Pariisin oluen hinta!

Parisienne! :)

Kannattaa kysellä brasserioissa etukäteen juomien hintoja!
Notredamen vieressä olavassa kahvilassa 50cl olut maksoi 10,50 euroa!
Kaupungin laitamilla sai saman oluen puolet halvemmalla! Olin aivan pöyristynyt oluen hinnoista ns. pelipaikoilla! Mutta tottumton turisti kun olen, niin maksoin mitä pyydettiin...vain kerran.
Pariisi on kuin mikä tahansa kehitysmaa hinnoittelun suhteen. Missään ei ole minkäänlaista ohjetta mihinkään. Kaikki pyytää mitä kehtaa.
Ihana kaupunki täynnä upea henkeä. Ei valittamista. Mutta ostakaa oluenne Monopista, sieltä saa 61 centin olutta, 50 cl ja menkää vaikka juomaan oluenne jonnekin ihanille paikolille!

6

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

      Niinpä, turistien suosimilla alueilla nähtävyyksien vieressä hinnat ovat tosi korkeita. Eli kannattaa käydä sivummalla, niin pääsee halvemmalla. Tosin yksi bier ei toivottavasti ketään konkurssiin vie, ainakin jos tietää hinnan etukäteen. Joskus voi irrotella ja nauttia vähän kalliimminkin.
      Pikinik tulee aina halvaksi ja on sitäpaitsi kivaa.

    • Pariisin matkaaja

      Itse harvemmin erehdyn oluen juontiin Pariisissa. Joku alsace'lainen (Elsas) ruokapaikka on poikkeus. Toki miljoonakaupungissa varmasti saa oluttakin, mutta se ei välttämättä kuulu ranskalaisten vahvuusalueisiin.

    • paris, je t'aime

      Ei kai se myyjän vika ole jos ostaja maksaa mitä pyydetään. Kannattaa muistaa kysyä hinta etukäteen, niin välttyy pettymyksiltä.

    • mm

      Ensinnäkin kaikki juotavat ovat keskustan kahviloissa kalliita, mutta ruoka on aika edullista. Ranskassa ei yleensäkään juoda kovin paljon olutta Alsacea tai Belgian rajaa lukuunottamatta. Ranska on viinimaa ja mineraalivesimaa.

    • Toukokuussa 2009 huomasin erään Bastiljin aukion kahvilan uloimalle reunalle istuutuessani onnekkaasti juomalistasta oluttuopin hinnan ennen kuin ehdin tilata. Oluttuoppi (0,5 l) maksoi 12 euroa. :) Menin vähän sivummalle viihtyisään kahvilaan ja sain tuoppini 8 euron hintaan.

      Seinen rannalta vastapäätä Quay des Orfevresiä löysin pienen mukavan irkkupubin, jossa oluttuoppi maksoi 6 euroa.

      Pariisissa on toki monia irkkupubeja mutta jotku ovat varsin erikoisia. Eräs lähellä Louvrea sijaitseva pub oli täyttä miehiä, joiden tummat puvut olivat maksaneet todennäköisesti enemmän kuin minun kuukausipalkkani verran. :)

      Sorbonnen yliopiston suunnasta löysin irkkupubin, joka oli täynnä nuorisoa... opiskelijoita toennäköisesti.

      No en minä irkkupubeja varsinaisesti metsästänyt. Kävin muutamassa testaamassa oluen hintaa.

      Kävin myös useammassa paikallisen "rahvaan" kansoittamassa pienessä kahvilassa, joissa tunsin koko ajan olevani tunkeilija. Ei mitään turistipaikkoja. :) Muuallla sain aina ystävällistä palvelua ja henkilökuntakin osasi hyvin englantia.

      Picknikejäkin harrastin. Otin mukaani Maigret-kirjan, ostin pullon punkkua ja suuntasin lukemaan kirjaa samoille paikoille, joihin kirjan tapahtumatkin sijoittuivat. Sellaisella retkellä olin Quay des Orfevresillä tuon yhden irkkupubin löytäessäni. Quay des Orfevresillä oli ainakin 50-luvulla oli Pariisin rikospoliisin päämaja. Ja vieläkin siinä vieressä on oikeuspalatsi.

    • jututjjata

      me maksettiin isosta halvimmillaan 4,70 , ja yleensa pyori noin 5 nurkilla. Mutta me ei juotu sita Eiffelin tme Louvren louna vaan sivummalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe