Onko kenelläkään kokemuksia tilanteesta, jossa valmentaja syrjii ja kiusaa lasta harrastuksen parissa? Miten asiassa kannattaisi toimia, mikäli tällaista epäilee/havaitsee? Kysymyksessä on joukkuelaji ja urheilija on tyttö, jota valmentaja ei esimerkiksi tervehdi eikä koskaan kehu, vaikka muita joukkuetovereita kyllä kehutaan sekä kannustetaan? Ja tytöllä on selkeästi lahjoja harrastamassaan lajissa. Olen yrittänyt keskustella asiasta valmentajan kanssa mutta hänen kantansa asiaan oli, että hän kasvattaa minun lastani ja minun ei tule puuttua valmennukseen, koska äideillä on aina tunteet pelissä eivätkä he osaa käyttäytyä.
Kokemuksia kiusaamisesta harrastuksen parissa?
2
534
Vastaukset
- valmentaja jussi
Olen valmentajan kanssa samaa mieltä. On todella vaikea uskoa, että valmentaja huvikseen kiusaisi ja syrjisi lasta. Erittäin vaikea.
Mutta koska kaikki elämässä on ilmeisesti mahdollista, niin ota lapsi pois tuollaisen valmentajan hoivista. Sillä oli asia miten päin vain, tärkeintä on se, miten lapsi asian kokee.
Kyllä minä kuitenkin ensiksi istahtaisin alas valmentajan kanssa ja vaatisin selitystä. Ei ne (me ) valmentajat mitään kuninkaita olla. - Tiedän
Hei! Kun tyttöni aloitti saliabndyn noin 4 vuotta sitten niin hänellä ei ollut koko ekana kautena kavereita... Valmentaja näki että oli aina turnauksisaa yksin ja muut porukassa.. Mutta ei mitään tehnyt asialle.. Mutta nykyään eri valkku ja joukkueenjohtaja ja tyttö on nyt 12 vuotias ja on välillä pelikavereitten kanssa:) Mutta tyttöni muistaa ikuisesti sen kauden..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152100- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161173- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki75918Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865