Mulla on AD/HD-diagnoosi 10 vuoden takaa, mutta oon tietysti hukannut sen kauan sitten. Diagnoosi tuli sillä perusteella mitä kerroin lapsuudestani ja nuoruudestani. En epäile hetkeekään etteikö mulla olisi AD/HD tai ADD, sen verran selkeet merkit.
Mut mitä tarkottaa se, että neurologi testaa näitä juttuja. Onko siis siellä jotain semmosia muitakin testejä kuin näitä subkektiivisiä kyselyitä tyyliin "suhiseeko päässä"?
Haluaisin uuden diagnoosin, ehkä haluisin koittaa Concertaa, mutta oikeestaan en usko noihin lääkkeisiin omalta kohdaltani. Lähinnä tarttisin kattavamman diagnoosin, koska oon aloittamassa psykoterapiaa ja haluan, että psykologikin ottais tämänkin puolen vakavasti.
Neurologin diagnoosi vai höpö-höpö-diagnoosi ?
3
277
Vastaukset
- 45wtrs
Jotenkin luulen, ettet tarvitse diagnoosia millään paperilla, jollet halua lääkitystä. Minä kyllä luulen, että se psykologi ottaa kertomasi ihan todesta, että et nyt varmaan ihan sen takia tarvitse sitä diagnoosia.
Itse en kyllä edes ole ikinä saanut diagnoosistani mitään todistetta, siis mustaa valkoisella. Onko muut saaneet vai? Kenelles sitä diagnoosia tarvitsisi edes todistella? Olen ainakin vaan ajatellut, että minulle riittää, että lääkäri tietää, ja minä tiedän.
Sinusta on kyllä varmaan tiedot jäljellä vielä siellä paikassa, jossa sinut on diagnosoitu. Luulen kyllä, että voit vaan soittaa kyseiseen paikkaan, ja pyytää heitä vaikka lähettämään sinulle jokin todiste tästä.- Ticft
Todistus aasian matkalle ja autoiluun.Ettei häkki heilu.
- bgfc
Kuten edellinen: voit pyytää potilastietosi siitä paikasta, jossa tuo neurologi sinut tutki. Ei siis haittaa, jos olet paperisi hukannut.
Itse sain diagnoosin sairaalasta ja viimeisen käynnin jälkeen tuli epikriisi postitse, jossa myös itse diagnoosi. Siitä on ollut hyötyä, jos olen käynyt joskus yksityisellä (tai jopa terveyskeskuksessa). Samoin kun siitä näkee minut tutkineen lääkrin nimen ja yhteystiedot, on lääkärin ollut tarvittaessa helppo soittaa tuolle lääkärilleni ja kysyä onko ok, että kirjoitan suuremman annostuksen etc.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019