kovasti kehutaan erästä t-merkkistä autoa, esim taksissa. Laskeskelin, että euro dieseleissä on huoltovälit 30000km, kun taas japanilais merkeissä on 15000km huoltoväli. laskekaapas äkkiä, montako kertaa euroauto käy huolloissa vuoden aikaana, jos esim kilometrejä tulee vuodessa 220000km, kuten useimmissa vantaalais taksissa näkyy olevan. Kyllä. Näillä km:llä euro taksi käy vuodessa reilu seitsämän kertaa, kun taas japanilais merkki käy samoilla kilometreillä reilut 14 kertaa. Mutta minkä takia esim toyotan maahantuoja ei annakaan taksi käytässä oleville toyotille, kun 1v/100000km. Näin ollen se takuu loppuu jo ½v. Jos saisi asiallista keskustelua aikaiseksi, ja perusteluja. Ja mielestäni tätä vietiä ei voida ylläpitosääntöjen mukaan poistaa, koska täyttää ohjeet.
Tuli muuten mieleen, kun täällä
19
201
Vastaukset
- uusi lasku
Toyotan dieseleissä on 30tkm huoltoväli.
- golfparas
Toyotassa huoltoväli 15000 km:n välein.
- kysynyt
Ainakin taksareitten mukaan ketkä ajaa toytalla, on huoltoväli 15000km. En sitten tiedä.
- Oikeaa tietoa
golfparas kirjoitti:
Toyotassa huoltoväli 15000 km:n välein.
Corolla Verso 2.2 D4-D:n huolto-/öljynvaihtoväli määräytyy vuotuisen ajomäärän mukaan. "Auto on huollettava vähintään kerran vuodessa tai 30tkm:n välein tai kun auton moottoriöljynvaihdon muistutusvalo syttyy, ensiksi saavutettavan ollessa määräävä. Mikäli vuotuinen ajomäärä jää alle 30tkm, autolle on tehtävä määräaikaishuoltojen välissä öljynvaihtohuolto." Lainaus on CV:n takuu- ja huoltokirjasta.
- vähän ajavat
kysynyt kirjoitti:
Ainakin taksareitten mukaan ketkä ajaa toytalla, on huoltoväli 15000km. En sitten tiedä.
Tuntemasi taksit ajavat sitten alle 30tkm vuodessa.
- laskuoppi
vähän ajavat kirjoitti:
Tuntemasi taksit ajavat sitten alle 30tkm vuodessa.
Missähän olet ollut matikan tunneilla? Ei ole mitään perähikiän takseja, joilla voidaan ajaa se sinun 30tkm vuodessa.
- hyvä huomio
laskuoppi kirjoitti:
Missähän olet ollut matikan tunneilla? Ei ole mitään perähikiän takseja, joilla voidaan ajaa se sinun 30tkm vuodessa.
Toyotat huolletaan 15tkm välein vain jos niillä ajetaan alle 30tkm vuodessa.
- 16
Äläs nyt taas puhu paskaa ääliö!
220000 vuodessa on 602,73 km vuorokaudessa!
602,73 vuorokaudessa on keskimäärin 25,11 kilometriä tunnissa!
Keskinopeudella 25,11 kilometriä tunnissa ei aja ympäri vuorokauden edes Vantaan taksi!!!- 1.9 cdti
Ei tullu sit mieleen ett pääkaupunkiseudun taksilla on usein 2 tai 3 kuskia, eli auto on käytännössä liikenteessä lähes koko ajan.
- perustele asiasi
Kyllä vain tunnen useammankin, kenellä nuo kilometrit täyttyvät vantaalla. Terv tuloa tarkistamaan asia, jos et usko. Tässä juuri olin yhden tutun taksi volvon V 70 kyydissa, mikä tuli 2010, tammikuussa, tunnen omistajan, ja kuskit löytyy omasta perheestä. Nyt näkyi mittarissa olevan jo yli 400000km. Auto menee kuulema lähiaikoina vaihtoon. Tai ottaa vanhan siviilikäyttöön, koska sai vielä takuuseen uuden vaihdelaatikon. missäs peräkylässä asustelet, jos takseihin ei niitä kilsoja tule. Niin tuli vielä päivittäisestä kilometreistä, että autossa tulee noin 500-800km/vrk. paljon esim matkalaukku keikkoja ympäri etelä-suomea. Hyviä keikkoja, jos on hiljaista aikaa, vaikka niistä maksetaan sovittu kerta summa. Muuten millä perusteella väität minua ääliöksi? Taisit osua omaan hölmöyteesi.
- 14
perustele asiasi kirjoitti:
Kyllä vain tunnen useammankin, kenellä nuo kilometrit täyttyvät vantaalla. Terv tuloa tarkistamaan asia, jos et usko. Tässä juuri olin yhden tutun taksi volvon V 70 kyydissa, mikä tuli 2010, tammikuussa, tunnen omistajan, ja kuskit löytyy omasta perheestä. Nyt näkyi mittarissa olevan jo yli 400000km. Auto menee kuulema lähiaikoina vaihtoon. Tai ottaa vanhan siviilikäyttöön, koska sai vielä takuuseen uuden vaihdelaatikon. missäs peräkylässä asustelet, jos takseihin ei niitä kilsoja tule. Niin tuli vielä päivittäisestä kilometreistä, että autossa tulee noin 500-800km/vrk. paljon esim matkalaukku keikkoja ympäri etelä-suomea. Hyviä keikkoja, jos on hiljaista aikaa, vaikka niistä maksetaan sovittu kerta summa. Muuten millä perusteella väität minua ääliöksi? Taisit osua omaan hölmöyteesi.
Tuosta tulisi jo noin 670km/vrk ja keskinopeudeksi lähes 28km/h ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. En todellakaan usko tuota. Vaikka auto olisi teoriassa ajossa 24/7 ei sitä ajoa ole koko aikaa pääkaupunkiseudullakaan. Ja pääkaupunkiseudun liikennevalojen määrä sekä nopeusrajoitukset tekevät tuosta kyllä mahdottomuuden vaikka siellä enemmän ajoa onkin kun meillä täällä "maaseututaksissa".
- Kuski itsekin
14 kirjoitti:
Tuosta tulisi jo noin 670km/vrk ja keskinopeudeksi lähes 28km/h ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. En todellakaan usko tuota. Vaikka auto olisi teoriassa ajossa 24/7 ei sitä ajoa ole koko aikaa pääkaupunkiseudullakaan. Ja pääkaupunkiseudun liikennevalojen määrä sekä nopeusrajoitukset tekevät tuosta kyllä mahdottomuuden vaikka siellä enemmän ajoa onkin kun meillä täällä "maaseututaksissa".
Mahdotontahan tuo on. Tankkaukset, pesut, kahvitauvot, liikennevalot, pääkaupunkiseudun ruuhkat, nopeusrajoitukset, huollot ja joutoaika tekevät tuosta täyden mahdottomuuden.
- toyota 1985
Ainakin omassa on 15 000 km välein huolto. Maksan sen mielleläni .
Takseissa ajomäärä ja ajotyyli rasittavat enempi. Eri asia kuin normaali ha ajot.
Ja onpahan aina toimiva auto alla - 21
Volvon dieselissä ammattikäytössä 20tkm huoltoväli muuten 30tkm.
- Se on näin
Tuoreemmat Tojon dieselmallit voi huollattaa max 30tkm tai kerran vuoteen ja se on fakta.
Taksit ajaa niin paljon taajama ja pätkäajoa, että katsovat viisaammaksi huollattaa useammin kuin on pakko. Samaa mieltä minäkin oli merkki mikä hyvänsä, matka-ajossa menee sitten pitkä huoltoväli.
Kummastakin on keskusteltu merkkihuollon kanssa eli huoltoväleistä ja em. ammatinharjoittajien tavoista. - Mitä väliä jos
öljynvaihto tehdään 15 tkm välein kun Tojossa ylimääräiset korjaamokäynnit puuttuvat lähes kokonaan.
- itellä jenkki
Siis tilatessani taksin niin mainitsen että se pitää olla auto, eli voorti, skooda tai tojota ei kelpaa. Mielellään joku ranskalainen, jenkki myös käy erittäin hyvin.
- vai mikä
Siis tärkeintä ei ole pääseminen kohteeseen vaan "auton" näkeminen...
- 1.9 cdti
vai mikä kirjoitti:
Siis tärkeintä ei ole pääseminen kohteeseen vaan "auton" näkeminen...
4 aikuista lentokenttä keikka matkatavaroineen ja Toyota ei kiitos, mielummin Volvo V70 tai Ford Mondeo. Avensiksessa on yllättävän pieni tavaratila ed.malleihin verrattuna. Kun taksi on täynnä niin per naama maksaa asiakkaalle vähiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818