Bordercollie/Savo

??Kyselijä??

Tervehyksiä!

Kyselisin Bordereista sen verran että tietääkö kukaan Savon alueen kenneleitä/yksityisiä joilta voisi ostaa joko sekarotuisia Bordercollieita tai puhdasrotuisia?

Ihan vain perhe koiraksi, ei mihinkään näyttely harrastukseen tai muihin vastaaviin kisoihin. (Tai no mistäs sitä tietää tulevaisuudessa mihin sitä innostuu vielä =) )

Jos mahdollista niin suorat linkit sivustoille olisi ihan hyvä =)

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

8

2295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumina7

      Miksi ihmeessä ostaa työkoiraa sohvakoiraksi? On niitä muitakin rotuja, jotka sopivat varmasti tarkoituksiisi paremmin. Ilman aktiviteettejä bortsusta saa helposti ongelmakoiran, pelkkä lenkkeily ei bortsun tekemisen tarvetta tyydytä.

      Rotuyhdistyksen sivuilta löytyy tarkemmin bortsun ominaisuuksista, niihen et taida olla perehtynyt: http://www.sbcak.fi/bordercollie.php

      Ja Apulasta löytyy varmasti kalliilla hienoja pentutehtailu bordercolliemixejä.

    • Laika81

      Vaikuttaa sille että tuomitset pääkirjoittajan jota et edes tunne (Miten hän elää ja mitä harrastuksia löytyy) ja puhdasrotuisia koiria voi ottaa rotuun katsomatta kunhan vaan pystyy tyydyttämään koiran tarpeet ettei tule ongelmia.
      Mutta tuo jo täällä suomi24 sivustolla on jo ihan normaalia että aletaan länkyttämään toisten asioista ilman että ihmistä edes tuntee.
      Pääkirjoittajalle: sivustoja löytyy paljon myös savon seudulta, mutta nyt ei tällähetkellä tule mitään mieleen joten jatka vain etsimistä :) Itse törmännyt välillä kun etsiskellyt kenneleitä.

      • ??Kyselijä??

        Jatkan etsimistä =)

        Niimpä, törmää melkein jokaisella keskustelupalstalla ihmisiin jotka alkaa vaahtoamaan kaikenlaista toisista ja joita ei edes tunne.

        Itselläni kertynyt koirista kuin myös muista eläimistä kokemusta koko elämäni ajan mm. Myös Bordercollieista.
        Ja rodun tarpeet on tullut otettua huomioon jokaisen yksilön kanssa mikä on tärkeätä jos ei halua ongelmia.

        On ollut Mäyräkoirasta lähtien Siperianhuskyihin ja Irlanninsusikoiriin, mutta mitäs minä sitä muille ns. todistelemaan yhtään mitään, vieraille ihmisille =D
        Ja sanon vielä sen että perehtynyt olen koiriin niinkuin muihinkin eläimiin/rotuihin joita olen käsitellyt/hoitanut pikku lapsesta asti.

        Mutta jos jollakulla on mielessä linkkejä niin pistäkee tänne tulemaan =)


      • Lumina7
        ??Kyselijä?? kirjoitti:

        Jatkan etsimistä =)

        Niimpä, törmää melkein jokaisella keskustelupalstalla ihmisiin jotka alkaa vaahtoamaan kaikenlaista toisista ja joita ei edes tunne.

        Itselläni kertynyt koirista kuin myös muista eläimistä kokemusta koko elämäni ajan mm. Myös Bordercollieista.
        Ja rodun tarpeet on tullut otettua huomioon jokaisen yksilön kanssa mikä on tärkeätä jos ei halua ongelmia.

        On ollut Mäyräkoirasta lähtien Siperianhuskyihin ja Irlanninsusikoiriin, mutta mitäs minä sitä muille ns. todistelemaan yhtään mitään, vieraille ihmisille =D
        Ja sanon vielä sen että perehtynyt olen koiriin niinkuin muihinkin eläimiin/rotuihin joita olen käsitellyt/hoitanut pikku lapsesta asti.

        Mutta jos jollakulla on mielessä linkkejä niin pistäkee tänne tulemaan =)

        "Ihan vain perhe koiraksi, ei mihinkään näyttely harrastukseen tai muihin vastaaviin kisoihin"

        En tunne kyselijää mutta tämä lause kuulostaa juuri siltä että koira otetaan sohvakoiraksi. Pahoitteluni jos olen ymmärtänyt väärin, kuin jo sanoinkin, pelkäksi perhekoiraksi löytyy muitakin rotuja. Jos on turhan herkkänahkainen kritiikille niin tuskin kannattaa tällaiselle keskustelupalstalle edes tulla asiaa tiedustelemaan ;) Kaikki vastuuntuntoiset kasvattajat toivovat/vaativat että kasvattinsa kanssa harrastetaan edes jotakin lajia.

        Voisin kysyä, miksi sitten bordercollie? Mitä haet rodusta?

        Ja linkin jo laitoinkin, rotuyhdistyksen sivuilta löytyy pentuvälitys sekä kasvattajia joilta pentuja voi kysellä. Ja parastahan on mennä oman seudun koirayhdistyksien treeneihin (toko, pk, peko, agility..), siellä varmasti osaavat neuvoa seudun bortsukasvattajia.


      • ??Kyselijä??
        Lumina7 kirjoitti:

        "Ihan vain perhe koiraksi, ei mihinkään näyttely harrastukseen tai muihin vastaaviin kisoihin"

        En tunne kyselijää mutta tämä lause kuulostaa juuri siltä että koira otetaan sohvakoiraksi. Pahoitteluni jos olen ymmärtänyt väärin, kuin jo sanoinkin, pelkäksi perhekoiraksi löytyy muitakin rotuja. Jos on turhan herkkänahkainen kritiikille niin tuskin kannattaa tällaiselle keskustelupalstalle edes tulla asiaa tiedustelemaan ;) Kaikki vastuuntuntoiset kasvattajat toivovat/vaativat että kasvattinsa kanssa harrastetaan edes jotakin lajia.

        Voisin kysyä, miksi sitten bordercollie? Mitä haet rodusta?

        Ja linkin jo laitoinkin, rotuyhdistyksen sivuilta löytyy pentuvälitys sekä kasvattajia joilta pentuja voi kysellä. Ja parastahan on mennä oman seudun koirayhdistyksien treeneihin (toko, pk, peko, agility..), siellä varmasti osaavat neuvoa seudun bortsukasvattajia.

        Pahoittelen myös omaa käyttäytymistäni =)

        Mutta se vaan harmittaa kun tullaan tänne kysymään neuvoja niin heti takerrutaan lillukanvarsiin ja tuntuu sille ettei apua löydy kun heti aletaan että mitä sinä tuollaista jne jne.
        Mutta sellaista jokaisella palstalla tuppaa olemaan eikä saa oikein minkäänlaisia kunnollisia neuvoja kun ovat kuin hyeenat heti kimpussa (sillä huonolla tavalla).

        Mitä olen ollut eri koirarotujen kanssa tekemistä ja kokemusta on kertynyt vuosien mittaan niin Bordercollie on se johon olen mieltynyt.

        Ei sitä tarvitse ruveta selittelemään ja olla mustaa valkoisella että miksi ja minkätakia tällainen koira. Kunhan vain kokemusta löytyy ja pystyy kasvattamaan koirasta onnellisen ja kykenee koiran tarpeet tyydyttämään niin eiköhän se ole siinä.

        Mutta asiasta ei sen enempää. En enää kysele netissä mitään koiriin liittyvää saatika muihin eläimiin, parempi kysellä esim. eläinlääkäriltä, niillä kun tuota (selvää) tietoa löytyy eikä tule niin vahvaa kritiikkiä mitä täällä.

        Mutta kiitos kun autoit =)


      • Lumina7 kirjoitti:

        "Ihan vain perhe koiraksi, ei mihinkään näyttely harrastukseen tai muihin vastaaviin kisoihin"

        En tunne kyselijää mutta tämä lause kuulostaa juuri siltä että koira otetaan sohvakoiraksi. Pahoitteluni jos olen ymmärtänyt väärin, kuin jo sanoinkin, pelkäksi perhekoiraksi löytyy muitakin rotuja. Jos on turhan herkkänahkainen kritiikille niin tuskin kannattaa tällaiselle keskustelupalstalle edes tulla asiaa tiedustelemaan ;) Kaikki vastuuntuntoiset kasvattajat toivovat/vaativat että kasvattinsa kanssa harrastetaan edes jotakin lajia.

        Voisin kysyä, miksi sitten bordercollie? Mitä haet rodusta?

        Ja linkin jo laitoinkin, rotuyhdistyksen sivuilta löytyy pentuvälitys sekä kasvattajia joilta pentuja voi kysellä. Ja parastahan on mennä oman seudun koirayhdistyksien treeneihin (toko, pk, peko, agility..), siellä varmasti osaavat neuvoa seudun bortsukasvattajia.

        Siis täh?

        """Kaikki vastuuntuntoiset kasvattajat toivovat/vaativat että kasvattinsa kanssa harrastetaan edes jotakin lajia.""""


    • mm

      Jos ei vielä ole kasvattajaa löytynyt, täällä on listaus kasvattajista ja paljon bc-blogeja mistä voi käydä seuraamassa elämää bc:n kanssa :)

      http://bc-linkit.tollerwich.com/

    • bc-mikkeli

      Juuri tällä hetkellä SBCAK:n kasvattaja-lista on uudistumassa, joten siellä ei vielä ole kaikkia kasvattajia. Itse en näin nopealla vilkaisulla löytänyt Savon seudulta bordercollie- kasvattajia, mutta muutama on siitä lähistöllä.

      Esimerkiksi:
      kennel Amazeme, Laukaa
      kennel Jolly Agile, Jyväskylä
      kennel Starsky, Joutseno
      kennel Pythagoraan, Imatra
      kennel Story Goes, Saimaan alue (Lappeenranta?)

      Mutta kyllä kasvattajat antavat pentuja kauempaakin, eli maantieteellisen sijainnin ei pitäisi haitata niin paljoa. Itse sain pennun 500 km päähän kasvattajan kotikaupungista.

      -------------------------------------------------------

      Lumina7 tarkoitti varmasti, että suurin osa kasvattajista myy pentunsa harrastaviin koteihin. Esimerkiksi oman koirani kauppasopimukseen merkittiin tietyt ehdot (muutama kisa- ja näyttelykäynti, näyttelyt sen takia, että kasvattaja saa tietoa koirien rakenteesta ja infoa omaan kasvatustyöhönsä). Harrastavat kodit ovat lähes aina etusijalla. Kisapakkoa on harvemmin, mutta harrastuspakko kylläkin. Laji saa kyllä olla mikä tahansa, kunhan koiralla on vain tekemistä :) Eli kasvattaja haluaa vain varmistaa, että aktiivinen koira pääsee aktiiviseen kotiin.

      Mutta ei huolta, bortsujen kanssa pärjää lajissa kuin lajissa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe