Tavoitteena päästä töihin USA:han

haaveilijaaaa

Eli olen nyt 20v. nuori nainen ja haaveenani on aina ollut elää USA:ssa. Ehkä au pair, tai muuten vain töihin sinne. Kylläkin tilanteeni on huolestuttava, sillä olen ammatiltani parturi-kampaaja ja tällä ammatilla sinne ei pääse. Aikaa vielä iän puolesta olisi opiskella uusi ammatti itselle, mutta en tiedä vielä mikä. Olisi mielenkiintoista tietää millä ammatilla USA:han voi päästä töihin "helposti"? Tämä au pair ei kuulosta hyvälle, koska seurustelen. Tuntuisi pahalta jättää mies suomeen, kun itse seikkailen ulkomailla. Muuten au pair ei kuulosta hassummalta. Pidän itse luovista ammateista ja niillä tietenkään ei sinne ole kysyntää. Esim. Näyttelijä, laulaja, maskeeraaja jne. Ehkä olisi parempi vain jättää haaveet haaveiksi.

7

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitse_oikein

      Opiskele sairaanhoitajaksi, niille on joka paikassa kysyntää. Myös kaikki muut terveydenhoitoalaan liittyvät ammatit ovat hyviä, esim. lääkäri, fysioterapeutti, hammaslääkäri, hammashoitaja ja suuhygienistihoitaja. Oikeastaan kaikki muut alat ovat epävarmoja, jollet sitten ole alan huippuja.

      Helpompi maa olisi Kanada, koska sinne pääsee määrätyillä ammateilla suoraan ilman työtarjousta. Kanadan maahanmuutto-sivuilla on pitkä lista ammatteja jotka kelpaavat. Sieltä kun vaan valitsee kiinnostavimman, tietysti täytyy ottaa huomioon, että lista ja/tai säännöt voivat muuttua ennen kuin valmistut.

      Au pair -vaihtoehdossa sinun pitää valita mikä on sinulle tärkeintä, seurustelu vai päästä USA:han. Ota huomioon, että jos hankit ammatin ensin ja sen jälkeen suunittelet muuttoa rapakon taakse, ei se ole ainakaan helpompaa sitten erota kun olet jo naimisissa ja sinulla on lapsia. Puoliso kun ei välttämättä halua muuttaa.

    • haaveilijaaaa