Ruokohelpi pois?

MallasOhraMauri

Olisi tarkoitus ottaa viljan viljelykäyttöön pellot jotka on ollut muutaman vuoden ruokohelpillä. Kysymys kuuluu, Miten helpin saa parhaiten pois. Ensi kesänä Roundupilla ja syksyllä kyntö vai onko jotain parempaa keinoa vai olisiko tuo riittävä toimenpide. Olen kuullut että tekee mahdottoman juurakon jota ei saa hävitettyä kymmenessä vuodessakaan. Liekö totta vai tarua. Olisin kiinnostunut kokemuksista jos joku on ottanut helppipeltoja viljelyyn.

1

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä glyfosaatilla

      ..lähtee, ei tarvii mitään erityistoimenpiteitä. Jos sulla on aikaa odotella ensi kesään, niin silloin kun kasvusto vihertää sopivasti ja on riittävästi lehtiä, niin kunnon annos vaan glyfosaattia sisältävää valmistetta, tietty mahd. pohjavesisuositukset huomioiden, jos sellaista aluetta.
      On sillä helpillä juurakkoa, mutta ainakin meikäläisen pelloilta lähti ja jos ei kaikki lähde, niin ennen kylvöä voit ruiskuttaa 1,5 litraa/ha myös glyfosaattia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      146
      2531
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      413
      2182
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2064
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      119
      1344
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1320
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1179
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1133
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1064
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      988
    Aihe