Mulla on AD/HD-diagnoosi 10 vuoden takaa, mutta oon tietysti hukannut sen kauan sitten. Diagnoosi tuli sillä perusteella mitä kerroin lapsuudestani ja nuoruudestani. En epäile hetkeekään etteikö mulla olisi AD/HD tai ADD, sen verran selkeet merkit.
Mut mitä tarkottaa se, että neurologi testaa näitä juttuja. Onko siis siellä jotain semmosia muitakin testejä kuin näitä subkektiivisiä kyselyitä tyyliin "suhiseeko päässä"?
Haluaisin uuden diagnoosin, ehkä haluisin koittaa Concertaa, mutta oikeestaan en usko noihin lääkkeisiin omalta kohdaltani. Lähinnä tarttisin kattavamman diagnoosin, koska oon aloittamassa psykoterapiaa ja haluan, että psykologikin ottais tämänkin puolen vakavasti.
Neurologin diagnoosi vai höpö-höpö-diagnoosi ?
3
340
Vastaukset
- 45wtrs
Jotenkin luulen, ettet tarvitse diagnoosia millään paperilla, jollet halua lääkitystä. Minä kyllä luulen, että se psykologi ottaa kertomasi ihan todesta, että et nyt varmaan ihan sen takia tarvitse sitä diagnoosia.
Itse en kyllä edes ole ikinä saanut diagnoosistani mitään todistetta, siis mustaa valkoisella. Onko muut saaneet vai? Kenelles sitä diagnoosia tarvitsisi edes todistella? Olen ainakin vaan ajatellut, että minulle riittää, että lääkäri tietää, ja minä tiedän.
Sinusta on kyllä varmaan tiedot jäljellä vielä siellä paikassa, jossa sinut on diagnosoitu. Luulen kyllä, että voit vaan soittaa kyseiseen paikkaan, ja pyytää heitä vaikka lähettämään sinulle jokin todiste tästä.- Ticft
Todistus aasian matkalle ja autoiluun.Ettei häkki heilu.
- bgfc
Kuten edellinen: voit pyytää potilastietosi siitä paikasta, jossa tuo neurologi sinut tutki. Ei siis haittaa, jos olet paperisi hukannut.
Itse sain diagnoosin sairaalasta ja viimeisen käynnin jälkeen tuli epikriisi postitse, jossa myös itse diagnoosi. Siitä on ollut hyötyä, jos olen käynyt joskus yksityisellä (tai jopa terveyskeskuksessa). Samoin kun siitä näkee minut tutkineen lääkrin nimen ja yhteystiedot, on lääkärin ollut tarvittaessa helppo soittaa tuolle lääkärilleni ja kysyä onko ok, että kirjoitan suuremman annostuksen etc.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1545009- 1914021
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1383684Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia472955Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat362287- 1441956
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441727Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.351468Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631424Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261309