Minulla oli elämäni ensimmäinen influenssa ja järkytyin kuinka raju ja pitkä tauti se onkaan. Tavallinen flunssa kuumeineen kestää mulla noin kolme päivää, mutta influenssa riudutti minua peräti viisi (5) VIIKKOA!
Jouduin olemaan kolme viikkoa influenssassa töissä, koska minua ei päästettu terveyskeskuksessa lääkärin vastaanotolle (Nurmijärvellä käytäntö), vaan ohjattiin sairaanhoitajalle. Työnantaja/työehtosopimus mahdollistaa sairaspoissaolon vain lääkärintodistuksen perusteella. Työterveyshuolto meillä on suppea eli sairastapauksia ei vastaanoteta. Laskeskelin ettei yksityiseltä pysty ostamaan riittävän kauan todistuksia ja menin siksi töihin.
Kahden viikon töissä kitumisen jälkeen pääsin lääkärille ja vihdoin vuodelepoon.
Selvisin hengissä (tähän voi oikeasti heikkokuntoinen KUOLLA), mutta tuli vain mieleen onko influenssa epileptikolle suurempi riski kuin terveelle? Ainakaan Nurmijärvellä viitattiin kintaalla.. :(
Entä normaali flunssa? Sattuneesta syystä vietän nekin töissä...
Epilepsia + influenssa ?
3
860
Vastaukset
- Sv0b0dan
Kyllä se on isompi riski jokaiselle jolla on krooninen tauti, etenkin epilepsia.
lähde: googlaa itse. - farmakol
Varsinaisesti sitä, onko influessa epileptikolle miten haitallinen, en osaa sanoa, mutta monet lääkkeet, ja tässä tapauksessa nimenomaan antibiootit on sellaisia, että ne saattavat lisätä kouristus/kohtausherkkyyttä. Samoin esim. yskänlääkkeistä ainakin recipect, ei suositella epileptikoille ed. mainitusta syystä.
esim. siprofloksasiini vs. fenytoiini
pivmesillinaamihydrokloridi vs. valproaatti. Aivan älyttömän ikävää, jos antibioottihoidolla saa epilepsian riehaantumaan. - Anonyymi
Minulla on epilepsia. Sairastin influenssan 2000 luvun alussa, ei ollut mitenkään vaarallinen epilepsiaalle. Meni levolla hyvin ohi. Ei ollut mitenkään vakava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887