Laajakaista lähetys nopeus

erittäin vähän

Elisa laajakaista 11 Mbit
vastaan otto on 6,51 Mbit/s
lähetys on 0,84 Mbit/s
Miten toi lähetys arvo voi olla noin huono?

11

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • {[KXeL;N

      ADSL = Asymmetric Digital Subscriber Line

    • kiinteä yhteys

      Lisäys. Kiinteä laajakaista ja kone kiinteästi puhalla reitittimessä. Reititin Elisan Elisa.

    • vika ei koneessa

      Ja vielä lisäys. Kyse ei ole koneen palomuureista tai vastaavista. Toinen PC antaa samat arvot vaikka on huomattavasti tehottomampi ja on langattomassa yhteydessä reitittimeen ja ei ole mitenkään yhteydessä toiseen koneeseen. Talon johdoissa tuskin on vikaa.

    • {=ZW&}

      ADSL on epäsymmetrinen niin kuin nimikin sanoo.

    • liian hidas, haittaa

      Mutta miten saada lähtönopeutta enemmän? Esim valokuvien tilaus on lähes mahdotonta, yksitellen hitaasti kaikki on ladattava. Jopa sähköpostin liitteen lataus on tosi hidasta.

      • kohtuu ok

        joo ifolorille kyllä lähti 200 kuvaa n 5 minuutissa kone 3 Ghz amd 64 ja muistia 1G.


    • eepeecee

      Tuo on 1 megan normaali lähtönopeus, laita ne kuvasi oikean kokoisiksi ennen tilausta, meillä on 10/1 yhteys, ja kuvat lähtee 4-5 minuutissa, ei ole mitenkään mahdotonta.

    • ei kotiasioita töihi

      Tilaan kerralla n. 100-150 kuvaa ja se kestää. Normaali sähköpostin liite kestää tosi kauan että saa sen ladattua ja en tarkoita valokuvaa vaan tiedostoa joka ei ole kovinkaan suuri.
      En haluais työpaikalle viedä kotiasioita kun voisin ne kotona tehdä jos Elisa toimisi.
      Työpaikalla lataus 23,85 ja lähetys 39,38. Menee aivan eri suhteessa.

      • {=ZW&}

        Rahalla saa nopeutta. Minulla on symmetrinen 10/10 megainen yhteys mutta se maksaakin 50 €/kk.


      • 5G
        {=ZW&} kirjoitti:

        Rahalla saa nopeutta. Minulla on symmetrinen 10/10 megainen yhteys mutta se maksaakin 50 €/kk.

        Minulla on SL mobiilikaista Nopsa1 ja upload nopeus on max. 3,5 Mbps (yleensä vähintään 1,6 Mbps). 2 Vuoden kytky ja kuukausimaksu 2 €/kk. Minä kun luulin että kiinteät ovat Suomessa nopeimpia, mutta eipä olekaan enään tarvetta havitella sellaisia.


    • jt0+

      mula on 8Mbit koht lähellä tukea. testillä sain 6,3-6,5 keskimäärästä MUTTA NYT kesän jälkeen on tippunut 5.3een. mitkähän tätä huonontaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe