Canon EOS 500d hyvä valinta?

räpitti

Juu siis, oon 13 vuotias tyttö, ja asun tällä hetkellä Lontoossa. Kuten monet varmaan tietää, täällä maisemat ei oo ihan hukkaan heitettäviä, joten joka hetki ku nään jonku kauniin näköalan, puiston, tai muun sellasen, haluisin räpsii kuvia, ettei menis ihan hukkaan kaunis maisema. Oon jo pitkään katellu tuota canonin 500d:tä ja aattelinki kysyy, että oisko hyvä tämmöseen maisema, näköala, ja vähä muuhunki 'peruskuvailuun'? Kaiken lisäks, täällä lontoossa en oo vielä oikei nähny noita 500d kameroita, 550d:itä kylläkin. Mutta kyllähän niitä täällä on ku niitä metroissakin ihmisten kaulassa näkee.

Oon kuvaillu ennenki, käyttäny erilaisia kameroita, ja nyt ku ostan kameran, ni haluun oikeesti ostaa hyvän kerralla, niin että sitä tahtoo käyttää pitkään, eikä oo jo puolenvuoden päästä silleen 'njääh, tahon uuen'. Ja tää Canonin 50d vaikuttaa just semmoselta mukavalta ja pitkäaikaselta, missä riittää materiaalia. Mutta siis, voisin nyt koota vähän kysymyksiä:

- Onko painava roikotettavaksi niskassa?
- Miten istuu käsiin?
- Tarvitseeko objektiiveja ostella koko-ajan lisää, vai sisältääkö valmiiksi paljon eri kuvaus vaihtoehtoja?
-Mistä niitä voisi Lontoosta löytää?
- Onko kamera enemmän aloittelijoiden, vai ammattilaisten käyttöön?
- Plussia, miinuksia?
- Kokemuksia?
-Muita suositeltavia?

Kaikki tieto Canon eos 500d:stä vastaanotettavaa!

Kiitos vastauksista:)!

3

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50d?
    • Lontoosta löytää?

      - Onko painava roikotettavaksi niskassa?
      —on, kamera, objektiivit ym varusteet n. 3–5 kg

      - Miten istuu käsiin?
      –ihan kohtalaisesti sopivankpkoisiin

      - Tarvitseeko objektiiveja ostella koko-ajan lisää, vai sisältääkö valmiiksi paljon eri kuvaus vaihtoehtoja?
      —kyllä jos innostuu harrastuksesta, useimmille pelkän kittiobjektiivin näyttöarvo riittaa

      -Mistä niitä voisi Lontoosta löytää?
      —ilmeisesti ihan jokaisesta alan liikkeestä

      - Onko kamera enemmän aloittelijoiden, vai ammattilaisten käyttöön?
      —sanoisin, että ei eikä, ja sekä että eli tuo 50D keskitasoa muut leluja

      - Plussia, miinuksia?
      —vanhentunee 50D (2008) malli (maksaa Suomessa n.1k€, 500d (2009) n, 0,5k€)
      http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings
      http://www.dpreview.com/news/0808/08082605canoneos50d.asp
      http://www.dpreview.com/reviews/canoneos500d/

      - Kokemuksia?
      —on tämäKI foorumi pullollaan

      -Muita suositeltavia?
      —OSTA MIELUUMMIN HYVÄ POKKARI
      saat parempia kuvia ja viitsit kantaa mukana (panasonic TZ10 tms)

      Kaikki tieto Canon eos 500d:stä vastaanotettavaa!
      http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/766409

    • räpitti

      Piti muuten kirjottaa tuolla "ja tää canonoin 500d*..."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe