katkeruus kun on 53v ja ei lapsia. Tuntuu että en jaksa enää.

tosikatkera

53-vuotias, ei lapsia. Katkeruus pilaa koko elämäni tällä hetkellä.
Ihmissuhteet, työt, kaikki, terveydenkin. Tuntuu että en jaksa enää.
Elämässä oli paljon huolia, sairauttakin välillä, huonoja miessuhteita,
sukulaiset vaikeutti elämää, saivat hyötyä minusta mutta minä heiltä vain
monta masennusjaksoa elämääni.
Se kulutti paljon voimia. Olisin tarvinnut tukea mieheltäkin että tehdä lapsia.
Elämä meni jo tähän ikään, en tiedä onko ikää jäljellä paljon vai vähän.
Tuntuu että katkeruus tuhoaa minut. Kai sitä pitää olla hautaan asti katkera,
vai?

8

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusipolku

      ei missään nimessä,hanki ystäviä uusista harrastuksista,ja potki pellolle entiset. mummohan voi olla kaikille ihanille lapsille. tsemppiä.

    • tosikatkera

      Kiitos vastauksesta. Silti, tiedän vaikka hankin uusia ystäviä (olen nyt yhden
      kaverin (naiskaverin) saanut (ei vielä ystävyyttä, en tiijä tuleeko koskaan olemaan) .......taustalla häiritsee aina alakuloisuus, katkeruus, viha muutamia ihmisiä kohtaan, miksi minä en saanut lasta. Ja kateus - miksi toisille onnea
      elämässä, mulle vain suruja ja murhetta. Jo lapsena ajattelin kun oli tyttö-
      kavereita, että kylläpä niillä on hyvät äidit, ne tuntui välittävän ja juttelivat
      tyttöjensä kanssa - minun äiti välinpitämätön. Ja aina paha valmiina murrosiässä,
      aikuisuudessa..... minä olisiun tarvinnut neuvoja.

      Joka markka (siis markka) oli itse taisteltava. Tiedätkö miltä tuntui kun mieskaverini ne rahat vei, ne oli tuskalla ja kyynelillä hankittu. En saanut kuin
      tyhjää häneltä - vastenmielistä oli antaa niitä sille, mutta osas sellasen
      verkon kutoa että sai minun rahat vietyä.

      Ei raha ole mulle tärkeintä nyt tässä iässä enää, eikä sitä olekaan. Katkeruus
      --- en pääse siitä eroon, entiset tyttöystävät jo hemmottelevat pikkulapsenlapsiaan. Niin minäkin haluaisin. Nytkin kyyneleet valuu.

      • Toinen lapseton...

        Voi,voi. Maailmassa on miljoonia muitakin lapsettomia ja hyvin "pyyhkii"....


    • vcxbcn

      adoptoi. yksin voi adoptoida, tosin ikäsi tähden hieman vanhemman lapsen. Sis kansainväisestä adoptiosta, vaikka hae pietarista lapsia. Tai ryhdy sijaisvanhemmaksi.Myös lemmikkieläimet tuovat lohtua ja ovat seuraksesi, älä ota ukkoo enää.

    • uskoin itseeni

      VOI, VOI mitä tietämättömyyttä, itse olen yli viisikymppinen äiti, lapset 17 ja 18. Miten tunnenkaan samalla tavalla kuin sinä lapseton,itken yksin että en jaksa enää, on hyvä mies ja kaikki muuten hyvin, mutta tiedätkö miltä tuntuu kantaa lasten murheita sen lisäksi että itse uupuu.Tytöllä ehkä anoreksia,yksinäisyyttä stressiä opiskelusta,poika ujo ja hyväluonteinen ei halua olla karskien kavereittensa kanssa, pelkää esitelmiä ja mikä kauheinta sanoo minulle joskus iltaisin että äiti rukoile että minä kuolisin.Että ole vaan hiljaa siitä että ei sinulla ole lapsia, et olisi selvinnyt siitä urakasta kun et itseäsikään osaa onnellisena pitää.Minä annoin kaikkeni mutta joskus tuntuu että en ehkä onnistukaan,mutta Herran haltuun, täytyy suunnata katse tuonpuoleiseen,siellä sitten ei uskovalla ole enää suruja.......

      • tosikatkera

        Sinä et tiedä mitä oon elämässä kokenu enkä kehtaa sitä enkä jaksa kaikille
        enää tässä palstalla kertoa, mutta laitan tässä sähköpostiosoitteen, jos
        haluat lähetellä sähköpostia mulle: [email protected]. Ehkä, siis EHKÄ
        voin neuvoa sinuakin. Kaikkea hyvää elämääsi.


    • jj

      katkeruus ei tuhoa sinua

    • vaimo kuoli 4.1 2009 52 vuotiaana syöpään olin saattohoidossa kuoli minun läsnä ollessa kyllö osasto 5 huone 1 nåin hänen kuoleman hirveä näky

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe