Miksi kissa yskii?

lääkäriinkö?

Miksi kissa yskii ja aivastelee?
Syö ja käyttäytyy muuten normaalisti, pitäisikö mennä eläinlääkäriin?

9

3678

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi pyhä jysäys

Tietysti eläinlääkäriin, älä palstalla kysele kun eläin oireilee.

Se voi olla vain nenäpunkki, mutta kannattaa tarkastuttaa jos eläimestä välität.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!

Lääkäriin!

Kun oma kissani alkoi oireilemaan mainitulla lailla, löytyi sen hengitysteistä pätkä heinää joka oli nielusta kulkeutunut jo nenäonteloon. Tuloksena aikamoinen tulehdus johon onneksi antibioottikuuri auttoi.

Kissallasi ei ole kunnossa jos se oireilee, joten LÄÄKÄRIIN!

• hyrhyr

Mun kissa myös viime kesänä pärski parina päivänä ja olin jo aikeissa soittaa lääkäriin.Kissa alkoi pärskiä taas voimakkaasti ja kuinka ollakkaan sieraimesta tuli heinä. Pärskintä loppui siihen.

• ¨^^¨

Meidän kissa söi sudenkorennon, köhi kauan jälkeenpäin. Jos syö heinää niin saattaa kakoa, kun oksentaa heinät pois niin helpottaa.
      Ei se aina kovin vaarallista ole, mutta jos oireet eivät helpota kannattaa tutkia.

• 14+2

Varoituksen sana: kissat tykkäävät saraheinästä, mutta koska se on kovaa ja karkeaa, ei kissa saa sitä yskäistyä pois. Pahimmillaan pienikin saraheinän pätkä repii nielun verille ja aiheuttaa kipua ja jopa pahan tulehduksen.

Jos kissa kakoo kakomistaa, jatkuvasti yskii ja aivastelee, ei ole muuta tietä kuin eläinlääkärille apua ja helpotusta saamaan!

• samma här

Sama ongelma, yskii ja kakoo mutta syö ku hevonen eli normaalisti. Annoin ,tai olen kahtena päivänä antanut axiluria, vaikka en ole kyllä matoja nähnyt. Jos ei huomisen jälkeen ala helpottamaan niin täytyy viedä eläinlääkäriin. Käyttäytyy kanssa muuten ihan normaalisti.

• samma här

Ongelma loppui matokuurin jälkeen, ei eilen eikä tänään kakonut. Siis sittenkin matoja, tai aiheuttajan oksentanut pois? On ulkokissa ja kova pyydystään, matokuureja annan aika usein.

• AlluKolli

Kuullostaa aivan suolinkaisille. Meillä aikanaan pitkään ihmettelin kakomista ja yskimistä, kunnes yhtenä päivänä oksensi kasallisen matoja, kuin pätkittyä spagettia, voipi olla että kissasi olisi hyvä madottaa pari viikkoa 1. madotuksesta, koska ainakin suolinkaiset elävät kissan kehossa eripuolilla ja eri kehitywsvaiheissa, joten 1 madotus tappaa vasta yhden kehitysvaiheen luirot.

• samma här
        AlluKolli kirjoitti:

Kuullostaa aivan suolinkaisille. Meillä aikanaan pitkään ihmettelin kakomista ja yskimistä, kunnes yhtenä päivänä oksensi kasallisen matoja, kuin pätkittyä spagettia, voipi olla että kissasi olisi hyvä madottaa pari viikkoa 1. madotuksesta, koska ainakin suolinkaiset elävät kissan kehossa eripuolilla ja eri kehitywsvaiheissa, joten 1 madotus tappaa vasta yhden kehitysvaiheen luirot.

Joo, samaa mietin pitäisikö antaa vielä uusi kuuri, joten sen teen. Ikäviä nuo loiset. Kiitos neuvosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2493
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1738
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1559
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      965
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      948
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      881
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      834
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    Aihe