AUTAKAA MUA !!!

helena =)

1mulla on halu saada lemikki okahiirii 2 mitä semone maksaa 3 haiseeko ne? 4kuinka maljon selane maksaa mut mun äiti ei haluu hiirii mitä teen kysyin äitiltä saanko hiirii äiti sano ei mä sanoin miks ei äiti vastas koska meillä on jo koira mä sanoin mut ei se koskaan tuu mun huoneeseen en tiiä mitä teen olen 14 v ainii kertokaa miten saaitte okahiirii mun kaverilla oli selasii kaksi mut ne kuoli vähän aikaa sitte yks kysymys vielä kumat on kivem pii tavalinen hiiri vai okahiiri ? olisi kiva kuulla miten te saitte lemikinne kiitos jo etukäteen

20

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+10

      Viestistäsi päätellen et oikeen ole kypsä omistamaan hiiriä, ja et oikeen myöskään vaikuta 14vuotiaalta vaan nuoremmalta...

    • mikä teitä vaivaa

      Kuka on kypsä hankkimaan hiiriä ja missä se määritellään? Porukkaa tappaa niitä loukuilla ja myrkyllä, mutta kun joku tahtoo niistä huolehtia, hän ei ole siihen tarpeeksi kypsä. Huh huh.

    • helena =)

      mä oon 97 sytynyt ja mun siskolla on olut nuorena hiiriä en tajuu mikssi ette auta mua mun äitiin on mennyt jotain en tiiä ja olen kypsä !

    • kännipeura

      sanoisin että luovuta vaan suosiolla :---) voithan neuvotella äitisi kanssa sitten vähän varttuneempana uuden lemmikkieläimen ottamisesta.

      • Hiiruli :)

        Hmm toi että sun äiti ei halua hiiriä niin on se suurin ongelma, voisit yrittää jotenkin pikku hiljaa saada häntä lämpenemään ajatukselle, mutta mitä tahansa teetkin niin älä kuitenkaan hanki hiirtä/hiiriä salaa ja ilman lupaa. Tosin olet riittävän vanha tajuamaan että se ei ole järkevää ;), yleensä ne ketkä hankkii salaa lemmikkejä on alle 11v.


    • helena =)

      kiitos tuesta mutta en ole saanut vastauksia kysy myksiini voiteko autaa kai mun aiti jossain vaiheessa elpyy hiiriin =)

    • helena =)

      kiitos tuesta mutta en ole saanut vastauksia kysy myksiini olisi kiva saada. kai mun äiti jossain vaiheessa elpyy hiiriin olen toiveikas =)

    • Sedä

      http://www.hiiret.fi/fin/lajit/?pg=2
      ps. googleta ensin ;)

      Okahiiret ovat hajuttomampia kuin tavalliset, ja elävät pidempään. Toisaalta ne ovat myös villimpiä, lähinnä katselulemmikeitä ainakin jos niitä ei ole käsitelty aivan pienestä. Paras olisi etsiä kotimainen kasvattaja joka käsittelee poikasia kunnolla. Tavallisia hiiriä löydät helpommin. Luulisin että maksavat parisen kymppiä, eli ei juuri enemäpää kuin kesyt.

    • helena =)

      kiitti vinkistä sedä =)

    • ...just

      Kenties kannattaisi palata asiaan sitten kun on ikää tarpeeksi (ts. oppinut edes kirjoittamaan). Tosin taisi olla alunperinkin huono provo.

    • hiiriäjakissoja

      Jos äitisi ei suostu ottamaan hiiriä niin turha edes yrittää. Äitisi luultavasti varmasti antaisi sinun ottaa jos luottaisi että hoitaisit niitä. Minä olen itsekkin 14 ja minä sain hiiriä jonkin aikaa sitten. Ei vanhempani niistä tykkää mutta minä niitä hoidan vaikka vanhempani ovat tietysti vastuussa. Hinnoista ja muista löytyy varmasti tietoa kun hieman etsii ;) ja mietithän vielä että haluatko varmasti hiiriä!:)

    • helena =)

      jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mä sain äidin taipumaan ja mulle tulee kaksi okahiiri tyttöä huomenna kivaa ja kiitos avusta kaikille vastaneille jjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • ..

      Ensin kannattais kyll lukee paljon tietoo eläimistä mitä ei oo koskaan aikasemmin omistanu, mut iha mite vaa..

    • nin ..ni

      mulla on samallainen pulma mä asun iskän kanssa ja se toteaa vaan katotaan kun koulut on käyty mä kiukuttelin monesti äiti on sitä mieltä että voitais hankii mutta iskä ei ole joten vanhemmat riitelee mitä tullee ja mitä ei tule miten voisin kertoa että olen kypsä mä oon jo 7 luokalla mua piiiiiiiiiiip ärsyttää kertokaa mitä mun kantsin tehä että iskä ymärtää että olen jo vanha ja osaan huolehtia oka hiiristä olisi kiva jos saisin apua kiitos etukäteen

    • 4+8

      Ei kannata haastaa riitaa vaan vastata kysymyksiin!

    • syötävää ?

      no mä vaan ostan hiiriä lemmikille syötäväksi ettei sillee

      • 0909090

        mä en tyt tajunnu tää kysy apuu ja pari kympii maksaa hiiret


    • Kuukkeli.com

      mun mielestä kesyhiiret on kivempia, koska niitä on helpompi käsitellä. Kesyhiiret on okahiiriä halvempia. Okahiirille pitää olla aika iso häkki/duna, mutta kesyille ei tartte nii hirveen isoo.

      • Sedä

        Okahiirille nimenomaan ei häkkiä eikä dunaa, vaan lasiterraario. Tilan tarve oli kyllä totta :) Itseäni miellyttää oksuissa etenkin pitkä ikä, jopa viisi vuotta, ja onhan noi toki nättejäkin :D


    • :)

      Et sä voi hiiriä hankkia, jos sun holhoojat ei anna lupaa. Kokeile vaikka perustella tarkasti miksi ne haluut ja kertoo esim, mitä hommaa niistä on jne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe