Nyt tulee tyhmä kysymys, kuuluuko ees tälle palstalle, mutta kysäisen nyt kuitenkin, odottaja kun olen.
Eli mulle annettiin neuvolasta putket virtsanäytteen ottamista varten. Mitä ihmeen valkoista jauhetta/pilleri niissä putkissa on? En huomannut vielä siellä kysyä, nyt vasta rupesin ihmettelemään.
Antoikohan oikeita putkia ollenkaan... en ole ennen tuommoista nähnyt. Viimeksi pissanäyte annettiin ihan vaan tyhjään purkkiin.
Kiitos jos joku osaa vastata, en varmaan uskalla lirauttaa ennen. Ties minkä multa toteevat noilla pillereillä höystettynä. :D
Virtsanäyte
14
996
Vastaukset
- ,.-,.-,.-,.-
Oli tyhmä kysymys tai ei, niin ei minulle ole koskaan tuollaisia putkiloita annettu virtsanäytettä varten, joten ei liene mikään ihan rutiinijuttu. Eikä ole kenenkään muunkaan kanssa ollut puhetta. Sinuna kyllä ihmettelisin minäkin asiaa.
- MmmmM78
Kantsii varmaan kysyä neuvolasta, koska aika oudolta kuulostaa :)
- ap.
Unohtui vielä mainita, että näytteellä on tarkoitus tarkistaa lähinnä ettei ole virtsatietulehdusta. Onko siihen sitten jotkut omat putkilonsa... täytyy viedä labraan. Viimeksi purkkinäyte tsekattiin vaan pikaisesti neuvolassa.
- Se
Jauhe kuuluu sinne putkeen! :D Pissi siis rauhassa. :)
- ....
kyllä täällä meillä päin ainakin annetaan purkki ja pari/kolme putkiloa, joissa osassa saattaa olla sellainen pilleri. Se on säilöntäainetta.. Eli varmaan sait purkinkin mukaan, johon virtsaat ja sitten työnnät ne putkilot yksitellen siihen niille tarkoitettuun kohtaan ja ne täyttyvät siitä itsestään. Ja sitten ne putkilot labraan. Eli ihan normaalia on!
- mammelii
komppaan edellistä useissa paikoissa nykyään on toi putkisysteemi ja se valkoinen on tosiaan säilöntäainetta.
- ap.
Voi kiitos kaikille vastaajille! :) Enpä ollut moista ennen nähnyt, mutta nyt taas viisastuin ja uskallan käyttää putkiloita. :D
- vainoharhasalaliitto
Ei ko ne antaa neuvoslassa jotain salaperäisiä putkiloita mihin ei missään nimessä uskalla ja kannata antaa näytetä, ties mikä salaliitto neuvolantädillä on naapurimaan kanssa ja joudut vielä vaikka mihinkä kuulusteluihin. Hei haloo... Minä ainakin olen molemmissa raskauksissa saanut ihan samanlaiset putkilot. Ihan on kuule normaalia! Uskallat antaa näytteen!
- 14+0
Joka paikassa ei anneta putkiloita mukaan. Se menee alueittain..
Alkuvuodesta asuin kaupungissa ja sain putkilot kotiin, mutta nyt asun 26 kilsaa kyseisestä kaupungista ja täällä käydään tk:ssa antamassa samat näytteet.
Itse mietin samaa, että mitä putkissa on, mutten keltään kysynyt.
Edellisen kommentista on pakko sanoa, että miksi, miksi käyt kommentoimassa jos et asiallisesti sitä osaa tehdä.
Tälläsessä hormooni kasassa mikä tällä hetkellä olen rupee ihan suututtaa tollanen!- hekohekoheh
No oikeesti...ei kai kukaan oikeasti usko että neuvolassa annetaan jotain salaperäisiä putkia joilla testataan jotain salaisia asioita ihmisen tietämättä. Ei voi kun nauraa...niin hullulta tuo kuulosti
- ap.
No sehän on mukavaa, että sait naurut kustannuksellani. En pane pahakseni, mutta toivon, että jos sulla on joskus tyhmääkin kysyttävää, niin saat siihen myös asiallisia vastauksia kuten minä sain. :) Tollasista vastauksista kun ei tosiaan ole mitään apua, kuten 14 0 sanoikin. Kyllä se nyt ihmetystä herättää, kun näyteputki ei olekaan tyhjä eikä ole koskaan aiemmin nähnyt tai kuullut, että sinne mitään kuuluisi.
- ei hätää
Minulle on annettu samallaiset putket ja hoitaja sanoi sen olevan säilöntä ainetta, että ei tarvi kuulemma ihmetellä.
- Varo vaan
EI kannata uskoa noita ihmisiä. Se valkoinen jauhe on laimentamatonta kokaiinia.
- 23 :DDD
Hahahahahaahahahaaa!!!!!!!!! IHAN oikeesti. :D Mistä Teitä oikeen riittää? :DDDDDDDDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129