TVprogram på svenska.

nöjd tittare

Så fint att vi från 1sept. får börja titta på STVs program på FST5kanalen,det har varit så mycket tomma timmar.Trevligt med något positivt,annars talas det bara om indragningar.

9

150

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jag tycker om det inet alls. Svenskarna har so annorlunda utsikt. Jag som en finne, kan inte identifiera min själv med dessa program.

JAg tycker att det var int so bra idé. Det är int bara språket som gör man finlandsvensk.

• Och ny har fi fått serier på svenska efter keskiyö... Vem betalar? Och varför? Vem tittar?

• fstanvändare

Om man av olika orsaker vakar om nätterna,kanske sjukdom ,eller något annat är det ju en lättnad att kunna se på tv.Vi betalar ju också tvavgift som alla andra,men vi får ju mycket mindre för pengarna.Du skall inte sörja,snart slopas nog hela FSTkanalen.28 % av finländarna i iltalehtis gallup vill ju ha bort den.

• fstanvändare kirjoitti:

Om man av olika orsaker vakar om nätterna,kanske sjukdom ,eller något annat är det ju en lättnad att kunna se på tv.Vi betalar ju också tvavgift som alla andra,men vi får ju mycket mindre för pengarna.Du skall inte sörja,snart slopas nog hela FSTkanalen.28 % av finländarna i iltalehtis gallup vill ju ha bort den.

Iltalehti != Finland

• inte hela världen
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Iltalehti != Finland

Nej,inte hela Finland, men många tycker att vi skall få program högst för 5 % ,möjligtvis då nyheter och kanske något annat smått.

• virtanen05

Vist är fst5 onödig, men så är nog alla andra yles kanaler också - min röst skulle gå till bort med hela yle!

• kustbo

Det där är nog en sån där kakspiippuinen juttu som man säger.Många äldre människor ser nog på FST,just för att där är många program från Svenskfinland som är viktiga för dem.Jag tycker att en kanal kunde vara gratis,nyheter på finska,svenska,samiska och engelska kanske.Viktiga meddelande också som berör alla medborgare.Resten av kanalerna kunde fungera med betalkort,alla skulle få betala för vad de vill titta på.

• kustbo kirjoitti:

Det där är nog en sån där kakspiippuinen juttu som man säger.Många äldre människor ser nog på FST,just för att där är många program från Svenskfinland som är viktiga för dem.Jag tycker att en kanal kunde vara gratis,nyheter på finska,svenska,samiska och engelska kanske.Viktiga meddelande också som berör alla medborgare.Resten av kanalerna kunde fungera med betalkort,alla skulle få betala för vad de vill titta på.

Jo galet att man måste betala bara för att man äger en tv apparat. Som tur äger jag inte en!

• tant röd
        volf78 kirjoitti:

Jo galet att man måste betala bara för att man äger en tv apparat. Som tur äger jag inte en!

Man kan nog bra leva utan tv,nyheter ser man ju fortare på nätet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      5111
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      78
      3137
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      18
      2859
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2565
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      45
      2371
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1831
    7. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      75
      1821
    8. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1526
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1314
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82