Så fint att vi från 1sept. får börja titta på STVs program på FST5kanalen,det har varit så mycket tomma timmar.Trevligt med något positivt,annars talas det bara om indragningar.
TVprogram på svenska.
9
132
Vastaukset
Jag tycker om det inet alls. Svenskarna har so annorlunda utsikt. Jag som en finne, kan inte identifiera min själv med dessa program.
JAg tycker att det var int so bra idé. Det är int bara språket som gör man finlandsvensk.Och ny har fi fått serier på svenska efter keskiyö... Vem betalar? Och varför? Vem tittar?
- fstanvändare
Om man av olika orsaker vakar om nätterna,kanske sjukdom ,eller något annat är det ju en lättnad att kunna se på tv.Vi betalar ju också tvavgift som alla andra,men vi får ju mycket mindre för pengarna.Du skall inte sörja,snart slopas nog hela FSTkanalen.28 % av finländarna i iltalehtis gallup vill ju ha bort den.
fstanvändare kirjoitti:
Om man av olika orsaker vakar om nätterna,kanske sjukdom ,eller något annat är det ju en lättnad att kunna se på tv.Vi betalar ju också tvavgift som alla andra,men vi får ju mycket mindre för pengarna.Du skall inte sörja,snart slopas nog hela FSTkanalen.28 % av finländarna i iltalehtis gallup vill ju ha bort den.
Iltalehti != Finland
- inte hela världen
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Iltalehti != Finland
Nej,inte hela Finland, men många tycker att vi skall få program högst för 5 % ,möjligtvis då nyheter och kanske något annat smått.
- virtanen05
Vist är fst5 onödig, men så är nog alla andra yles kanaler också - min röst skulle gå till bort med hela yle!
- kustbo
Det där är nog en sån där kakspiippuinen juttu som man säger.Många äldre människor ser nog på FST,just för att där är många program från Svenskfinland som är viktiga för dem.Jag tycker att en kanal kunde vara gratis,nyheter på finska,svenska,samiska och engelska kanske.Viktiga meddelande också som berör alla medborgare.Resten av kanalerna kunde fungera med betalkort,alla skulle få betala för vad de vill titta på.
kustbo kirjoitti:
Det där är nog en sån där kakspiippuinen juttu som man säger.Många äldre människor ser nog på FST,just för att där är många program från Svenskfinland som är viktiga för dem.Jag tycker att en kanal kunde vara gratis,nyheter på finska,svenska,samiska och engelska kanske.Viktiga meddelande också som berör alla medborgare.Resten av kanalerna kunde fungera med betalkort,alla skulle få betala för vad de vill titta på.
Jo galet att man måste betala bara för att man äger en tv apparat. Som tur äger jag inte en!
- tant röd
volf78 kirjoitti:
Jo galet att man måste betala bara för att man äger en tv apparat. Som tur äger jag inte en!
Man kan nog bra leva utan tv,nyheter ser man ju fortare på nätet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100