Viime torstaina nousi kuume ja seuraavana aamuna oli kurkku todella kipeä.
Kuumetta kesti 3 päivää, mutta kurkkukipu jäi. Epäilin ensin angiinaa, koska kipu oli kuitenkin huomattavasti kovempi, kuin normaalissa flunssan aiheuttamassa kurkkukivussa ja kurkku oli huomattavasti turvoksissa ja "oudon" näköinen, kun sitä taskulampulla tutkailin peilin kautta.
Tänään sitten kouluterveydenhoitaja totesi, että ei kyllä ole angiina, mutta vaikuttaisi mononukleoosilta. Kävin nieluviljelyssä, jonka tulokset saan huomenna.
Lueskelin netistä erinäisiä kokemuksia kyseisestä taudista ja melkeinpä kaikilla oli useita päiviä - viikkoja kestävä kuume ja kurkku niin kipeä, ettei pysty nielaisemaan edes vettä kunnolla.
Itse pystyn sentään syömään lähes kaikkea, vaikka nielaiseminen tuntuukin siltä, kuin nielaisisi piikkipalloja ja tosiaan se, että kuumetta ei pahemmin ole ollut enää kolmeen päivään.
Onkohan minulla sitten joku "helppo" versio kyseisestä taudista meneillään, vai voiko oireet vielä tästä pahentua?
Mononukleoosi ilman kuumetta?
dfdc
0
2297
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3671405- 63916
- 83880
- 116875
- 61810
- 94701
- 45681
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.56584Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.49579Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku112534