Nuoria äitipuolia?

fairytalegonebad

Olen seurustellut mies-ystäväni kanssa pari vuotta, yhdessä on asuttu melkein vuosi. Sitä ennen asuin paljon kauempana, vaikka tapasimmekin hänen kotisedullaan. Mies on aivan ihana ja pitää minusta huolta.

Viime lokakuusta lähtien (kun muutettiin yhteen) mies on suunnitellut kihloja, ja olin onnellinen. Kesällä sain kuitenkin tietää, että hänellä on teini-ikäinen lapsi ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa. En ole edes vielä tavannut mieheni lasta. Itse olen parikymppinen, ja mies reilusti vanhempi, 36. Eli sain tietää vasta aika pitkän ajan jälkeen että minusta tulee, ainakin jonkinlainen, äitipuoli.

Olen sekaisin, tahtoisin taistella suhteemme eteen mutta minua hiertää kamalasti se että hän on jo kerennyt lisääntymään toisen kanssa. Minun eikä kenenkään muun kanssa ei kuulemma enää halua lisää lapsia, vaikka itse ehkä tahtoisin ja juuri hänen kanssaan. Pelkään etten tule toimeen lapsen kanssa.

Löytyykö yhtään kohtalon tovereita?

27

1458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori on täällä

Täällä, mä olen 35 vuotias, ja mun miehen lapset ovat 25 ja 22 v, joille olen äitipuoli ja toinen vastuullinen aikuinen. Ei ole paljon eroa iässä, joten lapset kyllä tykkää, kun olen kuin kaveri heille, vaikka olenkin heidän isän vaimo, mutta kohtelevat minua kyllä äitinä ja tottelevat.

• lissuttelija, häpeä

Taas tuo lissuttelija! Mikähän hänellä mättää, kun kaikki on täällä hänen mielestään lissuja??? Voiko hänen elämänsä olla todella noin kurjaa ja olematonta?

• fairytalegonebad

En ole mikään lissu; hanki polo apua. Haen järkevää keskustelua aiheesta. Sinulta ei sellainen taida onnistua.

• fairytalegonebad
        fairytalegonebad kirjoitti:

En ole mikään lissu; hanki polo apua. Haen järkevää keskustelua aiheesta. Sinulta ei sellainen taida onnistua.

Ohoh, anteeksi, vastasin väärään viestiin :) mutta lissuttelijalle siis tuo äskeinen tarkoitettu.

• en ottaisi ukkoa

Onpas kumppaniehdokkaasi itsekäs, hänellä kun on jälkikasvua sen pitää riiittää sinullekin. Mitäs kun sinua alkaa vauvakuume viittä vaille viimhetkellä kovinkin polttelemaan, tai jos eroattekin 10 vuoden jälkeen ja jäit ilman lasta (mies tod. näk. vaihtaa tuoreempaan painokseen).

Miksi ihmeessä ei saanut suutaan auki lapsestaan ennenkuin vasta nyt? Et saanut tilaisuutta itse päättää haluatko koko paketin. Nyt olet jo tyyppiin kiintynyt.

Sori vaan mutta ei hyvältä näytä sinun kannaltasi, yksinomaan miehen ehdoilla olettee menneet ja tod. näk. meno jatkuu samalla tavalla, viis sinun toiveistasi/tarpeistasi.

• fairytalegonebad

En usko että hän saa enää minua nuorempaa... :D Mutta:

Sanoi että oli vaikea suhde siihen entiseen naiseen, siihen liittyy monta asiaa. Hän kuitenkin nyt edesmennyt. Tosiaan eniten se harmittaa kun luulin napanneeni lapsetoman miehen, sitten tulee tämmöinen ylläri... :( Mieheni sanoo ainoaksi syyksi että pelotti kertoa kun meni niin hyvin. Lasta en halua syyllistää mistään, hän ei ole pyytänyt syntyä.

Vielä järkyttävämpää on se, etteivät he edes harkinneet aborttia kun entinen ilmoitti olevansa raskaana. Minä en sillon tietenkään ollut vielä kuvioissa, mutta silti. Minun kanssani lasta ei suostu edes harkitsemaan vaikka olen äidillinen luonteeltani ja hän sen tietää hyvin.

• Little_MoM

Itse olen 22 ja aloin seurustelemaan nykyiseni kanssa vähän yli vuosi sitten ja hänellä on edellisestä suhteestaan vajaa 2-vuotias lapsi. Minulla ei tietenkään ollut asiassa mitään ongelmaa, hyvin lapsirakas kun olen :) Mutta, kieltämättä kyllä minuakin jälkeenpäin on paljonkin harmittanut että en koskaan saanutkaan sellaista perhe-elämää kuin olin aina toivonut...perhettä missä kaikki olisivat verisiteiltään samaa äitiä ja isää. Ja jotenkin olen huomannut, että naisten on vaikeampi suhtautua toisten naisten lapsiin kuin esim. miesten toisten miesten lapsiin..tapauskohtaistahan se on silti :) Meillä on jokatapauksessa mennyt hyvin ja ehkä vielä paremminkin nyt kun syntyi tämä yhteinen lapsi ja hänestä tulee olemaan paljon leikkikaveria tälle edelliselle kunhan tuosta kasvavat :) Mutta asian pointtina; minä hyväksyin toisen naisen lapsen, koska rakastan miestäni joka sattuu olemaan tämän lapsen isä...ja viaton se lapsi aina on, eikä hän koskaan voi valita vanhempiaan. Neuvoisin siis yrittämään ja jos alkaa tuntumaan mahdottomalta niin silloin kannattaa ottaa etäisyyttä ja ajatella asioita monelta kantilta. Mutta siihen, että mies ei halua enää enempää lapsia KENENKÄÄN kanssa, ei edes sinun, en osaa sanoa oikeen muuta kuin että itse en ikinä pystyisi olemaan sellaisen ihmisen kanssa..ja jos vielä tietää itse että sitä jälkikasvua joskus vielä haluaisi :( Tsemppiä kuitenkin näiden asioiden kanssa painimiseen, helppoja ne eivät ole, mutta ikinä ei itse kannata ryhtyä tekemään niistä ainakaan vaikeampia..ei muille eikä varsinkaan itsellensä :)

• fairytalegonebad

Hyväksyn kyllä lapsen, ja toivon suhteemme puolesta että tulemme toimeen, rakastan avomiestäni paljon. Pidän lapsista myös paljon, mutta on kamala turn-off, kun saa tietää että mies on jo kerinnyt lisääntymään ja sitten lytätään vielä omat vauva-toiveet. :(

• yxmuzi

Hyväksyn kyllä lapsen, ja toivon suhteemme puolesta että tulemme toimeen, rakastan avomiestäni paljon. Pidän lapsista myös paljon, mutta on kamala turn-off, kun saa tietää että mies on jo kerinnyt lisääntymään ja sitten lytätään vielä omat vauva-toiveet. :(

Onhan miehessä se hyvä puoli, ettei ole tuhkamuna - ei ollut ainakaan nuorempana. Se sen sijaan, ettei hän halua enää lapsia, on niin pitkä miinus, että plussat nollaantuvat.
        Uskon, että löydät paremman miehen ja saat oman perheen, jos haluat.

• en ottaisi ukkoa

Tyypillä tarkoitin miestä, lasta en kommentoinut millään tavalla? Tarkoitin että 10 vuoden päästä vaihtaa nuorempaan painokseen, jolla ei niin vauvakellot kilkata...

Onhan sulla pari vuotta "aikaa katsella" mutta vaakakupissa ovat nyt lisääntymistarpeesi ja valmis paketti.

Joko se omakin perhe ja vauva-asia ei ole niiiiin tärkeä (jos miehesi lapsi on jo teini, kuinka syvän ystävyyden pystyt rakentamaan... riittääkö korvaaman oman lapsen), et osaa vielä päättää (katselet pakettia ja hampaankolossa kaihertaa), tai haluat sen oman perheen ja nostat kytkintä (seisot omien valintojesi takana, riidoissa ei silti tarvitse erota).

MInua hiertää ja pahasti että suhteenne alku on rakennettu peittelyille (puuttuu ne vaaleanpunaiset lasit jolla miestä katselet) ja että mies odottaa että hänen lisääntymistarpeensa ratkaisevat sinunkin halusi, mutta sinä päätät mitä tästä ajattelet.

Nyt olet kovin rakastunut, toivot ehkä että mies ei vielä tiedä mitä kanssasi haluaa ja muuttaa mielensä kun tarpeeksi taivuttelet... En luottaisi siihen ja sitten katkeroituisi "tuhlatuista" vuosista. Voi olla että valehtelet itsellesi.

Oletko suoraan kysynyt mieheltä osaako asettua sinun asemaasi, juuri nyt sinulla periaatteessa ikäsi puolesta olisi vielä kaikki edessäsi ja mahdollista.

• fairytalegonebad

Ihan oikeassa olet, meiltä vain puuttuu puhe yhteys näissä lapsi-jutuissa. Hän on aika huono puhumaan, enkä usko että hän oikein edes ymmärtää tunteitani tässä asiassa. Pitää yrittää vain jyrkemmin ottaa asia esille.

Kyllä tosiaan olen toivonut että hän muuttaisi mieltään. Hän on todella hyvä isä ensimmäiselle lapselleen. :( Ja sitä kautta ihmetyttää se että on itse parikymppisenä päättänyt alkaa isäksi, niin miksei 36-vuotiaana?

• --KK--

Hän on ollut hyvä ETÄisä lapselleen,eikä ehkä halua vieläkään elää lapsiperheen välillä rankkaakin arkea. Ikääkin alkaa olla sen verran,että jos on tähänkin saakka saanut ajatella vain omaa itseään,on vaikea luopua omista menoistaan ja rauhastaan vauvan tultua taloon..

• fairytalegonebad
        --KK-- kirjoitti:

Hän on ollut hyvä ETÄisä lapselleen,eikä ehkä halua vieläkään elää lapsiperheen välillä rankkaakin arkea. Ikääkin alkaa olla sen verran,että jos on tähänkin saakka saanut ajatella vain omaa itseään,on vaikea luopua omista menoistaan ja rauhastaan vauvan tultua taloon..

Juuh, kylläkin etä-isä, mutta todella rakkaissa väleissä poikansa kanssa. Vaikkakin vain siis pelkin tapaamisoikeuksin. Siksi on vähän kummallista kuulla syyksi esim sellaista, että on huonoja kokemuksia isyydestä. Kun tapasin hänet, hän tuntui lapsirakkaalta.

Minulle jää sellainen vaikutelma, että ehkä hän on välittänyt ensimmäisestä avovaimosta enemmän, kun on suostunut pitämään lapsen ja tunnustautunut isäksi. On aika kova pala ruveta sellaiseen parikymppisenä, eikö siinä se parhain aika ja nuoruus ole menneet ohi.

Tiedän että meillä on paljon vakaampi suhde kuin sen lapsen äidin kanssa.
        Meillä on hyvät lähtökohdat perheen perustamiseen, mutta en tiedä taipuuko hän minun toiveesiini ikinä, vaikka tietäisi että yhteinen lapsi tekisi minusta maailman onnellisimman ihmisen = hän ei halua tehdä sitä minun onneni edeksi. Ja se todella särkee sydämeni, en osaa vielä päättää kumpi menee edelle,
        hyvä parisuhde ja vai oma, biologinen lapsi. :(

• Lellu...

Tuo lapsiasia nousee jatkossa suurempaan roolin, kun vanhenet. Jos jatkatte yhdessä, rakastatko miestä niin paljon että luovut mahdollisuudesta saada omia biologisia lapsia. Serkkuni meni naimisiin miehen kanssa, jolla oli valmiiksi tehdyt lapset. Kun mies ei halunnut lisää lapsia, serkkuni otti eron muutaman vuoden päästä ja perusti perheen lapsettoman poikamiehen kanssa. Hän on nyt kolmen lapsen äiti.

Lapsiasia kannattaa keskustella ennen kuin jatkat suhdetta pidemmälle.

• fairytalegonebad

Mutta onko vielä liian aikaista kiusata tällä lapsiaiheella kun ollaan oltu yhdessä vasta pari vuotta? Minusta tuntuu vähän siltä, vaikka aihe minulle on tärkeä.

• tytti.....

Mutta onko vielä liian aikaista kiusata tällä lapsiaiheella kun ollaan oltu yhdessä vasta pari vuotta? Minusta tuntuu vähän siltä, vaikka aihe minulle on tärkeä.

odota vähän aikaa ja kuullostele, jos suhde on muuten hyvä

• nanne90

älä uhraa lapsia miehen takia. Mies ei ollut rehellinen alusta asti, vaikka on jo melkein nelikymppinen. Jotain toista miestä voit rakastaa ja hankkia lapset hänen kanssaan Vaikeaa mutta minäkin olisin tehnyt niin jos oma mieheni olisi sanonut ettei halua enempää lapsia kuin entisestä suhteestaan olevan. Onneksi oma mieheni kertoi heti tapaamisiltana että hänellä on lapsi ja että joskus haluaa lisää...

• nuori äitipuoli minä

Minun miehelläni on aikuiset lapset, toinen on minua vanhempi, mies oli 17 v kun sai ekan. Nyt on valtataistelu kun tämä neitokainen alkaa hyppimään silmilleni, vaikka olen hänen äitipuoli ja ylempiarvoinen kuin hän.
      Olen puhunut tämän tytön isälle, mutta hän sanoi ettei voi asialle mitään kun lapsi on aikuinen.Meillä on 5 v ikäeroa tyttären kanssa, ja hän ei ymmärrä kunnioittaa ja arvostaa isänsä uutta puolisioaan.
      Toinen tytär on minua nuorempi, mutta osa arvostaa minua eikä hypi silmille, sillä jo aikanaan laitoin hänelle rajat.
      Miten minun pitää kohdata tämä neiti nokkava, kun ei mikään puhe mene perille. Äipuolena mulla on suuri velvollisuuskin sopia asiat.
      Olen sanonut ettei mua tarvi sanoa äidiksi eikä äitipuoleksi, siihen on vapaus valita, mutta kohdella tarvii hyvin.

• lapsenvihaajako?

Minä myös olen äitipuoli ja en tiedä miksi en ole vieläkään täysin hyväksynyt mieheni lasta. En koe olevani mustasukkainen mieheni lapsesta mutta jotenkin alan voimaan jo fyysisesti pahoin edellisenä iltana ennen lapsen tuloa. Koen hermostuneisuutta ja olen pahalla tuulella. Hassua sinänsä että olen aina rakastanut lapsia mutta en vaan voi jostain syystä sietää mieheni lasta. Tiedän että helpointa olisi lähteä lätkimään, jos homma ei kerta suju mutta se ei ole enää niin helppoa, koska meille syntyy kohta yhteinen lapsi. Tämä minun oireiluni on vain pahentunut raskauden aikana. Aluksi luulin että puran mieheni lapsen kautta kaikkea sitä mitä olen joutunut kestämään ex-vaimolta. Tiedän että olen ehkä lapsellinen mutta meillä suhde toimii hyvin ja rakastamme toisiamme kovasti mutta haluaisin selityksen miksi olen ahdistunut monta päivää vielä sen jälkeen kun mieheni lapsi on meiltä jo lähtenyt. Haluaisin tutustua lapseen ja touhuta sen kanssa mutta en vaan osaa lähestyä. En malta odottaa kun vauva syntyy ja pääsen elämään arkea pienen kanssa mutta ajatus siitä että joudun jakamaan oman kodin miehen lapsen ja oman yhteisen lapsen kanssa tuntuu mahdottomalta.!! Itse olen soppani keittänyt ja yrittänyt puhua ammattilaisen kanssa mutta en saa vastauksia. Tuntuu että en rakasta omaa miestäni silloin kun hänen lapsensa on meillä. Minut saa haukkua pystyyn, sillä tunnen pilaavani lapsen suhteen isäänsä. En siedä sitä että meillä saa tehdä mitä vain, lastenohjelmia katsotaan jopa 12 tuntia päivässä, mitään ei tarvitse tehdä oma-aloitteisesti ja kaikesta kitistään ja maristaan. Olen pyrkinyt asettamaan rajoja ja sanonut miehelleni että vaikka lapsi on hänen, niin meillä on yhteinen koti ja siellä pätee myös minun säännöt mutta ei auta, minun pitäisi kuulllemma ajoitta kotiaskareet niin ettei ne häiritse silloin kun tyttö on meillä. En saisi edes siivota viikonloppuisin kun hänen lapsensa on meillä ja koko ajan tuntuu että minun pitää olla varpaillani omassa kodissani ja vain mielistellä 5-vuotiasta. Kohta meillä yhteinen vauva ja silloin todellakin siivotaan silloin kun voi ja ehtii. Olen väsynyt ja varmaan hieman masentunutkin koska tuntuu että en jaksa.

• naikkonen....

Vähän samanlaisia kokemuksia... miehen tyttö on 5v. ja mun oma on 4v.... meille on myös tulossa yhteinen! Jotenki mua ärsyttää miehen lapsi suunnattomasti. Myös mua ahdistaa etukäteen kun se on tulossa ja se helpotus kun lapsi lähtee......... En edes kehtaa ääneen sanoa näitä ajatuksia koska tiedän että se on kovin väärin ja tuntuu pahalta tuntea näin!!!

Ärsyttää lapsessa tosi moni asia. Ärsyttää myös kun isänsä ei rajoja aseta ja äitinsä ei sitäkään vähää. Oon miehelle sanonu jostain jutuista mitä haluan että tehdään täällä jollakin tavalla...ihan perusjuttuja: roskat roskikseen, syödään pöydässä, kengän ja takit paikoilleen, siivotaan omia jälkiä, puhutaan kauniisti eikä huudeta ja komennella... ja on paljon tapahtunu, lapsi tuntui kasvavan kuin pellossa aikaisemmin, vanhemmilla ei mitään käsitystä että lapsella pitää olla rajat ja säännöt. Ei elämän päätarkoitus ole lapsen elämän tekemistä mahdollisimman iisiksi ja miellyttäväksi ja siloiseksi, aina ei voi voittaa ja olla paras ja saada eniten...huoh!

Silti lapsesta näkyy itsekkyys aika ajoin ja prinsessamainen käytös kun joku ei mene mielen mukaan. En ikimaailmassa hyväksyisi omalta tuollaista käytöstä ja tästä tulee miehen kanssa riitaa välillä kun komentelen kuulemma liikaa. Mutta enhän mä voi vain omaa kasvattaa ja sitte tää yks prinsessa saa tehdä kuinka haluaa??!! JA kuinkas tää yhteinen sitte kasvatetaan, kummilla säännöillä...pakkohan tässä nyt on sopia jotkut yhteiset pelisäännöt ja mä oon sanonu miehelle, että kyllä minäkin suostun hänen sääntöihinsä jos pystyy edes jotenki perustella niitä! Ei riitä se, että pitää tehdä kuinka lapsi haluaa ettei se ala itkeä...

Oi voi... välillä tuntuu vain niin epätoivoiselta koko tilanne! Mies kyllä suostuis lähteä keskustelemaan johonki terapiaan tästä tilanteesta! Sais vain itsestään irti etsiä paikka ja varata aika. Ei meidän tilanne kokoajan oo huono ja luulen että tää tästä varmaan. Meillä on vasta valmistunut talo ja sekin on vaikuttanut niin paljon kaikkeen. Mutta kovasti ymmärrystä kaikille asian kanssa painiskeleville! Äitipuolen rooli ei ole helppo! Jos saisin valita uudelleen, en olis lähteny suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsi.

• kaikki ei opi

Meillä miehen tenavat kateselee myös lastenohjelmia vaikka viikon yhtwen soittoon, ei mitään rajaa! Mun lapset sen sijaan eivät ole yhtä tohkeissaan lasten ohjelmista, kun laitoin rajat.
      Ja muutenkin omani ovat asiallisia sekä oppivaisia hyvä käytöksisiä. Kovasti yritämme opettaa ja auttaa miehen tenavia, ja esimerkillä lapseni näyttää miten kaikki toimii ja menee, mutta minkäs teet, ovat niin kova päisiä.

• joooooooooooooooo???

Täällä äitipuoli 21v. oma lapsi 5v ja miehen lapset 16v. ja 10v. olen vuoden nyt yrittänyt tehdä kaikkeni hänen lapsiensa eteen. Minkäänlaista kiitosta mistään ikinä saamatta. Kun lapset menevät äidilleen niin siellä kilpaa haukutaan minua ja sitten saa taas aloittaa kaiken työn alusta. Nyt kun minun ja mieheni yhteinen ensimmäinen lapsi kuoli oli vanhin miehen lapsista vain että "minua ei kuule paljon hetkauta" ....... Olen ottanut jo niin paljon paskaa niskaan koko vuoden jaksaen koko ajan hymyillä ja olla tukena kuitenkin. Nyt riittää!

• prulla

Hei,
      ihanaa löytää täältä jotakin joka edes vähän vastaa omaa perhettä. miehelläni on myös lapsi edellisestä liitosta ja kaikki on mennyt hyvin enkä minä ainakaan koe asiaa mitenkään "turn-offina" (meillä ikäeroa 12v ja minulla ei lapsia). kaikilla on menneisyytensä. mutta nyt olen itse raskaana ja mies onkin sitä mieltä ettei "ole kyllä just nyt suunnitellu lapsia". fiilis on suoraan sanottuna paska. itse olisin valmis yhteiseen vauvaan... Apuja tarvitsisin minäkin :)

• äiti nuorille aikuis

Mun miehen lapset ovat aikuisia, joten outo tunne olla heille äitinä! Meillä on ikäeroa noin 10 v ja tuntuu hassulta komentaa heitä ja kuria pitää ja kun he puhuttelevat minua äitinä niin sekin tuntuu omituiselta, kai siihen tottuu.

Eilen käskin tyttöä siivoamaan pöydän, niin heti laitto vastaan, kuvitteli että mun sanomisilla ei ole väliä, mutta laitoin tytön kuriin ja niin nenä nyrpässä siivosi ja tiskasi asitat. Kyllä tuon ikäsillekin kuria saa kun on päämäärä ja tiukka eikä anna periksi.
      Monesti ollaan yhteen otettu, mutta kun olen heidän isän uusi vaimo olen myös lasten äiti vaikkei he sitä mielellään myönnä, mutta tiukkana on oltava.

Voisimme olla lasten kanssa vaikka kavereita, mutta kun olen heidän isän vaimo, niin meillä on äiti-lapsi suhde, ja olen auktoriteetti heille ja oletan että he arvostavat ja kunnioittavat minua. Minulta kysytään lupa jos jotain halutaan tai johonkin mennään. On hienoa olla nuori äiti nuorille aikuisille lapsille. Voin sanoo että minun lapsilleni..

• lissuko oot?

hahhaaaa ,ei aikuiset ihmiset mitään hoivaa ja komentoa enää tarvii ja äiti niillä on, jos elossa on. Eikä aikuiset ihmiset sulta mitään lupia tarvii, ne on jo vastuussa ittestään, voi vee, kun olet pöljä ,sinä sitä hoivaa ja komentoo tarviit.
        Miksi sinun pitää tehdä ittestäs noin suuri numero?
        Olet paska tyranni ja haluut alistaa toisia.

• ????????????????????

Minä kovasti ihmettelen suhteita,joissa parilla on suuri ikäero. Juuri tuollaisen erilaisen elämäntilanteen takia. Parikymppinen nainen seurustelee itseään 16 vuotta vanhemman miehen kanssa. On odotettavaa, että parikymppisen aikuistuessa iskee perheen perustamisvietti, ja aika usea lähes neljäkymppinen on jo toisella kierroksella, eikä välttämättä halua lisää lapsia, biologinen tarve lisääntymiseen on jo täytetty. Ongelmiahan siitä tulee..

• "äitipuoli"

Olen 20-vuotias. Omalla miehellä on 2 lasta aiemmasta suhteesta. Tarkemmin ottaen toinen näistä ei edes ole miehen biologinen lapsi, mutta on huolehtinut tästä vauvasta saakka, ja lapsi (kohta 4v) luulee häntä isäkseen.

Lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu, kuten tapaamisoikeuden mukaan kuuluukin. Molemmat ovat jossain välissä aina sanoneet minua äidiksi, nuorempi (2v) sanoi useastikin, ennen kuin ymmärsi alkaa kutsua etunimellä. En halua markkinoida itseäni äitinä, vaikka todennäköisesti jonkinlainen äitihahmo näin pienille lapsille kuitenkin olen, ja käytännössähän olen äitipuoli (tai olisin, jos lapset asuisivat kokonaan meillä, vai?). Ja kyllähän heitä tulee kohdeltua kuin omia lapsia kun täällä ovat, sen verran villejä tapauksia, ettei heidän kanssaan voi ottaa muuta kuin äidilliset otteet haltuun.

Lasten biologinen äitihän vastustaa edes ajatusta, että lapset kävisivät täällä meillä (koska minä olen täällä), mutta pakkohan hänen on siihen oikeastaan suostua - ja olisi lasten kannalta kovin epäreilua, jos ei suostuisi. Äiti kuitenkin mustamaalaa minua etenkin vanhemmalle lapselle, mikä tuntuu kovin pahalta, koska se sekoittaa pienen lapsen päätä - olipa lapsi jopa tokaissut, että "äiti vihaa ***" - ja ikää on tosiaan tällä hetkellä se 3 vuotta. Lapset kuitenkin viihtyvät täällä hyvin, en ymmärrä miksei nainen vain voisi olla tyytyväinen, että hänen lapsensa voivat hyvin.

No, tämän äidin asiat kuitenkin näyttävät menevän siihen suuntaan, ettenpä ihmettelisi vaikka lapset muuttaisivatkin isänsä luokse asumaan - eli meille. Eipä tuo kai minua haittaisi, menisihän siinä elämä uusiksi, mutta mukavia muksuja niin mikäs siinä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7736
    2. 109
      5971
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5167
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4536
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2967
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2928
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2444
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2056
    Aihe