mitä liikkuu

kolhoosin asukas

Mitä liikkuu taloyhtiön osakkaan päässä, kun
- pitää toistamiseen varastaa kalliit kaikkien käyttöön tarkoitetut Fiskarsin oksa/raivaussakset yhteisestä varastosta? Uusia on turha enää ostaa, kun entiset varastetaan.
- jätät oksasahan jatkojohdon tuhannelle solmulle varaston lattialle, vaikka sille on oma paikkansa seinällä, jonne sen voisi nätisti laittaa vyyhtenä?
- et viitsi puhdistaa ruohonleikkuria käytön jälkeen?
- pitää tunkea yhteiseen varastotilaan omaa romua, vaikka varastotila on tarkoitettu taloyhtiön yhteiskäytössä oleville ruohonleikkureille, rautalapioille, kottikärryille yms.?
- pitää ottaa metsästyslinjainen koira räksyttämään ympäri vuorokauden pieneen häkkiin takapihalle?
- pitää tukkia autolla pelastustiet, koska ei jaksa kävellä 15 metriä autopaikalta kotiisi?
- pitää tunkea isot pahvilaatikot litistämättömänä roskikseen, mitäpä luulet, että minkä verran sinne enää mahtuu roskia, kun litistämätön pahvilaatikko vie niin paljon tilaa?
- pitää sotkea yhteiset piha-alueet tupakantumpeilla?

On tämä kolhoosiasuminen ihanaa.

6

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyylä Mulkvist
      • Kyylä Mulkero

Eli sinusta on ok maksaa yhtiövastikkeessasi se, että tavaraa varastetaan ja joudutaan ostamaan uutta taloyhtiön (=kaikki asukkaat) piikkiin? Sinusta on ok, että sotketaan yhteisiä piha-alueita? Sinusta on ok, että roskikset pursuavat yli, kun et ole vaivautunut litistämään pahvilaatikkoa? Sinusta on ok, että autosi estää pelastusautoja pääsemästä rakennuksen lähelle pelastamaan ihmisiä, koska olet tukkinut autollasi pelastustien?

Jepjep.

• Osmo Pulkkinen
        Kyylä Mulkero kirjoitti:

Eli sinusta on ok maksaa yhtiövastikkeessasi se, että tavaraa varastetaan ja joudutaan ostamaan uutta taloyhtiön (=kaikki asukkaat) piikkiin? Sinusta on ok, että sotketaan yhteisiä piha-alueita? Sinusta on ok, että roskikset pursuavat yli, kun et ole vaivautunut litistämään pahvilaatikkoa? Sinusta on ok, että autosi estää pelastusautoja pääsemästä rakennuksen lähelle pelastamaan ihmisiä, koska olet tukkinut autollasi pelastustien?

Jepjep.

Älä häslää siinä kato. Ei mitn uutta kannata ostaa. Ei surinaa ei pörinää. Muuten sä oot asian ytimessä kun sä toteet että ok. Niin on kato minustakin, täysin ok ja jopa suotavaa. Nyt kuule mä näkisin että sä oot tosiaan asian ytimessä.

• iu öijö ij

Nojuu, immeisiä on jokalähtöön.

Ite tässä seuraillut, että huolettomimmat asukkaat on nuoria, jotka asuu ekassa omistusasunossaa, ihan itsenäisesti. Kun ei ole kukaan pomottamassa, eipä tarvi mistään mitään välittääkkään.

Toisekseen, vaikuttaa, että monille on yllätys, että omassa kodissa on ihmeen paljon tekemistä. Jos nyt ei ikinä ole leikannut nurtsia tai pensasaitaa, se voi äkikseltään tunutua oikein työltä, vaikka ne nyt vaan on sellaisia pikkujuttuja.

Jotkut ei oikein tajua kimppa-asumista. Ne ei tajua, että taloyhtiö tarkoittaa sitä, että itse on maksumiehenä kans kaikesta. Näitä yrityksiä, kun koitetaan ihan kaikki maksattaa taloyhtiön piikkiin on älyttömän usein. Nyt tulossa kylppäritarkistus. Mä olen täysin varma, että joku/ jotkut hallituksen jäsenet koittaa vauhdattaa omia kaakeleitaan firman piikkiin. Niin nimittäin kävi kymmenisen vuotta sitten, kun koko yhtiöön teetettiin kylppärirempat. Net, jotka oli jo tehneet remppansa noituivat ja teettivät sitten itelleen kans, koska sittenpähän kaikki on samoilla viivoilla tasavertaisuudessa. Mutta silloin siis oli muutamia hallituksen jäseniä, jotka ei olleet viittineet ite rempata pesutilojaan.

Ollaan muuten kyylätty jo monta vuotta. Kun joku valopää varastaa joka vuosi joltakin keväällä kesäkukat amppeleineen. Juteltu, että laitetaan jokin siru ens keväänä ruukkuihin ja seurataan, kenen pihalle ne kukat oikein päätyy.

Kyllä kimppakivakin saattaa toimia, kaikki nyt vaan on kiinni asukkaista.

• ymmärrystä

Sinulla on selvä kasvun paikka. Kaikki vaan ei ole noin tarkkoja. Älä seuraa muiden tekoja, niin pääset helpommalla.
      Ne sakset varmaan saa, kun kiertää kyselemässä, kenellä ne on. Joku voi olla huonomuistinen ja asia jää silleen. Yleensä tuon tyyppiset on hajamielisiä.

• Samassa junassa..

Kyllä aiheen aloittaj apuhuu asiaa ja yjä enemmän on vuokralaisia ja osakkeenomistajat ei asu itse asunnoissan. Näin lähtee nurmikonleikkurin bensat ym johonkin ihmeellisesti? Siksi monissa taloyhtiöissä on huoltofirma joka huolehtii ja tuo työkalut ym tullessaan. Hallitushan voi toki lukita erillisen varaston taloyhtiöstä eri työkalujen säilyttämiseen. Meillä iso entinen pannuhuone, jossa maalämpöpumput ovat osittain varastona (erittäin suuri lämpöhuone) Tuonne lämpöhuoneeseen ei saisi varastoid apaljoa tavaraa, mutta oksasaksetkin, alumiinirappuset ym kannattaa pitää lukkojen takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe