Siis mä olen nyt kahdessa kierossa tehnyt ovulaatio testejä, niin miten ne oikeesti toimii? Kun ohjeessa lukee että plussan tultua ovulaatuo tapahtuu n.12-48h sisällä ja olen joka aamu tehnyt testin... ekassa kierossa plussa tuli eräs maanantai aamu, no meillä ei ollut mahdollisuutta heiluttaa peittoa sinä päivänä joten ajattelin että hyvin kerkee vielä tiistaina... no tiistai aamuna tein testin ja näytti jo taas negaa... Eli siis näyttääkö testi niin kauan plussaa kun ovulaatio tapahtuu ja heti tämän jälkeen taas negaa?
Ovulaatiotesteistä kokemuksia!
7
1827
Vastaukset
- näin se toimii
Joillakin hormonihuippu on niin nopea, että sitä ei edes testillä onnistu kiinni saamaan kun ei montaa kertaa päivässä voi testata. Yleensä ovulaatio tapahtuu päivän-kahden sisällä ovulaatioplussasta. Toisin sanoen testi ei näytä itse ovulaatiota, vaan sitä edeltävän hormonihuipun. Testi voi siis näyttää negaa, vaikka ovulaatio olisi vielä edessäpäin. Mihin aikaan aamusta muuten testin teet? Monissa ovulaatiotesteissähän neuvotaan, että testiä ei saisi tehdä aamuvirtsasta vaan mieluiten välillä 8.00-20.00.
- Neuvoja kaipaava.
Kiitos, olen juu tehny juuri aina aamupussasta :/
- Neuvoja kaipaava.
siis pissasta :D
- näin se toimii
Neuvoja kaipaava. kirjoitti:
siis pissasta :D
Testeissä lukee yleensä ohjeet, oletko lukenut ne tarkkaan? Jos niissä sanotaan, että testin voi tehdä aamuvirtsasta, niin silloin siitä ei liene haittaa. Suurimmassa osassa tietääkseni kuitenkin neuvotaan, ettei aamuvirtsaa kannata käyttää.
- Nezzie80
Käsittääkseni on niin, että kun plussa pärähtää niin sinä päivänä on hedelmällisin päivä, joka tarkoittaa sitä, että seuraavana päivänä munasolu irtoaa. Kun pupuilee ovulaatiota edeltävänä päivänä niin siittiöt ehtivät ajoissa munasolun luokse. Niillä kestää sinne maksimissaan 12 tuntia, mut ne pysyy hengissä 2-3 vrk. Munasolu taas pysyy hengissä vain 12-24 tuntia, joten jos panee vastaovulaatiopäivänä voi olla myöhäistä.
- aegöjk
Joo, yleensä näin on, toki ei päde välttämättä niillä, joilla ovulaatio tapahtuu esimerkiksi sen 48 tunnin kuluttua saadusta plussasta. Siittiöt toki säilyvät todennäköisesti sen pari päivää hengissä joka tapauksessa, mutta myös seuraavana päivänä siis ehtii vielä. Tarkkaa munasolun irtoamisaikaa kun ei tietysti voi tietää, niin sikäli on hyvä harrastaa seksiä ovulaatioplussapäivänä.
- Kutitti
Hei haluan vain tässä kertoa, että älä tilaa mammaksi.fi:n testejä, eivät toimi kunnolla... Minäkin per**** käytin niitä turhaan ja sitten kun sain tietoon että ne on kiinalaisia niin kokeilin huvikseni kerran niin ettäö käytin niitä, ja clear bluen ov testejä, mammaksi.fin testit näytti negaa ja clear blue plussaa... Ja oikeassahan se sitten oli... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304123Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121362- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901