Ovulaatiotesteistä kokemuksia!

Neuvoja kaipaava.

Siis mä olen nyt kahdessa kierossa tehnyt ovulaatio testejä, niin miten ne oikeesti toimii? Kun ohjeessa lukee että plussan tultua ovulaatuo tapahtuu n.12-48h sisällä ja olen joka aamu tehnyt testin... ekassa kierossa plussa tuli eräs maanantai aamu, no meillä ei ollut mahdollisuutta heiluttaa peittoa sinä päivänä joten ajattelin että hyvin kerkee vielä tiistaina... no tiistai aamuna tein testin ja näytti jo taas negaa... Eli siis näyttääkö testi niin kauan plussaa kun ovulaatio tapahtuu ja heti tämän jälkeen taas negaa?

7

1827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se toimii

Joillakin hormonihuippu on niin nopea, että sitä ei edes testillä onnistu kiinni saamaan kun ei montaa kertaa päivässä voi testata. Yleensä ovulaatio tapahtuu päivän-kahden sisällä ovulaatioplussasta. Toisin sanoen testi ei näytä itse ovulaatiota, vaan sitä edeltävän hormonihuipun. Testi voi siis näyttää negaa, vaikka ovulaatio olisi vielä edessäpäin. Mihin aikaan aamusta muuten testin teet? Monissa ovulaatiotesteissähän neuvotaan, että testiä ei saisi tehdä aamuvirtsasta vaan mieluiten välillä 8.00-20.00.

• Neuvoja kaipaava.

Kiitos, olen juu tehny juuri aina aamupussasta :/

• Neuvoja kaipaava.

siis pissasta :D

• näin se toimii
        Neuvoja kaipaava. kirjoitti:

siis pissasta :D

Testeissä lukee yleensä ohjeet, oletko lukenut ne tarkkaan? Jos niissä sanotaan, että testin voi tehdä aamuvirtsasta, niin silloin siitä ei liene haittaa. Suurimmassa osassa tietääkseni kuitenkin neuvotaan, ettei aamuvirtsaa kannata käyttää.

• Nezzie80

Käsittääkseni on niin, että kun plussa pärähtää niin sinä päivänä on hedelmällisin päivä, joka tarkoittaa sitä, että seuraavana päivänä munasolu irtoaa. Kun pupuilee ovulaatiota edeltävänä päivänä niin siittiöt ehtivät ajoissa munasolun luokse. Niillä kestää sinne maksimissaan 12 tuntia, mut ne pysyy hengissä 2-3 vrk. Munasolu taas pysyy hengissä vain 12-24 tuntia, joten jos panee vastaovulaatiopäivänä voi olla myöhäistä.

• aegöjk

Joo, yleensä näin on, toki ei päde välttämättä niillä, joilla ovulaatio tapahtuu esimerkiksi sen 48 tunnin kuluttua saadusta plussasta. Siittiöt toki säilyvät todennäköisesti sen pari päivää hengissä joka tapauksessa, mutta myös seuraavana päivänä siis ehtii vielä. Tarkkaa munasolun irtoamisaikaa kun ei tietysti voi tietää, niin sikäli on hyvä harrastaa seksiä ovulaatioplussapäivänä.

• Kutitti

Hei haluan vain tässä kertoa, että älä tilaa mammaksi.fi:n testejä, eivät toimi kunnolla... Minäkin per**** käytin niitä turhaan ja sitten kun sain tietoon että ne on kiinalaisia niin kokeilin huvikseni kerran niin ettäö käytin niitä, ja clear bluen ov testejä, mammaksi.fin testit näytti negaa ja clear blue plussaa... Ja oikeassahan se sitten oli... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      230
      4123
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2603
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2335
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      112
      1362
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      76
      1059
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      933
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      916
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      901
    Aihe