Kova syömään öljyä 1,6l. / vm. 2001

Avensiksen ostin

Aika epätoivoinen alan olemaan tämän jokinaika sitten hankkimani Aven kanssa. Auto on vuosimallia 2001, 1,6 l. bensa, ajettu 160.000 km. Muuten pelaa ikäisekseen, mutta öljyä tämä VTT-i kone vie ihan mahdottomasti. Jokaisen pidemmän reissun jälkeen saa olla tarkistamassa mittatikkua ja lorottamassa öljyä koneeseen. Onko tämä tyypillista tämäiäkäiselle autolla vai missä vika ? Minulle Toyota myytiin vähävikaisena autona, mutta nyt kyllä hymy on hyytynyt. Onko apuja asiaan ???

61

4201

    Vastaukset

    • pistäppäs autosi rek.numero niin tarkastetaan onko autoon tehty korjauksia...nimittäin voi mennä takuuseen juuri tämän ikäisen auton öljynkulutus(tietyssä erässä oli vikaa).
      Mitä aven öljyn kulutukseen ja kestävyyteen tulee niin ei ole ongelmia ja on erittäin ongelmaton auto.

      • Hankkimassa corolla 1,6 vvt-i
        RNo UIZ-266
        Onko ko korjausta tehty moottoriin, öljyn kulutuksen suhteen.


    • Jos auto on hankittu liikkeestä, niin silloin sillä on jonkunlainen takuu. Jos taas yksityiseltä, niin silloin Toyotalta on turha odottaa mitään 10-vuotiaaseen autoon vaikka se olisikin vähän ajettu.

      Ilmeisesti kukaan ei ole koskaan korjauttanut omalla rahalla VTT-i konetta?

    • vähämieliset provoilijat nostavat muutaman avensiksen öljynsyönnin
      otsikoihin( toyota korjannut virheelliset yksilöt). ennemmin menisin
      tietyille saks. merkin palstoille kyselemään kuluttaja- suojan perään.

      • Ilmeisesti ei ihan kaikkia, koska ongelmia näyttää tämän öljyn kulutuksen suhteen edelleen olevan.. Mielenkiintoista miten toyotan ongelmat pyritään täällä hautaamaan edelleen provoilukirjoitusten piikkiin, välttämättä asia ei aina ole niin.


      • Paljon nähnyt ? kirjoitti:

        Ilmeisesti ei ihan kaikkia, koska ongelmia näyttää tämän öljyn kulutuksen suhteen edelleen olevan.. Mielenkiintoista miten toyotan ongelmat pyritään täällä hautaamaan edelleen provoilukirjoitusten piikkiin, välttämättä asia ei aina ole niin.

        Öljyn vaihtovälillä 10 000...15 000km / 1vuosi, ei öljyä tarvitse lisätä.
        Jos tarvii, niin moottorissa on vikaa.

        Nim: Toyota 1991 ja Ave 2000. Siis kumpikin moottori alkuperäisessä
        kunnossa. Öljyä ei tarvitse lisätä, eivät edes tiputa alleen.


      • Vielä syyttävät provoksi vaikka toinen antaa dekkarin? Tällaista se tosi trollaus on, jos puhuu Toyotan vioista, ruosteessa, ja nosta tai öljyn syömistä niin heti tulee joku syyttämään provostelijaksi.


      • Kyllästyttäätrollaus kirjoitti:

        Vielä syyttävät provoksi vaikka toinen antaa dekkarin? Tällaista se tosi trollaus on, jos puhuu Toyotan vioista, ruosteessa, ja nosta tai öljyn syömistä niin heti tulee joku syyttämään provostelijaksi.

        a) Aika epätoivoinen alan olemaan tämän jokinaika sitten hankkimani Aven kanssa.
        b) Hankkimassa corolla 1,6 vvt-i
        RNo UIZ-266

        Minkä tason ihminen tuonkin kommentin kirjoitti. Aloittaja kertoo ostaneensa auton.
        Seuraava kysyy aikovansa ostaa auton, josta antoi rekisterinumeron. Nyt se onkin Toyotan vika, kun erimerkkisen auton omistajan aivot eivät toimi. Älä ikinä hanki Toyotaa ja tule meitä munaamaan.

        Toyota on takuukorjannut omasta pyynnöstä yli 10 vuotta vanhoja autoja ja antanut jopa lähes uuden Avensiksen ajoon siksi aikaa. Omistaja pyöritti päätään, saatuaan kutsun korjata pohjaan liittyvää ruostumista.

        Minulla meni juuri vetonivelen kumi (90 € laitettuna kuntoon). Toinen tai kolmas vika autossani. Yleensä ruostuvat sanoi korjaaja, mutta teknistä vikaa näihin harvoin tulee. Katsastajan mukaan ruosteeton ja ikää on vasta 15 vuotta. Siis kumpiko tulee ensin ruoste vai tekninen vika.?To come or not to come, that's the question.


    • vaihda öljymerkkiä. mulla avensis söi mobilin öljyä ,mutta kun vaihdoin tebolinöljyt niin herkes viemästä. kannatta ainakii kokeilla.

      • Kokemuksesta voin sanoa, että Valvoline ja Mobil on kuraa, mutta TB Diamond on ja pysyy hyvin koneessa. Samoin hyvää öljyä on Castrol.


    • Kun syö öljyä, niin oletko varma keulassa olevasta merkistä. Ettei vaan olis VW.

    • Tyyppivika joissain VTT-i koneissa.
      Toyota saattaa vaihdattaa siihen puolimoottorin.

      Omakohtaisia kokemuksia on.

    • Mulla oli kanssa 2001 avensis 1,6vvti vajaan vuoden verran. Söi öljyä niin maan perkeleesti, vaikka oli alle 200tkm ajettu. Pistin vaihtoon kun sain selville, että näissä on osassa tyyppivikana kuluvat männänrenkaat, jotka alkaa vuotaa öljyä.

      • Ostin 5/2010 Avensis 1.8 2003 (uudempi korinen), ajettu silloin 132000km. Nyt ajettu joku 155 000 km. Vie öljyä luvattoman paljon. Juttelin myyjän kanssa ja olen keskustellut myös maahantuojan kanssa. Kuluttujasuoja ei ota kantaa kun manuaalin mukaan öljynkulutus saa olla 1litra/1000 km. Vaihdon GM Long Life öljyyn Mobilin öljyistä mutta ei auttanut öljynkulutukseen. Puolimoottorin vaihto olisi 3000 - 4000 euroa Toyota valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Huoltoliike ei ottanut kantaa pelkkien renkainen vaihtoon. Muuten oiva auto mutta lisäilen öljyjä ja tarkistan bensat.


      • janne240 kirjoitti:

        Ostin 5/2010 Avensis 1.8 2003 (uudempi korinen), ajettu silloin 132000km. Nyt ajettu joku 155 000 km. Vie öljyä luvattoman paljon. Juttelin myyjän kanssa ja olen keskustellut myös maahantuojan kanssa. Kuluttujasuoja ei ota kantaa kun manuaalin mukaan öljynkulutus saa olla 1litra/1000 km. Vaihdon GM Long Life öljyyn Mobilin öljyistä mutta ei auttanut öljynkulutukseen. Puolimoottorin vaihto olisi 3000 - 4000 euroa Toyota valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Huoltoliike ei ottanut kantaa pelkkien renkainen vaihtoon. Muuten oiva auto mutta lisäilen öljyjä ja tarkistan bensat.

        Kannattaisi kokeilla vaihtaa öljyyn, jonka kuumaviskositeetti on 50. Tällainen öljy löytyy mm. Nesteeltä. Mitään haittaa vaihdosta ei ole.

        Vaihtomoottori (2000e työ) on edullisempi vaihtoehto kuin merkkiliikkeen korjaus, jos öljyn lisäys alkaa kyllästyttää ja auton aikoo pitää. Tiedä sitten mitä pikkupajat laskuttaisivat....


    • Täällä samaa vikaa. Meillä Avensis vm 2002, ajettu 210 tkm, öljynkulutus tuntuu vain lisääntyvän. Merkkikorjaamoon oltu asiasta yhteydessä, laittoivat sitten öljynkulutuksen muka seurantaan, talviaikana, joo ei vienyt silloin niin öljyä mutta taas kun tuli kesä niin alkoi öljynkulutus. Lisäksi autoon on vaihdettu mm. VVT-i laite, katkennut etujousi, jarrulevyt ja palat kolmeen kertaan, aina sama vika, levyt kierot, keskuslukitus korjattu, sama vika palasi, lukitsee ja aukoo ovia miten sattuu, polttoainemittari näyttää mitä sattuu, vaihteistokin on alkanut pitää ihmeellistä ääntä. Tämäkö se on sitä paljon mainostettua Toyota-laatua. Itselläni on paljon haukuttu Opel vanhus, se toimii kun kallis kultakello.

      • Miksi merkkihuolto vaivautuisi tekemään seurantaa kun kaikki takuut ovat päättyneet jo aikoja sitten?


      • Ettei vaan olis joskus uinut toi teitin toiska


      • Avensis 1.8vvt-i sol tech. Käyttöönotto 7/2003. Ostin auton kuukausi sitten, koska toyotahan on tunnetusti hyvä ja luotettava merkki..

        Pian ilmeni että syö öljyä litran / 1000km, auto kuitenkin toimii normaalisti, mitä ihmettelen. Myyjän oli siis helppo valehdella ettei öljyä hukkaa, koska tosiaan käy tasaisesti eikä mitään ylim. Kuulu eikä näy. Jos noin paljon menee öljyä ni koneen täytyy olla ihan harva pska. Viimenen tojota mitä mulle tulee koskaan.

        Männänrenkaat vaihtoon tai auto kiertoon. Fck it. Ja ainiin, -03 uudemman korin avensishan ei kuulemma enää öljyä hukkaa ku moottorin rakennettamuokattu. Älä koskaan luota tähän tietoon.


      • toyotasucks kirjoitti:

        Avensis 1.8vvt-i sol tech. Käyttöönotto 7/2003. Ostin auton kuukausi sitten, koska toyotahan on tunnetusti hyvä ja luotettava merkki..

        Pian ilmeni että syö öljyä litran / 1000km, auto kuitenkin toimii normaalisti, mitä ihmettelen. Myyjän oli siis helppo valehdella ettei öljyä hukkaa, koska tosiaan käy tasaisesti eikä mitään ylim. Kuulu eikä näy. Jos noin paljon menee öljyä ni koneen täytyy olla ihan harva pska. Viimenen tojota mitä mulle tulee koskaan.

        Männänrenkaat vaihtoon tai auto kiertoon. Fck it. Ja ainiin, -03 uudemman korin avensishan ei kuulemma enää öljyä hukkaa ku moottorin rakennettamuokattu. Älä koskaan luota tähän tietoon.

        Autosi on tuota pikaa 15 vuotta vanha, luulitko ostaneesi uuden?
        Ja paljonko sillä on jo ajettu?


      • Vanhatautot kirjoitti:

        Autosi on tuota pikaa 15 vuotta vanha, luulitko ostaneesi uuden?
        Ja paljonko sillä on jo ajettu?

        En uutta todellakaan, mutta samanikäinen nissani ja vajaa 10v vanhempi passatti toimii ilman ongelmia, niihin verrattuna toyoa ei kannata näemmä ees harkita. Mittarissa reilu 200 000. Kyllä luulis tojotan toisen mokoman kulkevan.


      • toyotasucks kirjoitti:

        En uutta todellakaan, mutta samanikäinen nissani ja vajaa 10v vanhempi passatti toimii ilman ongelmia, niihin verrattuna toyoa ei kannata näemmä ees harkita. Mittarissa reilu 200 000. Kyllä luulis tojotan toisen mokoman kulkevan.

        Kulkeehan se, mutta vaihda ne männänrenkaat niin ei tarvitse kitistä öljynkulutuksesta.
        Kun ostaa vanhan auton, niin se vaan on sellaista että remonttia tulee enemmän ja vähemmän.
        Entis aikaan tehtiin kokonainen koneremontti sadantonnin jälkeen 60-70 luvun autoille, eikä kirjoitettu yleisönosastolle itkuja.


    • puhunpa tässä hiukan yhdenviikon kokemuksesta,ostin joensuusta yhdestä autoliikkeestä aveksin, jota myyjä kehui ja ylisti niin netissä kuin paikanpäällä,auto olikin todella siisti,joka harhautti minua. autolla oli ajettu vain 215 tkm.myyjä kehotti että vaihda öljyt heti ens töis, oli kuulema ajettu jo 15 tkmTUNTUI HIUKAN OUDOLLE puheelle,mut vaihdoin,Öljyt olivat kuin tervaa,silloin auto oli ollut 1 vuorokauden.Auto rupesi täristämään kun kone lämpis,soitin myyjälle et mikä on vikan,sain vain kehotuksen OSTA TULPAT,kyl se siitä örvelsi autojoppe.ajelin autolla hiukan kun yksi kaveri sanoi oletko ostanut diiselin,auto savuutti ja musta räkä lensi pakarista,vilkaisin uusia öljyjä, ja kappas vaan öljyt olivat mittatikussa laskeneet yli sentin, vein huoltoon jossa lisäsivät öljyä.soitin kuluttajaasiamiehelle ja myös jopparille, joka sanoi olet itse rikkonut, josta sit alkoi sanallinen taistelu, sanoin tuovani auton takas,ja vein myös.liikkeellä ukko rupesi vaihdossa annettua autoa morkkaamaan, ja ylisti öljysieppo aveksiaan(sanoi ottavansa itselleen käyttöautos)kauppa purettiin,JOLLOIN tämä joppe sanoi et auton viikko kulut on 600eMaksoin sen jotta en joutisi enää kärsimään,Mut kun sain oman varman NISSANINI huomasin et sillä oli ajeltu useanpi satakilometri ja auto oli sisältä kuin eläintarha,autossa oli pidetty koiraa,Penkit olivat kuolassa ja haju aivan kauhea,niin menin sit hakemaan nissanin renkaita ja palauttamaan toyotan renkaita, renkaat löytyi mut niistä oli otettu koriste kapselit,joita en saanut,myyjä vain örvelsi kun ajelet käy noutamassa,pitäisikö minun ajaa noutamaan kapselit,kun hän on ne hävittänyt,aattelin asiaa kysellä kuluttajasuojalta.kirjoitin tämän varoituksena muille Autoliike on joensuussa.

    • Minulle sanottiin pari vuotta sitten merkkihuollossa, että voivat tapauskohtaisesti laittaa takuuseen vielä vuosien jälkeen varsinaisen takuun mentyä umpeen jos alkaa syömään öljyä. Itselleni sattui kuitenkin auto sellaisesta erästä, johon oli jo reagoitu tehtaalla ja ongelmia en ole havainnut. Itse en ole joutunut lisäämään milloinkaan öljyä ja auton moottori on 1.6 VVT-i. Eli kannattaa kysäistä mikä on tilanne korjauksen osalta jos öljyä joutuu lisäämään.

      • "Itselleni sattui kuitenkin auto sellaisesta erästä, johon oli jo reagoitu tehtaalla"

        Mistä tämän voi kuluttaja tietää? Moottorikoodin perusteella ainakin maahantuoja tietää, mutta tuskin kertoo kyselijöille.


    • Törkeä provo et ole tainnut huomata että on Toyota palasta.

    • Englannissa vaihdettiin (vaihdetaan yhä?) ilmaiseksi uusia lohkoja takuuseen. Vievät öljyä. Kuulemma männän renkaat vialliset. Jumittuvat. Suomen kuluttajavirasto on hampaaton ja/tai haluton. Iso bisness saa tehdä täällä mitä vaan.
      Googlatkaa Englannin sivuila infoa. Wikipediassakin oli juttu ko aiheesta mutta poistettiin! Liekö Toyota painostanut?
      Tykkään Toyotasta ja en pidä että oli suuri juttu MUTTA kyllä viat pitää valmistajankin tunnustaa ja auttaa asiakasta kun moka sattuu.

    • VTT-i moottorin tyyppivika, vääränlaiset männänrenkaat. Itsellä 1.6 -02 avensis. Alkoi syömään öljyä niin vietävästi, kun olin ajanut vähän päälle 100tkm. Uudet männänrenkaat, omaan laskuun,tietenkin, öljynkulutus loppui.
      Vaihdelaatikon laakerit olen vaihtanut n.150tkm paikkeilla, samalla kytkin.
      Imusarja vaihdettu myös, vaikka sen olisi vissiin pystynyt korjaamaan jotenkin poppakonstillakin.

    • minkäs hintainen oli se männän renkaiten vaihto? mulla 01 ave ja ajettu 115tkm ei ainakaan vielä syö

      • joo, kiinnostaa mulla ajettu 221tkm milloin pitäisi öljyn kulutuksen alkaa?


      • No pian se alkaa ; ( . Männänrenkaitten vaihto oli 1500 euroa.
        Vaihdelaatikkoa kannattaa myös kuunnella, alkaa pikkuhiljaa ääntää, hyvä ajaessa kokeilla painamalla kytkin pohjaan muuttuuko auton äänet.
        Olen "huoltanut" 100-150tkm ajettua avea n. 4000 eurolla, joten ajan tällä niin kauan kun nyt yleensä kulkee, sitten purkaamolle ; )


      • Tojota laatu : ) kirjoitti:

        No pian se alkaa ; ( . Männänrenkaitten vaihto oli 1500 euroa.
        Vaihdelaatikkoa kannattaa myös kuunnella, alkaa pikkuhiljaa ääntää, hyvä ajaessa kokeilla painamalla kytkin pohjaan muuttuuko auton äänet.
        Olen "huoltanut" 100-150tkm ajettua avea n. 4000 eurolla, joten ajan tällä niin kauan kun nyt yleensä kulkee, sitten purkaamolle ; )

        Oliko tämä merkkikorjaamo vai mikä? Männänrenkaiden lisäksi pitäisi vaihtaa myös männät, koska niissä on öljyn jäähdytykseen liittyvä ongelma.


      • Ave I kirjoitti:

        Oliko tämä merkkikorjaamo vai mikä? Männänrenkaiden lisäksi pitäisi vaihtaa myös männät, koska niissä on öljyn jäähdytykseen liittyvä ongelma.

        Merkkikorjaamolla. Ei kyllä ehdottaneet mäntien vaihtoa, pelkät renkaat vaihtoivat, nyt pääsee kyllä 10 tkm öljyä lisäämättä.
        Työt 854, varaosat 647, yht.1501 e.
        Vaihelaatikko remppa tehtiin 185tkm mittarissa. Työt 676, varaosat856, yht.1532e.
        Käytännössä vaihdettiin kaksi "päälaakeria", pääsi halvalla ; ( samalla tietenkin kytkin.
        Kytkin tosin alkoi luistamaan taas n.25 tkm ajon jälkeen, rempasta n.13kk. Soitin merkkihuoltoon, että jos takuuseen? Eeeei käy, takuu ohi. Belgialaista? kytkin pakettia olisi tarjolla 600 euroa. Onneksi kytkin "korjaantui itsestään" jonkin ajan kuluttua, enkä kerennyt vaihtaa.
        Imusarjan vaihto oli muistaakseni n.600 euroa.

        Hyviä jatkoa Tojotan omistajille!


      • Noissa 1.6 koneissa oli ainakin yhdessä tehdaserässä väränkokoiset männänrenkaat. Jos auto ei kuluta öljyä ei sitä ole odotettavissa jatkossakaan.
        1.6 kone ei kulu mitenkään poikkeavasti. Kyse siis oli vain vääristä osista.


      • Sitäsuntätä kirjoitti:

        Noissa 1.6 koneissa oli ainakin yhdessä tehdaserässä väränkokoiset männänrenkaat. Jos auto ei kuluta öljyä ei sitä ole odotettavissa jatkossakaan.
        1.6 kone ei kulu mitenkään poikkeavasti. Kyse siis oli vain vääristä osista.

        Toyota ei ikinä kuluta öljyä. Ei, vaikka ajaisi miljoona kilometriä.


      • Lakikin jo sanoo kirjoitti:

        Toyota ei ikinä kuluta öljyä. Ei, vaikka ajaisi miljoona kilometriä.

        Nin minäkin luulin, kunnes 120tkm Tyjota alkoi hörppimään öljyä.


    • alkaa kuluttaa tossa 100tonnin pinnassa jos on alkaakseen, tuskinpa enää 200tonnia ajettuna. rempassa vaihetaan puolimoottoria ainakin jos maahahtuoja maksaa, se lysti taisi olla 2000-3000 eli kandee hävittää auto ennenku alkaa maksaa ku auto arvoki jo nii pieni. Ite oisin aikoinaa vaihtanu pois jos ei olis mennyt takuuseen. Siitä on kyllä monta vuotta, tuskin enää takuut korvaa.

    • Ehdin ajaa 330.000 km ilman öljynkulutusta Castrol SLX öljyillä, mikä oli hyvää ja säilyi melkoisen puhtaana koko vaihtovälin. Kun sitä ei enää pikahuollossa ollut, niin jouduin vaihtamaan Valvoline maxlifeen, mikä tuntuukin olevan mitätöntä kuraa.
      Öljyä kuluu selvästi pitkillä reissuilla kovaa ajettaessa ja vaunun vedossa. En enää ikinä käytä maxlifeä, sillä se tuntui kehnolta.
      Viimeiksi vaihdoin luokituksen täyttävään, mutta todella edulliseen TB:n Gold S:ään. Saa nähdä miten se pysyy koneessa.

    • onko sulla ollut siinä autossa mobilin öljyjä ja jos on niin onko ollut huomattavaa eroa castrol slx:n.?Lähenis öljyn vaihtoaika, ja mietin että jos kokeilis jotain muuta merkkiä.

      • Ajelin 8 vuotta Castrolilla, joten mobilia en ole kokeillut. Testeissä on osoitettu että esim. TB öljyt ovat yhtä laadukkaita kuin Mobilin vastaava tuote, mutta paljon halvempia. Viimeiksi Gold S (4 l ) ,suodatin ja työ maksoi pikahuollossa 29 €.
        Mobil kannu taitaa maksaa jo tuon verran .
        esim. Teboilin ja Castrolin sivuila löytyy taulokot kaikkiin autoosi soveltuvista tuotteista (perä, laatikko, kone) MUllekin sopii useampi öljylaatu riippuen vielä vaihtoväleistä. ( 10 tkm / 15 tkm) Minua ylihintainen Mobil ei kiinnosta , mutta joillekin se tuntuu olevan kuin taivaan mannaa.
        Tynnyritavarana Gold oli 4,50 € ja Castrol SLX 12 €/l , melkoinen ero !


      • 5S-FE kirjoitti:

        Ajelin 8 vuotta Castrolilla, joten mobilia en ole kokeillut. Testeissä on osoitettu että esim. TB öljyt ovat yhtä laadukkaita kuin Mobilin vastaava tuote, mutta paljon halvempia. Viimeiksi Gold S (4 l ) ,suodatin ja työ maksoi pikahuollossa 29 €.
        Mobil kannu taitaa maksaa jo tuon verran .
        esim. Teboilin ja Castrolin sivuila löytyy taulokot kaikkiin autoosi soveltuvista tuotteista (perä, laatikko, kone) MUllekin sopii useampi öljylaatu riippuen vielä vaihtoväleistä. ( 10 tkm / 15 tkm) Minua ylihintainen Mobil ei kiinnosta , mutta joillekin se tuntuu olevan kuin taivaan mannaa.
        Tynnyritavarana Gold oli 4,50 € ja Castrol SLX 12 €/l , melkoinen ero !

        Mulla on 1.8WWT-I KONE JA 225.000KM NIIN ALKO KUULUA KILKATUS JA SIINÄ OLI AIKASEMMINKIN ÖLJYNSYÖNTIÄ AIKA LAILLA,KILKATUS KUULUI KUN TULI OLJYNKIERTO HÄIRIÖ JA KAMPIAKSELIN LIUSKAT OLI ALKANEET PYÖRII MUKANA JA MÄNTÄ NAPUTTI KANTEEN..SIIHEN TILATTIIN PUOLIMOOTTORI JA ALKUPERÄSET VENTTIILIVARREN KUMIT,,NYT AJOIN 15 000KM JA EI HÄVITÄ TIPPAAKAAN,TOIMII HYVIN MUTTA OLOSUHTEITTEN MUUTTUESSA OLI LAITETTAVA NETTIAUTOON JA ETSIN MAASTURIA JA TOIVON ETTÄ SAAN YHTÄ HYVÄKUNTOISEN KUIN NYT OLEVA AUTO ON.


    • Itsellä oli aikaisempi auto 2001 Avensis 1.6 VVT-i moottorilla, vaihdoin keväällä pois, lähinnä vanhuuden ja kilometrien takia. Oli todella vähävikainen ja mukava ajaa. Bensiinin kulutuskin oli omalla ajolla vain 6,5 l/100km.

      Kyllä se öljyä söi 2-3 litraa 15tkm vaihtovälillä. Männänrenkaiden vaihto-operaatiota autoon ei oltu koskaan tehty. Öljylaaduilla tuntui olevan todella paljon vaikutusta öljynkulutukseen. Mitä ohuempaa, sitä enemmän öljyä hävisi. 5W50 kului vähiten, vain 1,5 litraa. 5W30 kului 4 litraa vaihtovälille (!). Merkkinä Mobil1.

      Muita vikoja ei kertaakaan ilmaantunut. Katsastukset aina läpi, öljynkulutus ei näkynyt päästöissä. Ratin täristäminenkin korjaantui laadukkailla renkailla!

      VVT-i moottorin yksi ominaisuuksista on öljynkulutus, tiettyyn rajaan asti se ei siis ole vika. Litra Toyotan määrittelemälle vaihtovälille on siis kohtuullista. Kun kulutus tästä kaksinkertaistuu, on kyseessä jo vika.

    • Itsellä -01 1.6 VVt-i Avensis, ollut uudesta asti, nyt ajettu 220 tkm eikä koskaan ole öljyä tarvinnut lisätä. Vaihdon välillä laskee tikussa kork. 1 mm. Vaihtoväli 10000 km ja öljy aina ollut Mobil 1 Rally Formula.
      Kaikkiaan ollut 14 Toyotaa eikä yksikään ole syönyt öljyä, yhdelläkin ajoin 420 tkm eikä ongelmaa.
      Ihmettelen suuresti näitä Toyotan öljynsyönti juttuja ?
      Olen Toyotoillani ajanut yhteensä n. 1.4 milj.km ja kerran olen jäänyt välille, meni yhdestä vanhasta Corollasta kannentiiviste.
      Mielestäni Toyota on erittäin luotettava, pieniruokainen ja hyvin arvonsa säilyttävä auto. Seuraavakin auto Toyota, ehdottomasti !
      Tiedän monta Golf ja Passatti kuskia joilla menee autoissaan 1 - 1.5 l /1000km ja se on heidän mielestään "normaalia" öljyn kulutusta !

      • Ongelma onkin pahin 1.8 litraisessa. Öljyn kulutuksen suhteen ko. aikakauden moottori on täysi jokeri. Vaikea sanoa mikä on pelastanut, mutta ongelma liittyy mäntien kuumenemiseen, joka puolestaan vanhentaan öljyn ennen aikojaan ja jumittaa männänrenkaat.


      • Ave I kirjoitti:

        Ongelma onkin pahin 1.8 litraisessa. Öljyn kulutuksen suhteen ko. aikakauden moottori on täysi jokeri. Vaikea sanoa mikä on pelastanut, mutta ongelma liittyy mäntien kuumenemiseen, joka puolestaan vanhentaan öljyn ennen aikojaan ja jumittaa männänrenkaat.

        eikös näissä aveissa ollut sylinteriputkissa valuvika mistä johtuu nämä puoli moottorin vaihdot;) PS kannattaako vaihtaa männänrenkaita jos vika on muualla???


      • Kannattaako? kirjoitti:

        eikös näissä aveissa ollut sylinteriputkissa valuvika mistä johtuu nämä puoli moottorin vaihdot;) PS kannattaako vaihtaa männänrenkaita jos vika on muualla???

        Sylintereissä on pinnoite, jonka takia niitä ei saa porata ylikokoon. Tämän vuoksi on varminta vaihtaa puolimoottori, koska jumiutuneet renkaat ovat voineet kuluttaa sylintereitä.


    • Itselläni -01 1.8l Avensis ja vie öljyä käsittämättömän paljon 10000km aikana. Varmaan 4-5l saa lisätä! Öljynä Castrol Magnatec 5W-40.
      Vaihdelaatikko hajos 210tkm kohdalla. Alkoi pitämään laahaavaa ääntä.
      Hyvä auto on ollut! ;)

      • ja sitten heräsit ja reppu selkään ja menoks..


    • Hieman päivitystä omaan kommenttiin mittarissa nyt 155tkm ja öljyä menee.. N. 5000 tkm välein saa litran lisätä öljyä. Ja kytkin tai laatikko menossa.. Vaihteet ei mene silmään ja kun auto käy tyhjäkäynnillä, vetopyörästön puolelta kuuluu selvä nakutus ääni mutta vaimenee kun painaa kytkimen pohjaan. Aikamoinen pettymys tuo avensis oli.

    • Samat viat kun minulla. Männänrenkaat vaihtoon ja vaihdelaatikon päälaakerit, 3000 maksoi noin viisi vuotta sitten.

    • Mulla kans nakuttaa välilä kovemmin vr kuski sanoi naapuriss et pyörän laakereita
      heidän veturis menee ollut kuulema toyo koneel.

    • Joo, minullakin kulutti öljyä Avensis, nyt nopsa monterra ja reppu selässä, ei vie öljyä.

    • 3 moottorii vaihdettu syö öljyä ja nestettä menee 15 litraa satasella ei ole kovin taloudellinen
      AVENSISS joku sanoi et männät on menneet halki toinen et se on vesipumpu

    • Hieno nosto ja niin ajankohtainen.

    • Avensiss taitaa olaa mennyt lohko halki jos noin paljon nestettä menee niissä mennyt mooottoreita aika paljon kori halkeilee takaovien jälkeen sora tiellä kori tärisee voimakkaasti 6 vaihteela

    • Minäkin joudun lisäämään öljyä Avensikseen 2-3 litraa vaihtovälille. Autolla ajettu 491 tuhatta. Bensapeli.

      • Skodakin oli, TSI moottorilla. Siihen joutui lisäämään saman määrän ellei enemmänkin öljyä vaikka oli vain 145 tuhatta ajettu. Oli muutakin vikaa.


    • Ei auto syö öljyä, se kuluttaa sitä.

    • Avensis 2004 1,8 bensa, 200tkm. 1l öljyä/300km.

      ON TOYOTALLA HÄPEÄMISEN PAIKKA. KAIKKI KONEET TAKUU KORJAUKSEEN:

      • Myös Pentillä häpeämisen paikka. Uudelleenohjelmointiin pikaisesti.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisahan sen aloitti - pettämisen

      Tässä se nähtiin. Maisa petti Jaria JO viikko kihlajaisten jälkeen. Ai ai mikä tytsy. https://www.is.fi/ralli/art-2000006654320.html Ota ja lue totuus
      181
      4552
    2. Opettaja koulutus uusittava välittömästi. Ei vastaa tätä päivää.

      Kun näiden kiusaamisten ja tunnilla häiriköinti tapausten määrä näyttää vain lisääntyvän ja pahentuvan on opettajakoulutusta pakko muuttaa. Kolme asi
      Maailman menoa
      534
      4009
    3. Linnan juhlat on peruttu!

      Ne järjestetään toisella tavalla: https://yle.fi/uutiset/3-11568594
      Maailman menoa
      356
      1675