaa. Pitkien etsintöjeni jälkeen olen löytänyt harvinaisen kosmetiikkalinjan, joka ei aiheuttanut iholleni minkäänlaista reaktiota. Voisit kokeila sitä, jos vaikka se sopisi sullekin. Merkki on Forlle'd ja myyjinä ovat kauneushoitolat. Tästä lisätietoa http://www.forlled.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      229
      15147
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      132
      10553
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      122
      10122
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9351
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      53
      9175
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7079
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      56
      6955
    8. 182
      6517
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      173
      6197
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    Aihe