salailu ja valehtelu

en kestä enää

Ollaan oltu mieheni kanssa 3v. yhdessä ja n. vuosi sitten sain tietää mieheni valehdelleen mulle eräässä isossa ja tärkeässä asiassa jo heti seurustelumme alkuaikana. Kysyin mieheltä asiasta ja hän sai mut uskomaan selityksensä. Kunnes n. puoli vuotta sitten erään riidan yhteydessä sain tietää, että selitys jonka hän asiaan antoi olikin valhetta, hän oli myöntänyt vain osan totuudesta ja loput valehteli päin naamaa. No nyt meillä on ollut puoli vuotta todella vaikeaa. Mies ei ole koskaan ollut mitenkään puhelias, mutta ennen noita valheita uskoin, että se mitä hän mulle puhuu on totta. Ton ensimmäisen valheen paljastumisen jälkeen hän onkin sitten jäänyt kiinni jo lukuisista muista valheista, jotka ovat olleet todella pieniä tohon ensimmäiseen verrattuna mutta valheita kuitenkin. Monta kertaa olen myös huomannut että kun samoista asioista keskustellaan uudelleen jonkin ajan päästä, niin hänen selityksensä asian suhteen on muuttunut. Kun kysyn miksi selitys on erilainen, vastaus on useimmiten, että hän ei muista miten asia on tapahtunut. Hän on myöntänyt valehdelleensa joissain asioissa ja luvannut, että ei tee sitä enää. Silti tuntuu liian usein löytyvän joku asia joka on jätetty kertomatta tai josta on valehdeltu. Pahimmalta tuntuu kun tietää että mulle valehdellaan edelleen päin naamaa. En vieläkään haluaisi mitään niin paljon kuin saada tämän suhteen toimimaan ja miehen avoimemmaksi ja rehelliseksi asioistaan ja tekemisistään... mutta mitä liikkuu mieheni päässä, kun hän vakuuttaa että todella haluaa olla mun kanssa, olla jatkossa täysin rehellinen ja avoin, mutta käytännössä salailu ja valehtelu vain jatkuvat? Voinko mä vielä yrittää tehdä jotain jolla saisin luottamuksen välillemme takaisin, vai onko tää asia niin, kuin olen jo jonkin aikaa epäillyt, että mieheni ei oikeasti halua mua enää mutta ei saa sitä sanottua?

2

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottamus katkolla

      Meillä myös muutaman vuoden kestänyt yhteiselo ja mies on jäänyt valheistaan kiinni. On ikävää kun ei enää tiedä mikä on totta ja mikä valhetta. Meilläkin on käynyt noin että hän itse alkaa selittää mulle jotain tapahtumaan, ei siis muista että on jo kertonut sen minulle ja toisella kertaa kertoo asian eritavalla. Myös eräästä vakavasta asiasta valehtelemisesta jäi kiinni, asia oli niin vakava, että harkitsin pitkään onko meidän erottava, välillä tuntuu ettei hän itsekään enää tiedä mikä on totta ja mikä ei.
      Olen myös keskustellut vakavasti hänen kanssaa siitä, haluaako hän ylipäätään jatkaa elämää kanssani. Joka kerta vastaus on sama, haluaa. Ei halua erota. Mutta jossain sisälläni on tunne ettei hän vaan pysty sitä mulle suoraan sanomaan, jos näin on, niin hän ei sitä ymmärrä, että se on moninkerroin raskaampaa mulle, että joudun elämään valheessa. Tilanne on hankala, eikä rentoa ja onnelista tunnetta ole enää. En tiedä kuinka tästä selvitään, usein tuntuu, että olisi parempi itse tehdä ratkaisu ja pakata tavarat ja vaan lähteä.

    • Pettynyt puoliso

      sama homma täällä päin, puolisoni on valehdellut menemisistään ja puhelimen käytöstään. meillä jos yrittää ottaa asian puheeksi niin siitä ei tule kuin pelkkää kiukuttelua ja mykkäkoulua, seksin harrastus on loppunut jo kuukausia sitten joten sitä ei voi enää lopettaa. Olen joskus harkinnut tavaroiden pakkausta ja lähtöä mutta rakkaus on vienyt voiton vieläkin.... miksi ei voi puhua asioista niin kuin ne on, kyllä elämän kumppanin kanssa pitäisi pystyä puhumaan asiasta kuin asiasta. Jos väittää rakastavansa toista ja kaikki olisi muka hyvin..... mutta ei anna edes koskea itseään ja jatkuvaa kiukuttelua sekä salaperäisyyttä. Onko pettäminen ollut sitten toiselle se ns. helpotus elämään kun on "taloudenhoitaja" kotona tekemässä hommat. Hänelle voi kiukutella joka asiasta ja viettää hauskat ajat toisen kanssa muualla. Tämänlainen suhde ja aina voi vastata puolisolle että kaikki on hyvin vastauksen, kun hän kysyy "onko kaikki hyvin?" Mutta mitä ihmisen tarvii kestää suhteessa? Miksei voi puhua suoraan asiasta jos on haluaa viettää aikaa toisen kanssa eikä sen "rakkaan" puolisonsa kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe