Tavoitteena päästä töihin USA:han

haaveilijaaaa

Eli olen nyt 20v. nuori nainen ja haaveenani on aina ollut elää USA:ssa. Ehkä au pair, tai muuten vain töihin sinne. Kylläkin tilanteeni on huolestuttava, sillä olen ammatiltani parturi-kampaaja ja tällä ammatilla sinne ei pääse. Aikaa vielä iän puolesta olisi opiskella uusi ammatti itselle, mutta en tiedä vielä mikä. Olisi mielenkiintoista tietää millä ammatilla USA:han voi päästä töihin "helposti"? Tämä au pair ei kuulosta hyvälle, koska seurustelen. Tuntuisi pahalta jättää mies suomeen, kun itse seikkailen ulkomailla. Muuten au pair ei kuulosta hassummalta. Pidän itse luovista ammateista ja niillä tietenkään ei sinne ole kysyntää. Esim. Näyttelijä, laulaja, maskeeraaja jne. Ehkä olisi parempi vain jättää haaveet haaveiksi.

7

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitse_oikein

      Opiskele sairaanhoitajaksi, niille on joka paikassa kysyntää. Myös kaikki muut terveydenhoitoalaan liittyvät ammatit ovat hyviä, esim. lääkäri, fysioterapeutti, hammaslääkäri, hammashoitaja ja suuhygienistihoitaja. Oikeastaan kaikki muut alat ovat epävarmoja, jollet sitten ole alan huippuja.

      Helpompi maa olisi Kanada, koska sinne pääsee määrätyillä ammateilla suoraan ilman työtarjousta. Kanadan maahanmuutto-sivuilla on pitkä lista ammatteja jotka kelpaavat. Sieltä kun vaan valitsee kiinnostavimman, tietysti täytyy ottaa huomioon, että lista ja/tai säännöt voivat muuttua ennen kuin valmistut.

      Au pair -vaihtoehdossa sinun pitää valita mikä on sinulle tärkeintä, seurustelu vai päästä USA:han. Ota huomioon, että jos hankit ammatin ensin ja sen jälkeen suunittelet muuttoa rapakon taakse, ei se ole ainakaan helpompaa sitten erota kun olet jo naimisissa ja sinulla on lapsia. Puoliso kun ei välttämättä halua muuttaa.

    • haaveilijaaaa

      Niin siinä vaikeita valintoja päätettäväksi. Puoliso olisi vaikka valmis lähtemään mukaan, mutta hän ei media-assistenttinä varmaan saisi töitä Yhdysvalloista, kun jo suomessakin on ongelmia saada töitä siltä alalta. Eniten pelkään sitä, että jos siellä tulee meille parisuhteessa ero ja hän jää yksin siellä jne. Au pairi kuulostaa hyvälle esim. vain 6kk tai 3kk. Samalla on hyvin aikaa miettiä meidän suhdetta. Muutenkin samalla opin enkkua paremmin, kun siinä olen niin surkea. Lähden nyt lokakuussa lomalle Miamiin ja mietin samalla, että onko USA juuri se minne haluan. Parturi-kampaaja työllistyy kyllä euroopassa hyvin, mutta en tiedä tilannetta USA:ssa. Pitää miettiä vielä sitä uutta ammattia.

      • estamina

        Parturikampaajia riittää Yhdysvalloissa joka sormelle. Kävin pari päivää sitten taas sellaisella ja oikein hätkähdin huomatessani, kuinka joka toinen liike alueella oli parturi-/kampaamoliike. Kilpailu on veristä ja tietyistä maista tulee osaavia ihmisiä, jotka suorittavat hiustenleikkuun jopa alle 10 dollarilla. Mietin usein, että millä ihmeellä hekin oikein elävät, sillä eläminen USA:ssa ei ole halpaa. Ehkä jossain pienemmässä paikassa voi löytyä töitä helpommin, mutta millaiseen paikkaan ylipäätään haluat muuttaa?

        Viisumin saanti Yhdysvaltoihin on todella vaikeata. Samoin maan talous on heikoissa kantimissa ja työn saanti vaikeaa. Voi olla, että joudut luopumaan haaveistasi. Voi myös käydä niin, että huomaat haaveiden olevan paljon ruusuisempia kuin arjen. Minä olen nyt jonkun aikaa katsellut tätä Yhdysvaltojen menoa ja päätynyt siihen tulokseen, että nostan täältä kytkintä. Tämä on mielestäni uppoava laiva, jossa ei ole kiva olla matkustajana.

        Yhdysvalloilla on takanaan loistava menneisyys. Kehitys ei kuitenkaan näytä siltä, että se olisi menossa enää siihen suuntaan. Päinvastoin, suunta on aika ankea. Oma katseeni on nyt kohdistettu Kanadaan. Olen asunut aika monessa maassa, joten niitä tulee pakostakin vertailtua. Tällä hetkellä Kanada näyttää siltä, mistä oikeasti pidän ja millaista elämää haluan. Paratiisia ei löydy mistään, mutta etsintä jatkukoon.


    • .ulkosuomi

      Valitettavasti ainoa "varma" keino on hankkiutua naimisiin USAn kansalaisen kanssa.

    • Pärjäät

      Kyllä muuten sinne USA:n voi muuttaa koska vain, jos vaan on täysikänen. Pitää hankkia vaan sen työ viisumi, jonka hankkimisessa kuitenki kestää helvetin kaua, enimmillään vuoden. Ja parturi on hyvä ammatti. Sillä kyllä sä siellä pärjäisit

    • 11

      Varsinainen asiantuntija!

    • ei ole

      Ei parturi tai kampaaja ole ammatti jolla voisi saada ammattiviisumia, H1-B:ta.
      H1-B:n tarvitaan ammatti johon on koulutus. Esim. koodaaja, insinoori, insinoorimanageri, arkkitehti jne.
      Ja H1-B:lla on pitka tyojono. Siihen etta tyonantaja tarjoaa tuota viisumia, taytyy osoittaa ettei maassa ole jo joku joka osaisi hommat (300 miljoonaa ihmista, kylla siela monet osaa vaikka opettaa suomeakin jos etsii). Sen jalkeen n. 6 kk tai ylikin odotusaikaa viisumin prosessointiin. Tyonantajalle tulee useampi tuhat dollaria kustannuksia, ja aika monessa firmassa on aika vaikea tietaa tarvitaanko jotain erkki perusinsinooria 1/2-2 vuoden paasta hakemuksesta.

      Au pair taitaisi olla sinulle se helpoin vaihtoehto. Hae ihmeessa - mikaan ei ole pahempaa kuin se etta vanhana jaa harmittamaan se ettei tullut mentya minne olisi halunnut nuorempana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe