Norweig vai Tuifly?

MinnaMaria+3

Matkaa varaamassa ja hotelli ym vaihtoehdot tasoissa valinnan kanssa. Nyt ratkaisee lentoyhtiö; kumpi kannaattaa valita Tuifly vai Norweig? ja miksi? Matkaan lähdössä lapsiperhe (5v,11v ,13v).

Erityisesti kiinnostaa tila/siisteys/palvelu/ henkilöstön puhekieli jne.
Sekä tietty kummalla luotettavammat, turvallisemmat koneet?
Aterioiden sisällöt ja ostosten teko ei ole minulle oleellisisa asioita.

24

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänestys lipukkeilla

      Ei näin hankalia saa kysyä. Kaksi luotettavaa yhtiötä. Siistit koneet,pitkälti
      saman kaltainen kalusto. Eri ikäisiä koneita (käyttöaika jopa 10 v) joten ei vielä poistoon menossa. Oppaat vaihtelee lähdöillä, joten myöskin kielitaito vaihtelee. Pääsääntöisesti mukana molemmilla suomenkielen taitoinen,yksi tai useampi. Tilastojen valossa ei onnettomuuksia, norjalaiset ehkä tarkemmin aikataulussa,mutta tämä ei välttämäti ole yhtiöiden syytä. Eli aikataulu virhe johtuu ulkoisista seikoista. Penkkirivien jaottelussa voi olla tuuman parin eroja puolin ja toisin,mutta nuoriso mahtuu varmasti eikä äiteelläkään ole tiukkaa jos painoraja on alle 80kg.

    • MariAnneJoak

      Miellän Finnairin luotettavammaksi, johtuen suomalaisuudesta ja tämä toisnen firma taitaa olla uudempi, joten ei ole perspektiiviä.Valitsisin mielikuvani mukaan finnairin.

    • juupa juu.....

      suomalaisuusko tekee lentoyhtiöstä luotettavan?
      hoh hoh hoijaa

    • ZKKJ

      "kumpi kannaattaa valita Tuifly vai Norweig? "

      En ole koskaan kuullut Norweig-nimisestä' lentoyhtiöstä mitään, mutta palasin juuri Mallorcalta Norwegianin koneella.

      Koneen henkilökunta puhui oudosti mongerrettua mutta ymmärrettävää suomea - ilmeisesti virolaisia lentoemäntiä. Toinen huonosti puhuttu kieli oli englanti. Kapteenin englanti olisi ilmeisesti ollut parempaa, mutta koska äänen voimakkuus oli säädetty lähes olemattomaksi, hänen reittiselvityksestään ja muusta informaatiosta kuulin noin kuusi sanaa. Noh, selvää oli toki muutenkin, että Palmasta ei lennetä Suomeen Irlannin tai Turkin ilmatilaa käyttäen.

      Jalkatilaa taisi olla hieman enemmän kuin TuiFlyn koneissa. Miellyttävä yllätys oli, että sekä meno- että tulolento laskeutui etuajassa. Kylmä ateria oli maukas ja jopa nälkäkin lähti! Huonona puolena voisi mainita, että kylmän aterian kera tarjoiltiin lämmintä olutta. Juomien hinnat olivat aika korkeat: yksi olut ja pikku pullo punkkua 9 euroa.

      Miellyttävää oli myös se, että matkustajia ei häiritty kaiken aikaa kuulutuksilla, joissa olisi tuputettu "miellyttäviä ostoshetkiä" tai raaputusarpoja. Kaikkien yhtiöiden koneista putsataan roskat jokaisen laskeutumisen jälkeen, joten tässä osastossa ei ole eroja.

      Norwegian on niin uusi yhtiö, että sen turvallisuudesta on vaikeata sanoa mitään muuta kuin että toistaiseksi yhtiölle ei ole sattunut pahoja onnettomuuksia. Ei ole tosin TuiFlyillekaan. (Finnairin tuorein ihmishenkiä vaatinut onnettomuus tapahtui vuonna 1963.)

      • Flightradar

        Halvalla pääsit kun kesällä Helsinki-Rovaniemi välillä sama juomasetti maksoi Norwegianilla 11€.


      • muaaahhhaaahhhaahhhh
        Flightradar kirjoitti:

        Halvalla pääsit kun kesällä Helsinki-Rovaniemi välillä sama juomasetti maksoi Norwegianilla 11€.

        paljonko sun piletti maksoi?...25€ vai 39€ ?


    • naurattaa

      Norwegian ei ole uusi yhtiö...ota selvää ja puhu sitten vasta.

      • ZKKJ

        "Norwegian ei ole uusi yhtiö...ota selvää ja puhu sitten vasta."

        Omilla nettisivuillaan Norwegian ilmoittaa perustamisvuodekseen 1993. Teini-ikäisen mielestä se on tietysti KAUAN sitten, mutta aikuisen ihmisen mielestä yhtiö on nuori verratuna esimerkiksi Finnairiin, joka on perustettu vuonna 1923.


      • totuus tämäkin
        ZKKJ kirjoitti:

        "Norwegian ei ole uusi yhtiö...ota selvää ja puhu sitten vasta."

        Omilla nettisivuillaan Norwegian ilmoittaa perustamisvuodekseen 1993. Teini-ikäisen mielestä se on tietysti KAUAN sitten, mutta aikuisen ihmisen mielestä yhtiö on nuori verratuna esimerkiksi Finnairiin, joka on perustettu vuonna 1923.

        Finnair ei ole perustettu v. 1923...eli sekin meni kiville...ehkä AERO mutta ei Finnair....


      • ZKKJ
        totuus tämäkin kirjoitti:

        Finnair ei ole perustettu v. 1923...eli sekin meni kiville...ehkä AERO mutta ei Finnair....

        "Finnair ei ole perustettu v. 1923...eli sekin meni kiville...ehkä AERO mutta ei Finnair.... "

        Olet aivan oikeassa. Aeron nimi vaihdettiin Finnairiksi. Finnairia ei ole perustettu koskaan. En tosin peruskoulua käymättömänä ymmärrä varsinaista pointtiasi. Norwegian on harjoittanut lentotoimintaa varsin lyhyen ajan, Finnair huomattavasti kauemmin nykyiselläkin nimellä, ja sama yhtiö eri nimellä vielä kauemmin.

        Ei ole mitenkään harvinaista, että lentoyhtiö vaihtaa nimeään, mutta muutos on yleensä pelkästään kosmeettinen sikäli, että yrityskulttuuri, kalusto ja päämaja säilyvät ennallaan. Niinpä esimerkiksi lentoyhtiö TAP Portugal kerrotaan lähdeteoksissa perustetuksi vuonna 1945, vaikka sen nimi tuolloin olikin Transportes Aéreos Portugueses, ja nykyinen nimi on jo kolmas.

        Norwegian on siis nuorenpuoleinen lentoyhtiö, joka toisin kuin Finnair ei ole vaihtanut nimeään.


      • 3+8
        totuus tämäkin kirjoitti:

        Finnair ei ole perustettu v. 1923...eli sekin meni kiville...ehkä AERO mutta ei Finnair....

        Ainoastaan firman nimi on vaihdettu. Se ei ole vaikuttanut tilastotietoihin ja muuhun vastaavaan. Muistat varmaankin itsekin, miten Finnair juhli 75-vuotista olemassaoloaan vuonna 1998?


    • totuus tässä

      molemmat halppis yhtiöitä eli kaikki maksaa jos jotain koneessa haluaa....ja vanhoja ikäloppuja koneita...enä lentäisi metriäkään noilla vehkeillä.

      • ZKKJ

        ".ja vanhoja ikäloppuja koneita...enä lentäisi metriäkään noilla vehkeillä. "

        Norwegian on tilannut Boeingilta 63 lentokonetta luovutettavaksi vuosien 2009 ja 2014 välillä. Onko suoraan tehtaalta tullut kone mielestäsi ikäloppu? :o)

        Koneen ikää huomattavasti tärkempi seikka on se, miten hyvin tai huonosti konetta on huollettu ja pidetty. Kun Finnair esimerkiksi aikoinaan sai käyttöönsä Varig-yhtiöllä käytössä olleen MD 11 -koneen, sen sisuskalut olivat aika karseassa kunnossa huonon huollon jäljiltä, ja koneeseen jouduttiin tekemään iso remontti.


      • takuu juttu
        ZKKJ kirjoitti:

        ".ja vanhoja ikäloppuja koneita...enä lentäisi metriäkään noilla vehkeillä. "

        Norwegian on tilannut Boeingilta 63 lentokonetta luovutettavaksi vuosien 2009 ja 2014 välillä. Onko suoraan tehtaalta tullut kone mielestäsi ikäloppu? :o)

        Koneen ikää huomattavasti tärkempi seikka on se, miten hyvin tai huonosti konetta on huollettu ja pidetty. Kun Finnair esimerkiksi aikoinaan sai käyttöönsä Varig-yhtiöllä käytössä olleen MD 11 -koneen, sen sisuskalut olivat aika karseassa kunnossa huonon huollon jäljiltä, ja koneeseen jouduttiin tekemään iso remontti.

        ei ne uudet koneet Suomen käyttöön tule ja kysymys on nyt eikä ehköä v. 2014. Nyt ne on vanhoja 737 romuja ja piste. Lensin viime viikolla Ouluun ja oli niin vanha kone että pelotti...ja likainen sottainen rousku. Loput voi kirjoitella siellä omallal Nordic palstoilla sillä minuun tuo ei nyt vaikutusta tehnyt. Sama on Tuiflyn koneilla...ikäloppuja amerikkalaisia loppuun ajettuja romuja.


      • ZKKJ
        takuu juttu kirjoitti:

        ei ne uudet koneet Suomen käyttöön tule ja kysymys on nyt eikä ehköä v. 2014. Nyt ne on vanhoja 737 romuja ja piste. Lensin viime viikolla Ouluun ja oli niin vanha kone että pelotti...ja likainen sottainen rousku. Loput voi kirjoitella siellä omallal Nordic palstoilla sillä minuun tuo ei nyt vaikutusta tehnyt. Sama on Tuiflyn koneilla...ikäloppuja amerikkalaisia loppuun ajettuja romuja.

        "ei ne uudet koneet Suomen käyttöön tule"

        Eiväthän Norwegianin koneet tietenkään voi tulla "Suomen käyttöön", koska Suomi ei omista niitä. Sen sijaan yhtiö itse lentää näillä upouusilla koneilla jo nyt Helsingistä Välimerelle. Miellyttävä kokemus.

        En toki väitä vastaan, jos olet istunut vanhassa, likaisessa Norwegianin koneessa Skandinaviassa lentäessäsi. (Kannattaa lentää ulkomaille!) :o)


    • molemmilla

      Molemmilla matkustaneena valitsisin Norwegianin lennon. Miellyttävä kokemus. Koneet tosi siistejä ja tilavampia jalkatiloiltaan kuin Tuin (Kanarian lennon kone).
      Ei taxrfeemyyntiä ja voi ottaa pikkupurtavaa (monta vaihtoehtoa n.10e) aterian sijaan, jonka saa etukäteen varaamattakin koneesta.

      • tarkennus

        milloin lensi Kanarialle? eikö ne vasta nyt ala sinne lentää...Tenriffalle?


    • molemmilla

      En väittänytkään, että Kanarialle. Lensin Norwegianilla Kreikkaan, mutta se ei muuten tuota kirjoitustani muuta, samoilla koneilla menee Kreikkaan ja Kanarialle. Eli sillä isommalla konetyypillä, joka näkyy heidän sivuillaan.

    • kiitos ei

      millä isomalla...sillä 737 koneella ne lentää on lyhyen matkan suihkukone...vain yksi on pienempi...se brassi joita on Finnairilla.

      • molemmilla

        Miksi kyselet täältä, kun voit itse lukea ne Norwegianin sivuilta, kohdasta; lentokalusto? Mutta jos et löydä sitä itse, niin tässä; Boeing 737-800 (Kanarian lennoilla)189 matkustajapaikkaa, Boeing 737-300 (lyhemmillä reiteillä) 148 matkustajapaikkaa ym. Jos arveluttaa, lue itse heidän sivut!!!! Meillä kokemus juuri tuosta 737-800 koneesta, joka oli positiivinen kokemus!!


    • TeroAnTero

      Pääasiassa Norwegian lentää kaikki lentonsa Helsingistä tuolla isommalla konetyypillä. Joskus Osloon lennetään tuolla pienemmällä. Isommassa on 31 tai 32 penkkiriviä ja pienemmässä 25.

    • XD

      Varasimme juuri Norwegianin lennot, Interhomen loma-asunnon Teneriffalle ja vuokra-auto tullaan myös ottamaan. Perhe vanhemmat ja kolme teiniä. Aikaisemmin olemme tehneet eri matkanjärjestäjien pakettimatkoja, mutta myös Ryanairilla lennetty. Pakettimatkaan verrattuna saimme nyt ison asunnon ja edullisesti.
      Lentojen lämpimät ateriat on myös yleensä ylihintaisia eikä makuakaan voi kehua. Ajattelimme nyt ottaa jotain sopivaa evästä laukkuun tai kentätä jos tarvitsee. Koneesta saa myös hamppareita tms. Toisaalta aamulentoaika tulee varmaan käytettyä nukkumiseen (tuskin tulisi katsottua myöskään elokuvia), joten kentältä lähdemme ensin etsimään ruokapaikkaa ja vasta sitten suuntaamme kohti majapaikkaa.
      Koneiden turvallisuutta emme ole koskaan miettineet erikseen. Chartereillakin on ollut joskus eri koneet, kuin on pitänyt, mutta aina olemme päässeet liki ajoissa perille, usein etuajassa. Paikkavaraukset tehtiin nyt varmuuden vuoksi, ei ollut kuitenkaan kovin suuri kustannus.

    • pillkuviilaaja

      TuiFly ja TuiFly Nordic ovat kaksi eri asiaa. TuiFly Nordic on ruotsalainen lomalentoyhtiö joka lentää lentoja pohjoismaista. TuiFly taas on sakslainen lomalentoyhtiö. EI OLE SAMA ASIA! Joten älkää vertailko noita, ellette ole lentäneet tuolla saksalaisella charteryhtiöllä. Kiitos!

    • Matkusteleva akka

      Tuifly ehdottomasti. Parempi palvelu ja suomenkielistä henkilökuntaa koneessa.
      Norskilla oli paremmat jalkatilat, mutta virolaisia ja norjalaisia henkilöstöä.
      Ei hyvä. Ei sillä etteikö pärjäisi englannin kielellä,, mutta periaate.
      Muutenkin Tuiflyilla toimi kaikki koko lentomatkan aikana paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1122
    Aihe