Mulla on ollut oikean silmän kanssa ongelmaa jo parisen kuukautta. Nyt tuntuu että se on pahentunut. Oikea silmä siis tuntuu oudolta eli erilaiselta kuin vasen silmä ja näkö on mielestäni hieman sumea, välillä sumenee enemmänkin johon ei räpyttelykään kunnolla auta. Lievää kipua ollut parisen kertaa silmässä lisäksi painaessa hieman sattuu. Lisäksi tuntuu että kaikki vilkkuu vähäsen, esimerkiksi seinä tai tavarat "elää" esim. lumisadetta yms.
Onko kellään samanlaisia oireita? Ottaako lääkärit tosissaan terveyskeskuksessa jos menen tätä sinne valittamaan? Olen vasta 26-vuotias.
Toinen silmä sumea
8
12412
Vastaukset
- pieni kulkija
Moi :)
Saattaa olla perus kuivasilmäsyyttä? Oletko kokeillu kostutustippoja? Migreeni on yksi potentiaalinen vaihtoehto tai sitten ihan kollageeni/lasiaisen vaihtelut. Ne on ihan normaaleja. Veri saattaa kiertää huonosti silmässä, sekään ei ole vaarallista.Monilla ihmisillä on jotakin hötöä näkökentässä tai vilkkuvia valoja ja palleroita ynnä muuta jännää.
Halusin vastata tähän siksi, että mulla tuli vuos sitten omituinen sumu oikeeseen silmään enkä jaksanu mennä lääkäriin. Näkö oli ihan sumea ja kuva ikään kuin särkyi jossain vaiheessa. Näytti hassulta kun television teksti oli särkynyt. Mulla on kuitenkin jo olemassa oleva silmäsairaus ja ajattelin sen johtuvan siitä. Lekurissa sitten kuitenkin,normaalissa omaan silmäsairauteen liittyvässä kontrollissa, huomattiin että jonkinmoinen tulehdus oli ollut ja sarveiskalvolla arpia ja samentumaa. Eli suosittelen, että käyt lääkärissä kuitenkin. Uskoisin että lekuri ottaa vakavasti. En tiedä käytkö terveyskeskuksessa vai työterveydessä, mutta terveyskeskuslääkärit saattaa protokollansa mukaisesti määrätä siihen ensin antibioottia ja jos ei auta joudut menemään uudestaan. Sitten vasta saat lähetteen. Voin kuitenkin sanoa, että kannattaa käydä tsekkauttamassa, kun ei voi tuon oireen perusteella tietää mistä johtuu.
Noh, oman vaivan kanssa kävi sitten niin, että silmä jäi jotenkin oudon makuiseksi. Silmät tuntuu olevan eriparia ja nyt vuoden jälkeen mulla onkin vaiva nimeltä tension neck :D Saattaa siis aiheuttaa näköhermoon outoja tuntemuksia ja sumeutta silmään ja eriparisuutta. Joskus tulee kunnon sumuverho siihen eteen, mutta mitään tulehduksen oireita ei kuitenkaan ole. Tuntuu ihan kuin silmä olisi puutunut tai kivikova. En olisi ikinä uskonut näinkin kummallista aiheuttajaa, kuin niska- ja hartiaongelmat, mutta kaikkien kokeiden jälkeen on nyt myönnettävä, että näin on...
Eli siis tuommonen on aika yleistä ja voi johtua mitä ihmeellisistä asioista, mutta kannattaa käydä lääkärissä.- pieni kulkija
Lisäys: Viestissäsihän lukikin, että terveyskeskukseen olisit menossa, sori :)
- Luomirakkula
Mulla sumeni näkö, kun tuli joku ärsyttävä luomirakkula. Ollut nyt kuukauden silmässä, nykyisin aika pieni eikä enää tee niin hirveästi sumeutta.
- miumau
Mulla sumeni äkkiä tänään koulussa toinen silmä. Luulin että sokeudun, mutta oliki n kyse vain migreenikohtauksesta.
- LeoGirl
Kiitos vastauksista! Laitetaanpa vähän kuulumisia. Molemmissa silmissä on nyt jotain häikkää, oikeasti tekstit vilkkuu ja näen ne kahtena paha esim. katsoa telkusta tekstitykset. Joskus jopa tavarat ihan liikkuu. Lumisade on entistä hairitsevämpää. Välillä tuntuu että on ihan humalainen olo kun kävelee. Silmissä välillä sumenee...
Kävin silmälääkärissä viime loppuvuodesta jolloin oireet eivät olleet vielä ihan näin pahoja niin määräsi vaan piilokarsastukseen lasit, noh ne ei kyllä auta yhtään. Ehkä helpottaa lukemista hieman..... Suunnitelmissa on että meen uudestaan silmälääkäriin ja vaadin kunnon tutkimukset...ei tällaisen näön kanssa voi elää. masentaa ja ahdistaa.- Angelica L.
Mullakin on joskus ollut toinen silmä sumeana. Tai no. Joka aamuhn sitä on.. Miul tehoo kun yritän pitää sitä kunnolla hetken auki ja sitten kostuttaa sitä vähän pesemällä naaman. :D
- Anonyymi
Angelica L. kirjoitti:
Mullakin on joskus ollut toinen silmä sumeana. Tai no. Joka aamuhn sitä on.. Miul tehoo kun yritän pitää sitä kunnolla hetken auki ja sitten kostuttaa sitä vähän pesemällä naaman. :D
kuivat silmät?
- näkökö
Nostam. LeoGirl mikä tilanteesi? Minulla oli samoja oireita samoihin aikoihin... ja on edelleen. Välillä helpottaa, sit pahenee jne. Sumua, epätarkkuutta, valoarkuutta, värisokeutta, kipua.. minuakaan ei otettu tosissaan silloin Nämä viittaa näköhermotlehdukseen... sen aiheuttajaksi ei ole kovin montaa syytä, ja kaikki niistä on vakavasti otettavia.
Kaksoiskuvat käsittääkseni ovat pahamerkki, silloin on mentävä päivystyksellisesti lääkäriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768