Hetken mietin keskustelualuetta, johon laittaa viestini, mutta päädyin rakkauteen, koska tunnelukko nimenomaan rajoittaa tätä niin tärkeää asiaa elämässä.
Nyt vajaa 30-vuotiaana voin rehellisesti sanoa, että koko elämäni kestänyt tunnelukkoni on avautunut. En ollut koskaan tajunnut kuinka paljon tunnelukko on rajoittanut sosiaalisen elämäni lisäksi myös menestystäni työelämässä.
Olen aina pitänyt itseäni huonompana ja tyhmempänä. Olen myös inhonnut ulkonäössäni milloin mitäkin osa-aluetta ja päätynyt kaikenlaisiin ratkaisuihin, joiden tarkoitus on ollut tehdä minusta parempi ihminen muiden silmissä. Olen lapsesta pitäen ollut vastuunkantaja ja luotettu ihminen. En ole koskaan ajatellut, että vastuu annetaan sille, joka sitä pystyy kantamaan. Itse koin jatkuvan vastuunkantamisen velvollisuutena miellyttää muita ihmisiä.
Parisuhteeni ovat olleet epäonnistuneita. Olen aina kokenut olevani velvollinen tapailemaan miehiä, jotka ovat olleet todella kiinnostuneita minusta. En itse ole miettinyt, mitä mieltä olen heistä. Olen ajatellut, että minun tulee tyytyä mieheen, joka on minulle "sopiva". Voitte uskoa, että suhde päättynyt viimeistään siinä vaiheessa, kun mies on kyllästynyt odottamaan ihastumisen tunnetta myös minun puoleltani.
Olin siis hukassa tunne-elämäni kanssa. Miehet vaihtuivat samoin kuin työpaikat ja ystävät uusiin. Koin suurimman syyn olevan se, että minussa on jokin puute. Olin ahdistunut sosiaalisissa tilanteissa ja välttelin suuria tapahtumia. Olin aivan varma, että kukaan ei halua oikeasti keskustella kanssani.
Mitä kävi, että kaikki muuttui? Luulen sen olleen eräs mies, joka oli rationaalisessa mielessä täysin samanlainen kuin minä. Tunne-elämän puolesta en osaa sanoa, koska oma tunne-elämäni on minulle vieläkin hieman vieras asia. Opin itsestäni uusia asioita joka päivä. Tämä mies kuitenkin jostain kumman syystä jaksoi yrittää ja valaa uskoa minuun päivittäin. Hän kertoi olevansa aidosti kiinnostunut minun tekemisistäni ja osoitti sen myös kuuntelemalla ja ymmärtämällä minua.
Olin hyvin hämmentynyt tilanteesta ja halusin erota. Vasta jälkikäteen tajusin miehen olleen tosissaan sanoissaan, vaikka tapailun aikana etsin miehen puheista jatkuvasti vilppiä. Olen loukannut miestä niin pahasti, ettei hän halua olla kanssani tekemisissä. Kunnioitan miestä liikaa, että yrittäisin palauttaa tilannetta ennalleen. Hän on varmasti tällä hetkellä onnellisempi ilman minua. Sitä vain ihmettelen, miksi hän jaksoi minua niin pitkään ja mistä huokui miehen aito kiinnostus minua kohtaan.
Tunne-elämän puolesta mietin, että onko mies mielessäni kiitollisuuden tunteesta vai jostain muista syistä. Voisin jopa väittää suhteen aikana katsoneeni miestä ihailevasti ja ehkäpä ihastuneeni. Välttelin kuitenkin tunteiden näyttämistä, koska olin aivan varma, että ne käännetään minua vastaan.
Jälkikäteen tilanne harmittaa. Minun on erittäin vaikea löytää minua kiinnostavia miehiä, joiden seurassa saisin olla oma itseni. Naisellisuudestani huolimatta olen kiinnostunut myös "miesten" asioista. Joitain miehiä ärsyttää liian muodollinen puhetapani, mutta se on osa persoonaani. En minäkään arvostele toista (toivottavasti) esimerkiksi murteen perusteella. Jotkut murteet ovat sitäpaitsi todella kauniin kuuloisia.
Tämä viesti on kaikille heille, jotka ovat painineet tai painivat tunnelukon kanssa.
Tunnelukko avautui
13
3250
Vastaukset
- epäselvyys
mikä muuttui ja mitä jäi? Miten ajattelet asioista nyt ja mitkä ajatustavat ovat muuttuneet ja miten? Ja miksi? Laitatko kokonaan muuttumisen toisen vaikutukseksi vai onko sinulla itselläsi siihen ollut mitään vaikutusta?
- nainen_ja_tunne
Mikään ei oikeastaan muuttunut. Sama ihminen olen vieläkin, mutta myös tämä puoliteholla toiminut tunnepuolisko tuli täysin käyttöön, minkä seurauksena tietyt käytösmallit ovat muuttuneet.
Ollessani "kokonainen" luulen, että suurin ja tärkein muutos on puolustautuminen. Pystyn auttamaan itseäni, jos joku loukkaa minua. Aiemmin pystyin auttamaan vain muita vääryyksien edessä.
Annan jonkun käytönnön esimerkin edellä mainitusta. Työpaikallani on yksi nainen, joka jatkuvasti arvostelee työskentelytapaani. Hän on pikkutarkka eikä huomaa lainkaan kokonaisuuksia. Oikeastaan hän tekee suurempia mokia, mutta niistä ei puhuta. Nainen on nimittäin pelottava. Kuitenkin "entinen" minä olisin kokenut velvollisuukseni muuttaa tilannetta ja ottanut kaikki naisen syytökset totena itseeni. Nykyään suhtaudun naisen kommentteihin neutraalisti ja törkeimmille näytän mielessäni keskaria. Ei kaikkea ihmisen tarvitse sietää ja luojan kiitos suurin osa ihmisistä on mukavia ja miellyttäviä. Kiitos siis teille :).
Lisäys vielä, että toki otan asioita itseeni ja kehitän itseäni, mutta nyt näen kokonaisuuden. Siis sen, että mitkä ovat todellista palautetta ja mitkä voi jättää omaan arvoonsa. - syrjäpoluille.
nainen_ja_tunne kirjoitti:
Mikään ei oikeastaan muuttunut. Sama ihminen olen vieläkin, mutta myös tämä puoliteholla toiminut tunnepuolisko tuli täysin käyttöön, minkä seurauksena tietyt käytösmallit ovat muuttuneet.
Ollessani "kokonainen" luulen, että suurin ja tärkein muutos on puolustautuminen. Pystyn auttamaan itseäni, jos joku loukkaa minua. Aiemmin pystyin auttamaan vain muita vääryyksien edessä.
Annan jonkun käytönnön esimerkin edellä mainitusta. Työpaikallani on yksi nainen, joka jatkuvasti arvostelee työskentelytapaani. Hän on pikkutarkka eikä huomaa lainkaan kokonaisuuksia. Oikeastaan hän tekee suurempia mokia, mutta niistä ei puhuta. Nainen on nimittäin pelottava. Kuitenkin "entinen" minä olisin kokenut velvollisuukseni muuttaa tilannetta ja ottanut kaikki naisen syytökset totena itseeni. Nykyään suhtaudun naisen kommentteihin neutraalisti ja törkeimmille näytän mielessäni keskaria. Ei kaikkea ihmisen tarvitse sietää ja luojan kiitos suurin osa ihmisistä on mukavia ja miellyttäviä. Kiitos siis teille :).
Lisäys vielä, että toki otan asioita itseeni ja kehitän itseäni, mutta nyt näen kokonaisuuden. Siis sen, että mitkä ovat todellista palautetta ja mitkä voi jättää omaan arvoonsa.oisi aloituksen perusteella voinut odottaa psykologisempaa tai filosofisempaa tai ehkä hiukan syvällisempää vastausta, kuin noin brutaalia keskarin näyttämistä turhille työkavereille. Aivan kuin tää ois hypännyt vähän pois aiheesta.
- kk
syrjäpoluille. kirjoitti:
oisi aloituksen perusteella voinut odottaa psykologisempaa tai filosofisempaa tai ehkä hiukan syvällisempää vastausta, kuin noin brutaalia keskarin näyttämistä turhille työkavereille. Aivan kuin tää ois hypännyt vähän pois aiheesta.
On tuokin yksi tapa näytää tunteensa toista kohtaa olit ainakin itsellesi rehellinen ja aito..
- Ihmissuhdeoppilas
Ihan oli tuo teksti kuin minulta tullut, paitsi että olen jo viisikymppinen nainen. 25-vuotinen avioliitto takana ja sen jälkeen viiden vuoden aikana ainakin parikymmentä suhdetta, jotka ovat yleensä olleet sellaisia, että mies on aluksi ollut varsin innokas ja ihastunut minuun. Minä olen testaillut ja oikutellut miehelle ja jättänyt heidät, ennen kuin minun on tarvinnut kokea sellaista nöyryytystä, että mies olisi jättänyt minut. Olen uskotellut itselleni, että miehet ovat hakeneet minusta vain seksiä, vaikka jälkeenpäin ajatellen ei se kyllä niin ollut.
Tapasin viime keväänä miellyttävän miehen, joka on yhä edelleen naimisissa.
Hän myi kuitenkin vaimon kanssa yhteisesti omistamansa talon ja osti oman.
Olen tavannut hänen poikansa ja viime viikolla mies toi minulle talonsa avaimen, osti minulle kylpytakin ja hammasharjan kotiinsa.
Symbolisia elkeitä, joista päättelen hänen olevan ns.tosissaan.
Kuitenkin, olemme noin kolme iltaa/päivää viikossa yhdessä ja hänelle tulee iltaisin tekstiviesti, johon hän ei ainakaan minun läsnäollessani vastaa. Eilen huomasin hänen tulevan erityisen hyväntuuliseksi viestistä
Taitaa peli olla ohi, koska en osaa ilmaista ihastumistani. Olenko sairaalloisen mustasukkainen, koska haluaisin tietää, keneltä/keiltä viestit tulevat? En kehtaa suoraan kysyä, mutta hän kyllä huomaa, että tulen niiden jälkeen hiljaisemmaksi.
Rakkauden olemme molemmat ilmaisseet toisiamme kohtaan, mutta lisäksi ongelmana on se, että hän tanssii ja minä en välitä erityisemmin siitä.
Onko minulla oikeus kieltää häntä menemästä tansseihin, jos hän haluaisi, Itse hän kyllä väittää, ettei edes haluaisi. - lllisa
Tunnelukkoja voi testata täällä:
www.tunnelukkosi.fi/testi.php
Tunnelukot täytyy tiedostaa, jotta niitä voi alkaa avata! - marjapuuro67
kiitos testistä kokeilien sitä
- coldplay1111
mies on ollut aidosti rakastunut sinuun kerran on jaksanut tukea ja valaa uskoa sinuun. ainoastaan aidoista syvistä tunteista toista kohtaan syntyy vastaavaa sydämellisyyttä.
tiedän koska itse olen käynyt miehenä kuvailemasi kaltaisen lyhyen suhteen naisen kanssa läpi puolitoista vuotta sitten.
ymmärsin itse jälkeenpäin mistä naisen käytöks johtui eli juuri samankaltaisesta tunnelukosta uskoisin. myös minua loukattiin hyvin tylysti syyttä mikä tuntui todella kurjalta vaikka olin itse aina toiselle ystävällinen aidoista syvistä tunteistani johtuen.
edelleen tavallaan odotan että saisin joskus aidon anteeksi pyynnön ja selityksen kaikesta. ja siksi sanonkin nyt sinulle että jos kerran nyt ymmärrät oman käytöksesi ja olet huomannut mistä se on johtunut ole hyvä ja selvitä asia asianomaiselle miehelle. olen sata varma että saat anteeksi mitä ikinä oletkaan tehnyt koska toinen on aidosti välittänyt sinusta ja ehkä välittää edelleen vaikka muuta olisikin sanonut. aidot syvät tunteet kun ei tosiaan häviä pitkiin aikoihin.
joten korjaa tilanne itsesi takia ja sen toisen. et ehkä edes ymmärrä miten tärkeää se olisi hänen kannaltaan nyt vielä, mutta kun jos teet nyt oikein ja korjaat tilanteen ymmärrät sitten mikä voima anteeksi pyytämisellä ja asioiden selvittämisellä on ihmisille. voit parhaimmillaan korjata toisen ihmisen. ja itsesi. - rakkaudennälkäinen
Olen vasta tutustumassa tähän kirjaa ja odotan innoissani mitä on tulossa, ja mitä asioita tulen ymmärtämään itsessäni sekä muissa, siksi tämä kirja oli aluksi heräteostos kun ajattelin nyt tarvitsen vähän mutkistaviin asioihini selkoa, ja tällä hetkellä olen vaikeassa umpikujassa poikaystäväni kanssa, ja meillä molemmilla ei mene hyvin siksi tarvitsen apua että saisin edes kirjan avulla ymmärrystä mitä pitäisi toimia oikein eikä suinpäin miltä tuntuu.... pelkään tällä hetkellä eroamme siksi haluan pelastaa itseni ja pelastaisin meidän parisuhteemme jollain tavalla, koska tiedän syyn miksi olemme tässä tilanteessa ja sen takia aion korjata tilanteen, tai miten nyt voin korjata kun ei ketään voi pakottaa rakastamaan tai jäämään... Uhraan tässä itseäni ja omaa aikaa haaveiluun....
- Aito.rehellisyys
Aloituksesta jäi puhuttelemaan tämä: "Minun on erittäin vaikea löytää minua kiinnostavia miehiä, joiden seurassa saisin olla oma itseni".
Miksi mies odottaa naiselta sitä mitä hän ei ole?
Parempi on antaa sellaisen miehen mennä, jolle nainen ei kelpaa omana itsenään. Tuossa tapauksessa mies toimii vain omien halujensa mukaan huomioimatta toista osapuolta. Kukaan ei voi aina teeskennellä miehelle sitä mitkä hänen odotukset ovat naista kohtaan. Nainen kokisi vain riittämättömyyttä ja jaksamattomuutta sellaisen miehen kanssa. Mies ymmärtää tämän jos yhtään ajattelee, että häneltä itseltään aina vaaditaan naisensa miellyttämiseksi vain naisen haluamia tekoja.Minä käsittäisin nuo tunnelukot taas ihmisen omana päänsisäisenä ongelmana, joihin toisten toimet eivät juuri vaikuta. Esim. tässä tapauksessa siis nainen ei varsinaisesti ole koskaan saanut mieheltä mitään tarkoituksellista viestiä siitä, ettei hän kelpaisi miehelle sellaisenaan, mutta hän vain itse kuvittelee olevansa riittämätön omana itsenään ja siksi pitää yllä tietynlaista roolia.
Itse seurustelin juuri tuon tyyppisen miehen kanssa, eli mies yritti jatkuvasti miellyttää minua eikä kokenut riittävänsä minulle. Tajusin tämän vasta suhteemme päätyttyä miehen tahdosta. Pohjimmiltaan kyse oli kai miehen erittäin huonosta itsetunnosta, ja olisin halunnut auttaa miestä tässä asiassa, mutta hän oli tässä vaiheessa jo liian uupunut yrittämään.
- Kuoleaamuihis
Tuttu tarina!
Huoramainen ämmä HUORAA JA HUORAA pahisten ja pahojen poikien sekä huonotapaisten örkkien kanssa.
Sitten joku kiltti mies ymmärtää mutta nainen toteaa "sulla on liian pieni muna mulle" tai "sä oot liian nössö mä tarviin oikeen miehen" tai menet panemaan jotain vierasta MULKKUA loukaten miestä.
Sitten jälkikäteen nuoruuden jo kaikottua ja ensimmäisten ryppyjen ilmaannuttua aletaan itkemään sen tai niiden kilttien miesten perään.
HUORAN KOHTALO ON TUOLLAINEN.
Olet paska nainen joka ei ansaitse noita HYVIÄ miehiä. - Niksnakspoksh
Tunnelukot voi tosiaan avata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898266
- 926405
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586263Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344861- 453311
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573052- 442839
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512806- 492770