Toinen silmä sumea

LeoGirl

Mulla on ollut oikean silmän kanssa ongelmaa jo parisen kuukautta. Nyt tuntuu että se on pahentunut. Oikea silmä siis tuntuu oudolta eli erilaiselta kuin vasen silmä ja näkö on mielestäni hieman sumea, välillä sumenee enemmänkin johon ei räpyttelykään kunnolla auta. Lievää kipua ollut parisen kertaa silmässä lisäksi painaessa hieman sattuu. Lisäksi tuntuu että kaikki vilkkuu vähäsen, esimerkiksi seinä tai tavarat "elää" esim. lumisadetta yms.

Onko kellään samanlaisia oireita? Ottaako lääkärit tosissaan terveyskeskuksessa jos menen tätä sinne valittamaan? Olen vasta 26-vuotias.

8

11977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni kulkija

      Moi :)

      Saattaa olla perus kuivasilmäsyyttä? Oletko kokeillu kostutustippoja? Migreeni on yksi potentiaalinen vaihtoehto tai sitten ihan kollageeni/lasiaisen vaihtelut. Ne on ihan normaaleja. Veri saattaa kiertää huonosti silmässä, sekään ei ole vaarallista.Monilla ihmisillä on jotakin hötöä näkökentässä tai vilkkuvia valoja ja palleroita ynnä muuta jännää.

      Halusin vastata tähän siksi, että mulla tuli vuos sitten omituinen sumu oikeeseen silmään enkä jaksanu mennä lääkäriin. Näkö oli ihan sumea ja kuva ikään kuin särkyi jossain vaiheessa. Näytti hassulta kun television teksti oli särkynyt. Mulla on kuitenkin jo olemassa oleva silmäsairaus ja ajattelin sen johtuvan siitä. Lekurissa sitten kuitenkin,normaalissa omaan silmäsairauteen liittyvässä kontrollissa, huomattiin että jonkinmoinen tulehdus oli ollut ja sarveiskalvolla arpia ja samentumaa. Eli suosittelen, että käyt lääkärissä kuitenkin. Uskoisin että lekuri ottaa vakavasti. En tiedä käytkö terveyskeskuksessa vai työterveydessä, mutta terveyskeskuslääkärit saattaa protokollansa mukaisesti määrätä siihen ensin antibioottia ja jos ei auta joudut menemään uudestaan. Sitten vasta saat lähetteen. Voin kuitenkin sanoa, että kannattaa käydä tsekkauttamassa, kun ei voi tuon oireen perusteella tietää mistä johtuu.

      Noh, oman vaivan kanssa kävi sitten niin, että silmä jäi jotenkin oudon makuiseksi. Silmät tuntuu olevan eriparia ja nyt vuoden jälkeen mulla onkin vaiva nimeltä tension neck :D Saattaa siis aiheuttaa näköhermoon outoja tuntemuksia ja sumeutta silmään ja eriparisuutta. Joskus tulee kunnon sumuverho siihen eteen, mutta mitään tulehduksen oireita ei kuitenkaan ole. Tuntuu ihan kuin silmä olisi puutunut tai kivikova. En olisi ikinä uskonut näinkin kummallista aiheuttajaa, kuin niska- ja hartiaongelmat, mutta kaikkien kokeiden jälkeen on nyt myönnettävä, että näin on...

      Eli siis tuommonen on aika yleistä ja voi johtua mitä ihmeellisistä asioista, mutta kannattaa käydä lääkärissä.

      • pieni kulkija

        Lisäys: Viestissäsihän lukikin, että terveyskeskukseen olisit menossa, sori :)


    • Luomirakkula

      Mulla sumeni näkö, kun tuli joku ärsyttävä luomirakkula. Ollut nyt kuukauden silmässä, nykyisin aika pieni eikä enää tee niin hirveästi sumeutta.

    • miumau

      Mulla sumeni äkkiä tänään koulussa toinen silmä. Luulin että sokeudun, mutta oliki n kyse vain migreenikohtauksesta.

    • LeoGirl

      Kiitos vastauksista! Laitetaanpa vähän kuulumisia. Molemmissa silmissä on nyt jotain häikkää, oikeasti tekstit vilkkuu ja näen ne kahtena paha esim. katsoa telkusta tekstitykset. Joskus jopa tavarat ihan liikkuu. Lumisade on entistä hairitsevämpää. Välillä tuntuu että on ihan humalainen olo kun kävelee. Silmissä välillä sumenee...

      Kävin silmälääkärissä viime loppuvuodesta jolloin oireet eivät olleet vielä ihan näin pahoja niin määräsi vaan piilokarsastukseen lasit, noh ne ei kyllä auta yhtään. Ehkä helpottaa lukemista hieman..... Suunnitelmissa on että meen uudestaan silmälääkäriin ja vaadin kunnon tutkimukset...ei tällaisen näön kanssa voi elää. masentaa ja ahdistaa.

      • Angelica L.

        Mullakin on joskus ollut toinen silmä sumeana. Tai no. Joka aamuhn sitä on.. Miul tehoo kun yritän pitää sitä kunnolla hetken auki ja sitten kostuttaa sitä vähän pesemällä naaman. :D


      • Anonyymi
        Angelica L. kirjoitti:

        Mullakin on joskus ollut toinen silmä sumeana. Tai no. Joka aamuhn sitä on.. Miul tehoo kun yritän pitää sitä kunnolla hetken auki ja sitten kostuttaa sitä vähän pesemällä naaman. :D

        kuivat silmät?


    • näkökö

      Nostam. LeoGirl mikä tilanteesi? Minulla oli samoja oireita samoihin aikoihin... ja on edelleen. Välillä helpottaa, sit pahenee jne. Sumua, epätarkkuutta, valoarkuutta, värisokeutta, kipua.. minuakaan ei otettu tosissaan silloin Nämä viittaa näköhermotlehdukseen... sen aiheuttajaksi ei ole kovin montaa syytä, ja kaikki niistä on vakavasti otettavia.

      Kaksoiskuvat käsittääkseni ovat pahamerkki, silloin on mentävä päivystyksellisesti lääkäriin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe