Ollaan lähössä marraskuussa Teneriffalle ja haluaisin käyä Teneriffan lento-onnettomuuden kansainvälisellä muistomerkillä. Ainoa ongelma on,että en oikein ole varma et missä se on. Onko se Los Rodeosin lentokentän läheisyydessä vai missä??
Oon lukenu jostain,että se on Reina Sofian lentokentän lähellä. Oisko kellää varmaa tietoa asiasta??
Teneriffa lento-onnettomuus
12
2485
Vastaukset
- Sotavento (ei kirj.)
Onnettomuushan tapahtui Rodeosin kentällä. Olen paljon matkustellut Teneriffalla ja viime talven asuinkin siellä, mutta missään yhteydessä ei ole tullut minun tietooni, että olisi olemassa joku erityinen muistomerkki. Voin olla täysin väärässäkin, viisaammat korjatkoot, jos on aihetta. Luontevimmalta silti tuntuisi, että joku merkki olisi lähempänä turmapaikkaa. Reina Sofian ja Rodeoksen välimatka on reilusti yli 100 km.
- Parasail
Tuossa linkin osoittamassa paikassa se monumentti sijaitsee.
http://maps.google.com/maps?ll=28.507146,-16.319396&spn=0.013897,0.033023&t=h&z=16&vpsrc=6&lci=com.panoramio.all
Eli La Lagunasta hieman pohjoiseen Mount Mesa Motan huipulla, josta on hyvä näkyvyys onnettomuuskentälle.
Wikipadiastakin löytyy tietoa.
Siellahan se monumentti on ollut jo vuosia.- Johnu
Olen kyllä lukenut tiedot wikipediasta,mut en löytäny mistään tietoa missä se sijaitsee. Sielä kyllä luki,et muistomerkki on olemassa,mut mielestäni ei sitä et missä.
Kiitos vastauksestasi,tällä pääsen eteenpäin. :)
- Parasail
Muuten! Reina Sofia - Puerto de la Cruz on 91 km. Ja Reina Sofia - Los Rodeos on 66 km.
Tuollaisen väärän tiedon antaminen vaikkapa vain provoilu mielessä on arvelluttavaa. Saattaa olla että jotkut lukevat näitä tietoja tosissaan ja luottaen lukemaansa.- sur - norte
Google maps ilmoittaa etäisyydeksi 67,5km
Pitää nyt selventää yksi asia. Kirjoitin tuon Parasail mimmarin piikkiin pari - kolme juttua, koska en löytänyt omia kirjautumistietoja muististani. Siitä kun on niin rutosti aikaa kun viimeeksi tänne kirjauduin.
Nyt liityin keskusteluihin siksi että joku odotti todellista tietoa. Yksi Titsan linjoista ja toinen KLM monumentista.
Mulla kun on levällään päivät pitkät tuo Titsan aikataulu niin helppohan ne tiedot sieltä oli napata ja kirjoittaa tänne.
Toisen kysyjän monumentille olen aikonut kiipeä moneen otteeseen, mutta se vain on jäänyt tekemättä. Siis tiesin sen olemassaolon ja paikan.
Etäisyyden mittasin kahdella eri matkalla GPS navigaattorilla kun tulimme Reinalta Puertoon. Että siinä se.
Huomautukseni? Toivottavasti se oli kylliksi rakentava ja myös ymmärrettävissä. Koska ken tahansa havaittuaan paikan päällä saaneensa vääriä tietoja suuttuu ja katkeroituu, eikä enää luota palstan juttuihin.
Se syy taas miksi silloin tällöin palailen tänne on se, että täällä on kirosanafiltteri.
Ei millään pahalla!- Sotavento (ei kirj)
No hard feelings. En yleensä reagoi viesteihin, joissa minua syytetään provoamisesta, koska en sitä harrasta.
Minulla oli puhdas ajatusvirhe, ihminen on onneksi inhimillinen olento, so far. Poikien lelut pelittää, sehän tässä elämässä on tärkeintä.
Sotis - Juha Kilpi
Sotavento (ei kirj) kirjoitti:
No hard feelings. En yleensä reagoi viesteihin, joissa minua syytetään provoamisesta, koska en sitä harrasta.
Minulla oli puhdas ajatusvirhe, ihminen on onneksi inhimillinen olento, so far. Poikien lelut pelittää, sehän tässä elämässä on tärkeintä.
SotisNiinpä taitaa olla. Itsekin minä Teneriffalla monta kertaa käyneenä ymmärsin ,että varmaan tarkoitit Reina sofian ja Puerto de la cruzin etäisyyttä toisistaan. Täytyy kyllä myöntää ,että tuo Parasailin väittämä 91 km tuntuu kyllä aika vähältä.
Itsekin olisin arvioinut siihen ainakin 15 km lisää ,mutta ehkä hän on oikeassa.
Näin ollen Americansin ja Puerto de la cruzin etäisyyskin on jotain muuta kuin 120 km ,jota meille matkailijoille on oppaissa väitetty.
Rouvat ja herrat voivat kokeilla tätä "poikien lelua" ihan vapaasti sillä voi kätevästi esim. mitata reitin pituutta eri kohteiden välillä.
http://maps.google.fi/maps?saddr=Av de los Hermanos Fernández Perdigón&daddr=28.25337,-16.39717 to:Av Antonio Domínguez&hl=fi&ie=UTF8&sll=28.308008,-16.509705&sspn=0.683113,1.352692&geocode=FVeHsQEdY10D_w;FbocrwEdjswF_ylnEd5ipy9ADDFB2Tjb80ADEw;FeAhrAEdnKoA_w&vpsrc=0&mra=dvme&mrsp=1&sz=10&via=1&z=10
tulipas "ruma" linkki.- nh780
Lennonjohto katseli tapahtuma-aikaan jalkapallon loppuottelua ja unohti varsinaisen työn.
- rwy22
Kyllähän siitä on viralliset tutkimukset tehty miten se kävi.Välitön syy oli KLM n kapteenin joka lähti nousukiitoon lennonjohtoselvityksellä ATC clearance koska sekoitti sen lähtölupaan Take off clearance.Itsellenikin on käynyt samoin nuorena ilmailijana Hki-Vantaan kentällä pienkoneella.Kyllä nolotti kun lennonjohtaja kysyi muutaman minuutin jälkeen"saitko muuten lähtö luvan"
Järjestelmässä oli vikaa koska ne oli niin helppo sekoittaa,Teneriffalla oli hernerokkasumu ja kaikki turvasysteemit pettivät.Nykyäänhän on maa liikenne tutkat isoimmilla kentillä.
You tubessa on paljon matskuu nimellä Tenerife disaster,sieltä voi katsoa ettei tule haukuttua väärää puuta.se on epäreilua.- Sotavento (ei kirj.)
Olet täysin oikeassa. Myös Wikipediassa on seikkaperäinen selostus tapahtumien kulusta. Löytyy googlesta "teneriffan lento-onnettomuus".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945