HOMESAIRAIDEN RYHMÄKANTELU

Jäin pohtimaan eduskunnan oikeusasiamiehen sivuilla kohtaa:

"Oikeusasiamiehelle voi kannella kuka hyvänsä. Kantelun voi tehdä itseään koskevasta asiasta, mutta kannella voi myös toisen puolesta tai yhdessä muiden kanssa."

http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/index.htx

Mikäli homesairaat tuntevat muita homesairaita esimerkiksi Homepakolaisten piiristä ( http://homepakolaiset.fi/index.html ), harkintaan voisi laittaa ryhmäkantelun tekemisen homesairaiden kohtelusta terveydenhuollossa.

Valittaa kannattaa yksinkin, jos ryhmää ei saa kokoon. Päämääränä, ettei lakia potilaan asemasta ja oikeuksista homesairaiden kohdalla enää rikottaisi. Ks. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785

18

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveppä terve

      http://www.kolumbus.fi/mikrosem/home.html

      "Myrkyillä ei homeita saada tapettua (tämä on osoitettu useilla testeillä). Sairaalan korjaustyön yhteydessä oli kuvan seinärakennetta myrkytetty jo kaksi kertaa (4 ja 8 % kemikaalilla) ja kuitenkin mikrobit ovat edelleen vetreässä kunnossa".

      Myrkyillä vaan myrkytetään sisäilmastoa entisestään. Kantelun paikka sekin.
      Isännöitsijät olkaahan hereillä mitä homekämpiin tilaatte. Oppia ikä kaik.

    • Hoitovirheiden takia kuolee jopa 1 700 suomalaista vuodessa:

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hoitovirheiden takia kuolee jopa 1 700 suomalaista vuodessa/1135269105706

      "Suomessa sattuu vuosittain 700–1 700 kuolemaan johtavaa hoitovirhettä. Yksi tuhannesta sairaalapotilaasta kuolee hoitovirheen, erehdyksen tai unohduksen takia.

      'Se on järkyttävä luku', sanoo hoitovirhekuolemien määrää arvioinut emeritusprofessori Amos Pasternack."

      - Karu totuus lääkäreiden ja hoitohenkilöstön erehtymättömyydestä. Homesairaatkin saavat vain pelkkää puoskarointia osakseen.

      • Tauski:
        "HOITOVIRHE OLI VIEDÄ HENKENI"

        "Maanantaiaamuna Tauski makasi kotisängyssään todella huonossa kunnossa.

        - Yritin nostaa päätä, mutta taju lähti heti. Pyysin taas ison määrän särkylääkkeitä päästäkseni ylös. Menin Naantalin terveyskeskukseen, jossa tapahtui aika kummallinen virhe. Kun keuhkot oli kuvattu, lääkäri tuli sanomaan, että nyt on tapahtunut jotain ihmeellistä. Nimittäin sillä puolella keuhkoja, jonka olin loukannut, siellä ei ollut mitään vialla. Mutta keuhkojen toisella puolella oli nestettä.

        Tauski kiidätettiin saman tien ambulanssilla Tyksin ensiapuun. Hän makasi viisi tuntia odotellen, että asiat selviäisivät.

        - Lopulta keuhkokuviin saatiin selvyys. Naantalin terveyskeskuksessa röntgenkuvat oli otettu väärin päin.

        Tauskin keuhkossa oli peräti kaksi litraa nestettä, jotka poistettiin."

        http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=4978#4978


    • helposti mukana
      • "Meikä on toistaiseksi nauhoitellut pelkällä kännykällä vaan."

        - Se onnistuu niin, että hankkii kännykkään ison muistikortin, johon nauhoitukset ohjaa.

        Kännykän esisäädöt on parasta tehdä jo etukäteen ennen tilannetta, josta dokumenttia toivoo. Äänityksen voi laittaa viittä vaille valmiiksi niin, ettei tarvitse painaa enää kuin vain yhtä, kahta nappia.

        Kännykkä äänittää loistavasti taskussa tai vähän avoimeksi jätetyssä laukussa.

        Tallennuksen jälkeen tiedostot on hyvä siirtää tietokoneelle talteen ;)


      • sanasinko kirjoitti:

        "Meikä on toistaiseksi nauhoitellut pelkällä kännykällä vaan."

        - Se onnistuu niin, että hankkii kännykkään ison muistikortin, johon nauhoitukset ohjaa.

        Kännykän esisäädöt on parasta tehdä jo etukäteen ennen tilannetta, josta dokumenttia toivoo. Äänityksen voi laittaa viittä vaille valmiiksi niin, ettei tarvitse painaa enää kuin vain yhtä, kahta nappia.

        Kännykkä äänittää loistavasti taskussa tai vähän avoimeksi jätetyssä laukussa.

        Tallennuksen jälkeen tiedostot on hyvä siirtää tietokoneelle talteen ;)

        Vähän aikaa näytti siltä, ettei täältä voi poistaa enää omia viestejään. Meikän kirjoittaminen olisi loppunut sitten siihen. Mutta asetukset palasivat ennalleen.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Meikä on toistaiseksi nauhoitellut pelkällä kännykällä vaan."

        - Se onnistuu niin, että hankkii kännykkään ison muistikortin, johon nauhoitukset ohjaa.

        Kännykän esisäädöt on parasta tehdä jo etukäteen ennen tilannetta, josta dokumenttia toivoo. Äänityksen voi laittaa viittä vaille valmiiksi niin, ettei tarvitse painaa enää kuin vain yhtä, kahta nappia.

        Kännykkä äänittää loistavasti taskussa tai vähän avoimeksi jätetyssä laukussa.

        Tallennuksen jälkeen tiedostot on hyvä siirtää tietokoneelle talteen ;)

        "Tallennuksen jälkeen tiedostot on hyvä siirtää tietokoneelle talteen"

        - Äänitiedostoja toistaa ainakin Windows Media Player.


      • http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091414386797_uu.shtml

        "Kuulustelutilannetta kynäkameralla kuvannut mies selviää syytteittä.

        Kihlakunnansyyttäjä Arto Mikkonen on tehnyt päätöksen syyttämättä jättämisestä tapauksessa, jossa mies videoi salaa häntä kuulustellutta poliisia. Mies oli kuvannut kynäkamerallaan kuulustelutilannetta noin viiden minuutin ajan. Hän oli myöhemmin julkaissut heikkolaatuisen videon internetissä.

        Videon kuvaajaa epäiltiin yksityiselämää koskevan tiedon levittämisestä. Syyttäjän päätöksen mukaan poliisi kuitenkin suoritti kuulusteluissa julkista tehtävää, eikä siten ollut yksityisyyden suojan piirissä."

        - Hih. Samahan koskee muitakin julkisia ammatinharjoittajia: lääkäreitä, terveystarkastajia, isännöitsijöitä...


      • friilansseriii#
        sanasinko kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091414386797_uu.shtml

        "Kuulustelutilannetta kynäkameralla kuvannut mies selviää syytteittä.

        Kihlakunnansyyttäjä Arto Mikkonen on tehnyt päätöksen syyttämättä jättämisestä tapauksessa, jossa mies videoi salaa häntä kuulustellutta poliisia. Mies oli kuvannut kynäkamerallaan kuulustelutilannetta noin viiden minuutin ajan. Hän oli myöhemmin julkaissut heikkolaatuisen videon internetissä.

        Videon kuvaajaa epäiltiin yksityiselämää koskevan tiedon levittämisestä. Syyttäjän päätöksen mukaan poliisi kuitenkin suoritti kuulusteluissa julkista tehtävää, eikä siten ollut yksityisyyden suojan piirissä."

        - Hih. Samahan koskee muitakin julkisia ammatinharjoittajia: lääkäreitä, terveystarkastajia, isännöitsijöitä...

        terveystarkastajia ja isännöitsijöitä hih, hih, hiiiiiii. ;)



    • Paennut.

      Homerakennuksista myös ryhmäkantelu. Terveysriski on kyllin painava syy saati rairastuminen ja taloudelliset megaluokan seuraukset.

      Homerakennusten valmistus on RIKOS IHMISYYTTÄ VASTAAN.

      • Olen juuri tänään miettinyt noita kanteluita - luultavasti joudun hommiin. Kyllä Jumalakin voi parantaa, mutta on väärin, ettei lääkärit tee hommiaan.


      • sanasinko kirjoitti:

        Olen juuri tänään miettinyt noita kanteluita - luultavasti joudun hommiin. Kyllä Jumalakin voi parantaa, mutta on väärin, ettei lääkärit tee hommiaan.

        "Olen juuri tänään miettinyt noita kanteluita - luultavasti joudun hommiin."

        - Tehdään niistä sitten juttua tähän malliin nettiin:

        http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=314

        Ketjusta löytyy kirjelmäni sekä eduskunnan oikeusasiamiehelle että oikeuskanslerille.

        En usko hetkeäkään oikeuteen, mutta lisätään julkista painetta ;)


    • MF35

      Uskaltaako homesairaat vedota tuotevastuulakiin?
      Ote tekstistä:

      "Henkilövahinkona korvataan

      sairaanhoitokustannukset ja muut vahingosta aiheutuneet kulut
      lisäksi korvataan elatuksen vähentyminen, kipu, särky ja vika tai muu pysyvä haitta
      Vaatiessaan korvausta kuluttajan on riitatilanteessa näytettävä toteen vahinko, tuotteen puutteellinen turvallisuus sekä vahingon ja turvallisuuspuutteen välinen syy-yhteys. Elinkeinonharjoittaja vastaa vahingosta siitä riippumatta, onko hän toiminut huolimattomasti vai ei."

    • Myrkky#

      Uskaltaa! Rohkeampaa ei olekaan kun homesairas sängyn pohjalla.

      • Mätäxeezym84jnsyäöjs

        No niin nyt rohkesti valittamaan terveydensuojelijoista ja valvojista.
        Ovatko tehneet "valvirat". Suomi mätänee sisältä.


      • revisiitäsitten
        Mätäxeezym84jnsyäöjs kirjoitti:

        No niin nyt rohkesti valittamaan terveydensuojelijoista ja valvojista.
        Ovatko tehneet "valvirat". Suomi mätänee sisältä.

        Valituksen käsittely aluehallintovirastossa voi kestää useita vuosia. Ei ole mikään nopea tie. Vaikka epäkohta todettaisi, juttu vaan palautetaan kuntaan huomautuksen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe