Laajakaista lähetys nopeus

erittäin vähän

Elisa laajakaista 11 Mbit
vastaan otto on 6,51 Mbit/s
lähetys on 0,84 Mbit/s
Miten toi lähetys arvo voi olla noin huono?

11

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • {[KXeL;N

ADSL = Asymmetric Digital Subscriber Line

• kiinteä yhteys

Lisäys. Kiinteä laajakaista ja kone kiinteästi puhalla reitittimessä. Reititin Elisan Elisa.

• vika ei koneessa

Ja vielä lisäys. Kyse ei ole koneen palomuureista tai vastaavista. Toinen PC antaa samat arvot vaikka on huomattavasti tehottomampi ja on langattomassa yhteydessä reitittimeen ja ei ole mitenkään yhteydessä toiseen koneeseen. Talon johdoissa tuskin on vikaa.

• {=ZW&}

ADSL on epäsymmetrinen niin kuin nimikin sanoo.

• liian hidas, haittaa

Mutta miten saada lähtönopeutta enemmän? Esim valokuvien tilaus on lähes mahdotonta, yksitellen hitaasti kaikki on ladattava. Jopa sähköpostin liitteen lataus on tosi hidasta.

• kohtuu ok

joo ifolorille kyllä lähti 200 kuvaa n 5 minuutissa kone 3 Ghz amd 64 ja muistia 1G.

• eepeecee

Tuo on 1 megan normaali lähtönopeus, laita ne kuvasi oikean kokoisiksi ennen tilausta, meillä on 10/1 yhteys, ja kuvat lähtee 4-5 minuutissa, ei ole mitenkään mahdotonta.

• ei kotiasioita töihi

Tilaan kerralla n. 100-150 kuvaa ja se kestää. Normaali sähköpostin liite kestää tosi kauan että saa sen ladattua ja en tarkoita valokuvaa vaan tiedostoa joka ei ole kovinkaan suuri.
      En haluais työpaikalle viedä kotiasioita kun voisin ne kotona tehdä jos Elisa toimisi.
      Työpaikalla lataus 23,85 ja lähetys 39,38. Menee aivan eri suhteessa.

• {=ZW&}

Rahalla saa nopeutta. Minulla on symmetrinen 10/10 megainen yhteys mutta se maksaakin 50 €/kk.

• 5G
        {=ZW&} kirjoitti:

Rahalla saa nopeutta. Minulla on symmetrinen 10/10 megainen yhteys mutta se maksaakin 50 €/kk.

Minulla on SL mobiilikaista Nopsa1 ja upload nopeus on max. 3,5 Mbps (yleensä vähintään 1,6 Mbps). 2 Vuoden kytky ja kuukausimaksu 2 €/kk. Minä kun luulin että kiinteät ovat Suomessa nopeimpia, mutta eipä olekaan enään tarvetta havitella sellaisia.

• jt0+

mula on 8Mbit koht lähellä tukea. testillä sain 6,3-6,5 keskimäärästä MUTTA NYT kesän jälkeen on tippunut 5.3een. mitkähän tätä huonontaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe