että saa painon nousemaan? Kova halu päästä takasin "normaaliin" elämään, mutta siihen kuuluu eka n. 3 kilon painonnosto..
Kuinka paljon kaloreita pitäis päivässä syödä, että paino lähtee nousuun?
Oon kuullut jotain semmosta, että tarvis tosi paljon kaloreita että se paino lähtis eka nousuun, koska jos syö vaan vähän yli kulutuksen niin se ei lihota, sillä elimistö on "nälkiintymistilassa" ja käyttää heti kaiken saadun energian elintoimintoihin ja saattaa jopa laihtuakin lisää kun alkaa syödä kunnolla (koska aineenvaihdunta kiihtyy)
Oon 172,7cm/52kg ja tarkotus olis saada 55kg.. Liikunta on vähäistä.
Vielä energiantarvelaskurit antaa erilaisia tuloksia, kalorilaskuri.fi sanoo että kulutus n. 1600 kcal, mutta sitten yks toinen laskuri sanoo että se on 1920 kcal koska ei oo vielä "aikuinen"
Kuinka paljon kaloreita tarvii
9
1361
Vastaukset
- Tipitoivonen
Sama kiinnostaa mua!
Pitäis nostaa 12 kg että pääsen yli alimman normaalin BMI:n.
Liikun tavallisen arkiliikunnan lisäksi jotain kävelylenkkejä mutta en mitään hikilenkkejä koska en jaksa. Mulla ei ole lihaksia enää, mutta ei rasvaakaan.
Mitenkähän mun painon nostoni? Luuletteko että tulee ongelmia vai nouseeko helposti? Olen ollut tämän kokonen (BMI 14 ja on ollut allekin) nyt noin 6 vuotta. Vaikuttaako se että on ollut noinkin kauan alipainossa? Olen just alottanut hoidon mutta mitään ruokalistoja mulla ei vielä ole.
Kiva jos joku jolla on kokemusta kertois! Tai joku joka muuten tietää asiasta. - mirabella86
ettekö käytä esim. osoitetta kalorilaskuri.fi? sieltä saa tietää mikä kalorikulutus on liikunnan kanssa ja ilman liikuntaa. sen verran pitää sitten syödä. tai siis jos haluaa kerran nostaa painoa, syö enemmän kuin se kalorikulutus, vaikka 100-500kcal enemmän niin vähitellen nousee paino. tosin tosi laihat varmaan saavat painon nousemaan jo jollain 1000kcal aluksi, eli ei missään nimessä heti ihan normaalisti syömään. ainakin itselläni näin.
- nelly123
Yhden kilon lihomiseen tarvitsee saada 10000 ylimääräistä kaloria. Siis tuon verran täytyy syödä enemmän, mitä kuluttaa.
Itse olen pahinpina aikoinani painanut 34kg ja ollut 162cm pitkä, nyt onnellisesti 173cm ja 59 kg, enkä halua enää tuohon edelliseen kroppaani. Alipainoni ei siis johtunut anoreksiasta tai muusta syömishäiriöstä, vaan diagnosoimattomasta diabeteksesta. - apua tarvitseva
Jos laitan kalorilaskuri.fi :iin tietoni,
16 v
172,7 cm
52,2 kg
niin kulutus on sen mukaan 1500 kcal.
Sitten etsin tietoa nuorten energiantarpeesta, ja mittojeni mukaan se on n. 1900kcal
Ja jos katsoo eräästä toisestakin nuoria varten tehdystä taulukostakin niin se on lähemmäs 2000kcal.
En tiedä mihin noista pitäs sit luottaa !- 12+5=17
Ehdottomasti iän mukaan! Ois kiva jos linkkaisit vaikka niitä laskureita, jotka laskee iänki perusteella ;) Mutniin, nuoret tarvii enemmän, koska pitäs kasvaa pituutta ja muuta, eli ehdottomasti sen 2000kcal mukaan! Ja jos haluut lihoo, ni heittäisin ihan reippaasti 2500kcal :---)
- apua tarvitseva
Nuorten energiantarpeesta löytyy täältä:
http://pikenruoka.blogspot.com/2009/02/lasten-ja-nuorten-energiantarpeesta.html
eli jos olen 16v, 172,7cm ja 52,2 kg ja liikun vain vähän, niin tarkottaa että kalorimäärä päivässä olis 37kcal x 52,2kg = n.1900
Sitten tässä se taulukko:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dia02072 - aoua tarvitseva
Eli kumpaanhan noista voi sit luottaa? siihen kalorilaskuri.fi :n noin 1500 kcal vai sitten tuon kaavan mukaiseen 1900-2000kcal??
- MoiMoiMoiMoiHei258
Lapset 6-12 pitäisi syödä 1500 kcl päivässä
Teinit 13-18 pitäisi syödä 1800 kcl päivässä
Aikuiset 19-> pitäisi syödä 2600 kcl päivässä - kalorihemmo
MoiMoiMoiMoiHei258: ei kyllä mee noin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain627552Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1191487Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691439- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774